Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis verkopen en geen nieuwe hypotheek

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 17 Dec 2021 15:08

Huis verkopen en geen nieuwe hypotheek

Ik ben hier echt niet in thuis, dus sorry als het een domme vraag is. Maar ik ga mijn huis verkopen en sluit geen nieuwe hypotheek af. Ik heb een hypotheek waarbij ik maandelijks een deel spaar. Als ik het verkoop, wat gebeurt er dan met dat deel dat ik heb gespaard? Mijn huis gaat ca 50k meer opleveren dan ik heb betaald. Mijn gespaarde deel is 24k.
<<

Anoniem334

Bericht 17 Dec 2021 15:26

Re: Huis verkopen en geen nieuwe hypotheek

Voor zo ver ik weet krijg je dan gewoon via de notaris 74k (min eventuele notariskosten). Ik heb in ieder geval destijds mijn huis verkocht en geen nieuw aangekocht en kreeg gewoon op mijn rekening gestort wat ik aan meerwaarde had + het gedeelte wat al afgelost was. Dat heb ik een paar jaar later in een nieuw huis met mijn huidige man gestopt.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 19 Dec 2021 13:39

Re: Huis verkopen en geen nieuwe hypotheek

Volgens mij inderdaad zoals Nixi zegt. Als ik jou was zou ik wel even goed uitzoeken waar jet het geld zolang onder wilt brengen. Op een gewone rekening krijg je natuurlijk sowieso nauwelijks rente, maar als je boven de 100.000 komt bij 1 bank valt het volgens mij ook niet meer onder bankgarantie én moet je soms zelfs rente betalen. Dus afhankelijk van hoe lang je het niet nodig hebt zou ik even goed uitzoeken of je het niet beter kunt beleggen oid.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Dec 2021 14:09

Re: Huis verkopen en geen nieuwe hypotheek

Bij uitstek een vraag voor je financieel adviseur of diegene waar je hypotheek nu loopt. Het kan namelijk zo zijn dat je een boete moet betalen als je je bankspaarhypotheek voortijdig aflost. Wij moesten dit in ieder geval wel, maar omdat we weer een nieuwe hypotheek afsloten kregen we dit weer terug. Ik zou dit dus vooral navragen want iedere situatie/hypotheek is weer uniek.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 19 Dec 2021 14:09

Re: Huis verkopen en geen nieuwe hypotheek

Bedankt. Ik denk dat ik alles bij elkaar wel onder de ton blijf, maar goed om even uit te zoeken hoe en wat.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 19 Dec 2021 17:56

Re: Huis verkopen en geen nieuwe hypotheek

En goed om te weten is dat als je binnen 3 jaar een nieuw huis koopt ben je verplicht dit geld te investeren.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 19 Dec 2021 19:38

Re: Huis verkopen en geen nieuwe hypotheek

Pure* schreef:En goed om te weten is dat als je binnen 3 jaar een nieuw huis koopt ben je verplicht dit geld te investeren.


Is niet verplicht, kan financieel wel voordeliger zijn
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Dec 2021 11:03

Re: Huis verkopen en geen nieuwe hypotheek

Blue Phone schreef:
Pure* schreef:En goed om te weten is dat als je binnen 3 jaar een nieuw huis koopt ben je verplicht dit geld te investeren.


Is niet verplicht, kan financieel wel voordeliger zijn


Dit ja, heeft te maken met het stuk waar je nog hypotheekrente over krijgt, als ik het goed heb.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers