Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Dec 2021 19:04

Re: Vragentopic - Wonen

Lekker van je aftypen dan Bliss. Is soms sowieso fijn.

Bora is inderdaad een kookplaat. Iets erop gevallen ofzo. Geen idee precies. Ze is nogal ontdaan. Wordt wel gefixt en volgens mij is het alleen voor het oog want het werkt wel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Dec 2021 09:39

Re: Vragentopic - Wonen

Weet iemand waar je mooie kunststof kerstballen kunt kopen regio Tilburg / Eindhoven?
Hebben ze bij Coppelmans kunststof kerstballen? Kom er deze week toevallig, maar geen idee of ze kunststof hebben. Heb er eerder wel glazen ballen gekocht.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 13 Dec 2021 09:51

Re: Vragentopic - Wonen

Cranenbroek in Budel!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Dec 2021 17:38

Re: Vragentopic - Wonen

Vraagje ik zoek leuke opberg manden voor in de vakken kast van ikea. Kallax heet die. En dan vooral manden voor een kinderkamer. Liefst met dieren. Weet iemand of dat ergens bestaat?
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Dec 2021 17:40

Re: Vragentopic - Wonen

Zoiets Sarah?

https://www.amazon.nl/Kallax-Opbergdoze ... 9145&psc=1

Afbeelding

Dit is doorverkoop via Alie, daar kun je ze waarschijnlijk goedkoper vinden (maar even letten of de invoerkosten al berekend zijn).

Als je googelt ‘kallax manden dieren’ vind je veel meer.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Dec 2021 18:04

Re: Vragentopic - Wonen

Ah bedankt. Had al gekocht vond niks. Ik ga eens kijken bij ali
Afbeelding
<<

Anoniem323

Bericht 19 Dec 2021 18:12

Re: Vragentopic - Wonen

Misschien kan lejow de witte bakken van de ikea met sublimatie bedrukken?
Ik heb dat ook gedaan, kan helaas nu niet meer sublimeren.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 19 Dec 2021 18:29

Re: Vragentopic - Wonen

Volgens mij heeft Marin ze van 3sprouts
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Dec 2021 11:33

Re: Vragentopic - Wonen

Bedankt allemaal. Heb inmiddels manden gevonden en besteld.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Dec 2021 11:36

Re: Vragentopic - Wonen

Blue Phone schreef:Volgens mij heeft Marin ze van 3sprouts


Te laat maar inderdaad!
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 22 Dec 2021 10:54

Re: Vragentopic - Wonen

Sam schreef:Cranenbroek in Budel!


Uiteindelijk toch plastic ballen gevonden en gekocht bij Coppelmans. Maar goed ook, want de jongste zit er vaker aan dat de oudste ooit heeft gedaan.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem323

Bericht 26 Dec 2021 14:06

Re: Vragentopic - Wonen

De kat van iemand anders poept bij ons in het zand. Wat kunnen wij er tegen doen?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Dec 2021 15:19

Re: Vragentopic - Wonen

Koffieprut strooien of afdekken
<<

Anoniem323

Bericht 26 Dec 2021 20:23

Re: Vragentopic - Wonen

De hele voortuin wordt gebruikt als een kattenbak dus dat is veel koffie en afdekken gaat ook niet.
Heb de neiging om het bij die mensen op de stoep neer te gooien zodat ze het zelf op mogen lossen.
Al zoveel buren die klagen erover en ze doen geen moeite!
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 26 Dec 2021 20:30

Re: Vragentopic - Wonen

Lastig hoor, wat zou de kateigenaar moeten doen naar jouw idee?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 26 Dec 2021 21:01

Re: Vragentopic - Wonen

Blunt schreef:Lastig hoor, wat zou de kateigenaar moeten doen naar jouw idee?


Persoonlijk vind ik dit altijd zo’n stomme tegenvraag.
Zelf hebben we geen last van katten in de tuin. Maar als hondeneigenaar natuurlijk wel te dealen met de uitwerpselen.
Van een hondeneigenaar wordt verwacht dat hij de drollen opruimt. Maar een katteneigenaar laat de kat los, en die schijt vervolgens overal en nergens. Dus ook bij mensen die daar zeker niet op zitten te wachten.
Mijn antwoord zou zijn dat katteneigenaren dus hun beest binnen moeten houden. Of hun eigen tuin moeten afschermen, zodat de kat niet weg kan. Maar dan krijg je weer de reactie dat een kat echt buiten vrij moet kunnen bewegen etc.
Het is een never ending story.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 26 Dec 2021 22:04

Re: Vragentopic - Wonen

Ik snap de irritatie wel maar ik snap tegelijkertijd niet zo goed wat van de eigenaar van de kat wordt verwacht. Die kan niet meer doen dan zorgen voor een schone kattenbak en hopen dat de kat het daar bij houdt. Want inderdaad, katten zijn over het algemeen vrij rondlopende dieren die niet lekker gaan op begrenzingen.

Maar er zijn (google) best wat tips te vinden qua beplanting, koffiedik etc waar katten niet van houden, moeite waard om het een en ander te proberen als je er last van hebt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Dec 2021 22:51

Re: Vragentopic - Wonen

Dat is idd altijd een hele lastige, ik snap beide kanten zo goed. Ik heb zelf verschillende katten gehad. Die twee die bij mijn ex zijn gebleven zijn opgegroeid in een appartement en dat ging helemaal prima. De derde was eigenlijk van mijn schoonzus maar ik heb daar veel meer tijd in gestoken en er echt weer een beetje kat vsn gemaakt het laatste jaar dat ze leefde, was een beestje dat zwaar mishandeld was en die durfde niet naar buiten. En de poes die ik daarna kreeg heb ik binnen op laten groeien met het idee er een binnenkat van te maken. Alleen toen zij een half jaar was is er op een gegeven moment een kat van de buren naar binnen geglipt die haar aangevallen heeft en ze kon toen in huis dus geen kant op waardoor het haar enorm veel stress opleverde als zij andere katten in de tuin zag zonder dat ze ze weg kon jagen. Ik heb haar toen met veel tegenzin naar buiten laten gaan maar dat was echt in het belang van haar. Zij kon dus ook echt niet binnen blijven.
2015 💙
<<

Anoniem323

Bericht 27 Dec 2021 05:43

Re: Vragentopic - Wonen

Nou ja als hun kiezen voor een kat, hoef ik er geen last van te hebben.
Ze hebben een klein huisje met een grote hond. Die wordt bv ook maar 1x per week uitgelaten door 1 van de kinderen. Ik zie de ouders dat nooit doen.
Ze hebben een grote achtertuin waar ze niets mee doen (onkruid staat anderhalve meter hoog, in de voortuin een halve meter). Zorg dan dat je een buitenhok maakt voor de kat want die ruimte hebben ze.
En we zullen maar niet spreken over de rattenoverlast die van hun tuin af komt.
Kan de woningbouw hierin iets betekenen? Zij zijn de enige die huren.
En als ze de tuin niet willen afmaken, dan moet ze de kat maar in de gaten houden en meteen de poep verwijderen want zodra de kat daar naar buiten gaat, poept hij meteen in onze tuin. Gebeurd dus binnen een minuut.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 27 Dec 2021 09:36

Re: Vragentopic - Wonen

Oh ik kan me je frustratie zo goed voorstellen Calathea. In mijn oude buurt hadden de katten de gewoonte om op m'n motor te klimmen (lekker warm natuurlijk) waardoor m'n zadel onder de krassen zit nu. En ik woonde naast een grote speeltuin en zag daar áltijd katten in het zand poepen, heel onhygiënisch.
Verder geen tips, alleen medeleven :)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Dec 2021 10:58

Re: Vragentopic - Wonen

Wij hebben er ook last van, super leuke buren naar hun kat ben ik liever kwijt dan rijk. Zodra we nieuwe planten in de grond zetten gaat hij graven en zijn de planten dus weer kapot, telkens drollen in de tuin, zo vies. We hebben ook een hele grote bloembak met vier hortensia’s, allemaal dood omdat hij er bovenop ging liggen als een soort van bedje. We hadden allemaal kleine plantjes aangeplant, bodembedekkers en het had dus even tijd nodig om dicht te groeien.

Ik heb heel lang heel consequent alle koffieprut in de tuin gegooid, gewoon elke keer als het koffiezetapparaat geleegd moest worden het in de tuin gooien ipv de kliko maar ik had het idee dat het weinig deed.
We hebben ook citroenmellisse in de tuin gehad, dat werkte wel maar vond ik niet echt heel mooi staan.
Inmiddels heb ik wat meer beplanting in de tuin gezet en dan vooral planten die vanaf het begin al wat groter en sterker waren en niet zomaar omver te graven en ik heb het idee dat onze voortuin nu niet meer de favoriete plek is van de kat. ( al wordt er nog steeds soms gegraven, dus het is niet helemaal over).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 27 Dec 2021 13:23

Re: Vragentopic - Wonen

Oh wat balen Minoes! Dan zou ik als buren toch wel een keer wat gaan vergoeden van de planten.

Even andere vraag. Ik ben op zoek naar mooie opbergdozen/boxen voor in m'n open kast. Wel met deksel want dat geeft wat meer rust. Gaat erom dat ik daarin m'n post en kleine spulletjes kan gooien want het oogt nu nogal rommelig.
Denk dat m'n voorkeur naar hout/bamboe gaat maar kan tot nu toe geen leuk setje vinden. Iemand tips?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Dec 2021 13:36

Re: Vragentopic - Wonen

Ik heb nog wel een tip tegen katten in de tuin: ik heb wat van die hele lange satéprikkers (punt naar boven) in mijn bloembakken gedaan, dat hielp wel. Poept natuurlijk niet lekker als je door zo'n prikker word geprikt 😅 Wij hebben zelf katten maar die komen alleen in de achtertuin, ik wil niet dat ze de tuin uit gaan, dat vind ik gevaarlijk. Helaas wordt onze voortuin door de buurkatten gebruikt #fail
Laatst gewijzigd door Scandic op 27 Dec 2021 13:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 27 Dec 2021 13:37

Re: Vragentopic - Wonen

Feline schreef:Even andere vraag. Ik ben op zoek naar mooie opbergdozen/boxen voor in m'n open kast. Wel met deksel want dat geeft wat meer rust. Gaat erom dat ik daarin m'n post en kleine spulletjes kan gooien want het oogt nu nogal rommelig.
Denk dat m'n voorkeur naar hout/bamboe gaat maar kan tot nu toe geen leuk setje vinden. Iemand tips?


https://www.ikea.com/nl/nl/p/smarra-doo ... -90348063/

Ik vind deze heel leuk 🤩
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 27 Dec 2021 13:58

Re: Vragentopic - Wonen

Oh leuk Ginny! Binnenkort maar even naar de Ikea dan :) Volgens mij passen deze ook mooi in m'n kast qua afmetingen. Dankjewel!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers