Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oud en nieuw reflectievragen

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Dec 2021 21:57

Re: Oud en nieuw reflectievragen

@ Whatever, ik zie niets over dat je eventueel een nieuwe liefde zou willen hebben in 2022. Sta je daar komend jaar wel voor open?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Dec 2021 09:19

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Haha, er zijn ook andere dingen in het leven he Fred!
Maar om je vraag te beantwoorden. Ja hoor, ik sta ervoor open, maar het is niet bepaald mijn prioriteit op het moment.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 29 Dec 2021 10:31

Re: Oud en nieuw reflectievragen

* weg
Laatst gewijzigd door Anoniem329 op 31 Dec 2021 09:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Dec 2021 10:40

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Hè Maple, wat veel nare dingen bij elkaar zo. Ik gun jou toch zó een topjaar, hoop echt dat er wensen uit gaan komen. Heel veel sterkte met de quarantaine en de verbouwing! Hopelijk kun je het overlijden van Jordana een plekje gaan geven. Fijn dat jullie in elk geval via de app nog wel contact hebben gehad.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2021 12:16

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Ach lieve Maple. Wat veel verdriet en rottigheid op je bordje dit jaar. Wat verdrietig om te lezen dat je zo'n schuldgevoel hebt naar Jordana. Dat is natuurlijk altijd achteraf praten maar dat je er zo'n verdriet over hebt geeft natuurlijk wel weer hoeveel ze daadwerkelijk voor je betekende. Ik hoop dat je het komende tijd een plekje kan gaan geven waar het verdriet er mag zijn zonder schuldgevoel.
En ik hoop op betere tijden voor jou en je vriend, in een mooi verbouwd huis met hopelijk dan eindelijk die baby belly. Ik hoop het zo voor je. En ik denk aan je. 😘
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 29 Dec 2021 15:31

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Bedankt Bliss en Marin, lief van jullie! ❤️
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Dec 2021 18:45

Re: Oud en nieuw reflectievragen

wat een heftig jaar voor jou maple, ik wens mee voor jou voor 2022 dat je grootste wens uit mag komen :hug:
Afbeelding
<<

Anoniem330

Bericht 29 Dec 2021 19:28

Re: Oud en nieuw reflectievragen

sarah1985 schreef:wat een heftig jaar voor jou maple, ik wens mee voor jou voor 2022 dat je grootste wens uit mag komen :hug:

Ik sluit me hier bij aan. 😘
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 30 Dec 2021 15:54

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Wat een mooie, heftige en eerlijke, open antwoorden. Ik heb alles gelezen, wat maken we allemaal mee zeg... ik vind het ergens wel mooi om dit zo met elkaar te delen. Knuffel voor jullie!

Oud (2021)
- Welke levensles/inzicht heb je opgedaan dit jaar?
Hoe belangrijk familie/vrienden/netwerk zijn. Ik voel me enorm gezegend met mijn moeder, schoonouders en (schoon)broers en (schoon)zussen. In de periode rondom het overlijden van mijn vader waren ze er allemaal voor ons en nu nog steeds.

- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
Niet goed. De corona situatie doet me met vlagen veel en ik voel me dan machteloos over alles wat er gebeurt. In januari overleed mijn opa aan corona en nog geen drie maanden later hoorden we dat mijn vader uitbehandeld was. Die maanden zijn voorbij gevlogen in een waas, ik kan me niet eens meer alles herinneren. Op het werk (middelbaar onderwijs) veranderde elke paar weken de situatie met wat er wel en niet mocht en welke leerlingen er hoe vaak naar school mochten, vreselijk steeds het schakelen en op en neer rijden tussen thuis, werk en mijn ouders. Ik heb mijn draai ook nog steeds niet teruggevonden.
Daarnaast heb ik ook een traject bij de psycholoog gehad, voor de verwerking van de bevalling van de jongste en het omgaan met het slechte slapen en alles wat daarbij komt kijken. Ook een slaapcoach ingeschakeld en bij de psycholoog uiteindelijk doorgegaan met rouwverwerking. Uiteindelijk afgesloten, maar ik weet niet of ik er al ben.

- Wat waren fijne momenten?
De momenten met mijn familie en gezin in mijn ouderlijk huis.

- Wat waren minder fijne momenten?
Die heb ik al genoemd denk ik.

- Wat heeft je het meeste verrast of geholpen?
Zoveel steun en liefde rondom het overlijden van mijn vader. Hoeveel mensen er via de livestream de uitvaart gevolgd hebben! Ik had er zelf geen ervaring mee, een uitvaart op die manier en we mochten maar 75 man live uitnodigen. Zoveel reacties van mensen die op afstand meegekeken hebben. Ik kreeg ook vanuit mijn leerlingen veel berichtjes, kaartjes, mailtjes... echt heel fijn al die steunbetuigingen uit onverwachte hoek.

- Waar ben je dankbaar voor?
Mijn familie, mijn gezin, mijn vriendinnen. Maar ook mijn directe collega's. Hoeveel ze voor me opgevangen hebben en hoe vanzelfsprekend dat ging.

Nieuwe (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
Meer rust in mijn hoofd, meer in balans.

- Welke doelen wil je bereiken?
Dat ik me volgend jaar ook echt meer in balans zal voelen. Ik heb wat tools van de psycholoog meegekregen om hier zelf verder aan te werken.

- Waar hoop je op?
Dat die hele corona ellende eindelijk voorbij zal zijn. Ijdele hoop, ik weet het. Het beïnvloedt me meer dan ik zou willen, maar ik heb er thuis en op het werk mee te maken, dus ik zit er continu in. Ik ben er zo klaar mee.

- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
Opruimen, creatief bezig zijn, leuke dingen doen met gezin/familie/vrienden

- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
Mensen die ik door corona veel minder gezien heb. Dat moet niet ten koste gaan van tijd met mijn gezin en familie trouwens! Maar ik mis een avondje borrelen met vrienden echt heel erg.
december 2016
juli 2019
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Dec 2022 12:23

Re: Oud en nieuw reflectievragen

UP! Hoe staat het hiermee?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 27 Dec 2022 12:53

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Heftig topic was dit. Wat bedoel je met je vraag, Burn? Wil je dit opnieuw doen?
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 662

Geregistreerd: 11 Okt 2022 20:24

Bericht 27 Dec 2022 13:00

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Anoniem326 schreef:
Olíve schreef:


In 2021 heb ik veel te hard gewerkt. Veel bereikt, maar door structureel teveel werken. Dat heb ik in 2022 niet meer op die manier gedaan. En daarbij heb ik 6,5 week extra verlof gehad. Ik heb een nieuw huis gekocht en ik ben in 2022 aangenomen in een nieuwe hogere functie in een andere sector (wel intern). Ik heb beter geslapen en ben veel meer buiten geweest. Mijn ex is vorig jaar ipv 2x per week nog maar 1 dagdeel in de week langsgekomen. Maar verder is er weinig veranderd in die situatie. Maar dus niet slechter geworden. Ik geloof dat ik meer vertrouwen heb in de toekomst en beter mijn grenzen aan kan geven wat betreft werk. Mijn kinderen zijn nog steeds mijn zonnetjes. We hebben heel veel fijne momenten gehad samen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Dec 2022 13:33

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Morrisey schreef:Heftig topic was dit. Wat bedoel je met je vraag, Burn? Wil je dit opnieuw doen?

Oh sorry, onduidelijk.

Ik was benieuwd of de vragen voor 2022 uitgekomen zijn.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Dec 2022 19:52

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Bliss schreef:Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?
Dat ik meer kan (bereiken) dan ik soms denk en dat ik er mag zijn, dat ik blij met mezelf mag zijn en goed voor mezelf moet zorgen. Dit heb ik ook vastgelegd in een tattoo waar ik heel blij mee ben.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
De eerste tien maanden goed. Ik begon met een nieuwe baan en viel twintig kilo af, ik zat in een fijne flow ondanks alle coronaperikelen en daardoor wel veel slapeloze nachten en stress. Sinds eind oktober voel ik me afschuwelijk door continue pijn die maar niet over gaat en waar ik inmiddels volledig wanhopig door ben.
- Wat waren fijne momenten?
Heel egocentrisch, maar mijn meest gelukzalige moment had ik toen ik in m'n eentje twee nachtjes weg was. Ik voelde me even zo vrij en was lekker in m'n oude stadje en op het strand aan het genieten. Heerlijk was dat! Maar verder ook alle fijne gezinsmomenten en de borrels met vrienden die na de lockdown weer mogelijk waren.
- Wat waren minder fijne momenten?
Zo'n beetje alle momenten sinds eind oktober. Pijn, pijn, pijn. En het lukt maar matig om daar afleiding van te zoeken. En steeds het besef dat het voorlopig ook niet voorbij is. M'n vriend zit inmiddels ook al een maand in de ziektewet, hij is overspannen, dus we zitten echt in een mindere periode samen. Maar toch proberen we er thuis wel het beste van te maken samen.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen?
Wat mij de laatste zes weken goed heeft geholpen zijn de vele appjes, kaartjes, bossen bloemen etc. die ik ontving, dat gaf veel steun.
- Waar ben je dankbaar voor?
Mijn fantastische dochter die me zo vaak verrast en mijn huidige vriendenkring waar ik blij mee ben. Oh en niet te vergeten het feit dat ik per januari een vaste aanstelling krijg.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
Zonder pijn in elk geval, ik hoop eigenlijk dat ik geopereerd kan worden en dat de pijn daardoor weggaat. Verder hoop ik de positieve flow van eerder dit jaar terug te vinden en beter te gaan slapen.
- Welke doelen wil je bereiken?
Beter slapen, lekker bezig blijven op het werk, een goede basisschoolmoeder ( :shock: ) worden.
- Waar hoop je op?
Een jaar zonder al te veel maatregelen en zorgen.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
In m'n eentje weg en misschien wel iets van muziekles nemen als m'n dochter naar school gaat.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
Mijn gezin en vrienden.


Oh als ik dit lees ben ik zó blij dat we een jaar verder zijn en ik zo goed ben hersteld van mijn nekhernia. Wat een vreselijke hel was dat. Uiteindelijk ben ik er zonder operatie van af gekomen en het gaat nu al een hele tijd goed. Vanaf eind april ben ik weer volledig aan het werk. Werk gaat goed, het slapen wisselt, maar over all wel beter dan een jaar geleden. Op de basisschool vind ik het nog wel wennen, maar het gaat oké. Ik ben niet in m'n eentje weg geweest, staat nog steeds op de planning, en muziekles komt er ook niet van voorlopig. Te druk met andere dingen.

Eigenlijk best een prima jaar gehad al met al.
❤ 7 juni 2018
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 662

Geregistreerd: 11 Okt 2022 20:24

Bericht 27 Dec 2022 19:57

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Dat is fijn om te lezen ❤️
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Dec 2022 20:05

Re: Oud en nieuw reflectievragen

sarah1985 schreef:Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat het leven zomaar ineens anders kan zijn. En je dankbaar moet zijn met een gezond leven

- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
Heel dubbel. Ene kant super blij eindelijk zwanger. Veel zorgen ook of het goed zou komen. En dan mijn vader zijn gezondheid die steeds slechter werd. En op mijn eerste dag zwangerschapsverlof kregen we het vreselijkste nieuws dat hij lymfeklierkanker heeft. Ik had mijn verlof altijd leuk voorgesteld lekker shoppen en kleertjes wassen en lekker baby bubbel. Nu zat ik elke dat in de hal van het ziekenhuis te wachten op mijn moeder die bij mijn vader was.

- Wat waren fijne momenten? De geboorte van mijn zoon en elk moment met hem. Elke dag als ik hem wakker maak een glimlach 🥰

- Wat waren minder fijne momenten? alles rondom mijn vader. Dat maakt me echt heel erg verdrietig. Ik vind het een vreselijk idee dat hij nooit mijn zoon groot zal zien worden😭

- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? Geholpen mijn zoon hij helpt me echt door de zware tijd heen. Van hem word ik echt blij.

- Waar ben je dankbaar voor? Voor mijn zoon. Dat is echt mijn geluk. Mijn leven is erg dubbel. Thuis geluk en blijheid en dan bij mijn ouders het verdriet. Ik heb een groot masker op voor anderen.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Gelukkig

- Welke doelen wil je bereiken? Zou heel graag een andere baan willen. Maar is zo lastig. Solliciteer veel. Maar vaak moet je per direct beschikbaar zijn. En flexibel en dat ben ik niet.

- Waar hoop je op? Dat mijn vader nog lang mag genieten van zijn kleinzoon

- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Sporten weer goed oppakken. Zodat ik hopelijk ook wat minder pijn heb.

- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Mijn gezin en ouders.


Vul gerust aan!


Mijn vader leeft nog steeds gelukkig maar de vraag is hoe lang nog. Andere baan had ik en daarna niet meer. Wel een andere baan maar geen droombaan. Sporten niet gelukt
Afbeelding
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 27 Dec 2022 21:00

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Boerenkool schreef:
maar heb sterk het gevoel dat ik niet meer beter word.


Ha, ik zat juist met mijn gevoel! Wist niet eens meer dat ik dit heb geschreven. Want zo vaak ben ik niet open over mijn echte gevoelens. Irl heb ik het nooit uitgesproken.

Werken heb ik zo nu en dan wel gedaan. Heel fijn dat dat zo nu en dan nog kan.
Verder hebben we veel mooie momenten gehad met het gezin. We zijn naar Noorwegen geweest, als gezin 4 hele mooie maar wel intense weken gehad.
Er waren verder weer veel ups en down met nog eens een extra diagnose voor zoon, waar ook zijn toekomst ineens onzeker is geworden. Maar we staan nog. En gaan door. Het lijkt wel hoe meer we erbij krijgen, hoe meer er gebeurt, hoe hechter we worden als gezin. En hoe leuk is dit; ik ga dit jaar overleven!

De afgelopen scans/onderzoeken gaven een goede uitslag. Het geeft me moed en de hoop dat ik er nog een jaar aan vast mag plakken.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 27 Dec 2022 23:03

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Lieve Boerenkool, ik vind het zo verschrikkelijk voor je, maar tegelijkertijd vind ik het zo knap hoe je er in staat. Ik weet uit ervaring hoe ontzettend zwaar dit is om met een jong gezin mee te maken. Wat fijn voor jullie dat je laatste uitslagen er goed uit zagen, ik hoop dat er nog vele mooie jaren voor je in het verschiet liggen.
2011 2012 2017
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 29 Dec 2022 16:46

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
Vooral gelukkiger met mezelf en het leven wat ik heb.
Hmm, nee niet echt gelukt..

- Welke doelen wil je bereiken?
Mijn grootste doel is dat ik beter voor mezelf ga zorgen, struggles uit het verleden op ga pakken.
Verder wil ik graag afvallen, 10km aaneengesloten hardlopen, meedoen aan een hardloopwedstrijd hier iets verderop.
Nope, ook niet gelukt. Ik kreeg eind januari COVID, daarna heel veel moeite gehad met conditie opbouwen. En op een gegeven moment lukte me weinig meer. Hardlopen niet, afvallen niet, met mezelf aan het werk niet. Schuiven we door naar 2023...

- Waar hoop je op?
Dat Corona leefbaar wordt. Dat m'n oudste het zo ontzettend naar haar zin krijgt op de basisschool. Dat m'n jongste zo'n lekker vrolijk ding blijft zoals ze nu is.
Mijn oudste gaat elke dag met plezier naar school, helaas had ik Corona op haar eerste schooldag en heb ik haar niet zelf kunnen brengen. Dat had me zo leuk geleken. De jongste kletst me de oren van de kop af, komt ontzettend wijs uit de hoek.

- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
Meer tijd met vriendinnen doorbrengen. Meer tijd in mezelf stoppen.
Wel redelijk goed gelukt, ik ben vaker met vriendinnen op stap geweest. Bioscoop, concerten, etentjes.

- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
Quality time met m'n man, me-time, en ik wil meer tijd in een goede vriendin steken die ik de afgelopen tijd wat heb laten vallen omdat ik even genoeg heb aan mezelf.[/quote]
De quality time met m´n man is minder geweest dan ik had gehoopt. Doordat hij veel werkt is hij minder thuis dan ik had gehoopt. Me-time is wel redelijk gelukt, wil komend jaar alleen 2 nachten weg. Meer tijd in die vriendin stoppen is helaas niet gelukt op de manier wat ik graag had gewild, maar voor nu is het oké.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1638

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 29 Dec 2022 16:53

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Agnes schreef:
Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
Ik wil eigenlijk het gevoel van dat het mij ook lukt meenemen naar komend jaar. Er is niets zo fijn als vertrouwen hebben/krijgen in je eigen lichaam. Maar dat moet natuurlijk groeien en dat is oke. Ik hoop ook dat ik daarmee nog meer zelfverzekerder wordt.

- Welke doelen wil je bereiken?
Ik wil verder groeien met mijn bedrijven. Met mijn fotografiebedrijf wil ik grotere opdrachten gaan aannemen en ik hoop dat de groei in dit bedrijf verder gaat. En ik wil mijn webshop verder uitbouwen met andere producten en meer bekendheid daarmee krijgen.

Op persoonlijk vlak wil ik graag meer zelfvertrouwen krijgen.

- Waar hoop je op?
Ik hoop op een beter jaar in zijn algemeen, maar ook op zakelijk vlak. Ik heb echt veel last (gehad) van corona, ondanks dat ik prima kan werken op 1,5 meter afstand. Dus ik hoop dat volgend jaar de aanvragen weer gaan toenemen en ook grotere opdrachten binnen mogen druppelen.

- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
Meer fotograferen voor de lol.

- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
Met mijn man en vriendinnen.


Wat grappig om dit terug te lezen. Dit jaar is zó anders geworden. Ik ben juist gestopt met mijn eigen bedrijf voor een job in loondienst. Wel de beste keuze die ik had kunnen maken. En ook qua gezondheid gaat het echt goed! Meer fotograferen voor de lol, is niet helemaal gelukt. Wel weer een voornemen voor volgend jaar.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers