Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede stoffen site gezocht

<<

Anoniem334

Bericht 17 Dec 2021 15:17

Goede stoffen site gezocht

Aangezien er hier een aantal heel erg creatieve dames zitten... ik heb mijn zinnen gezet op een bepaald soort stof, namelijk een soort hertenbontje. Een beetje zoals dit:
Afbeelding
Alleen waar kan ik zoiets kopen om zelf te maken? Ik heb nog geen ervaring met naaien, maar heb nu een tutorial gevonden waar zelfs ik mee uit de voeten denk te kunnen en zou het ook gewoon heel leuk en bijzonder vinden om zelf iets voor aanstaande baby te maken.
En wat voor binnenkant stofje zou ik gebruiken? Iets van tetradoek, of badstof of iets anders zachts? Waar moet ik op letten?

De baby wordt natuurlijk over minder dan 7 weken verwacht, dus een niet al te lange levertijd zou ook wel heel fijn zijn. Is er iemand hier die regelmatig stoffen bestelt en weet waar ik zo'n soort stofje kan vinden? Ik kan nu alleen op Etsy vinden en buitenom de niet zo snelle levertijd zitten daar ook vaak enorm veel shipping kosten aan verbonden.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 17 Dec 2021 20:01

Re: Goede stoffen site gezocht

Wat wil je er van maken?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem334

Bericht 17 Dec 2021 20:25

Re: Goede stoffen site gezocht

Ongeveer het zelfde op het plaatje, maar dan een simpelere versie! Dus enkel doekje met oren of zoiets. Iets wat iedere beginner kan, want ik kan letterlijk niets haha. Het is het eerste wat ik ooit ga proberen. Gelukkig kan mijn moeder wel naaien en ik gebruik dus haar naaimachine. En als het mij niet lukt heeft ze al gezegd dat zij het wel kan fixen zo lang ik de stofjes aanlever die ik wil. Maar ik wil het dus graag zelf doen, hormones speaking. Iets voor de baby echt zelf maken.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 17 Dec 2021 20:59

Re: Goede stoffen site gezocht

Dit specifieke stofje heb ik nergens gezien, al moet ik zeggen dat ik ook niet zoveel in de bontjes zoek, brrrr, al die pluis in mijn machines.

Mijn favoriete winkels zijn Driessen stoffen, Megastoffen, Budgetstoffen, Textielstad.mdaar zouden ze zoiets kunnen hebben. Ik bestel ook veel bij Herbert Textiel, Hazeltjes en Hemmers stoffen, maar verwacht niet dat je die daar vindt.

Levertijd is bij allemaal rond een week.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 17 Dec 2021 21:09

Re: Goede stoffen site gezocht

Ik ben zelf ook niet van bontjes verwerken, pluist idd enorm. Dat spul niet echt een beginnersstofje.
En ik weet ook niet hoe ademend het is ivm veiligheid baby. Dat zou ik zelf spannend vinden.

Maar volgens kan je wel kijken bij yesfabrics.eu.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem334

Bericht 18 Dec 2021 22:52

Re: Goede stoffen site gezocht

Op alle suggesties gezocht, helaas niet gevonden wat ik precies als stofje zocht. Heb nu alsnog via Etsy gekocht en het zou 27 december al geleverd worden (maar ja... zou :laughcry: ).
Ben benieuwd! Het is een 'minky' stofje(?). Mijn moeder is vrij handig met de naaimachine en zou me kunnen helpen als het allemaal niet lukt, dus ik heb wel vertrouwen daar in!

Ademend is inderdaad spannend, maar overal stond bij dat het geschikt is voor babyproducten te maken, dus ik denk dat het wel goed zit en anders probeer ik het zelf een nacht uit om er onder te slapen, de meest extreme vorm dan echt over mijn gezicht.
<<

Anoniem334

Bericht 22 Dec 2021 13:09

Re: Goede stoffen site gezocht

Het stofje is al binnen en is echt perfect! Ik ga nu op zoek naar een stofje voor de andere kant. Wil daar iets goed ademends inderdaad.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 23 Dec 2021 09:10

Re: Goede stoffen site gezocht

Fijn dat het stofje perfect is :)
Heb je een foto? Ben benieuwd!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem334

Bericht 27 Dec 2021 17:36

Re: Goede stoffen site gezocht

Afbeelding

Poging 1!
Het is best lastig want de binnenste stof is een beetje rekbaar. Het hertenstofje werkt wel fijn. De oortjes zijn best dik dus dat is ook wel lastig vast te zetten, maar oefening baart kunst. Het is ook de eerste keer dat ik een naaimachine heb aangeraakt he...
Morgen nog een poging met een ander stukje stof. De oren ben ik nog niet tevreden over want ondanks dat ze precies dezelfde maat zijn, vallen ze toch anders uit omdat ik ze onbewust verschillend heb gevouwd. Is op deze foto niet echt te zien. En ik wil volgende week proberen of het lukt echt een hoofdje te gaan maken, maar ik vond dit wel genoeg voor een eerste oefening!
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 27 Dec 2021 17:51

Re: Goede stoffen site gezocht

Ik vind het een goede eerste poging hoor!
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Dec 2021 23:17

Re: Goede stoffen site gezocht

Heel leuk

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers