Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic #4

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 06 Dec 2021 11:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:Aaaaah! Na 2,5 jaar proberen en bijna een jaar nadat ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis had ik vanochtend een positieve test! Het was vandaag 18 dagen na mijn eerste ivf-terugplaatsing en nu ben ik dus zwanger 😱 Ik vind t echt doodeng, maar wilde t toch even kwijt. Ik moet nog een uur wachten van mezelf voor ik mn vriend mag wakker maken 😇
En voor de andere meiden bij wie t niet vanzelf gaat, hou vol, jullie tijd komt nog 🤗


Wow, prachtig nieuws, gefeliciteerd! Gewoon je vriend wakker maken hoor! Beste reden ooit!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Dec 2021 20:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hoe gaat het nu met de laatste 2 Biechtjes?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Dec 2021 23:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hier het zwangere biechtje. Ik heb mijn vriend om half 8 wakker gemaakt en hij was er een beetje stil van 😂 Wel blij natuurlijk, maar het voelt nog heel erg onwerkelijk. Wel gelijk naar het ziekenhuis gebeld. Ik krijg over 2 weken mijn eerste echo, dan ben ik 7 weken. Denk dat ik tot die tijd nog niet echt blij kan zijn, we hebben er zo lang op moeten wachten dat ik t vooral heel spannend vind. Heb voor de zekerheid nog een clearblue test met wekenindicatie klaarliggen voor morgenochtend, ondanks dat ik dus al weet dat t 3 weken na de bevruchting is vandaag. Toch nog even een extra check voor de zekerheid.

Ik ben ook benieuwd naar het andere biechtje. Heb je met je man gepraat en hoe denkt hij erover?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Dec 2021 17:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

De huisarts heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar moet vastgesteld worden of de zwanger intact is. Dan kan ik een afspraak maken bij een kliniek. Heel vervelend, ik wil graag nu geholpen worden maar het ziekenhuis doet geen echo voor acht weken en wil met dit verhaal verder ook niet meewerken. We wachten maar af.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 07 Dec 2021 17:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Kun je niet zelf een Echo laten maken bij een praktijk met dit verhaal? Onnodig wachten lijkt me niet echt fijn.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 07 Dec 2021 17:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:De huisarts heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar moet vastgesteld worden of de zwanger intact is. Dan kan ik een afspraak maken bij een kliniek. Heel vervelend, ik wil graag nu geholpen worden maar het ziekenhuis doet geen echo voor acht weken en wil met dit verhaal verder ook niet meewerken. We wachten maar af.


Nou wat belachelijk! Dus ze willen wachten tot er een hartje klopt voor ze actie gaan ondernemen, alsof het nu niet al pijnlijk genoeg is! Wat naar zeg! Dit zou voor mij een reden zijn om het bij een andere arts te vragen. Misschien kun je eens vragen bij het Fiom of dit wel mag zo. Ik kan me voorstellen dat, als je helemaal zeker bsnt van je zaak, je niet moet wachten. Ze hebben niet voor niets een overtijdbehandeling bedacht.

Heel veel sterkte voor jullie! Ik zou precies dezelfde keuze maken
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Dec 2021 20:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou ook aandringen op eerder of zeggen dat je al 8 weken bent. Of het niet zeker weer. Zo stom.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 08 Dec 2021 00:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou toch kijken of je een afspraak bij een kliniek kunt maken dan Biechtje. Op deze termijn is een overtijdbehandeling nog mogelijk, waar een gesprek en echo aan vooraf gaan en waar nog geen verplichte bedenktijd voor geldt. Daarmee trouwens ook niet gezegd dat zo'n vroege behandeling niet emotioneel en fysiek ingrijpend kan / zal zijn. Maar als je verder komt worden de opties wel anders, is er inderdaad een kloppend hartje (wat het voor sommige vrouwen toch anders maakt), heb je wellicht al meer zwangerschapsklachten en is er een verplichte bedenktijd. Die laatste met een reden natuurlijk, maar toch. Hoe staat je partner hier nu in?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Dec 2021 14:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Nieuw biechtje hier… beetje gek na het andere biechtje. Maar oh wat ben ik blij. Ik ben namelijk in verwachting! Eigenlijk zou ik komende dinsdag mn eerste echo hebben maar ivm heel licht bloedverlies mocht ík vanmorgen al heen. En de verloskundige zag direct een hartje kloppen! Zo fijn na twee miskramen. Ik wil het wel van de daken schreeuwen haha :)
<<

Anoniem323

Bericht 08 Dec 2021 14:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Gefeliciteerd! Wat fijn dat je eerder terecht kon en dat je nu een kloppend hartje zag na de miskramen.
Hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Dec 2021 16:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb inderdaad nu een afspraak gemaakt gelijk bij de kliniek. Dan maar zo, wat een vervelende situatie is dit zeg. Van mij mag het wel nu opeens twee weken later zijn.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 13 Dec 2021 14:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje met de ongeplande zwangerschap: hoe gaat het nu met je?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Dec 2021 16:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Even een korte biecht, ben even helemaal de weg kwijt.

Mijn dochter vertelde net dat ze soms niet weet of ze nog wel wil leven. Het arme kind is 11! 😢
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 14 Dec 2021 17:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat moeilijk om zoiets te horen he biechtje. Mijn oudste zoon heeft dit ook een tijdje gehad op die leeftijd. Heel somber zijn, alle gevoelens oppakken van anderen, niet weten wat het nut nu eigenlijk is en vooral een laag zelfbeeld. Probeer je dochter serieus te nemen in haar gevoel, maar probeer ook samen te relativeren en laat haar inzien dat iedereen momenten heeft waarop ze het even niet zien zitten (maar dat dat niet meteen betekent dat je dan het leven niet meer ziet zitten). Verder zou ik met haar bijv afspreken dat wanneer ze zulke gevoelens of gedachten heeft ze op dat moment meteen het aan jou laat weten. Zodat je samen weer kunt relativeren/ventileren etc. Hier deed de erkenning van je hoeft je niet altijd blij te voelen al heel veel. Ook met de uitleg dat dit begin pubertijd ook er een beetje bijhoort, in de zin van je gevoel schiet alle kanten op en dat alles uitvergroot wordt.
Daarnaast is werken aan het zelfbeeld wel een belangrijke factor in mijn ogen.

Mocht je echt denken dat je dochter tegen depressieve gevoelen aanzit en niet ‘gewoon’ even in de war is en het even niet meer weet, kan je natuurlijk altijd professionele hulp inschakelen (wat helaas wel lang duurt).
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 14 Dec 2021 17:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Mijn zoon is trouwens hoog sensitief en heeft het boek ‘Help ik ben hoog gevoelig’ toen gelezen. Het feit alleen al dat er een boek over was en hij zoveel herkende gaf hem de geruststelling dat hij echt niet vreemd was.
Laatst gewijzigd door Mamsie op 15 Dec 2021 13:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 14 Dec 2021 18:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Daarnaast zou ik ook goed bespreken met haar wat zij denkt waar deze gevoelens vandaan komen (waar wordt het door gevoed). Social media (vreselijk onrealistische ideaalbeelden) en ook de Coronapandemie zijn al 2 onderwerpen waarvan ik weet dat veel jeugd er moeite mee heeft. Ik sprak pas nog met een jeugd psycholoog en ze vertelde dat ze rustig 4x per week kinderen over de vloer heeft met suïcide gedachten en dat het de afgelopen 2a 3 jaar echt is toegenomen. Mede door bovenstaande.
Laatst gewijzigd door Mamsie op 15 Dec 2021 13:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem323

Bericht 14 Dec 2021 20:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

He wat naar, zowel voor jouw kind als voor jou! Wat moet jij geschrokken zijn! Ik heb geen tips maar ik wil even een hart onder de riem steken. Sterkte :hug:
<<

Anoniem331

Bericht 14 Dec 2021 22:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Mamsie schreef:Daarnaast zou ik ook goed bespreken met haar wat zij denkt waar deze gevoelens vandaan komen (waar wordt het door gevoed). Social media (vreselijk onrealistische ideaalbeelden) en ook de Coronapandemie zijn al 2 onderwerpen waarvan ik weet dat veel jeugd er moeite mee hebben. Ik sprak pas nog met een jeugd psycholoog en ze vertelde dat ze rustig 4x per week kinderen over de vloer heeft met suïcide gedachten en dat het de afgelopen 2a 3 jaar echt is toegenomen. Mede door bovenstaande.



Heftig als je er zo bij stil staat. Niet gezond dit toch?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 15 Dec 2021 12:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat een fijne reacties Mamsie. Goede tips.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Dec 2021 15:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Bedankt voor je uitgebreide reacties Mamsie. Heel fijn. Helaas komen depressies in de familie voor, ik had alleen niet verwacht dat dit nu al op zou spelen. We zijn er meteen bovenop gaan zitten. De hulpverlener die al bij ons gezin betrokken is, is ingelicht net als haar juf, zodat we haar goed in de gaten kunnen houden.

We nemen haar zeker serieus en hebben haar heel duidelijk gezegd dat we er voor haar zijn. Dat ze altijd bij ons terecht kan en we zeker niet boos op haar zijn (was ze bang voor). Maar we proberen idd. ook te relativeren (ze heeft gister een reep Tony gekregen onder het mom van: chocola helpt als je je niet fijn voelt).

Zelf zegt ze dat het allemaal zoveel is. Thuissituatie, corona, volgend jaar middelbare school, waarom doen andere kinderen soms zo onaardig (niet tegen haar maar in het algemeen) etc.

Social media is ze gelukkig nog niet heel veel mee bezig. Het boeit haar ook niet echt wat anderen vinden. Als zij in een bepaalde trui naar school wil, dan doet ze dat.

Maar met de erfelijke aanleg voor depressies, nemen we haar dus zeker serieus. Mede omdat ze al een tijdje wat somberder oogt, moe ook en minder eet dan voorheen. Het leek dus al wel te sluimeren, maar dat het zo diep zat, had ik niet verwacht.

Niet quoten a.u.b.

Calathea: dank je wel.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Dec 2021 16:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heftig biechtje, het moet voor haar al zo goed voelen dat jullie zo achter haar staan. Sterkte voor jullie gezin.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem323

Bericht 04 Jan 2022 21:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje hoe is het nu met jouw dochter tijdens lockdown/vakantie.
Heb nog vaak aan haar gedacht, wat is het toch een moeilijke tijd! Corona en dan ook nog tiener zijn, de moeilijkste periode in je leven.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Jan 2022 22:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Calathea schreef:Biechtje hoe is het nu met jouw dochter tijdens lockdown/vakantie.
Heb nog vaak aan haar gedacht, wat is het toch een moeilijke tijd! Corona en dan ook nog tiener zijn, de moeilijkste periode in je leven.


Ik heb ook veel aan je moeten denken. Hoe gaat het nu met jou en je dochter?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Jan 2022 22:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

En hoe gaat het met de zwangere biechtjes?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Jan 2022 22:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

High Heels schreef:
Calathea schreef:Biechtje hoe is het nu met jouw dochter tijdens lockdown/vakantie.
Heb nog vaak aan haar gedacht, wat is het toch een moeilijke tijd! Corona en dan ook nog tiener zijn, de moeilijkste periode in je leven.


Ik heb ook veel aan je moeten denken. Hoe gaat het nu met jou en je dochter?


Wat lief dat jullie er naar vragen.

Met dochter gaat het op zich wel goed. Van de week had ze nog weer een keer dat ze aangaf dat ze het erg moeilijk vind allemaal en soms idd. niet meer wil leven. Ook dat ze bang is niet goed genoeg te zijn. Toen had ze het opgeschreven. Best heftig dus, maar wij zijn al lang blij dat ze dit soort dingen gewoon aan durft te geven. Gelukkig is er wel zicht op hulp. Ze is in elk geval blij dat ze maandag weer naar school mag, dat dat gewoon door mag gaan. Ze vindt de vakantie niet erg, maar thuisonderwijs wil ze echt niet nog een keer.

Zelf voel ik me vooral heel schuldig. Ik probeer er zo goed mogelijk voor haar te zijn, maar voor mijn gevoel schiet ik op alle fronten tekort. Ik zit zelf ook niet helemaal lekker, dus alles kost me drie keer zoveel energie.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo