Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wake-up light

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 20 Dec 2021 07:50

Wake-up light

Ik merk dat ik er moeite heb met hoe donker het is ‘s ochtends en wil graag een wakeup light aanschaffen. Dus ben benieuwd naar ervaringen!
Die van Philips is natuurlijk het bekendst maar is het ook de beste?
Ik wil er best geld aan uitgeven als de prijs-kwaliteit goed is.
Heb nu 1 van de Action, maar de geluiden zijn echt verschrikkelijk en niet echt subtiel. En kan em dan wel op radio zetten, maar het zachtste volume is nog best hard.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 20 Dec 2021 08:25

Re: Wake-up light

Ik heb er een van Philips en ben daar heel tevreden over. Het licht wordt steeds feller en dat gaat heel regelmatig, dus niet in blokjes (als je snapt wat ik bedoel)
Daarnaast heeft degene die ik heb verschillende geluiden, dus ik wordt elke dag wakker met fluitende vogeltjes. Stuk relaxter dan een piepende wekker.

Hiervoor had ik er een van Medion, maar die gaf bij het feller worden van het licht steeds een soort klikje en dan werd het licht feller. En dat ging dus heel erg trapsgewijs, ipv regelmatig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Dec 2021 08:46

Re: Wake-up light

Mijn vriend en ik hebben er beide eentje van Philips en echt heerlijk. Deze heeft ook een heerlijke in slaap val stand. Ik heb die van mij ingesteld met zee geluiden op de achtergrond.
Verder het opstaan in de winter is echt wel fijner.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2390

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 20 Dec 2021 10:05

Re: Wake-up light

Ik heb ook al jaren die van Philips. Gebruik hem zonder geluid, maar de vogeltjes zijn ook leuk
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 20 Dec 2021 13:00

Re: Wake-up light

Ik heb een Philips wake up light, de goedkoopste versie, werkt voor mij prima. Meestal ben ik wakker voor het geluid. Mijn vriend gebruikt een Philips Hue Go, hier gebruikt hij zijn telefoon bij voor geluid. Maar meestal worden we beiden wakker van het licht. Wij vinden dit veel fijner wakker worden dan in 1x uit je slaap gehaald worden door een wekker.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 20 Dec 2021 13:14

Re: Wake-up light

Ik heb er ook een van Philips. Ik gebruik hem om mee in slaap te vallen, met de zonsondergangstand en dan zonder geluid, maar de wekkerfunctie is ook fantastisch. De nieuwe versie heeft ook een subtiel lampje voor als je 's nachts moet plassen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 20 Dec 2021 14:09

Re: Wake-up light

Thanks voor de reacties. Het wordt dan maar gewoon de Philips, als de ervaringen daarmee goed zijn.

@Waterkoker, ik vind dat ook veel fijner, heb sinds een tijdje geen gordijn en wordt in de zomer dus van het licht wakker, maar momenteel is dat niet zo handig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Dec 2021 14:53

Re: Wake-up light

Ik had er vroeger eentje van Philips maar daar maakte het lampje een heel licht zoemend geluid, beetje zoals het geluid van een dimmer. Daar werd ik dan al wakker van helaas. Het licht vond ik wel heel fijn. Maar zo te lezen hebben die van jullie dat niet!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 20 Dec 2021 15:30

Re: Wake-up light

Ik herken dat zeker niet, Zora. Daar zou ik agressief van worden.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Dec 2021 15:54

Re: Wake-up light

Dan ga ik er toch weer eens kijken naar eentje. Vond dat licht zo fijn! Alsof het zonnetje lekker naar binnen scheen 😍
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 20 Dec 2021 16:03

Re: Wake-up light

Zora schreef:Ik had er vroeger eentje van Philips maar daar maakte het lampje een heel licht zoemend geluid, beetje zoals het geluid van een dimmer. Daar werd ik dan al wakker van helaas. Het licht vond ik wel heel fijn. Maar zo te lezen hebben die van jullie dat niet!


Die van mij maakt geen enkel geluid, en hij is toch al wel tien jaar oud.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 569

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 20 Dec 2021 16:12

Re: Wake-up light

Na alle positieve ervaringen, ben ik benieuwd wat de kortste tijd is die ingesteld kan worden voor het licht. Ik heb een hele oude (meer dan 10 jaar) en daarbij is de kortste tijd voor het aangaan van het licht een half uur. Met als gevolg dat ik een half uur ‘te vroeg’ wakker ben als ik met mijn hoofd richting de wekken lig. Ik zou het zelf dus prettige vinden als dit ook een kwartier of 10 minuten vooraf ingesteld kan worden.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 20 Dec 2021 16:19

Re: Wake-up light

Ik heb er 1 van Philips maar al 1,5 jaar niet gebruikt omdat we een kind hebben gekregen, haha! Was er wel super tevreden over, geen zoemend geluid en je kunt alles instellen zoals je het wilt. Ik had altijd de vogeltjes om mee wakker te worden. Enige nadeel vond ik dat dat precies dezelfde vogeltjes waren als die hier veel rondvliegen en de echte vogeltjes beginnen in de zomer veel eerder met kwetteren dus dan dacht ik altijd eerder dan nodig dat mijn wekker ging.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 20 Dec 2021 18:31

Re: Wake-up light

Ster schreef:Na alle positieve ervaringen, ben ik benieuwd wat de kortste tijd is die ingesteld kan worden voor het licht. Ik heb een hele oude (meer dan 10 jaar) en daarbij is de kortste tijd voor het aangaan van het licht een half uur. Met als gevolg dat ik een half uur ‘te vroeg’ wakker ben als ik met mijn hoofd richting de wekken lig. Ik zou het zelf dus prettige vinden als dit ook een kwartier of 10 minuten vooraf ingesteld kan worden.


Ik heb de 3520, die zonsopgang is in te stellen tussen de 20 en 40 minuten. Ik heb 'm naar de muur gedraaid, zodat het licht me niet direct in m'n gezicht schijnt. De felheid van het licht is trouwens ook in te stellen bij die.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 20 Dec 2021 20:21

Re: Wake-up light

Ster schreef:Na alle positieve ervaringen, ben ik benieuwd wat de kortste tijd is die ingesteld kan worden voor het licht. Ik heb een hele oude (meer dan 10 jaar) en daarbij is de kortste tijd voor het aangaan van het licht een half uur. Met als gevolg dat ik een half uur ‘te vroeg’ wakker ben als ik met mijn hoofd richting de wekken lig. Ik zou het zelf dus prettige vinden als dit ook een kwartier of 10 minuten vooraf ingesteld kan worden.

Ik denk dat wij dezelfde hebben :ja: . Als ik om 07:00 wakker wil worden, stel ik hem in op 07:15 en dan ben ik nog ruim voor zeven wakker. Wij hebben hem sindskort weer staan, ik kon in al dat donker mijn bed slecht uitkomen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Dec 2021 10:36

Re: Wake-up light

Soleil schreef:
Ster schreef:Na alle positieve ervaringen, ben ik benieuwd wat de kortste tijd is die ingesteld kan worden voor het licht. Ik heb een hele oude (meer dan 10 jaar) en daarbij is de kortste tijd voor het aangaan van het licht een half uur. Met als gevolg dat ik een half uur ‘te vroeg’ wakker ben als ik met mijn hoofd richting de wekken lig. Ik zou het zelf dus prettige vinden als dit ook een kwartier of 10 minuten vooraf ingesteld kan worden.

Ik denk dat wij dezelfde hebben :ja: . Als ik om 07:00 wakker wil worden, stel ik hem in op 07:15 en dan ben ik nog ruim voor zeven wakker. Wij hebben hem sindskort weer staan, ik kon in al dat donker mijn bed slecht uitkomen.


Zo doe ik het ook. Ik zet de wekker gewoon tien minuten later en dan word ik op het goede moment wakker.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Dec 2021 17:20

Re: Wake-up light

Ik heb er ook een. Geen idee welk model, het is mijn derde al. Ik vind het zo fijn als het licht is als mijn wekker gaat. Ik word helaas niet wakker van het licht (staat op zijn felst). Het geluid heb ik afgezet, omdat ik dus steeds dat repeterende erin hoorde. Ging ik me ergeren aan steeds hetzelfde rijtje vogels achter elkaar.

In het begin werd ik wel heel fijn wakker van het licht. Helaas na een tijdje dus niet meer.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Dec 2021 14:23

Re: Wake-up light

Dat herhalende in de geluiden vind ik ook heel storend, dus ik heb 'm op radio staan.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 Dec 2021 12:09

Re: Wake-up light

Ik heb er ook 1 van Philips en ben er heel blij mee.
Hij gaat ongeveer 15 a 20 minuten voordat de wekker afgaat licht geven. Het licht wordt steeds feller. Ik heb hem wel op de minst felle stand staan anders word ik veel te snel wakker.
Ik heb de vogels aan staan als geluid. Soms ben ik zo diep in slaap dat ik de vogels niet hoor, maar over het algemeen hoor ik ze prima en is het rustiger opstaan dan een echte harde wekker.

Ik vind het ook wel handig om te weten of het al bijna ochtend is of dat het nog nacht is want als ik wakker wordt en mijn klok is nog donker dan kan ik me nog rustig even omdraaien. Hoef ik mijn ogen niet te openen om naar de tijd te kijken.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers