Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke vakantiebestemming in april?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jan 2022 17:50

Leuke vakantiebestemming in april?

Ik heb bedacht dat ik in april graag op vakantie wil. M'n dochter gaat denk ik ergens na de meivakantie wennen op school, dus voor die tijd kunnen we mooi nog even weg. Ik zou graag weer eens naar Italië gaan, het liefst naar Sardinië, maar het is daar nog niet heel warm in april. Zo'n 17-18 graden. Op zich best oké, dus ik overweeg het nog wel. Maar misschien hebben jullie nog leuke & kindvriendelijke vakantietips? Ik hoor ze graag!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2022 18:22

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Wij gaan wel vaker in april (meivakantie) naar Spanje tussen Alicante en Valencia (Jávea / Moraira) en daar kan het wel rond de 20 gr zijn. Als je echt warmer wil zal je toch wel een stuk zuidelijker moeten denk ik. Puglia of misschien? Sicilië ben je natuurlijk al geweest maar zou ik zo nog een keer doen, maar weet niet of jullie dat zouden willen?
Of zuid Spanje, Andalusie zal vast lekker zijn dan.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jan 2022 18:58

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Ik dacht inderdaad ook aan Spanje, maar ik wil zelf graag in m'n eentje eind dit jaar nog naar Málaga. Daarom zou ik nu liever naar een ander land gaan. M'n vriend houdt alleen niet van vliegen, dus wat hem betreft zo kort mogelijk. :laughcry: Sicilië is top, maar ga het liefst altijd naar een andere bestemming. Al zou ik ook echt nog weleens terug willen, maar dan niet na een paar jaar al. Haha lastig. Puglia ga ik eens naar kijken!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jan 2022 18:59

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Oh ik had al vluchten naar Bari zitten bekijken, wist niet dat dat Puglia was haha. Mijn topografische kennis van Italië is bar slecht, zo blijkt.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2022 19:18

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Ha ha. Bar(i) weinig.

Als je wel richting die Spaanse plekken gaat waar ik vaak heen ga heb ik talloze kindvriendelijke tips. Maar snap ook dat je liever naar Italië gaan, zeker voor de taal voor jou. 😍

Ik heb zelf de laatste tijd wel veel naar de Canarische Eilanden gekeken voor die periode maar kon zelf nog niet hét plekje vinden.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jan 2022 19:24

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Jaaa de taal! :heart: Ik ga er nog eens over nadenken. Had niet gedacht alweer vakantieplannen te maken, maar nu het iets beter gaat met m'n nek, heb ik wel zin in een reisje. Gewoon even een heel andere omgeving, ben ik wel aan toe!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2022 09:00

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Ik kom er totaal niet uit haha. Tot nu toe hebben we met N alleen één keer een all inclusive gedaan, naar Lanzarote, en verder een paar keer een vakantiepark. Maar de vakanties waar ik het meest van houd, mooie plekken bezoeken, leuke steden en dorpjes etc., ik heb geen idee hoe dat aan te pakken met kind. Waar verblijven we? Hoe komen we van vliegveld naar bestemming? En dan zullen we nog wel een huurauto moeten regelen als we wat dingen willen bekijken. Ik ben er even helemaal uit, het is überhaupt al zo lang geleden dat ik een fatsoenlijke vakantie heb geboekt!

Nou moet ik wel zeggen dat we ook echt aan een relaxvakantie toe zijn, dus misschien moet ik nu ook niet voor iets heel actiefs gaan en kijken naar pakketreizen ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 14 Jan 2022 09:58

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Je kan een huurauto regelen die je vanaf het vliegveld gelijk mee kan nemen om naar je bestemming te rijden en die huurauto de hele vakantie aanhouden om verschillende plekken te kunnen bezoeken. Een huurauto kan je boeken via bijvoorbeeld booking.com of sunny cars. Je kan dan gewoon filteren dat je die op het vliegveld wil afnemen en daar weer wil terugbrengen. Je kan ook aangeven dat je bijvoorbeeld een kinderzitje erbij wil.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2022 10:05

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Thanks, eigenlijk wist ik dat ook wel, want zo hebben we in 2017 ook een auto gehuurd op Sicilië. Was wel achterlijk duur, dus nog even kijken hoe we dat nu gaan doen. Ik zit nu aan een stacaravan op een camping o.i.d. te denken, zodat het in elk geval lekker kindproof is. Ik vind het maar ingewikkeld, met een kind op vakkantie. :wink:
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2022 10:12

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Huurauto's zijn idd wel veel duurder geworden. Wij huren in Spanje vaak bij Centauro, dat is een prima maar betaalbaar verhuurbedrijf. Sunnycars zie je ook veel idd.
Veel huisjes zijn ook kindproof. Al heb je met haar leeftijd echt niet zoveel meer nodig natuurlijk, geen kinderstoel en geen campingbedje. Het huisje waar wij vorig jaar zaten had een uitvalrekje. Dat vond ik echt fijn. Kindproof is verder ook relatief natuurlijk. Een speeltuin is fijn, maar als het er niet is, vermaakt je kind zich ook wel.

Misschien kan je eens op Elizawashere kijken? Dat vind ik altijd een fijne site. Of voor zuid Italië op My Italy, die heeft fijne agriturismi. Daar zou mijn voorkeur boven een camping naar uit gaan maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 14 Jan 2022 10:26

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Bliss schreef:Thanks, eigenlijk wist ik dat ook wel, want zo hebben we in 2017 ook een auto gehuurd op Sicilië. Was wel achterlijk duur, dus nog even kijken hoe we dat nu gaan doen. Ik zit nu aan een stacaravan op een camping o.i.d. te denken, zodat het in elk geval lekker kindproof is. Ik vind het maar ingewikkeld, met een kind op vakkantie. :wink:


Een stacaravan is super leuk denk ik! Vaak zijn er dan nog leuke activiteiten of bijvoorbeeld een zwembad voor vermaak op rustige dagen.

Huurauto’s zijn wel heel duur ja. Ik heb laatst op Ibiza echt 2 dagen van tevoren de auto nog geboekt ipv ver van tevoren want dat scheelde een hoop geld. Maar dat was wel een gokje om te nemen natuurlijk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2022 10:29

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Goede tips, Marin! Ik weet niet echt wat een agriturismo is eigenlijk, maar heb even heel snel gekeken en dat ziet er inderdaad leuker uit dan een camping! Ben ook geen campingtype eigenlijk. Ga me er eens in verdiepen.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2022 10:43

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Oh haha dat verbaast me haast dat jij dat niet weet als Italië liefhebber! Dat is een heerlijke manier van vakantie vieren vind ik zelf altijd. Je eigen huisje maar toch de gezelligheid van een kleinschalig gedeeld plekje. Maar denk wel dat je voor april echt vrij zuidelijk moet. Als dit nu niet handig uitpakt kan je dat natuurlijk ook voor ooit voor de zomer onthouden want dan zit je midden Italië ook heerlijk en daar wemelt het van de agriturismi.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2022 10:49

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Ik ben eigenlijk voornamelijk in m'n eentje in Italië geweest en een paar keer met een vriendin een stedentripje gedaan. Maar dan ga je niet in zo'n agriturismo zitten, dus er gaat weer een nieuwe wereld voor me open haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2022 10:57

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Haha ja dat snap ik!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2022 12:03

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Oh ik zie echt al leuke dingen, zit nu op Eliza was here te kijken. En ik kijk toch ook in mei, want dan is het qua temperatuur natuurlijk al net wat zomerser. En dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Sardinië, daar wil ik al zo lang eens heen!

Gaan wendagen op de basisschool eigenlijk gewoon in overleg? Want N wordt dus 7 juni 4 jaar, maar dan kunnen we ergens daarvoor toch nog wel op vakantie?
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2022 12:07

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Dat zal vast kunnen! Bij ons mocht wennen niet ivm corona dus hij kwam sowieso pas na z'n verjaardag. Als je het zeker wilt weten zou ik gewoon even contact met de school opnemen.

Sardinie lijkt mij ook altijd zo mooi en ik vind Elizawashere idd vaak hele mooie plekjes hebben. Leuk, mocht je iets vinden hoor ik 't graag want wie weet is 't wel wat voor onze zomer. Wij zitten vanaf april echt aan de schoolvakanties vast.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2022 13:07

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Zag nu ook weer wat leuks in Puglia. Ik ben er nog niet uit, maar je hoort het wel tzt!
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 14 Jan 2022 17:07

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Die wendagen zijn inderdaad gewoon in overleg. Sowieso zijn ze pas leerplichtig vanaf 5 jaar.
Ik zou iets boeken waar je geen auto voor hoeft te huren. Die prijzen schieten op dit moment heel erg de lucht in.
Als je zon wilt kun je kijken naar de Canarische Eilanden maar wellicht vind je vriend dat net te ver. Of anders lekker roadtrippen richting Italië/ Slovenië/ Kroatië. Heb je je eigen vervoer bij je, hoeft je vriend het vliegtuig net in en boek je hotelletjes as you go. Nu kan het nog.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2022 17:21

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Roadtrippen is ook erg leuk, maar we hebben maar een week en dan vind ik dat niet de moeite. Daar zou ik zeker twee weken voor willen hebben. Ga het wel een keer in de zomervakantie doen denk ik, misschien volgend jaar wel.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2022 20:06

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Inmiddels ben ik toch weer terug bij de campings, want die agriturismo's zijn supermooi, maar liggen allemaal zo afgelegen! Ik hou wel van een beetje reuring en dat je zo naar een strandje, restaurant of stadje toe kunt lopen. Anders moet je steeds met de auto weg. Dus misschien toch een camping, is voor N ook wel erg leuk natuurlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 15 Jan 2022 07:52

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Wij hebben toevallig eergisteren een vakantie geboekt naar Spanje, in de meivakantie.
Dezelfde omgeving als Marin al noemde, Alicante.
We zijn daar ook met dochter geweest toen ze 1,5 en 2,5 jaar oud was.
We hadden een appartement direct aan het strand en met de tram waren we in 30 min in de stad.
Je hebt veel speeltuinen aan het strand, maar ook in de stad. Heel erg kindvriendelijk!
Maar voor ons ook genoeg te zien in de omgeving.
De ene keer huurden we een auto voor de gehele periode, meteen bij aankomst. Maar we hebben het ook een keer zonder auto gedaan, omdat het OV erg goed is daar.
We wisselden de dagen af met strand en dorpjes of de stad bezoeken. We zorgden dan sowieso dat we altijd strandspullen meenamen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Jan 2022 23:05

Re: Leuke vakantiebestemming in april?

Dat klinkt ook leuk zeg!

Na twee dagen urenlang speuren heb ik uiteindelijk via booking.com een appartement op Sardinië gereserveerd! Voorlopig, want ik moet het nog checken op m'n werk en daarna nog vluchten boeken, maar die had ik al wel gezien. En dan toch in mei, net na de meivakantie. Leek me qua weer toch wat aangenamer. Hoop dat het allemaal door kan gaan, ben er echt aan toe!
❤ 7 juni 2018

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers