Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

<<

Mamaliesbeth

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 85

Geregistreerd: 11 Dec 2021 08:54

Bericht 29 Dec 2021 09:53

Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Bij ons is er een verschil met uitslapen.

Onze dochter van vijf R lijkt op haar vader maar is persoonlijk net mij, niet kunnen uitslapen en als we wakker uit bed. Ook hebben we geen wekker nodig, doordeweeks met school is R zonder wekker altijd op tijd wakker.

Onze dochter van drie L lijkt op mij maar is persoonlijk haar vader, uitslapen en moeite uit bed. Beide hebben een wekker nodig, bijna een kanon hahaha, om wakker te worden.

Vanochtend was ik 7 uur wakker, je raad het al R de oudste was ook wakker en natuurlijk uit bed. Samen ontbeten, beetje kletsen ach we vermaken ons wel.

L de jongste de papa / man slapen nog, meestal in het weekend en nu met vakantie tot 9:30
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 29 Dec 2021 10:02

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Zoon lijkt uiterlijk op ons beide, maar qua uitslapen juist niet. Hij is altijd redelijk vroeg wakker terwijl wij van het uitslapen zijn 😅

Hoewel het de laatste tijd voor mij een stuk beter gaat, nu ik niet meer tot 's avonds laat werk en dus gewoon op tijd mijn bed in kan. Ik word nu uit mezelf ook eerder wakker en voel me dan uitgeslapen.
10.04.17
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 29 Dec 2021 10:46

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Ik ben bijna altijd half 8 uiterlijk wakker. M'n man en oudste slapen makkelijk uit tot 10.00 de jongste nog niet
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Dec 2021 10:58

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Voor we kinderen hadden konden mijn man en ik prima uitslapen tot een uur of 10.
Nu is uitslapen tot uiterlijk 8:30 u maar dat gebeurt nauwelijks. Heel af en toe in een vakantie.

De kinderen zijn dagelijks tussen 6:30 en 7:00 uur wakker. De oudste kan dan nog wel heel even snoozen terwijl de jongste direct aan is.

Door de week zetten we wel altijd een wekker (6:15) maar 9 van de 10 keer ben ik voor de wekker al wakker.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Dec 2021 11:13

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Hie wisselt het. Ze hebben een slaapschaap en die staat in het weekend/vakantie op 7.30uur. Meestal komen ze dan gelijk naar ons toe, maar vandaag hoorden we de jongste pas om 8.45uur 😱
De oudste was toen al tijden wakker, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Dec 2021 11:45

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Toen ik nog studeerde kon ik echt prima uitslapen tot 12, maar toen ik ging werken sloop dat ritme er toch wel in en was het in het weekend al eerder 9.30 op zijn laatst en nu word ik uiterlijk 7 uur wakker :'). Ik sta niet meteen op als het niet hoeft.
<<

Anoniem323

Bericht 29 Dec 2021 11:48

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Wij hebben 2 kinderen, 1 lijkt op man, 1 op mij.
Uitslapen doen we alle 4 niet.
Zijn allemaal automatisch een kwartier voor de wekker wakker.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Dec 2021 14:29

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Zelf ben ik echt een ochtendmens, mijn dochter ook. Het ligt een beetje aan de gemoedstoestand van mijn man maar over het algemeen kan die prima uitslapen, daar begrijp ik echt niks van. Wakker is toch wakker? Zonde ook van je tijd ook. De ochtend is het mooiste moment van de dag.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 29 Dec 2021 15:46

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Ik ben nooit een uitslaper geweest, als ik echt uitsliep stond ik rond half 9 wel op. Wij zetten door de week onze wekker om 6.10, maar meestal zijn we dan wel wakker (onze dochter tenminste).
Als onze dochter (ze is 3 jaar en 10 mnd) echt uitslaapt, wordt ze om 7 uur wakker en het is zelfs een keer gebeurd dat het half 8 was.

Als we een slechte nacht hebben, blijf ik wel eens liggen tot half 9 en dan gaat mijn vriend daarna weer naar bed. Die kan veel beter uitslapen of overdag weer naar bed gaan. Dat kan ik niet. Soms best onhandig, ook tijdens de kraamweek nul keer in slaap gevallen overdag en dan ben ik dus wel echt heel moe.

Ik ben echt een ochtendmens en voor mij is de ochtend al slecht besteed als ik pas na 9 uur in actie kom.

Ik ga daarentegen wel altijd vroeg naar bed sinds ik een kind heb. 21.30-22.00 lig ik er wel in.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 29 Dec 2021 15:53

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Man en ik kunnen beide goed uitslapen. De oudste twee die zijn bijna altijd vroeg wakker, op schooldagen en weekenddagen rond 6.30/7.00 en in de vakantie nog weleens een uitglijder richting 7.45. Zij staan samen op en vermaken zich prima tot wij beneden zijn.
Onze jongste daarentegen slaapt rustig tot 8.30. Die moet ik op schooldagen van de jongens ook altijd wakker maken.
In het weekend of vakantiedagen staan man en ik samen op zodra dochter wakker is, dan vinden we het ook wel lang genoeg geweest. Toen de jongens te klein waren om alleen op te staan verdeelde we de zaterdag en de zondag.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 31 Dec 2021 10:16

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Ik ben een hele onrustige slaapster..uitslapen lukt me nooit...maar af en toe stort ik 's middags ff in.
Als ik 's morgens de badkamer inkom kijk ik ff niet in de spiegel want dan breekt ie.
Vriend is ook altijd vroeg wakker(5uur) en die gaat dan gelijk aan de koffie.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 31 Dec 2021 10:43

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Ik ben een slechte slaper en lig regelmatig in de nacht een paar uur wakker. Ondanks dat ben ik ook iemand die altijd vroeg wakker is, voorheen was half 7 wel zo’n beetje de max, maar de laatste maanden lijkt dat een beetje op te schuiven naar half 8/8 uur. Misschien komt dat ook omdat het nu nog lang donker is. Ik kan trouwens wel heel slecht uit bed komen, mijn bed ligt vaak veel te fijn.

Mijn vriend kan altijd en overal slapen en is ook een echte langslaper.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 31 Dec 2021 11:44

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Ik kan (nog steeds) behoorlijk goed uitslapen. Als ik op tijd wakker moet zijn moet ik sowieso een wekker zetten, anders gaat het mis. Ik word pas op tijd wakker als ik bijv. een paar weken vakantie heb en ik dus echt voldoende uitgerust ben om uit mijzelf wakker te worden. De oorzaak van het goede uitslapen is wel vooral dat ik vaak te laat naar ben ga😉
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 31 Dec 2021 12:07

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Ik ben een erg slechte slaper.
In slaap vallen kost me veel moeite en 's nachts word ik regelmatig wakker.
Uitslapen lukt me ook niet, meestal word ik rond zes uur in de ochtend wakker, ook in het weekend.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 31 Dec 2021 12:20

Re: Uitslapen, uiterlijk en automatisch wakker worden

Ik slaap ook vrij slecht, ben vaak wakker en val tegen de ochtend in een diepere slaap. Uit mezelf word ik altijd rond 8/8.30 wakker. Dan kan ik max een half uurtje blijven liggen lezen en dan wil ik er echt uit.
Vind alleen slapen dan ook veel fijner want ik weet nooit zo goed wat ik moet als er nog iemand naast me ligt te slapen :')

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers