Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Dec 2021 22:13

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Hij gebruikt ze niet echt meer en heeft zelf een hoop dubbele.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 07 Dec 2021 22:57

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Oh Zora wat zielig. Ik word er ook helemaal boos van. Vooral dat de lieve T. nu voor het eerst leert dat je niet altijd iedereen kan vertrouwen. Zo een harde les voor zo’n klein mannetje. Durft hij het vriendje aan te spreken denk je?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Dec 2021 23:20

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Je hebt weer pb terug thunder! 😘

Ik heb geen idee Carra! Soms is het zo moeilijk in te schatten wat hij al kan en hoe dingen precies gegaan zijn. Ik zou echt een moord doen eens stiekem mee te kunnen kijken met hoe dat gaat. Ik ga het hem morgenochtend iig voorstellen, dan moet hij maar besluiten of hij dat doet/aandurft.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 08 Dec 2021 00:52

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Oh wat sneu Zora. Hij klinkt zo lief en echt te goeder trouw en dan zo'n 'vriendje' dat hem voorjokt. Ik herken dezelfde reacties en overwegingen van jou bij mezelf. Hier beide meiden ook met die Pokémon in de weer geweest en toegegeven; ik vind het zelf ook gewoon niets. Heb niets met Pokémon, maar het stond me vooral tegen omdat er echt heibel in de klas van kwam. Bij jongste, die gewoon trots was dat ze zo'n kaartje had, werden haar kaartjes zelfs uit haar tas gehaald door klasgenootje die ze toen mee nam. Zo sneu want ze was daar echt niet tegen op gewassen en zo verdrietig. Hier heeft leerkracht er een stokje voor gestoken, Pokémon mocht niet meer in de klas of op schoolplein. Dat hielp. Verder ben ik thuis niet in de hype mee gegaan, ook niet veel in uitgelegd of bemoeid maar het echt bij kind zelf gelaten. Inmiddels zeggen ze dat Pokémon 'echt leuk en gaaf is' maar slingeren de kaartjes her en der en is de interesse sterk afgenomen. Daar ben ik in stilte erg blij mee.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2021 08:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ahhh nou ja dat is echt sneu zeg! Ik ben zelf ook niet lyrisch over Pokemon haha maar goed, onze flippo’s van vroeger creëerden vast dezelfde problemen voor onze ouders?

Wel goed van de school idd, dat het helemaal niet meer mag als het zo uit de hand liep.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 08 Dec 2021 08:50

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Als ik dit lees, ben ik echt blij dat die van ons hier niet mee bezig is. Lijkt me zo sneu, ook al is hij zich daar eigenlijk niet van bewust (gelukkig maar!).

Ach ja, Flippo's waren zo leuk vroeger hè, haha. Maar wel als verschil dat daar zover ik weet geen geld in omging en je ze gratis kreeg bij de chips. Die Pokémon kaarten kunnen best duur zijn!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem323

Bericht 08 Dec 2021 10:11

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Wat sneu Zora! Benieuwd of hij ze terug durft te vragen en anders gewoon even zijn moeder aanspreken. Dit moet niet de bedoeling zijn.

Zoon heeft er een keer naar gevraagd maar hij krijgt ze van mij niet en nu is het klaar.

Flippo's waren beter. Die waren inderdaad gratis en bij mijn weten eerlijker te ruilen.
<<

Anoniem326

Bericht 08 Dec 2021 10:16

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik zou dit wel willen oplossen met mijn kind. Dit mag gewoon niet. Ik zou eerst mijn kind instructie geven de deal terug te draaien en als het jongetje dat niet doet dan zou ik zijn ouders een bericht sturen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Dec 2021 10:25

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

HollyGolightly schreef:Ik zou dit wel willen oplossen met mijn kind. Dit mag gewoon niet. Ik zou eerst mijn kind instructie geven de deal terug te draaien en als het jongetje dat niet doet dan zou ik zijn ouders een bericht sturen.


Ja, zo zou ik het ook doen. Wat gemeen dat T door zijn onschuld zo in de maling wordt genomen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Dec 2021 10:40

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Oh ik heb echt zo’n hekel aan die pokemonkaarten. Sowieso wat doen die dingen op school. J zijn school heeft de vrijdag voor de vakantie speelgoeddag dan mogen ze wat meenemen anders niet. Op de een of andere manier hebben die kaarten een soort van gedoogbeleid ofzo wat er al eens in geresulteerd heeft dat J een trap in zijn kruis heeft gekregen toen een stapeltje kaarten ergens onbeheerd lag en hij ze aan de eigenaar wilde geven die compleet door het lint ging omdat hij dacht dat ze afgepakt werden. Daarnaast creëert het dus verschillen tussen de kinderen en moet je eigenlijk meedoen wil je kind erbij horen. Ik vind daar wel wat van. En dan dus dit soort situaties waarbij kinderen moedwillig tegen elkaar liegen. Ik zou het denk ik ook eerst zo oplossen. Mocht dat nog kunnen want de kaarten kunnen ook al weer door geruild zijn.
2015 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 08 Dec 2021 13:13

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Even iets heel anders.

Herkennen jullie dat je kind enorm smerig van het kdv terug komt? Ik ben daar denk ik wel makkelijk in en L. mag van ons lekker spelen en doen.

Maar even een doekje over zijn gezicht en handjes is toch niet heel veel gevraagd? Zijn kleding zit vaak onder het eten, vind ik niet zo erg, gaat in de was. En een dreumes van 10 maanden hoeft van mij niet netjes te eten nog 😆.

Maar gezicht en handjes en haartjes vol met restjes cracotte? Hoe gaat dat bij jullie?
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 08 Dec 2021 13:17

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Nee dat is hier eigenlijk nooit zo fantine! Ik verbaas me er zelfs vaak over als ik zie hoe schoon ze daar vandaan komt, ook haar kleren. Na een dag bij ons thuis is ze vaak een stuk smoezeliger
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 08 Dec 2021 13:39

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Hier valt het wel mee na kdv, wel soms vieze knieën (logisch) en geen kruimels in het haar. Maar wat ik wel vies vind is dat als hij verkouden is (dus vaak :P) hij altijd met een vies gezichtje terugkomt. Dus bijv van dat opgedroogde snot aan zijn neus. Kijk ik snap ook wel dat ze niet zoals ik de hele dag met een doek achter hem aanlopen maar vraag me wel altijd af waarom ze niet aan het eind van de dag een nat doekje over zijn neus halen voor ik hem kom halen. Dat moet hier aan de voordeur van de locatie dus ze zien me aankomen. Maar goed voel me ook een beetje een zeur als ik daar wat van zeg, zo erg is het niet. Dus dat doe ik dan maar niet, ik verbaas me er net als jij wel over ;)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Dec 2021 13:42

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Romee schreef:Nee dat is hier eigenlijk nooit zo fantine! Ik verbaas me er zelfs vaak over als ik zie hoe schoon ze daar vandaan komt, ook haar kleren. Na een dag bij ons thuis is ze vaak een stuk smoezeliger

Ja dit. Ik verbaas me ook altijd over hoe netjes ze zijn en hoe lekker ze ruiken😅. Krijg ik thuis niet voor elkaar.
Bij de vorige opvang waar ik niet tevreden over was, herken ik het wel. Overigens was dat niet de reden waarom ik niet tevreden was. Ik dacht toen ook ach ja ze hebben het druk, kinderen zijn ook niet schoon. Maar bij de huidige opvang blijkt dat drukte geen reden hoeft te zijn om kinderen (zo) vies te laten worden.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 08 Dec 2021 13:50

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Hier zijn de kleren wel eens vies. Van het kruipen (op de babygroep is de vloer altijd wel schoon en valt het mee, maar als ze op een andere groep spelen wordt het wel vies) en ook wel etensresten. Soms nog wel een beetje aangekoekt snot, maar kan wel zien dat ze het tussendoor weg hebben gehaald. Verder weinig etensresten (heel soms zie ik wel dat hij z’n handen door z’n haar heeft gehaald) en het luiergebied is altijd netjes schoon en evt ingesmeerd/gepoederd.

Wel plannen we de douchemomenten thuis zo op de dagen nadat ze op de opvang zijn geweest, want ze worden daar vaak wel viezer dan dat ze thuis worden.
03/2019
11/2020
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 08 Dec 2021 13:59

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik was hem idd altijd wat grondiger na een opvangdag 😆. We zijn verder heel tevreden maar vroeg me af of ik er wat van moet zeggen. Zijn snottebellen vegen ze wel af.

Vies worden van kruipen vind ik niet erg, hier thuis is het ook niet klinisch schoon.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 08 Dec 2021 14:53

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ik herken het ook niet Fantine. Hier kleden ze hem wel altijd een keer om. Hij knoeit vaak met eten en kwijlt veel. Als het langs de slab komt, trekken ze hem wat anders aan.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Dec 2021 16:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Hier kwamen ze ook altijd schoner terug van de opvang dan dat ze waren na een dag thuis. Hooguit de knieën wat vies van buitenspelen/ kruipen maar boven kleding en handen en gezicht altijd kraakhelder.

Ik verbaas me nu dus ( voor de tweede keer) enorm hoe ontzettend vies mijn jongste kind thuis komt uit school. Zijn jas gaat minimaal drie keer in de week in de was, gister een creme kleurig wollen vestje vol met zwarte modder spetters ( hoezo is hij zonder jas buiten geweest), handen en gezicht onder de modder, verf in zijn kleding ed 🙈
We hebben al gevoerde regenlaarzen voor hem aangeschaft, schoenen naar school begin ik al niet meer aan.
Ligt overigens ook aan mijn kind die heerlijk in een plas gaat staan stampen, maar blijkbaar wordt er ook niet gezegd dat, dat niet zo handig is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Dec 2021 17:10

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Linvi schreef:
Loïs schreef:Tip; koop op Amazon de Pokemon kaartjes. Stuk of 100 voor een tientje. Verschil is nauwelijks te zien en dus ook geen slechte deals kunnen doen.


Dat zou ik persoonlijk net ze erg vinden als ruilen tegen zo'n training-kaart.



Oke domme vraag hier. Maar die Amazon kaartjes zijn toch niet nep?? Die hebben ze hier ook en heb nog nooit gehoord dat ze nep zijn of niet echt of dat andere dat tegen hun hebben gezegd.
:heart: :heart: 2011
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Dec 2021 17:19

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ach, Zora. 😔😔😔 Wat verdrietig en wat oneerlijk. Hoe is het vandaag op school gegaan?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 08 Dec 2021 18:31

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Studiebol schreef:
Linvi schreef:
Dat zou ik persoonlijk net ze erg vinden als ruilen tegen zo'n training-kaart.



Oke domme vraag hier. Maar die Amazon kaartjes zijn toch niet nep?? Die hebben ze hier ook en heb nog nooit gehoord dat ze nep zijn of niet echt of dat andere dat tegen hun hebben gezegd.


Geen idee, gezien het prijsverschil kan het bijna niet de originele zijn. Maar hier hebben alle kinderen gewoon beide door elkaar, niemand die er op let. Pas vanaf groep 6 is dat een issue geloof ik. Vind het dan ook niet terecht dat dat gezien wordt als een soort van fraude ofzo. Aangezien mijn zoon net zo met ruilen is als de zoon van Zora ( te goed van vertrouwen) vind ik dit echt een prima oplossing.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2021 20:25

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Ja die neppe hebben ze hier allemaal goed door! Niet dat ik ze kan herkennen hoor 🤪

Vandaag ging het beter gelukkig! Hij had tegen het vriendje gezegd dat dat geen echt kaartje was geweest en daar was het voor hun beide geloof ik klaar. En hij had met andere kindjes gewoon goed geruild volgens mij! Ik hoorde alleen van een andere moeder vandaag dat er ook in dezelfde klas tegen haar zoon was gezegd dat als haar zoon zou ruilen, dat ze dan beste vrienden zouden zijn. Kind geruild, en daarna werd kind genegeerd. Dat jochie was ook zo verdrietig. Bah, echt niet te doen hoor. Als ik de juf nog een keer spreek ga ik er toch maar eens over beginnen. Klinkt steeds niet als een heel veilig klimaat ofzo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 08 Dec 2021 20:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Thanks voor al jullie reacties! Ik denk niet dat we erover gaan klagen vind het te onbenullig. Maar was wel benieuwd hoe dit bij anderen is.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Dec 2021 22:56

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Knap dat hij het heeft durven zeggen Zora. Maar wat een gedoe komt er van die kaarten zeg.

Ik heb ook een vraag. Wij hebben laatst een houten slee gekocht. Tot welke leeftijd is daar een zitje bij nodig? Mijn dochter is nu 1,5. Als ik gewoon rustig loop dan kan ze daar toch wel op blijven zitten? Mijn schoonmoeder blijft maar zeggen dat we een zitje moeten en daar word ik een beetje recalcitrant van. Maar wie weet heeft ze wel gewoon gelijk?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Dec 2021 23:01

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

Volgens mij hadden wij toen nog wel een rugleuninkje erop. Maar bij ons gaat de slee ook nog wel eens best schuin en dan is het wel fijn dat ze daar tegenaan kunnen zitten, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers