Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje

<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 15 Jan 2022 17:23

Re: Kinderfeestje

Wij willen een kinderdisco feestje houden met +- 15 kindjes.
Maar dat is pas in september.
Weet niet of we het echt doen hoor want het kan hard gaan regenen / het kan koud zijn / de kindjes zijn 7 t/m 9 jaar oud en voornamelijk jongetjes.
De plaats overdekken lijkt mij lastig.

Dus nog even bedenken hoe en wat!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 25 Okt 2022 22:36

Re: Kinderfeestje

Ik denk eraan om voor zoon z’n 5e verjaardag feestje thuis te geven. Rond 14 brengen; cake versieren, cadeautjes uitpakken, schatkistjes knutselen (en vullen met bv chocolade muntjes) en dan speurtocht door bos strook achter ons huis met opdrachtjes en muntjes verzamelen en dan nog wat lekkers snoepen tot uur of 17 dacht ik. Is dat iets? M’n vriend twijfelt of het niet suf is, alle kindjes gaan overal heen, zoon wilde ook eerst naar indoor speeltuin, hij heeft 4 vriendjes en vriendinnetjes (van 4 en 5) die hij wil laten komen, alleen eind november wel kans op slecht weer.. tips? 😄
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Okt 2022 23:13

Re: Kinderfeestje

Volgens mij vinden kinderen dat helemaal niet suf en is het zeker op die leeftijd helemaal niet nodig om echt al op een locatie buiten de deur het feestje te vieren. Dit vinden ze net zo leuk denk ik, dus ik zou het lekker zo doen!
❤ 7 juni 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 25 Okt 2022 23:35

Re: Kinderfeestje

Mijn 5-jarige zoon zou dat een hartstikke leuk feestje vinden hoor! Ik ga voor mijn eigen rust liever naar iets buiten de deur, vind al die stuiterende kinderen in huis echt vreselijk, maar dat heeft niets te maken met hoe leuk een feestje is. Vaak vinden kinderen het op die leeftijd ook erg leuk om nog even 'gewoon' thuis samen met elkaar te spelen. De tijd lijkt mij ook prima, ik zou zeker niet langer doen.
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Okt 2022 06:10

Re: Kinderfeestje

Nee hoor helemaal niet suf, leuk juist. Wij hebben ook zoiets gedaan voor zoon z'n vijfde verjaardag. In april, dus ook met jassen aan. Ik had wat ballonnen opgehangen in de buurt en een verhaaltje eromheen gemaakt over het ballonbeest (expres geen monster, zelfs dit vond één meisje wel spannend) dat ze moesten zoeken. Bij elke ballon was dan een opdrachtje die ze moesten doen (estafette, stoepkrijten, etc). Natuurlijk leidde ik de route wel beetje, want het was te ver weg om de volgende ballon te zien en ze moesten hand in hand lopen (want vond het best spannend met zes kinderen op de stoep ook al waren we met z'n tweetjes als ouders). En aan het einde vonden ze het ballonbeest, zo'n folie ballon giraffe van de Hema, die ergens hing en dat was bij de bibliotheek waar een café en speeltuin is en daar kregen ze als 'schat' een ijsje en gingen daarna nog lekker spelen in de speeltuin, daar haalden de ouders hen weer op. (en thuis hadden we trouwens idd eerst cadeautjes en cakejes gedaan).

Ik vond het echt heel erg leuk en de kinderen ook.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 26 Okt 2022 06:44

Re: Kinderfeestje

Bij mijn zoon heb ik voor zijn 5e en 6e partijtje het feestje ook thuis gedaan!
Toen hij 5 werd heb ik een soort spelletjes-circuit gemaakt thuis, en we sloten af met 'tafelpatat' (weggooi-tafelkleed op tafel, daarop alle snacks, patat en sauzen en eten maar!)

Toen hij 6 werd hebben we een speeltuintjes-speurtocht gedaan. Foto's gemaakt in allerlei speeltuintjes in de buurt en de kids moesten dan bedenken welk speeltuintje dat was.
Ook weer de patat op tafel als afsluiter, haha.

En idd, steeds begonnen met cadeautjes verstoppen / zoeken en cake / taart versieren en opeten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Okt 2022 07:17

Re: Kinderfeestje

Heel leuk idee juist! Vorig jaar toen mijn dochter 8 werd wilde ze graag oudhollandse spelletjes doen thuis. Ik was van tevoren bang dat de kinderen dat ook misschien een beetje saai zouden vinden, maar we kregen juist superleuke reacties 😁 toen de kinderen 5 werden deden we sowieso gewoon een feestje thuis, het was al spannend genoeg zo’n eerste feestje. Ik zou het ook zeker niet langer doen, eerder nog een half uur korter 🙈
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 26 Okt 2022 07:54

Re: Kinderfeestje

Vorig jaar zijn wij weggeweest, omdat we een newborn van drie weken mee hadden. Op mijn werk hebben we een ‘bioscoop’ en daar film gekeken. Dit jaar gaan we wel voor spelletjes thuis, ze gaan een superheldendiploma halen (thanks GP 😉). Ik hoop de feestjes zo lang mogelijk thuis te kunnen doen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Okt 2022 07:55

Re: Kinderfeestje

Ja dat zijn leuke feestjes voor die leeftijd.
Het enige waar ik zelf altijd bang voor ben is dat het weer tegen valt haha. Maar je kunt ze natuurlijk ook laarzen en een regenjas aan laten trekken. Voor kinderen maakt dat weinig uit.
Wij zijn naar een speeltuin geweest. Maar dat is meer omdat ik geen 7 jongens aan mijn eettafel kwijt kan. Dus lekker spelen en daarna daar lekker een frietje eten.
2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Okt 2022 09:12

Re: Kinderfeestje

Er zit hier voor de deur grasveldje met glijbaan en draaimolentje dus ik kan ze altijd nog naar buiten laten haha; maar omdat iedereen juist allemaal dingen bedenkt was ik bang dat het gek zou zijn; en heb nog ff om voor te bereiden en iets van spelletjes te bedenken, denk eerst de kindjes maar uitnodigen die hij wil, is druk genoeg rondom Sinterklaas!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Okt 2022 09:46

Re: Kinderfeestje

Super leuk idee voor een 5 jarige!
Ik doe ook het liefst zo lang mogelijk thuis feestjes. Toen de oudste 8 werd hebben we iets buitenshuis gedaan omdat ze 2x haar feestje niet echt kon houden vanwege covid.

Qua weer zou ik me niet zo druk maken. Lekker het bos in, laarzen en regenjassen aan en gaan :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Okt 2022 10:14

Re: Kinderfeestje

Heel leuk feestje!

Ik snap zelf nooit zo goed waarom mensen feestjes het liefste thuis willen doen, al die rommel en drukte thuis vind ik vreselijk 😂 ik houd ook echt niet van verjaardagen vieren, maar doe het voor de kindjes uiteraard wel.

Mijn zoon heeft dit jaar zijn eerste kinderfeestje, vorig jaar toen hij 5 werd was er net weer een enorme coronagolf en toen voelde het niet zo fijn. Hij wilde maar 1 ding: met zijn vriendjes naar Monkey town. Nou echt helemaal prima, daar kunnen ze heerlijk spelen en ik heb geen rotzooi in huis 👏🏼

♥♥
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 12:50

Bericht 26 Okt 2022 10:19

Re: Kinderfeestje

Ik vind het helemaal superleuke en creatieve ideeën!

Ik ben nota bene bene 5 jaar juf van groep 1/2 geweest en ik heb voor mijn oudste zoon 1 feestje thuis gedaan toen hij 5 jaar werd. Vreselijk, ze braken de tent af! Ik ga dus het liefst lekker de deur uit naar een binnenspeeltuin waar alles geregeld is. Afgelopen zomer vierde mijn zoon van 11 juist wel een feestje thuis, ze gingen met 8 jongens slapen in de tent in de tuin, dat vond ik dan juist wel weer relaxt, ze organiseren zelf wat. 😉
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 26 Okt 2022 15:39

Re: Kinderfeestje

Suus schreef:Heel leuk idee juist! Vorig jaar toen mijn dochter 8 werd wilde ze graag oudhollandse spelletjes doen thuis. Ik was van tevoren bang dat de kinderen dat ook misschien een beetje saai zouden vinden, maar we kregen juist superleuke reacties 😁 toen de kinderen 5 werden deden we sowieso gewoon een feestje thuis, het was al spannend genoeg zo’n eerste feestje. Ik zou het ook zeker niet langer doen, eerder nog een half uur korter 🙈


Welke spelletjes hebben jullie gedaan? Ben nog op zoek naar ideeën voor het kinderfeestje van mijn dochter.. Heb nu zelf cakeje versieren, koekhappen, ezeltje prikje, stoelendans, spijkerpoepen en evt. disco/stopdans. Heb ivm het weer wel echte binnenactiviteiten nodig.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Okt 2022 19:36

Re: Kinderfeestje

Elliot schreef:Heel leuk feestje!

Ik snap zelf nooit zo goed waarom mensen feestjes het liefste thuis willen doen, al die rommel en drukte thuis vind ik vreselijk 😂 ik houd ook echt niet van verjaardagen vieren, maar doe het voor de kindjes uiteraard wel.

Mijn zoon heeft dit jaar zijn eerste kinderfeestje, vorig jaar toen hij 5 werd was er net weer een enorme coronagolf en toen voelde het niet zo fijn. Hij wilde maar 1 ding: met zijn vriendjes naar Monkey town. Nou echt helemaal prima, daar kunnen ze heerlijk spelen en ik heb geen rotzooi in huis 👏🏼


Oh precies mijn idee, ik moet er niet aan denken zoveel stuiterballen in huis! Ik denk dat het voor de oudste dit jaar ook ballorig of monkeytown wordt.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Okt 2022 19:43

Re: Kinderfeestje

Het lijkt mij juist zo stressvol in MonkeyTown. Die verantwoordelijkheid over al die kinderen waarbij je ze niet meer ziet. Hebben jullie dat niet?
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Okt 2022 20:05

Re: Kinderfeestje

Nee totaal niet. We zijn met twee volwassenen en 5 kindjes, ze kunnen nergens heen.. het enige wat kan gebeuren is dat ze vallen maar dat kan overal. Waar ben je dan precies bang voor?

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 26 Okt 2022 20:41

Re: Kinderfeestje

Wij hebben het twee keer thuis gedaan. Beide keren geslaagd maar zeker de laatste keer was het echt wel heel druk. ‘S avonds waren we kapot.

We hebben afgelopen winter een Olympische winterspelen feestje gedaan. Eindelijk wilden we een deel van de spelletjes buiten doen maar door storm Eunice kon dat niet.

De kinderen kregen allemaal een Unox muts. De activiteiten: vlaggen versieren, koekhappen met een skibril op, op kartonnen skilatten lopen met z’n tweeën achter elkaar, kegelen, spijkerpoepen en met een ei op je lepel al schaatsend een estafette lopen. Mijn man en ik waren verkleed als coach 😆.

Dit jaar doen we voor de oudste wat buiten de deur, voor de tweeling nog wel thuis denk ik. Maar dat is in de zomer dus dan heb je sowieso meer mogelijkheden In de tuin en in de buurt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Okt 2022 21:07

Re: Kinderfeestje

Elliot schreef:Nee totaal niet. We zijn met twee volwassenen en 5 kindjes, ze kunnen nergens heen.. het enige wat kan gebeuren is dat ze vallen maar dat kan overal. Waar ben je dan precies bang voor?


Ja dat er kinderen vallen / gewond raken. Of toch kwijt raken ofzo. Ik weet niet, het gevoel dat je verantwoordelijk bent voor andermans kind maar het niet in 't vizier hebt vind ik zelf geen prettig idee.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Okt 2022 21:22

Re: Kinderfeestje

Arizona schreef:
Suus schreef:Heel leuk idee juist! Vorig jaar toen mijn dochter 8 werd wilde ze graag oudhollandse spelletjes doen thuis. Ik was van tevoren bang dat de kinderen dat ook misschien een beetje saai zouden vinden, maar we kregen juist superleuke reacties 😁 toen de kinderen 5 werden deden we sowieso gewoon een feestje thuis, het was al spannend genoeg zo’n eerste feestje. Ik zou het ook zeker niet langer doen, eerder nog een half uur korter 🙈


Welke spelletjes hebben jullie gedaan? Ben nog op zoek naar ideeën voor het kinderfeestje van mijn dochter.. Heb nu zelf cakeje versieren, koekhappen, ezeltje prikje, stoelendans, spijkerpoepen en evt. disco/stopdans. Heb ivm het weer wel echte binnenactiviteiten nodig.

Wij hadden wel echt mazzel met het weer vorig jaar (dit jaar met haar feestje veel regen 🙈).
We hebben ook nog gesjoeld, snoep happen uit een bak water, eierlopen over een parcours, step-race en twister op een supergroot twisterkleed.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Okt 2022 21:26

Re: Kinderfeestje

Oh ik vind het meer gedoe met naar de locatie gaan, en toch niet origineel ofzo, als alle feestjes daarheen zijn en er nog 6 tafels zijn; en dan is het spelen en eigen ding doen; nu hoop ik ze wat meer bij elkaar te hebben met leuke dingen. M’n schoonzusje heeft zichzelf uitgenodigd, dus die mag mooi helpen 😂

Nu nog houten schatkistjes vinden die ze kunnen versieren; zodat ze muntjes kunnen verdienen! Ideaal die choco muntjes in deze periode, gelijk leuk cadeautje. Ik heb een foto printertje dus gelijk foto erbij.

Zoon vindt het helemaal leuk, we liepen langs de bosrand bij huis en toen zei die gelijk hier ga ik heen met m’n feestje hè! En ik wil dit doen en dat doen; komt goed jongen.

Heb bij ouders gepolst of de dag kan; lijkt te lukken.

Nu nog kijken of zoon het niet ineens (te) spannend vindt, hoewel dit wel echt z’n vriendjes en vriendinnetje zijn.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 26 Okt 2022 22:04

Re: Kinderfeestje

Heel leuk idee Pippa!
En suf? Nee geloof dat ze een speurtocht altijd leuk vinden hoor! Heerlijk even eruit met die kids en ook nog binnenactiviteit👍
Hier duurt t nog even naar had zelf dit idee..
http://deverkleedkistarnhem.nl/
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 27 Okt 2022 11:28

Re: Kinderfeestje

Ik heb niet alles gelezen, maar wij hadden voor de 8e verjaardag van de jongste een fotospeurtocht door het dorp gedaan (geloof zelfs dat ik dat idee hier van het forum had). Ik had heel veel foto's gemaakt langs de route en voor elk kind een eigen blad met 6 te zoeken foto's gemaakt. Als ze allemaal dezelfde foto zoeken, krijg je steeds dat ze allemaal als eerste willen zijn. Dan wordt het zo'n strijd en is er weer teleurstelling bij wie niet de kans krijgt iets te vinden. Ze vonden dat erg leuk!

En iemand zei iets over slecht weer, het was in februari en het waaide heel hard en regende wat. Ik had me daar heel druk over gemaakt, maar de kinderen dus helemaal niet, het was gewoon supergezellig en niemand trok zich iets aan van het weer. De fotobladen had ik gelamineerd, dus ook daarvoor deerde de regen niet.

De jongste heeft dit weekend een feestje in de avond, ze mogen in pyjama komen en gaan popcorn maken en een film kijken. Erg leuk idee ook!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 883

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 27 Okt 2022 16:44

Re: Kinderfeestje

Arizona schreef:
Suus schreef:Heel leuk idee juist! Vorig jaar toen mijn dochter 8 werd wilde ze graag oudhollandse spelletjes doen thuis. Ik was van tevoren bang dat de kinderen dat ook misschien een beetje saai zouden vinden, maar we kregen juist superleuke reacties 😁 toen de kinderen 5 werden deden we sowieso gewoon een feestje thuis, het was al spannend genoeg zo’n eerste feestje. Ik zou het ook zeker niet langer doen, eerder nog een half uur korter 🙈


Welke spelletjes hebben jullie gedaan? Ben nog op zoek naar ideeën voor het kinderfeestje van mijn dochter.. Heb nu zelf cakeje versieren, koekhappen, ezeltje prikje, stoelendans, spijkerpoepen en evt. disco/stopdans. Heb ivm het weer wel echte binnenactiviteiten nodig.


Ik kan sjoelen aanraden! Moet je even kijken of je ergens een bak kunt lenen. Ballonnenrace (tweetallen met een ballon tussen hun hoofden of buiken geklemd van start naar finish) is ook grappig maar heb je wel een beetje ruimte in je woonkamer voor nodig.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 30 Okt 2022 00:05

Re: Kinderfeestje

Pippa schreef:Ik denk eraan om voor zoon z’n 5e verjaardag feestje thuis te geven. Rond 14 brengen; cake versieren, cadeautjes uitpakken, schatkistjes knutselen (en vullen met bv chocolade muntjes) en dan speurtocht door bos strook achter ons huis met opdrachtjes en muntjes verzamelen en dan nog wat lekkers snoepen tot uur of 17 dacht ik. Is dat iets? M’n vriend twijfelt of het niet suf is, alle kindjes gaan overal heen, zoon wilde ook eerst naar indoor speeltuin, hij heeft 4 vriendjes en vriendinnetjes (van 4 en 5) die hij wil laten komen, alleen eind november wel kans op slecht weer.. tips? 😄


Mijn dochter had haar eerste feestje ook in een playground maar ik merkte dat kinderen gewoon supergraag ook hun eigen kamer enzo willen laten zien. Niks mis mee dus! Als je een speurtocht gaat doen kun je ook de muntjes als schat doen en daarmee dan hun schatkistjes vullen. Zo van, we hebben nu schatkistjes gemaakt maar dan moeten we nu de schatkist nog vullen --> dus op zoek naar de schat. Ik zou als plan B een speurtocht binnen maken voor als het inderdaad te hard regent.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny