Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 26 Dec 2021 20:35

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Stomen heb ik geprobeerd, maar heeft niet geholpen. Kan ook komen doordat de houding zo voorover hoogzwanger best lastig is vol te houden 😅

Ik dacht dat qua neusspray's alleen de babyvariant (zoutoplossing) mocht, maar dat is dus niet zo? Daar ga ik even verder naar kijken, kan ik morgen even langs de Kruidvat.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 26 Dec 2021 22:06

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb dit ook gehad tijdens de zwangerschap en toen heb ik de xylo variant voor kinderen gebruikt. Men adviseert het niet, maar ik sliep ook niet en toen zei de gynaecoloog (ik was in het ziekenhuis onder controle) dat dit best kon. Ik gebruikte het alleen voor het slapen gaan, overdag probeerde ik die zoutoplossing of stomen maar dat deed echt vrij weinig. Maar met die xylo kon ik in elk geval slapen.
december 2016
juli 2019
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Dec 2021 22:16

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb op aanraden van de huisarts afgelopen zomer de gewone xylo-neusspray gebruikt (bij een verschrikkelijke oorontsteking). Dit kon onder bepaalde voorwaarden (dosering niet overschrijden en maar een beperkt aantal dagen), ze had het uitgezocht en op die manier waren er geen noemenswaardige risico's.
Dus misschien is morgen even overleggen wel een goed idee!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Dec 2021 22:25

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb toen ik een week of dertien zwanger was ook eens een hele nacht niet geslapen vanwege een verstopte neus. Durfde toen echt geen neusspray te gebruiken, maar achteraf las ik dat dat prima had gekund. En zo ver in de zwangerschap zou ik het zeker doen, het kindje is toch al af. 😬 Dus ik kan me niet voorstellen dat een spraytje per dag kwaad kan.
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 26 Dec 2021 22:45

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik vond net nog 1 in de kast die ik voor oudste had gekocht. Ga ik zo maar even proberen!
Ik lees online dat het vooral het eerste trimester is waarin het niet aangeraden wordt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Dec 2021 23:41

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Volgens de bijsluiter mag het misschien niet (die spelen altijd op safe) maar volgens de richtlijnen die artsen/apotheken hanteren mag het wel, als je het maar heel weinig en kortdurend gebruikt. Je kunt het ook even checken morgen bij de huisarts of verloskundige als je het graag bevestigd wilt hebben. Maar kan me helemaal voorstellen dat je knettergek word van een verstopte neus, vreselijk is het.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Dec 2021 08:38

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Gisteravond 1 spray van die kinder neusspray gebruikt en dat hielp heel goed! Kreeg er alleen wel een heel vervelend gevoel van in m'n neus, dat hielp dan weer niet. Maar hè, dan word ik iig niet verslaafd 😉

Nog steeds nauwelijks geslapen, maar de meiden zijn gelukkig weg vandaag. Wanneer die zijn opgehaald nog maar even douchen/stomen en dan een dutje doen.
Ik vind echt dat hoogzwangere vrouwen dit soort dingen gewoon niet horen te krijgen hoor, pff 😂
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 29 Dec 2021 20:53

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

M'n neus valt inmiddels redelijk mee, maar nu heb ik onwijs oorpijn. Feest.. 😖
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Dec 2021 20:59

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Oh wat irritant! Wanneer ben je ook alweer uitgerekend?
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 29 Dec 2021 22:27

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Over 2 weken.
Tegen die tijd is dit hopelijk toch wel voorbij 😅
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Dec 2021 23:02

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Oh gaat echt hard nu! Succes nog even met de laatste loodjes! Heel benieuwd naar jullie derde meisje.
❤ 7 juni 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Jan 2022 20:43

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Is er iemand hier die werkt op een hart of long afdeling in een ziekenhuis, en mij wat termen kan uitleggen? ik had vandaag een fietstest, ik heb daar een aantal termen gehoord, die verder niet werden uitgelegd maar waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben. En google daar wordt ik niet wijzer van.
:heart: :heart: 2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Jan 2022 19:17

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Daar heb ik helaas geen verstand van!

Voor wie mijn verhaal heeft gevolgd: mijn herstel verloopt momenteel dusdanig voorspoedig dat ik vanmiddag met de chirurg heb besproken dat ik van de wachtlijst af ga en ik dus vooralsnog geen operatie hoef te ondergaan. Wel spannend of het goed blijft gaan, maar vooralsnog wel een fijn idee! Nu hopen dat de stijgende lijn zich voortzet.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2022 19:25

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Hee wat fijn Bliss!
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Jan 2022 19:29

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Oh beter Bliss. Fijn!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem323

Bericht 12 Jan 2022 20:02

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Wat fijn! Hopelijk blijft het goed gaan!
Hoe gaat het met jouw vriend? Gaat het met hem ook iets beter?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Jan 2022 20:05

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Wat lief dat je het vraagt! Met hem gaat het helaas nog niet zo top. Morgen heeft hij weer een gesprek bij de praktijkondersteuner. Misschien dat het hem wel wat meer lucht geeft nu ik vooralsnog niet geopereerd ga worden. Maar ik zie hem voorlopig nog niet (veel) aan het werk gaan helaas.
❤ 7 juni 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Jan 2022 20:09

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Oh wauw Bliss, wat fijn!
10.04.17
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Jan 2022 20:17

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ja ik had het niet verwacht. Maar op 1 januari kon ik ineens m'n arm weer een klein beetje optillen na bijna twee maanden en sindsdien is het steeds wat beter gegaan. Ik sport twee keer per week een uur bij de fysio en doe daar ook veel krachtoefeningen voor m'n arm en nek/rug, en ook cardio. Dus daar ga ik voorlopig maar even mee door en dan zien we wel hoe ver ik ermee kom. Hoop maar dat niet ineens de injectie is uitgewerkt en de pijn weer terugkomt ofzo. Heb morgen een belafspraak met de pijnpoli, dus ook even daar checken wat de verwachtingen zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Jan 2022 20:57

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Super bliss!! Nog een geluk bij een ongeluk stiekem dus dat er überhaupt een wachtlijst was!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2022 21:15

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Echt zo fijn zeg Bliss!
Jij hebt hier waarschijnlijk niet het antwoord op maar iemand anders misschien wel? Iemand die weet hoe lang het ongeveer duurt tot dat soort zenuwschade na een nekhernia helemaal verdwenen is? Mijn pijn is helemaal weg maar m'n rechter wijsvinger voelt nog steeds raar, tintelt. En de kracht is duidelijk nog steeds minder of anders iig, want ik laat vaker dingen vallen. Zo liet ik net zomaar een bordje vallen. Wat ik nog in Cambridge had gekocht (mind you, twaalf jaar geleden, niet vorige week) dus best jammer. Niks aan te doen maar iemand die toevallig weet hoe lang zo'n pijnresidu kan blijven?
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2022 21:19

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Ik heb wel gevraagd aan m'n fysio hoe lang het herstel kan duren, maar dat varieert van zes weken tot negen maanden in haar ervaring. Dus dan weet je nog niks. 😬
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2022 21:19

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Oh haha dat is wel een behoorlijk verschil ja. 😂
Let's discover the world together.
<<

Anoniem323

Bericht 15 Jan 2022 06:37

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Sorry bliss, had niet gezien dat je gereageerd had.
Wat vervelend dat het met jouw vriend nog steeds niet goed gaat.
Ik hoop dat de p.o. iets kan betekenen.
Kunnen jullie wel samen erover praten?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 15 Jan 2022 09:05

Re: Vragentopic - Lichaam & Gezondheid

Marin schreef:Echt zo fijn zeg Bliss!
Jij hebt hier waarschijnlijk niet het antwoord op maar iemand anders misschien wel? Iemand die weet hoe lang het ongeveer duurt tot dat soort zenuwschade na een nekhernia helemaal verdwenen is? Mijn pijn is helemaal weg maar m'n rechter wijsvinger voelt nog steeds raar, tintelt. En de kracht is duidelijk nog steeds minder of anders iig, want ik laat vaker dingen vallen. Zo liet ik net zomaar een bordje vallen. Wat ik nog in Cambridge had gekocht (mind you, twaalf jaar geleden, niet vorige week) dus best jammer. Niks aan te doen maar iemand die toevallig weet hoe lang zo'n pijnresidu kan blijven?


Dit kan ook door verkampte spieren komen waardoor een zenuw geprikkeld wordt. Hoeft geen zenuwschade te zijn. Dus misschien kan je het met oefeningen wat losser krijgen.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers