Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Familotel / Kindvriendelijke hotels

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jan 2022 16:50

Familotel / Kindvriendelijke hotels

Is iemand wel eens in een Familotel (een bepaald keten/keurmerk) familiehotels of een ander hotel echt gericht op families geweest? Deze familotels zitten met name in Duitsland en Oostenrijk maar ook Noord Italië en zelfs één in Nederland.
Je hebt er veel faciliteiten voor kinderen, speciale maaltijden, dagprogramma's, evt opvang, en buiten en binnen speeltuinen. Wat me wel opvalt is dat het veelal één slaapkamer is. Dat vind ik dan weer gek, want juist met kleine kinderen vind ik twee slaapkamers (minstens) wel echt fijner, zeker 's avonds als je nog even als ouders wilt zitten.
Ik vind het wel prijzig (is subjectief natuurlijk maar goed ik vind wat ik zie wel aan de prijzige kant) maar veelal is het wel all inclusief.

Voor wie er in eentje is geweest: Beviel het? Specifieke aanrader? Heb je veel gebruik gemaakt van de faciliteiten? Hoe was het voor de ouders? Wat voor slaapkamer(s) had je?
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Jan 2022 18:59

Re: Familotel / Kindvriendelijke hotels

Voorwaarde bij vakantie met 2 kinderen was minimaal 2 slaapkamers. We waren wat laat met boeken en m'n man kwam uit bij een familiehotel in Delden.

In een deel vd tennishal hadden ze aan soort mini ballorig gemaakt, met springkussen, trampoline, mini bios etc. Dochter vond het helemaal leuk. Er was ook een zwembad, bowling en Wellness. Zelfs naast de golfbaan! Dus voor ieder ook wat ontspanning. Avondeten in restaurant was basic maar prima. Volgens mij verder geen activiteiten voor kinderen maar was voor ons niet nodig. Ik vond het wel een aanrader.
08/2018
05/2021
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 16 Jan 2022 20:19

Re: Familotel / Kindvriendelijke hotels

Wij zijn een aantal jaar geleden naar Familotel in Aschau im Zillertal geweest. Daar hadden ze grotere kamers. Wat ons een beetje tegenviel was het eten wat te pot schaft. Er was een dagmenu en dat was het. Verder was alles all inclusive en goed geregeld maar wij gingen uiteindelijk liever naar de camping iets verderop van dezelfde eigenaar. Voor de kinderen was er genoeg te doen, animatieteam, zwembad, speeltuin maar de camping had net iets meer.

Edit: Ik zie net dat het geen familotel meer is maar een VAYA hotel
Laatst gewijzigd door Pluis op 16 Jan 2022 20:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 16 Jan 2022 20:20

Re: Familotel / Kindvriendelijke hotels

Familotel St. Johann in Tirol hebben we ook wel eens naar gekeken maar die was vol in de tijd dat wij weg wilden gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jan 2022 20:44

Re: Familotel / Kindvriendelijke hotels

Ah dank je! Ik zal eens kijken naar Vaya hotels en dat laatste hotel wat je noemt!
Ik heb geen idee of het nou echt wat voor ons is. Het hele all inclusive spreekt me inderdaad niet zo aan. Maar het vermaak voor de kinderen wel, genoeg te spelen en dan mooi in de bergen (denk zelf aan Oostenrijk dan). M'n man kan helaas niet echt veel wandelen dus dan is zo'n hotel misschien wel fijner dan een chalet was mijn idee want dan heb je meer te doen op de plek zelf.
En ik hoef geen volledig dagprogramma voor de kinderen maar ergens een keer een ochtendje of middagje voor onszelf zou best wel welkom zijn. Kamperen is niks voor ons dus misschien dat dit dan een mooie middenweg zou zijn ofzo.
Vrienden van ons hebben ook wel eens zoiets gedaan en waren erg enthousiast

Ben nu deze aan het bekijken en die heeft soort van apart kinderkamertje bij de hotelkamer. En ziet er verder wel heel fijn uit.
https://www.almfamilyhotel.com/en.html
Let's discover the world together.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 16 Jan 2022 22:20

Re: Familotel / Kindvriendelijke hotels

Wij zijn ook niet van het camperen. Maar een chalet of appartement op een camping kan er prima mee door.

Op de camping waar wij vaak komen hebben ze deze appartementen net nieuw gebouwd. Zijn wel wat prijzig en qua ligging wat verder van de horeca en speelactiviteiten af. Maar wel dicht bij het binnenbad, sauna, winkel, receptie en kinderclub https://www.camping-zillertal.at/nl/wie ... ertal-luxe

Dit zijn de oudere appartementen. Die zijn iets goedkoper en de ligging wat centraler. Onder de appartementen is een restaurant. https://www.camping-zillertal.at/nl/jagdhof

Waar ik ook nog wel eens naar heb gekeken is Alpina Zillertal. https://www.mia-alpina.at/ Helemaal top voor kinderen en all inclusive maar… Alcoholvrij en dat staat mij dan weer tegen. Niet dat ik iedere dag dronken tegen de berg aan hoef te liggen maar een biertje of wijntje moet kunnen vind ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jan 2022 22:22

Re: Familotel / Kindvriendelijke hotels

Haha ja geen wijn is voor ons ook niet echt een optie. Niet dat we nou dronken worden waar de kinderen bij zijn inderdaad maar zeker in een land waar wijn gemaakt wordt proef ik graag de lokale druiven. 😁

Leuk ik ga de rest even bekijken morgen (ga nu al slapen)
Let's discover the world together.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 17 Jan 2022 00:51

Re: Familotel / Kindvriendelijke hotels

Ik weet niet hoe lang je zou willen gaan Marin, maar hou er rekening mee dat het ook bijv een week kan regenen in Oostenrijk in de zomer. Het hotel wat je trouwens plaats ligt op 1450m en dat houdt in dat het in de zomer (ook op een warme) zomerdag snel zal afkoelen. Wij gaan elk jaar naar Oostenrijk, ook als het minder weer is vermaken we ons. Maar eigenlijk zoeken we altijd wel een accomodatie tot 1000/1200m hoog.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jan 2022 09:50

Re: Familotel / Kindvriendelijke hotels

Oh goed punt van de hoogte Monte. Daar had ik nog niet naar gekeken. Nou vind ik warmte niet zo belangrijk (ik ben sowieso geen zon strand vakantieliefhebber) maar een beetje aangenaam is wel fijn. Regen natuurlijk liever niet maar in zo'n hotel zou je iig meer binnen hebben dan alleen een chalet. Nou ja ik weet 't echt nog niet maar vind het wel een interessant concept voor met kleine kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Pitty

Bericht 17 Jan 2022 12:21

Re: Familotel / Kindvriendelijke hotels

In 2020 zaten wij hier:

https://www.appartementen-zellamsee.nl/ ... ason=zomer

We hebben ons heel goed vermaakt, zeker met de Salzburgerland Karte. Dan ga je gewoon met alle liften naar boven en hoef je weinig te wandelen.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers