Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe huisarts zoeken

<<

No. 3

Bericht 04 Dec 2013 14:40

Nieuwe huisarts zoeken

Voor het eerst in mijn leven ga ik wisselen van huisarts. Omdat ik dat nooit eerder heb ik gedaan, ben ik even benieuwd hoe jullie dat aangepakt hebben.

Waar let je op bij een nieuwe huisarts?
Ben je eerst langsgegaan om te kijken of het klikte?
Hebben verschillende artsen verschillende mogelijkheden?
Toen je een verkeerde koos, kon je toen snel wisselen?

Ik vind het wel belangrijk om een fijne huisarts te hebben, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan bepalen.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 04 Dec 2013 14:49

Re: Nieuwe huisarts zoeken

gewoon gaan bellen, want ze nemen niet overal meer patiënten aan (ik kwam bij een huisartsen praktijk uit, waar meerdere in 1 gebouw zitten en de apotheek pal ernaast) Kon niet kiezen. De afstand is ook bepalend. Of je een mannelijke of vrouwelijke huisarts wil misschien voor jezelf bepalen.
<<

Anoniem100

Bericht 04 Dec 2013 14:52

Re: Nieuwe huisarts zoeken

Ik heb vh voorjaar voor het eerst zelf (met vriend) een andere huisarts gezocht. Ik had die van mij nog in mn oude woonplaats terwijl ik al verhuisd was, en die van vriend werd overgenomen door een ander en beviel niet.

Waar let je op bij een nieuwe huisarts? Vriendelijkheid en toch ook wel leeftijd. Had vroeger een hele norse oude man en dat wil ik echt never nooit meer. Daarna een duo van middelbare leeftijd en dat was perfect, wat meer van 'onze' tijd als het ware.
Ben je eerst langsgegaan om te kijken of het klikte? Nee, schoonfamilie woont hier in het dorp en had goede verhalen over die van hen. Afgaand daarop hebben we ons ingeschreven. Daarna werden we allebei nog wel netjes gebeld door de arts zelf om ons welkom te heten en of we behoefte hadden aan een kennismakingsgesprek.
Hebben verschillende artsen verschillende mogelijkheden? Tot nu toe nog geen gebruik van hoeven maken, weet alleen dat ze een duo-praktijk hebben van een mannelijke en een vrouwelijke arts. Wel heb je in eerste instantie dezelfde arts, tenzij hij/zij er niet is of je op een andere dag wil dan hij/zij werkt. Ik zou dan wel nog kunnen kiezen om bij vrouwelijke probleempjes te vragen naar de vrouwelijke arts.
Toen je een verkeerde koos, kon je toen snel wisselen? Geen ervaring mee

Het fijne van deze huisartspraktijk vind ik dat de apotheek er ook bij inzit. Was bij mij voorheen niet, moest altijd weer het dorp in om medicijnen te halen.
<<

Anoniem 52

Bericht 04 Dec 2013 15:13

Re: Nieuwe huisarts zoeken

Hier heb ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan... Mijn huidige arts is de zoon van de oude huisarts en die beste man is jarenlang dé huisarts geweest bij iedereen in 't dorp. Was een no-brainer dat we bij deze zouden blijven, voelde gewoon goed!

Enig verschil is dat alle huisartsen in de buurt zijn gaan samenwerken en nu dus een gezamenlijke praktijk hebben, maar daar ben ik eigenlijk nog nooit geweest..
<<

Anoniem23

Bericht 04 Dec 2013 15:18

Re: Nieuwe huisarts zoeken

Ik ben gewisseld omdat ik verhuisd ben.
Ik hoorde van een collega heel enthousiaste verhalen over deze huisarts. Toen heb ik hem gemaild met de vraag of hij nog nieuwe patiënten aannam, dat was het geval en hij stelde voor dat ik een keer langs zou komen om kennis te maken.
Zijn werkwijze en gewoon hoe hij is en met je omgaat hebben er voor gezorgd dat ik meteen voor hem gekozen heb. Ik heb daar nooit spijt van gehad en ben écht heel tevreden over mijn huisarts.

Wat ik fijn vind aan mijn huisarts: je kunt altijd eerst mailen als je met vragen zit, je kunt zelf je afspraak online inplannen, hij is jong, begripvol en echt een aardige kerel, zijn praktijk is prettig. Hij neemt je ook echt serieus en zegt niet alleen maar: gaat vanzelf wel weer over. Dat deed mijn vorige huisarts 9 van de 10 keer haha.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Dec 2013 16:03

Re: Nieuwe huisarts zoeken

Ik ben net vandaag over gestapt naar een andere huisarts.
Dit omdat ik verhuisd ben naar een dorp 7 km verderop. Op zich kon ik wel bij de andere ha blijven
maar ja als je eens snel naar de ha moet dan is het makkelijk dat je bij een ha terecht kunt in je eigen dorp.

Ik ben na de zelfde ha als mijn vriend gegaan hier zit trouwens ook maar 1 huisartsen praktijk dus ik had geen keuze.
2014 2016
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 04 Dec 2013 16:04

Re: Nieuwe huisarts zoeken

Toen ik ging verhuizen heb ik me gewoon ingeschreven bij de huisarts waar mijn vriend stond ingeschreven. Nooit over nagedacht eigenlijk. De man is wel redelijk. Niet altijd de beste huisarts, maar goed genoeg om het ermee te doen.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Dec 2013 16:29

Re: Nieuwe huisarts zoeken

Ik ben een aantal keer gewisseld vanwege een verhuizing naar een andere stad. Ik belde gewoon zo'n praktijk op bij mij in de buurt, meerstal was dat een huisartsenpraktijk met meerdere artsen, en schreef me in. Ik hoef niet per se heel persoonlijk contact met een arts, dus het maakt me niet zo uit of ik een bepaalde klik voel of niet. Ik heb nu mijn oude dokter weer terug, maar als hij op de dag dat ik langs wil komen niet werkt krijg ik een ander. Heb tot nu toe zo'n 3 verschillende artsen gesproken en dat gaat prima.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Dec 2013 16:35

Re: Nieuwe huisarts zoeken

Haha volgens mij klink ik nu wel heel droog :D
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 04 Dec 2013 16:56

Re: Nieuwe huisarts zoeken

Ik was erg lui, ik nam een nieuwe huisarts 2,5 jaar na mijn verhuizing, toen ik er echt eentje (dringend) nodig had en dus niet even 150 km kon reizen om naar mijn oude te gaan. Ik belde toen gewoon de dichtstbijzijnde of ik langs kon komen, dat kon gelijk, en daar ben ik toen ook maar bij ingeschreven. Prima arts, dus geen spijt van mijn geringe vooronderzoek.
<<

Anoniem162

Bericht 04 Dec 2013 17:04

Re: Nieuwe huisarts zoeken

Waar let je op bij een nieuwe huisarts? Dat hij voor mij gemakkelijk te bereiken is (dus hier in het dorp zit, toen ik hierheen ging verhuizen)
Ben je eerst langsgegaan om te kijken of het klikte? Nee hoor ik ben niet eerst langs gegaan, het is een praktijk met meerdere huisartsen (sommige klikt het mee, andere niet maar ach als ze me maar serieus helpen vind ik het best)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Dec 2013 17:33

Re: Nieuwe huisarts zoeken

Harrison schreef:Ik ben gewisseld omdat ik verhuisd ben.
Ik hoorde van een collega heel enthousiaste verhalen over deze huisarts. Toen heb ik hem gemaild met de vraag of hij nog nieuwe patiënten aannam, dat was het geval en hij stelde voor dat ik een keer langs zou komen om kennis te maken.
Zijn werkwijze en gewoon hoe hij is en met je omgaat hebben er voor gezorgd dat ik meteen voor hem gekozen heb. Ik heb daar nooit spijt van gehad en ben écht heel tevreden over mijn huisarts.

Wat ik fijn vind aan mijn huisarts: je kunt altijd eerst mailen als je met vragen zit, je kunt zelf je afspraak online inplannen, hij is jong, begripvol en echt een aardige kerel, zijn praktijk is prettig. Hij neemt je ook echt serieus en zegt niet alleen maar: gaat vanzelf wel weer over. Dat deed mijn vorige huisarts 9 van de 10 keer haha.


Wow dat klinkt echt als een droom-HA!

Ik ben bij mijn huisarts terecht gekomen omdat ik er toch echt eentje hier in mijn woonplaats moest zoeken. Ik had een hele fijne in de randstad, maar ja, daar woon ik al een tijdje niet meer. Nu zit ik bij een praktijk met een aantal huisartsen. Ik heb er eigenlijk niet echt een mening over haha! Ben er denk ik 4 keer geweest in 6 jaar ofzo. Wat ik wel fijn vind is dat ik redelijk 'makkelijk' (nu 3x voorgekomen) ofzo via de assistente iets voorgeschreven kan krijgen, zonder helemaal langs te hoeven komen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers