Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Loopbaancoach

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 28 Dec 2021 10:24

Loopbaancoach

Wie is er wel eens geweest?
Ik heb de laatste jaren zo’n ontevreden gevoel over wat ik doe, maar ik kan niks anders.
Nu zou ik dus graag willen uitvissen wat ik nou echt wil, maar ook hoe ik dat kan gaan doen. Ik kan natuurlijk niet zomaar stoppen met werken en een opleiding gaan doen, mijn salaris heb ik wel nodig.

Jaren geleden ben ik naar een coach geweest, die deed een beroepskeuzetest en dat was het wel zo’n beetje.

Kan ik ook ergens terecht om hulp te krijgen hoe ik zo’n pad nou eigenlijk kan bewandelen?
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 28 Dec 2021 10:51

Re: Loopbaancoach

Kan je huidige werkgever hier misschien iets in betekenen? Heb je een opleidingsbudget wat je hier misschien voor in kan zetten?

Mijn werkgever heeft een loopbaancoach zelf in dienst. Deze kan helpen richting te geven aan je ontwikkeling in je huidige functie, maar ook helpen bij onderzoeken wat je extern zou willen. Zelf heb ik hier het afgelopen jaar gebruik van gemaakt. Ik heb diverse uitgebreide testen gemaakt om te onderzoeken wat ik belangrijk vind in m’n werk, welke sectoren passen bij mij, wat zijn mijn kwaliteiten en wat geen match zou zijn qua takenpakket/type organisatie etc. Daarnaast ook wel coaching tijdens gesprekken mbt hoe vind je een ingang ergens, opstellen sollicitatiebrief, evalueren na sollicitatiegesprekken etc.

Ik vind het heel waardevol en vooral omdat dit gratis ter beschikking staat voor mij, denk wel dat mijn werkgever daar een uitzondering in is. Weet ook niet of ik zoiets uit eigen zak zou bekostigen, ook omdat er wel echt een klik moet zijn met je loopbaancoach en het wat zonde is als je er gaande weg achterkomt dat het toch niet oplevert wat je hoopt.
03/2019
11/2020
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 28 Dec 2021 11:06

Re: Loopbaancoach

Nee, daar doet mijn werkgever niks aan. Ik werk bij een klein bedrijf, waar ik niet kan wisselen of groeien qua functie.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 28 Dec 2021 12:06

Re: Loopbaancoach

https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/algeme ... van-de-fnv
Je kunt via de FNV loopbaanadvies krijgen, om mijn eigen vereniging maar eens te promoten :)
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 24 Mei 2021 17:05

Bericht 30 Dec 2021 18:59

Re: Loopbaancoach

Ik zit er ook wel eens aan te denken er heen te gaan. Ik weet inmiddels wat ik niet wil en wat ik wel graag zou willen maar qua functies weet ik niet zo goed wat allemaal aansluit bij mijn opleidingen en ervaring. Ik solliciteer nu op vooral dezelfde functies waar ik al ervaring mee heb maar wil m'n zoekveld verbreden. Maar ik weet niet zo goed wat een loopbaancoach daarin kan beteken. Ik heb bij de UWV verschillende tests gedaan en werd daar niet veel wijzer van. Of er was gewoon geen passende vacature voor. Heb wel eens met een loopbaancoach gepraat en werd er niet veel wijzer van en klonk vooral als iets wat UWV ook doet. Leuk dat men aangeeft dat je eens voor een baan als X. moet gaan kijken maar die zijn er vervolgens niet of met eisen waar je niet aan voldoet. Zou al helpen als zo iemand connecties heeft maar dat is volgens mij ook meestal niet zo.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 30 Dec 2021 20:03

Re: Loopbaancoach

Je komt erg negatief over, Weetnie. Als ik kandidaten spreek die voor elk probleem een extra probleem aandragen in plaats van een oplossing, dan wil ik ook niet met zo iemand in zee. Misschien is het alleen hier, maar het viel me hier en in het andere topic over solliciteren op. Een loopbaancoach kan je ook helpen met hoe je in gesprekken jezelf goed naar voren kunt brengen en heeft juist vaak een breed netwerk. Als je er budget voor hebt, zou ik het gewoon eens proberen. Succes!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 24 Mei 2021 17:05

Bericht 30 Dec 2021 20:40

Re: Loopbaancoach

June schreef:Je komt erg negatief over, Weetnie. Als ik kandidaten spreek die voor elk probleem een extra probleem aandragen in plaats van een oplossing, dan wil ik ook niet met zo iemand in zee. Misschien is het alleen hier, maar het viel me hier en in het andere topic over solliciteren op. Een loopbaancoach kan je ook helpen met hoe je in gesprekken jezelf goed naar voren kunt brengen en heeft juist vaak een breed netwerk. Als je er budget voor hebt, zou ik het gewoon eens proberen. Succes!


Ja wellicht kom ik wat negatief over, is niet echt mijn bedoeling. Komt wellicht omdat ik de laatste tijd zoveel afwijzingen heb gehad en mensen maar tegen me blijven zeggen dat er werk zat is en of ik wel wil werken. En misschien was die loopbaancoach die ik gesproken heb gewoon niet zo heel goed omdat die geen connecties had met bedrijven.

Zal me er eens verder in gaan verdiepen.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers