Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amalia

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Dec 2021 10:43

Re: Amalia

Ja dat is zo ChiQ maar ik denk dat je dat niet zomaar doet.
Eens met HGL verder :)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 11 Dec 2021 08:02

Re: Amalia

Ik denk dat een koningshuis in positieve zin bijdraagt aan t saamhorigheidsgevoel / samen Nederlanders gevoel en in die zin dus wel echt van toegevoegde waarde is. En ja dan is t ergens wel gek dat iemand geboren wordt voor die rol. Maar stel andersom, stel dat je een koning(in) zou mogen kiezen, dat wordt natuurlijk 1 grote ramp in dit land 🤣 Dan Miss beter dat zij aangewezen is en juist haar hele leven er al voor klaargestoomd wordt.

Ik vond t haar ook heel goed doen, je moet er toch maar even gaan staan. En zo trots als WA en Máxima keken, ahhh ontroerend.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 11 Dec 2021 09:11

Re: Amalia

Hmm, dat gevoel van saamhorigheid ervaar ik juist niet. Zeker nu in deze tijd wordt het juist pijnlijk duidelijk hoeveel verdeeldheid er is en hoe fel groepen tegenover elkaar zijn.

Het koningshuis zie ik ook als een grote show naar de buitenwereld toe. Ik vind Willem-Alexander geen sympathieke man, hij komt mij juist een beetje autoritair over. Daarbij is het ook nog een jager, dan heb je op voorhand mijn sympathie al verloren. 😉
Wat ook al gezegd wordt, Amalia heeft deze positie enkel omdat haar wieg toevallig gunstig stond. En juist van dat gegeven moeten we in Nederland een beetje af. De kloof tussen arm en rijk is te groot en wordt steeds groter. Het zou niet zo mogen zijn dat wanneer je in een arm gezin geboren wordt, je vervolgens je hele leven moet opboksen en hopen om uiteindelijk financieel fatsoenlijk terecht te komen. Kijk alleen maar naar de toeslagenaffaire, dit is het beleid wat gevoerd werd en als koning vertegenwoordig je dit dan ook.

Als ze koningin wordt, hoop ik dat in ieder geval dat ze het anders aan gaat pakken. Met meer oog voor de verschillen in de samenleving.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem326

Bericht 11 Dec 2021 10:44

Re: Amalia

Ik vind juist dat het koningshuis niet bijdraait aan samenhorigheid. Ze doen net alsof ze heel gewoon zijn en dichtbij het gewone volk staan. Maar dat is natuurlijk echt niet zo. Ook al wordt dat wel zo neergezet. Door foto’s gezellig met het gezin en op de fiets naar school. Ze staan mijlenver af van het gewone volk.

Waar we beter op in zouden kunnen zetten is gelijkheid en diversiteit. Meer vrouwen en mensen van kleur in besturen en topfuncties. Zodat Nederland en de mensen die er wonen veel beter vertegenwoordigd worden aan tafels waar besluitvorming plaatsvindt. Ik weet dat koningshuis die bevoegdheden sowieso niet heeft. Maar de hele gedachte en het concept dat je uitverkoren bent om koningin te worden omdat je in een bepaald gezin geboren bent, staat haaks op de gedachte dat je kan worden wie je wil zijn en dat iedereen gelijke kansen krijgt om zich te ontwikkelen.
<<

Anoniem326

Bericht 11 Dec 2021 10:48

Re: Amalia

De opleiding van Alexia kost voor die twee jaar bijvoorbeeld 100.000 euro. En dan even te bedenken dat jongeren in Nederland een schuld opbouwen om te kunnen studeren en onmogelijk een huis kunnen kopen. Dan ben je dus niet gewoon. En sta je ook niet dichtbij het gewone volk. En ja je kan voor die opleiding een beurs krijgen, maar dan dien je wel een zeer indrukwekkend cv te hebben. En dat heb je doorgaans niet als je in een kansarme wijk opgroeit.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 11 Dec 2021 14:16

Re: Amalia

Ik bedoel met saamhorigheid onder Nederlanders niet dat ik vind dat het koningshuis een “heel normaal gezin” is of hetzelfde als andere mensen hoor, dat zijn ze imo zeker niet. Ik doel meer op het collectieve oranje gevoel die we soms wat sterker en soms wat minder sterk voelen als Nederlanders met elkaar. En daar is het koningshuis wat mij betreft een schakel(tje) in.

Ik denk ook dat je als land heel prima in kunt zetten op gelijke kansen en/of meer diversiteit of wat dan ook parallel naast t bestaan/ zijn van een monarchie. Maar goed ik hoef er verder geen diepgaande discussies over hoor, want is ook gewoon een gevoelskwestie. Ik vind t prima en eigenlijk wel leuk dat we een monarchie zijn, dus kijk ook gewoon met die bril op naar Amalia en hoe ze nu oa zichzelf gepresenteerd heeft in de rvs :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Dec 2021 17:48

Re: Amalia

Ik ben het helemaal eens met jou Sophie!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 11 Dec 2021 18:33

Re: Amalia

Zora schreef:Ik ben het helemaal eens met jou Sophie!


:)
<<

Anoniem323

Bericht 11 Dec 2021 19:46

Re: Amalia

Zora schreef:Ik ben het helemaal eens met jou Sophie!


Ik ook!
<<

Anoniem326

Bericht 12 Dec 2021 08:49

Re: Amalia

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik denk dat je ook samenhorigheid kan hebben zonder het instituut koningshuis. Ik ben benieuwd of jongere generaties zich nog verbonden voelen met het koningshuis. Als dat er niet meer is, en meer mensen het zo ervaren als ik, dan is het niet meer toekomstbestendig.
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers