Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Terug verhuizen

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Jan 2022 09:49

Terug verhuizen

Ik woon inmiddels 18 jaar niet meer in mijn geboortedorp waar mijn moeder nog woont. Andere familie woont daar allemaal in de buurt, behalve ik. Ik woon inmiddels 2,5 uur rijden er vandaan. Sinds L. er is, merk ik dat ik graag dichterbij familie zou willen wonen. Ik mis het enorm om even naar mijn moeder/zusjes te kunnen rijden of om elkaar vaker te kunnen zien. Van mijn vriend zijn kant hebben we alleen mijn schoonouders hier. Verder geen andere familie in de buurt.

We hebben het er nu steeds vaker over om meer richting mijn familie te gaan wonen. Maar dat betekent wel dat we hier een heel leven op zouden geven. Huis, banen en vrienden en daar weer een heel leven op moeten bouwen. Ik heb daar zelf ook geen vriendinnen meer omdat ik al lang weg ben. Waar we nu wonen heb ik best veel vriendinnen inmiddels.

Zijn er hier mensen die weer terug zijn verhuisd om dichterbij familie te wonen? Wat waren hierin jullie afwegingen? Moest je hiervoor veel opgeven in je vorige woonplaats? Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Het zou niet binnen nu en een jaar zijn. Maar ik kan me niet meer voorstellen dat ik de rest van mijn leven zo ver van mijn familie af blijf wonen. Ik ben wel benieuwd of mensen zich hierin herkennen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jan 2022 10:05

Re: Terug verhuizen

Ik herken die behoefte heel erg sinds ik kinderen heb. Maar we hebben nooit echt concrete plannen gehad hiertoe. Vooral omdat vriend niet naar de randstad wil, maar ook omdat onze levens hier goed zijn en we dat niet willen veranderen. Maar het kriebelt wel vaak, en dat wordt versterkt als we daar zijn en de prachtige omgeving zien. Die is hier gewoon… niet echt 😬
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem326

Bericht 03 Jan 2022 11:18

Re: Terug verhuizen

Ik ben weer teruggegaan naar de woonplaats waar ik ben opgegroeid. Ik had daar op het moment dat ik terugkwam ook geen (sociaal) leven meer. Ik vind het erg fijn om mijn familie (ouders, zusjes, broertje) wekelijks te zien en betrokken te zijn bij hun levens en de levens van hun kinderen. Dat voelt erg fijn. Sociaal leven heb ik op moeten bouwen. Ik heb nieuwe vriendschappen gesloten, maar ik heb ook het geluk gehad dat vriendinnen van vroeger zijn terug gekomen. En nu aan de schoolpoort zie ik veel meer mensen van vroeger en ook hun ouders (opa’s en oma’s). Ik vind dat fijn. Overal ken ik wel iemand. Dat geeft geen gevoel van sociale controle of druk. Maar meer dat je je ergens echt thuis voelt en een omgeving echt kent. Zelfs de zwemjuf herkent me nog van vroeger. Kent mijn zusjes en broertje ook. En geeft nu mijn kinderen en kinderen van mijn zusje weer zwemles. Mijn oude buurvrouw waar ik vroeger dagelijks speelde, komt elke donderdag bij mijn moeder en dan passen ze samen op de kinderen. Buurvrouw T! roepen mijn kinderen dan. Dat vind ik goud waard. Ik ga naar de speeltuinen van vroeger. Mijn kinderen spelen met de kinderen van mijn vriendinnen van vroeger en dan verzuchten wie had dat nou toch ooit gedacht. Het heeft iets gemoedelijks en het idee van ergens horen.

Niet dat ik daar nou per se zoveel om geef. Want toen ik 16 was wilde ik niets liever dan ver weg de grote wereld in. En dat heb ik ook gedaan en dat was toen ik goed voor me. Maar in deze fase van mijn leven is het echt heel fijn.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 03 Jan 2022 11:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Jan 2022 11:18

Re: Terug verhuizen

Tweeënhalf uur is een behoorlijk eind weg! Maar als je terug verhuist, woont je vriend dus zo'n eind weg van zijn familie. Wat vindt hij daarvan?

Zelf voel ik niet de drang om terug te verhuizen naar de Achterhoek, hoe graag ik daar ook nog mag komen. Wij zijn ruim twee jaar geleden in het midden van het land gaan wonen, juist bijna in het midden tussen de twee families. M'n schoonouders wonen op 50 minuten rijden en m'n moeder en vader op respectievelijk 60 en 75 minuten rijden. Ik vind dat prima zo, voor mij voelt dat als dichtbij, aangezien ik eerst lang in Den Haag heb gewoond zonder auto (bijna drie uur met de trein dus) en daarna bij m'n vriend ben ingetrokken (dik anderhalf uur met de auto). Waar we nu wonen hebben we alles bij de hand: we zijn zo in de stad, maar ook in het bos en op de snelweg. En onze woonplaats voelt lekker dorps, maar met stadse trekken.

@ Zora: ik zou juist eerder verwachten dat er bij jullie mooiere natuur is dan in de Randstad!
❤ 7 juni 2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 03 Jan 2022 11:26

Re: Terug verhuizen

Ik zou zelf nooit terug willen verhuizen naar mijn geboorteplaats, maar ik herken wel de gevoelens rondom afstand van je ouders. Dat is gewoon niet fijn. En situaties zoals Holly omschrijft daar ben ik echt heel jaloers op, dat lijkt me heerlijk! Zo’n warm bad- omgeving. Dus als je dat vindt met terugverhuizen zou ik dat zeker wel overwegen!

Dat heb ik dus niet in mn huidige omgeving. Helaas wonen naast onze familie ook onze vrienden ver weg (en niet allemaal bij elkaar, maar over het land verspreid) en heb ik hier nog geen heel actief sociaal leven opgebouwd, weet niet zo goed hoe dat aan te pakken. Komt hopelijk ooit nog wel als de kindjes iets groter zijn. Ik vind t hier overigens wel heel fijn wonen, juist wel prachtige natuur (zora ik herken wat je zegt haha), alle voorzieningen id buurt, op oké afstand van van alles, dus in die zin wil ik hier ook niet meer weg 😅. Zeker sinds oudste hier op school zit voelt t wel echt als gesetteld.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Jan 2022 11:31

Re: Terug verhuizen

Waar woon jij, Sophie, en waar kom je vandaan?
❤ 7 juni 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Jan 2022 12:11

Re: Terug verhuizen

HollyGolightly schreef:Ik ben weer teruggegaan naar de woonplaats waar ik ben opgegroeid. Ik had daar op het moment dat ik terugkwam ook geen (sociaal) leven meer. Ik vind het erg fijn om mijn familie (ouders, zusjes, broertje) wekelijks te zien en betrokken te zijn bij hun levens en de levens van hun kinderen. Dat voelt erg fijn. Sociaal leven heb ik op moeten bouwen. Ik heb nieuwe vriendschappen gesloten, maar ik heb ook het geluk gehad dat vriendinnen van vroeger zijn terug gekomen. En nu aan de schoolpoort zie ik veel meer mensen van vroeger en ook hun ouders (opa’s en oma’s). Ik vind dat fijn. Overal ken ik wel iemand. Dat geeft geen gevoel van sociale controle of druk. Maar meer dat je je ergens echt thuis voelt en een omgeving echt kent. Zelfs de zwemjuf herkent me nog van vroeger. Kent mijn zusjes en broertje ook. En geeft nu mijn kinderen en kinderen van mijn zusje weer zwemles. Mijn oude buurvrouw waar ik vroeger dagelijks speelde, komt elke donderdag bij mijn moeder en dan passen ze samen op de kinderen. Buurvrouw T! roepen mijn kinderen dan. Dat vind ik goud waard. Ik ga naar de speeltuinen van vroeger. Mijn kinderen spelen met de kinderen van mijn vriendinnen van vroeger en dan verzuchten wie had dat nou toch ooit gedacht. Het heeft iets gemoedelijks en het idee van ergens horen.

Niet dat ik daar nou per se zoveel om geef. Want toen ik 16 was wilde ik niets liever dan ver weg de grote wereld in. En dat heb ik ook gedaan en dat was toen ik goed voor me. Maar in deze fase van mijn leven is het echt heel fijn.


Waar woonde je hiervoor? Verder van je familie dus?

Wat jij vertelt heb ik ook echt in het dorp waar ik vandaan kom. Wanneer we er zijn is dat er ook direct weer. Ons kent ons en mensen van vroeger. Eerder vond ik het maar niks maar nu verlang ik er juist naar. Ik mis hier nu ineens de connectie met de stad waar we wonen, terwijl ik dit voor L. nooit zo erg had. Ik heb weinig met mijn schoonouders en mis daar ook een stukje familie gezelligheid. Ze beklemmen me vaak juist omdat er verder geen familie meer is.

Bliss mijn vriend vindt dat wel lastig idd. Maar aan de andere kant zijn ouders zijn met pensioen en kunnen makkelijk heen en weer.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 03 Jan 2022 12:19

Re: Terug verhuizen

Bliss schreef:Waar woon jij, Sophie, en waar kom je vandaan?


Woon nu in Arnhem.
En kom oorspronkelijk uit (zuid oost) Groningen 😅
<<

Anoniem326

Bericht 03 Jan 2022 12:19

Re: Terug verhuizen

Ik woonde in Amsterdam. En ben weer teruggegaan naar Brabant. Het is dus niet zo dat ik ben teruggekomen en de anderen er altijd zijn gebleven. Ongeveer 80% heeft ergens anders gestudeerd/gewoond en is weer teruggekomen. Dat voelt denk ik anders dan dat je terugkomt in een omgeving waar de anderen gebleven zijn en al die tijd samengekomen zijn in verenigingsleven etc. Ik denk dat je er dan niet zomaar weer in zit.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Jan 2022 12:46

Re: Terug verhuizen

HollyGolightly schreef:Ik woonde in Amsterdam. En ben weer teruggegaan naar Brabant. Het is dus niet zo dat ik ben teruggekomen en de anderen er altijd zijn gebleven. Ongeveer 80% heeft ergens anders gestudeerd/gewoond en is weer teruggekomen. Dat voelt denk ik anders dan dat je terugkomt in een omgeving waar de anderen gebleven zijn en al die tijd samengekomen zijn in verenigingsleven etc. Ik denk dat je er dan niet zomaar weer in zit.


Bij mij is het en en denk ik. Deels gebleven deels komt terug en ook de provincie waar je nu woont 😊. Ik woon nu in het noorden en mis hier wel die typische gezelligheid. Ik weet nu amper wie er bij me in de straat wonen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Jan 2022 12:47

Re: Terug verhuizen

SophieZMY schreef:Ik zou zelf nooit terug willen verhuizen naar mijn geboorteplaats, maar ik herken wel de gevoelens rondom afstand van je ouders. Dat is gewoon niet fijn. En situaties zoals Holly omschrijft daar ben ik echt heel jaloers op, dat lijkt me heerlijk! Zo’n warm bad- omgeving. Dus als je dat vindt met terugverhuizen zou ik dat zeker wel overwegen!

Dat heb ik dus niet in mn huidige omgeving. Helaas wonen naast onze familie ook onze vrienden ver weg (en niet allemaal bij elkaar, maar over het land verspreid) en heb ik hier nog geen heel actief sociaal leven opgebouwd, weet niet zo goed hoe dat aan te pakken. Komt hopelijk ooit nog wel als de kindjes iets groter zijn. Ik vind t hier overigens wel heel fijn wonen, juist wel prachtige natuur (zora ik herken wat je zegt haha), alle voorzieningen id buurt, op oké afstand van van alles, dus in die zin wil ik hier ook niet meer weg 😅. Zeker sinds oudste hier op school zit voelt t wel echt als gesetteld.


Dat snap ik wel 😊. Ik zou ook willen verhuizen voordat hij naar school gaat.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 03 Jan 2022 12:51

Re: Terug verhuizen

Ik ben vorig jaar na 15 jaar terug verhuisd naar m'n geboorteplaats. Ik voelde me meteen weer thuis. Nu begin ik wel te merken dat ik toch ook wel dingen mis die we in onze vorige woonplaats hebben achtergelaten en dat het meer tijd kost om dat weer op te bouwen dan ik had gehoopt (vooral qua vriendschappen). Maar dat is het wat mij betreft wel waard. Ik vind het zo fijn om hier weer te wonen en binnen een paar minuten bij m'n familie te kunnen zijn. Voor de kinderen zie ik ook echt de meerwaarde van vaker naar opa en oma kunnen.
2010 2012
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Jan 2022 12:55

Re: Terug verhuizen

Lexi schreef:Ik ben vorig jaar na 15 jaar terug verhuisd naar m'n geboorteplaats. Ik voelde me meteen weer thuis. Nu begin ik wel te merken dat ik toch ook wel dingen mis die we in onze vorige woonplaats hebben achtergelaten en dat het meer tijd kost om dat weer op te bouwen dan ik had gehoopt (vooral qua vriendschappen). Maar dat is het wat mij betreft wel waard. Ik vind het zo fijn om hier weer te wonen en binnen een paar minuten bij m'n familie te kunnen zijn. Voor de kinderen zie ik ook echt de meerwaarde van vaker naar opa en oma kunnen.


Hoever was de afstand vanaf jullie vorige woonplaats? Hoe deden jullie het met een andere baan vinden?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 03 Jan 2022 12:59

Re: Terug verhuizen

Fantine schreef:
Lexi schreef:Ik ben vorig jaar na 15 jaar terug verhuisd naar m'n geboorteplaats. Ik voelde me meteen weer thuis. Nu begin ik wel te merken dat ik toch ook wel dingen mis die we in onze vorige woonplaats hebben achtergelaten en dat het meer tijd kost om dat weer op te bouwen dan ik had gehoopt (vooral qua vriendschappen). Maar dat is het wat mij betreft wel waard. Ik vind het zo fijn om hier weer te wonen en binnen een paar minuten bij m'n familie te kunnen zijn. Voor de kinderen zie ik ook echt de meerwaarde van vaker naar opa en oma kunnen.


Hoever was de afstand vanaf jullie vorige woonplaats? Hoe deden jullie het met een andere baan vinden?


Bij ons was het ongeveer een uur met de auto (maar ik rij geen auto dus ongeveer 2 uur met ov).

Mijn man werkt vanuit huis dus die doet nog hetzelfde werk. Ik heb een baan gezocht op fietsafstand van ons huis. Hier kon ik precies na onze verhuizing beginnen dus dat kwam allemaal heel goed uit.
2010 2012
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 03 Jan 2022 13:31

Re: Terug verhuizen

Ik wou niet meer in mijn geboortedorp wonen maar ben na een poosje Randstad een wat groter dorp ernaast gaan wonen. Familie woont dichtbij. Uiteindelijk zijn we vorig jaar in de polder gaan wonen dus officieel woon ik alsnog weer in m'n geboortedorp maar qua school voor de kinderen en overige zaken zijn we vooral op onze oude woonplaats gericht gebleven
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jan 2022 15:17

Re: Terug verhuizen

Bliss, ja grappig wel hè. Mijn ouderlijk huis stond midden in het bos, tientallen wandelroutes op loopafstand, de duinen, het strand op fietsafstand. Dat is hier allemaal niet. Ik leer G ook wel steeds meer waarderen, het uitgestrekte, maar het is niet mijn soort natuur. Drenthe is dan veel mooier, maar de echte bossen zijn dan toch nog minstens een half uur rijden.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 03 Jan 2022 23:30

Re: Terug verhuizen

Ik heb in veel verschillende woonplaatsen verspreid door het land gewoond maar de laatste 9 jaar voordat we zijn verhuisd naar onze huidige woonplaats in het westen. We zijn 4 jaar geleden naar het oosten verhuisd, maar niet helemaal tot waar ik vandaan kom, dat is mij echt wat te dorps.

Wij zijn met name verhuisd (1,5u verderop) om dichter bij mijn familie (nu nog 25 min) te wonen, zodat de kinderen bij opa en oma kunnen logeren, daar zijn er nu ook 2 heen en morgen wordt er dan geruild en komt mijn nichtje naar mijn ouders met mijn dochter logeren en gaat mijn zoon bij mijn broer en neefje logeren. Dat vind ik goud waard. Maar ik vind dat met 2u rijafstand niet te doen. Ik heb hier een grote familie, veel verjaardagen en betrokken familie. De familie van mijn man woonde dichtbij maar hadden we werkelijk niks aan en zagen we eens in de 3 mnd ongeveer maar dus daar hoefden we niet voor te blijven. Inmiddels ook al 1,5 jaar niet gezien.

Ik werk pas sinds 3 maanden dus kon zo overwaaien en mijn man werkt nog steeds op dezelfde werkplek en reist daar nu 4u per dag voor ipv 20 min toen. Dat vindt hij prima te doen met het ov maar hij is wel alleen maar nachtdiensten gaan werken omdat de treinen dan niet zo vol zijn. Ook werkt hij minder uren dan toen. Ik zou het ook prima vinden als hij ervoor kiest om maar 3 dgn te werken en daar te kunnen blijven werken als het reizen hem gaat op breken. Hij werkt er al 16 jaar met veel plezier.

Mijn beste vriendin is mee verhuisd (wel naar een eigen huis) en ik had hier ook nog vriendinnen, ik was hier al die jaren toch ook wel eens in de 2 weken. Mijn man heeft zijn vriendschappen vooral met de jongens op zijn werk en die ziet hij 5 dgn pw. Die is liever gewoon altijd thuis als hij vrij is maar heeft ook wel wat connecties opgedaan hier maar hij is meer het type dat even 15 min komt aanwaaien en weer naar huis gaat.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 04 Jan 2022 18:53

Re: Terug verhuizen

Bedankt voor jullie reacties! Ik zie mezelf hier gewoon niet meer de rest van mijn leven wonen. Ik besef ook wel dat het niet ineens vandaag of morgen anders is en dit ook een grote stap is. Maar mijn familie vaker zien vind ik wel heel belangrijk.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers