Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragentopic - Beauty & Mode

<<

Holden

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 12 Jan 2022 09:49

Re: Vragentopic - Beauty & Mode

Wel jammer voor de schaapjes dat ze weer in zijn!
<<

Alexis

Kwebbel

Bericht 12 Jan 2022 16:30

Oh Yes. *gaat uggs bestellen*
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Jan 2022 19:07

Ohh zijn uggs weer in?!
Chill, ik heb ook nog een paar staan. Doe ik ook eens hip 🤣
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jan 2022 09:16

Holden schreef:Wel jammer voor de schaapjes dat ze weer in zijn!

Inderdaad. Misschien kunnen uggs fans even op Vinted kijken. Daar staat het er vol mee!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jan 2022 16:04

Dragen jullie helemaal geen leren schoenen?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jan 2022 16:54

Jawel. Van Vinted. Maar ik heb het gevoel dat uggs wel een level verder (qua dierenleed) dan leer toch? Of vergis ik me?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Holden

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 18 Jan 2022 17:14

Harrison schreef:Dragen jullie helemaal geen leren schoenen?

Steeds minder! Of vegan leer. En idd is PETA eerder wel flink opgestaan tegen Uggs en het dierenleed dat daarachter schuilgaat.
Het was overigens niet mijn bedoeling hier de zendeling te gaan lopen spelen hoor. Het vloog ff mn toetsenbord uit. Het is in algemene zin een hangup van mij, modetrends. De kledingindustrie is zo enorm vervuilend, qua gebruik van grondstoffen, dierlijke producten, logistiek, de gehele keten eigenlijk. En juist omdat dingen in het ene moment 'in' en het andere moment 'uit' zijn, ontstaat een wegwerp cultuur waarin mensen gestimuleerd worden om steeds maar nieuwe dingen te kopen. En dat terwijl er zoveel vervuiling en leed achter schuilgaat.
* zendmodus uit *
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jan 2022 19:31

Wat goed! Ik koop veel tweedehands maar mijn schoenen vaak dan weer niet, goeie.

Wat betreft UGG was dat inderdaad een tijd geleden door PETA onder de aandacht gebracht, maar ze hebben inmiddels aangetoond dat dat niet (meer) zo is. Er worden alleen schapen gebruikt die gefokt worden voor het vlees en hun huid en wol een bijproduct is. Daarnaast werd UGG ook beschuldigd van vee levend over zee vervoeren, levend villen en nog iets dat ik me even niet kan herinneren en dat is niet zo. Blijft het natuurlijk nog steeds zo: UGG is een typische modetrend die niet goed is voor het milieu en dieren. En dan nog even op mijzelf betrekkend ik heb de twee paar die ik heb al jaren en blijf ze dragen tot ze niet meer kunnen maar ze zijn gek nog steeds zo goed als nieuw.
Laatst gewijzigd door Harrison op 19 Jan 2022 12:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jan 2022 20:33

Oh nou ik ben heel blij dat te lezen. De filmpjes van schapen op enorme schepen met grote bloedende wonden op hun rug staan me nog helder bij. Als dat niet meer zo is zou dat heel erg fijn zijn! Ik koop ze wel voor mijn kinderen maar dan dus altijd 2de hands.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Jan 2022 22:21

Uit het land van de UGGS kan ik onderstrepen van Harrison zegt. Het is wel eens anders geweest maar nu (hopelijk) niet meer aan de orde.
Afbeelding Afbeelding
<<

Holden

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 18 Jan 2022 22:30

Oh dat is goed nieuws! Ik had er ook naar gezocht maar kon er niks over vinden. Behalve dan van het merk zelf. Maar blij te horen dat het kennelijk veranderd is.
Vorige

Terug naar Beauty & mode