Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezamenlijke rekening

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Jan 2022 14:14

Re: Gezamenlijke rekening

Ik werk zelf bij een bank en heb daar ook mijn eigen rekening waar mijn salaris op gestort wordt. Mijn man had al een rekening bij de ABN en heeft daar toen nog een extra rekening bij geopend voor ons samen, helemaal prima.

Wij verdiende eerst hetzelfde dus maakte we evenveel over naar die gezamenlijke rekening. Inmiddels werk ik parttime ivm de kinderen en verdiend mijn man dus meer maar ipv dat verrekend te hebben betaald mijn man een paar extra dingen van zijn eigen rekening ( kinderopvang en de auto) en maken we dus nog steeds beide hetzelfde bedrag over naar de gezamenlijke rekening.

Ik heb van beide banken de app op mijn telefoon en de pasjes in mijn wallet dus ik kan met beide betalen met mijn horloge en telefoon en makkelijk kiezen tussen die beide rekeningen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Jan 2022 14:31

Re: Gezamenlijke rekening

Wij hebben het zoals jij nu schetst: allebei een eigen rekening en een gezamenlijke. We zaten allebei al bij ING dus hebben daar ook de gezamenlijke rekening geopend. Onze salarissen komen binnen op onze eigen rekeningen, daar gaan ook onze eigen vaste lasten vanaf en we storten allebei hetzelfde vaste bedrag op de gezamenlijke rekening, want we verdienen hetzelfde. Als het inkomen van een van ons verandert passen we dat naar rato aan.

Ik wil niet alles op de grote hoop, ik vind dit lekker overzichtelijk. Het staat een beetje symbool voor hoe ik een relatie zie haha, we zijn twee individuen met een leven samen en ons eigen leven. :smile:
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 13 Jan 2022 14:52

Re: Gezamenlijke rekening

Zoals bij Harrison doen wij het ook. Wij zitten bij ABN omdat de hypotheek daar loopt. En nu ik minder ben gaan werken draag ik minder bij aan de spaarrekening. Verder is er niks veranderd.
Wij hebben ook allebei nog een privé-spaarrekening. Als ik eigen geld over houd in de maand dan zet ik dat meestal op de gezamenlijke spaarrekening. Tenzij ik net iets groots heb gekocht van mijn eigen spaarrekening.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 13 Jan 2022 15:06

Re: Gezamenlijke rekening

Wij hebben een gezamelijke rekening bij de ING. Daar zat ik al en dat had mijn voorkeur. De woning waar we woning is officieel van mij, dus alle vasten lasten m.b.t. de woning staan ook op mijn naam. Qua bedrag storten we hetzelfde naar de gezamelijke rekening. Mijn vriend verdient wel iets meer, maar ik 'profiteer' van het voordeel van de woning, dus vind het wel goed zo. Hij heeft daarnaast veel meer eigen vaste lasten dan ik (auto -die we voornamelijk rijden-, motor etc.).

We sparen trouwens niet gezamelijk. Is dat iets wat jullie wel allemaal doen? En spaar je dan ook nog 'prive'?
11.21
10.23
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 13 Jan 2022 15:09

Re: Gezamenlijke rekening

Wij zaten allebei bij een andere bank en zijn overgestapt naar ASN met alle rekeningen. Ik zat bij Abn Amro en wilde een duurzamere bank die m'n geld niet in wapens of andere louche zaken investeert, dus die keus was niet moeilijk. Dat de maandelijkse kosten maar de helft zijn is mooi meegenomen.

We hebben uitgerekend wat we maandelijks kwijt zijn aan vaste lasten en boodschappen die van die rekening gaan en maken allebei een vast bedrag over, naar rato van ons inkomen. We hebben ook een gezamenlijke spaarrekening en daarnaast allebei nog een eigen betaalrekening waar ons salaris op wordt gestort, en elk een spaarrekening.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Jan 2022 18:28

Re: Gezamenlijke rekening

Archie schreef:We sparen trouwens niet gezamelijk. Is dat iets wat jullie wel allemaal doen? En spaar je dan ook nog 'prive'?
We sparen inderdaad zowel gezamenlijk als privé.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Jan 2022 18:38

Re: Gezamenlijke rekening

Wij sparen ook niet gezamenlijk. Net overeen gekomen dat we dit jaar nog graag samen een weekje naar het buitenland gaan. Die tikken we dan samen af zeg maar. Ieder de helft.
Ik heb ook geen speciale spaardoelen. Mijn man denk ik ook niet.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 13 Jan 2022 18:50

Re: Gezamenlijke rekening

We hebben enkel gezamenlijke rekeningen. Eentje voor de vaste lasten en eentje voor de variabele lasten. Alle inkomsten komen binnen op de rekening voor variabele lasten, daarvan blijft een deel staan, gaat een deel naar de vaste lasten-rekening en een deel naar de spaarrekeningen.
We hebben een spaarrekening voor de toekomst voor de kinderen. En een spaarrekening voor andere doeleinden (verdeeld in potjes).

Werkt voor ons heel goed. Nooit gedoe over wie wat betaalt. We zitten wel heel goed op 1 lijn wat betreft uitgaven. Daar hebben we eigenlijk nooit gesprekken over en gaat vanzelf.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 13 Jan 2022 18:53

Re: Gezamenlijke rekening

Wij sparen samen. Ik spaar niet alleen en hij ook niet. De spaardoelen zijn ook voornamelijk gezamenlijk. En stel dat 1 bijvoorbeeld een nieuwe fiets ofzo van spaargeld wil kopen is dat nog nooit een probleem geweest.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Jan 2022 15:31

Re: Gezamenlijke rekening

Archie, wij sparen gezamenlijk (zowel voor de kinderen als voor grote uitgaven of verbouwingen) en privé. Onder de streep is dat privésparen ook wel vaak voor doelen van ons samen maar niet altijd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 16 Jan 2022 16:33

Re: Gezamenlijke rekening

Sparen doen wij ook samen op 1 rekening, voor ons kind doen we het wel apart. Als ik morgen een nieuwe fiets wil is dat geen probleem en andersom ook niet. Het is nooit gedoe omdat we allebei hetzelfde omgaan met geld.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Jan 2022 18:04

Re: Gezamenlijke rekening

Bloom schreef:
SoGood schreef:Wij hebben een gezamenlijke rekening bij ABN. Prima verder, alles komt op 1 rekening binnen dat werkt voor ons goed. Mijn man koopt cadeautjes vanaf zijn creditcard. 😁


Precies dit. Mijn man houd zich nooit bezig met de lopende en spaarrekening.



Hier precies zo. Ook nooit anders geweest.
Afbeelding
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 17 Jan 2022 00:46

Re: Gezamenlijke rekening

Wij hebben allebei onze eigen rekening, een gezamenlijke rekening (met daaraan een spaarrekening) en een zakelijke rekening.
Mijn man is de broodwinnaar bij ons thuis. en ik regel alle administratieve zaken - incl die van de zaak.

Mijn man zijn rekening is van hem, met wat cash erop dat hij gewoon uit kan geven aan biertjes op de voetbal etc. Geen gekke dingen doet hij, er zijn weken dat hij niks uitgeeft.

De gezamenlijke rekening is voor de vaste lasten en daar staat elke maand precies genoeg op.

'Mijn' rekening is de variabele lasten rekening, daar doen we de boodschappen van, en alle andere dingen zoals kinderspul etc. Daarop komt ook de kinderbijslag binnen.

De zakelijke rekening is ook de rekening waar we het meeste spaargeld op hebben staan en eigenlijk alles van doen, maar ik heb er nog een gekoppeld staan aan de gezamenlijke met een beetje spaarsaldo. (Denk nu niet teveel van de zakelijke, mijn man is zzp'er en werkt om 4 mensen te onderhouden ipv 1, dus zo snel gaat het niet :smile: )

De kinderen hebben allebei hun eigen rekening met pinpas, waar elke week zakgeld op wordt gestort (en elke zomer een maand extra als vakantiegeld, en eind van het jaar een 13e maand), sparen doen wij gewoon op een grote hoop - de kinderen komen, ook later, niks tekort.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 17 Jan 2022 00:48

Re: Gezamenlijke rekening

Parel schreef:Wij hebben allebei onze eigen rekening, een gezamenlijke rekening (met daaraan een spaarrekening) en een zakelijke rekening.
Mijn man is de broodwinnaar bij ons thuis. en ik regel alle administratieve zaken - incl die van de zaak.

Mijn man zijn rekening is van hem, met wat cash erop dat hij gewoon uit kan geven aan biertjes op de voetbal etc. Geen gekke dingen doet hij, er zijn weken dat hij niks uitgeeft.

De gezamenlijke rekening is voor de vaste lasten en daar staat elke maand precies genoeg op.

'Mijn' rekening is de variabele lasten rekening, daar doen we de boodschappen van, en alle andere dingen zoals kinderspul etc. Daarop komt ook de kinderbijslag binnen.

De zakelijke rekening is ook de rekening waar we het meeste spaargeld op hebben staan en eigenlijk alles van doen, maar ik heb er nog een gekoppeld staan aan de gezamenlijke met een beetje spaarsaldo. (Denk nu niet teveel van de spaarrekeningen, mijn man is zzp'er en werkt om 4 mensen te onderhouden ipv 1, dus zo snel gaat het niet :smile: )

De kinderen hebben allebei hun eigen rekening met pinpas, waar elke week zakgeld op wordt gestort (en elke zomer een maand extra als vakantiegeld, en eind van het jaar een 13e maand), sparen doen wij gewoon op een grote hoop - de kinderen komen, ook later, niks tekort.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 18 Jan 2022 08:37

Re: Gezamenlijke rekening

Archie schreef:
We sparen trouwens niet gezamelijk. Is dat iets wat jullie wel allemaal doen? En spaar je dan ook nog 'prive'?

We sparen niet samen voor onszelf, wel voor onze zoon. Die heeft zijn eigen spaarrekening, waar anderen ook wel eens wat op storten. Een extra spaarrekening voor ons samen zou alleen maar weer extra kosten met zich meebrengen en we missen het niet, dus voor nu prima zo.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 559

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 18 Jan 2022 08:51

Re: Gezamenlijke rekening

Wij hadden toen wij gingen samenwonen beide een betaal- en spaarrekening bij de Rabo.
Toen we een huis kochten met hypotheek bij de Ing, moesten we daar ook een rekening openen waar de salarissen op kwamen. Daarom hebben wij een gezamenlijke betaal- en spaarrekening bij de ING. Bij ons gaat alle op een grote hoop. We hebben ook beide geen eigen rekening meer. Mijn oude rekening bij de rabobank hebben we aangehouden en de spaarrekening daar is de kinderspaarrekening geworden.

Ik vind de ING app veel handiger dan die van de Rabobank.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers