Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nare ervaringen met kraamzorg

<<

Anoniem112

Bericht 04 Dec 2013 14:59

Nare ervaringen met kraamzorg

Nu we met de gedachten spelen om op korte termijn voor een derde te willen gaan, komen hierbij ook weer herinneringen boven van de kraamtijd bij de jongste..
Dit was alles behalve leuk en ontspannen, en ondanks dat ik eigenlijk nog verlengde kraamhulp nodig had ivm lichamelijke klachten hebben we haar zelfs eerder weggestuurd, we hadden totaal geen klik en negeerde mijn oudste gewoon, daarbij gunde ze mij echt geen rust en dat had ik zo hard nodig juist, vlak nadat ze wegging kreeg ik ook nog eens een borstontsteking.

De kraamhulp bij de eerste was ook niet de leukste maar goed, daar viel mee te leven en toen voelde ik me goed en hadden we natuurlijk nog geen ander kind.

Ik zou nu als t eenmaal zover mag zijn hierdoor bijna een ander kraambureau kiezen, ook al is dit een heel grote organisatie en hoor van verschillende wel positieve ervaringen.
Ik zou het deze keer ook duidelijk aangeven bij de vk e.d

Hoe was jullie kraamtijd?
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 04 Dec 2013 15:33

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

Ik heb 2x een hele fijne kraamtijd gehad.
Ik zou als ik jou was dan idd voor dat andere bureau gaan. Het zou vervelend zijn als je weer een vervelend periode hebt.
💜💜💙💙
<<

Anoniem16

Bericht 04 Dec 2013 15:37

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

De eerste keer was een vreselijke kraamtijd, niet door de kraamhulp maar door ziekte man. Ik heb geen sec genoten.

Bij N was de kraamtijd wel heel fijn, dezelfde kraamhulp en die was helemaal niet flauw en van allerlei regeltjes. ( dat is echt niets voor mij) Ik hoefde niet in bed te liggen, gewoon gezellig beneden, heerlijk. Ze liet me gewoon lekker mijn gang gaan.
We hebben gewoon samen lekker genoten met zijn allen.
<<

Anoniem171

Bericht 04 Dec 2013 15:42

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

3x echt genieten, echt een kadootje die weken!

Wij hadden bij de 1e en 3e dezelfde kraamhulp, dat maakte de laatste kraamweek helemaal erg bijzonder.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 04 Dec 2013 15:44

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

Mijn kraamzorg was ook erg fijn, gewoon een lief meisje die ons in onze waarde liet. Ik heb nu wel een ander bureau gekozen, het eerste bureau zat niet in deze plaats en het arme schaap moest 40 minuten rijden. Het meisje wat we hadden werkt nu voor het gekozen bureau maar ik verwacht niet dat we dezelfde krijgen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem121

Bericht 04 Dec 2013 15:44

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

Bij ons was het anders om. De kraamtijd van de oudste was vreselijk. Hij was 4 weken te vroeg geboren waardoor we een paar dagen moesten blijven in het ziekenhuis en uiteindelijk met verlenging hadden we nog recht op 6 dagen kraamzorg. De eerste 2 dagen kwam er een schat van vrouw nam de sleutel mee en ik kon 's ochtends blijven liggen, ontbijt werd gebracht op bed, de was werd gedaan en aan het einde van de dag stond het eten klaar. Helaas kwam er na 2 dagen een ander want haar dienst zat er op. Echt ik heb serieus nog nooit iemand zo lui gezien... Nam geen sleutel mee was opzich geen probleem maar ik moest om 8.30 gewassen en gegeten beneden zitten en ik had maar te zorgen dat zoon ook om die tijd gewassen en gevoed was. Madame ging zitten met een pot thee en als deze leeg was ging ze wat doen. De was deed ze alleen voor moeder en kind, van vader werd keurig uitgezocht. Voor eten moest m'n vriend maar zorgen die kon ook wel wat doen voor zijn gezin, die ziel kon geen vrij krijgen omdat zoon onverwacht te vroeg kwam. Bed werd in zoverre verschoond dat de kussensloop van m'n vriend werd overgeslagen want die was van de man, volgens mij als we twee losse matrassen hadden deed ze nog alleen mijn kant. Uiteindelijk heb ik haar na twee dagen weggestuurd en geen verlenging meer gekregen want het was weekend. Gevolg was ook een borstontsteking die in de kraamweek al aanwezig was maar waar de tweede kraamhulp geen aandacht aan besteedde. Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Bij de tweede naar een kleiner bureau gegaan. Zij staan er op dat er 8 dagen dezelfde kraamhulp komt. Geen onderscheid tussen moeder en kind en de man en de andere kinderen. Ontbijt haalde ze 's ochtends zelf bij de winkel, lekker samen kind in bad doen waarbij de oudste ook werd betrokken. 'S middags werden papa en mama samen naar bed gestuurd want ook de papa moest slapen en om 15.00 stond de schat klaar met 2 cocktailglazen waar ze heel creatief een fruithap mee gemaakt had. Ondertussen deed ze de was, ging met de oudste naar de speeltuin of een spelletje doen, zorgde voor het avondeten en het huis was schoon. De laatste dag wilde ik even een rondje om naar de markt en ze ging gewoon mee met de oudste in de buggy. Wij werden verwend en ondertussen ging alles gewoon door en werd er ook voor papa en de oudste gezorgd. Alleen om die week zou ik al een derde willen zeg maar
<<

Anoniem16

Bericht 04 Dec 2013 15:45

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

Overigens, ik vond het een grote schat hoor, had ik net zo goed geen kraamzorg willen hebben. Ik vind het zelf doen allemaal veel fijner. Ik heb ook lang getwijfeld om het überhaupt te doen.
<<

Anoniem166

Bericht 04 Dec 2013 17:15

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

Ik snap niet zo goed waarom je nog voor hetzelfde bureau zou kiezen als je ervaring met de kraamhulp tot twee keer toe slecht zijn. Ik zou dan ook het vertrouwen in het desbetreffende bureau wel kwijt zijn en sowieso voor een ander kiezen.

Mijn kraamtijd verliep prima. De kraamhulp was erg lief, behulpzaam, kookte eten voor 's avonds. Ik heb een vrij relaxte kraamtijd gehad.
<<

Anoniem6

Bericht 04 Dec 2013 17:38

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

Vervelend dat je 2x een nare ervaring met de kraamzorg hebt gehad. Heb je er wel iets van gezegd bij het bureau waar je kraamzorg van had?
Ik zou na en ander bureau gaan als je 2 keer niet tevreden was. Als ze dan de intake bij je komen doen duidelijk aangeven waar je behoeftes liggen en waar het de vorige keer is mis gegaan. Dan kan het bureau kijken voor een kraamhulp die bij jullie aansluit.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 04 Dec 2013 18:55

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

Wat naar dat je zo'n vervelende tijd gehad heb in juist de dagen dat je het nodig hebt. Naar mijn weten kan je altijd bellen naar de organisatie voor iemand anders.

Bij mij was het 2x heel fijn. Mijn schoonzus kraamde bij mij, heel vertrouwd en ik hoefde niks uit te leggen of te vertellen. Ik kreeg vaak de vraag 'vond je het niet vervelend als je schoonzus naar je knip keek' (bij de eerste natuurlijk bevallen) nee ik had daar toen geen moeite mee. En bij de 2e was het voor mijn zoon ook erg vertrouwd, het was al zo gek allemaal met een nieuw kindje erbij enzo.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem112

Bericht 04 Dec 2013 19:30

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

Fijn al die reacties!

Ik ben zelf nog al van het type "niet mopperen maar doorgaan" dus heb heel dom mezelf weggecijferd en de zorg maar genomen zo als die op dat moment was. Jammer ook dat de verloskundige dit wel zag maar het hier niet ingegrepen heeft. Dit heb ik later met haar nog besproken.

De eventuele volgende keer kies ik dan ook niet meer voor dit bureau maar heb toevallig een kleinschalige gevonden ook hier in de buurt.
<<

Anoniem133

Bericht 04 Dec 2013 21:22

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

Vervelend dat dat toen zo gelopen is. Zat jij bij P.? Een kennis van me werkt sinds kort bij D, en daar hoor ik heel positieve verhalen over. Niet alleen van haar, maar ook van anderen die overgestapt zijn omdat ze dezelfde ervaring als jou hadden.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 04 Dec 2013 21:36

Re: Nare ervaringen met kraamzorg

Bij de eerste had ik geen kraamzorg, bij de tweede wel. En ik ben daar heel blij om. Hier kwam ze wel anders dan bij jullie. Ze is een week na de geboorte tot 5 weken na de geboorte 2x pw 3 uurtjes langsgeweest. Ze deed de was, maakte schoon, kookte en verzorgde de oudste en de jongste. Ze luisterde naar onze wensen en ik kon ook mijn hart luchten bij haar. Zij heeft ons ook zelfvertrouwen gegeven over het probleem van Julie, om daar snel hulp voor te zoeken. Ik ben haar erg dankbaar.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom