Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


borstvoedingsvraagje

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 04 Dec 2013 16:40

borstvoedingsvraagje

Ik kolf voor Mick alle voedingen die hij dan vervolgens ingedikt in de fles krijgt. Nu Krijgt hij 5 flessen van 140ml en doet het daar qua spugen goed op. Ik kolf 3x p dag en heb dan nog veel te veel. Nu komt M vaak om de 2,3,4 uur voor een voeding. Krijg er niet echt ritme in. Kan het zijn dat in het ene flesje meer voedingsstoffen zit dan in de andere? Waardoor hij de ene keer wel 4 uur slaapt en een andere keer maar 2. Vindt het zo'n gepuzzel dat ik bijna kv wil doen, maar vindt het jammer omdat de bv wel goed loopt. Hij groeit ong 100 gr p. week.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2013 16:53

Re: borstvoedingsvraagje

Ik vind het niet meer dan logisch dat een baby er niet altijd dezelfde tijden tussen laat. Ik heb zelf ook niet iedere dag op hetzelfde tijdstip honger of dorst.
Ik zou dat idee dus gewoon laten varen. Het is heel normaal babygedrag. Hij is ook nog eens heel jong. Dat ritme komt vanzelf.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Dec 2013 16:55

Re: borstvoedingsvraagje

Is 700 cc niet veel te weinig trouwens? Het klinkt zo weinig.
<<

Anoniem166

Bericht 04 Dec 2013 17:05

Re: borstvoedingsvraagje

Ik denk ook niet dat er de ene keer meer voedingsstoffen in de melk zitten dan de andere keer. De samenstelling zal vast niet steeds gelijk zijn, maar dat hij niet steeds evenveel tijd er tussen laat, komt denk ik meer door een wisselend gevoel van honger dan dat de melk van samenstelling wijzigt. Net wat Jans al zei, je hebt niet op elk moment van de dag evenveel honger. Misschien dat hij, als hij na 2 uur alweer komt, 2 uur eerder ook best een flesje van 200 cc op had gekund. En misschien is hij de ene keer wat actiever geweest, meer wakker etc., waardoor hij meer honger heeft dan wanneer hij een flinke tijd geslapen heeft.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 04 Dec 2013 18:21

Re: borstvoedingsvraagje

Oke dat is ook zo, maar soms wordt je ineens zo onzeker en dan haal je van alles in je hoofd en dan is het fijn om even hier neer te schrijven.

@ Jans het klopt dat hij niet heel veel krijt, maar door zijn reflux kan hij niet meer aan. Hij mag trouwens 5x 150 maar dat haalt hij dus nog niet. We bouwen heel langzaam op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx