Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Dec 2021 12:33

Re: Coronavirus

Hier krijg ik deze week de brief voor de booster.
Mijn vader kreeg hem vrijdag al. Hij was zaterdag niet fit en heeft zelf paracetamol genomen iets wat die nooit doet.

Mijn had laatst corona hij is niet gevaccineerd. Hij had milde klachten en vind nu corona helemaal maar niks voorstellen.

Wat gek Lady dat de zelftest niks was en Ggd positief in ieder geval beterschap
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 06 Dec 2021 17:41

Re: Coronavirus

Jip schreef:Ik heb ook al de uitnodiging binnen voor mijn booster. Had ik ook niet verwacht. Morgen een afspraak maken. Hoor wel veel om mij heen dat mensen er een dag niet lekker van zijn.

Ik heb hem vorige week gehad en alleen ‘s avonds/‘s nachts een zere arm maar verder nergens last van gehad. Hoorde dit van veel collega’s, volgens mij waren er niet veel ziek van. Was vorige keer met die Janssen wel anders bij meeste collega’s (en bij mij zelf) 😥
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Dec 2021 20:27

Re: Coronavirus

sarah1985 schreef:Hier krijg ik deze week de brief voor de booster.
Mijn vader kreeg hem vrijdag al. Hij was zaterdag niet fit en heeft zelf paracetamol genomen iets wat die nooit doet.

Mijn had laatst corona hij is niet gevaccineerd. Hij had milde klachten en vind nu corona helemaal maar niks voorstellen.

Wat gek Lady dat de zelftest niks was en Ggd positief in ieder geval beterschap

Vanmiddag was mijn thuistest knalpositief. Onze middelste heeft vandaag ook positief getest dus we zijn nu alle vijf besmet (geweest).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 06 Dec 2021 20:50

Re: Coronavirus

Niekske schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/03/zelftesten-betrouwbaar-genoeg-bij-coronaklachten-a4067893

Er zijn nieuwe inzichten over die zelftesten.


Ik krijg m niet geopend, wat is er veranderd?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Dec 2021 20:52

Re: Coronavirus

Phileine1244 schreef:
Niekske schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/03/zelftesten-betrouwbaar-genoeg-bij-coronaklachten-a4067893

Er zijn nieuwe inzichten over die zelftesten.


Ik krijg m niet geopend, wat is er veranderd?


Eerst werd er gezegd dat een thuistest bij klachten geen zuivere meting was. Uit de eerste resultaten onder 3000 mensen bleek dat het waarschijnlijk juist bij klachten en niet bij geen klachten een zuiverder resultaat geeft.
2015 💙
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 07 Dec 2021 06:16

Re: Coronavirus

Ah ok, dankjewel!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Dec 2021 19:23

Re: Coronavirus

https://www.nu.nl/coronavirus/6171906/z ... -prik.html

Gaat het herstelbewijs dan ook terug naar 9 maanden?
2015 💙
<<

Anoniem323

Bericht 07 Dec 2021 20:52

Re: Coronavirus

Mogen ze wel opschieten met prikken, ik ben in mei al volledig gevaccineerd dus ik moet hem in januari dan krijgen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Dec 2021 21:49

Re: Coronavirus

Ook dat, dit is gewoon weer een dikke faal.
Net als dat ik het bijzonder vind dat omt nu voor de derde keer adviseert om de kerstvakantie met een week te verlengen en dan voor de vakantie en Hugo de jonge heel hard roept nee dat kan niet want dan lopen de kinderen een achterstand op. Uhm…. van een week voor de kerstvakantie er wordt niet gevraagd om een maand maar om een week.
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 07 Dec 2021 21:54

Re: Coronavirus

Poeh. Ik vind die derde week voor de kinderen erbij wel pittig hoor.
Als er ook nog gevraagd word kinderen niet naar een opvang te brengen, hoe denken de dan dat die weken er uit gaan zien?

Mijn zoon zit vanaf morgen ook thuis. Teveel besmettingen in zijn klas. Zelf was hij net negatief getest. Maar even in de gaten houden. Denk dat we er toch door moeten en dan als het ergste op de scholen geweest is, we weer een beetje normaal verder kunnen.
<<

Anoniem323

Bericht 07 Dec 2021 22:00

Re: Coronavirus

Sterkte Karnemelk, hopelijk blijft hij negatief testen!
Kreeg net een melding in de app, de klas van de oudste zit weer in quarantaine. Maar omdat ze vrijdag voor het laatst contact hadden met de besmette kinderen en gisteren vrij was, mogen ze morgen al testen. Dus meteen een afspraak gemaakt voor morgenmiddag 2 uur. Hopelijk donderdag weer naar school.

De kerstviering is alvast een week naar voren gehaald, ze zijn bang voor sluiting.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Dec 2021 22:02

Re: Coronavirus

Hier nog geen quarantaine of testen hoor. Gewoon zekere voor het onzekere. Hij zou morgen een middag mee draaien op het voortgezet onderwijs. Dus test hij voor hij daar heen gaat. Jammer dat het onderwijs de thuis testen nog niet kan verstreken. Ze jagen er door zo.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 07 Dec 2021 22:06

Re: Coronavirus

Minx schreef:Uhm…. van een week voor de kerstvakantie er wordt niet gevraagd om een maand maar om een week.


Als het dan toch moet, dan doe inderdaad die week maar. Weet natuurlijk niet hoe het op andere scholen gaat maar hier doen ze die week echt weinig meer aan echte lesstof. Mbt de achterstand een prima weekje om te kunnen missen maar doe dan ook gewoon echt vakantie.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Dec 2021 22:08

Re: Coronavirus

Signature schreef:
Minx schreef:Uhm…. van een week voor de kerstvakantie er wordt niet gevraagd om een maand maar om een week.


Als het dan toch moet, dan doe inderdaad die week maar. Weet natuurlijk niet hoe het op andere scholen gaat maar hier doen ze die week echt weinig meer aan echte lesstof. Mbt de achterstand een prima weekje om te kunnen missen maar doe dan ook gewoon echt vakantie.



Maar los van dat het voor de kinderen wel lekker is, hoe doe je dat als werkende ouder dan?
Ik vind 2 weken rond krijgen al rot. En dan heb ik ze maar de helft van de week thuis en zijn ze zo goed als oud genoeg om geen hele dagen meer oppas te hebben.
Maar dan nog een week extra, jeetje. Dan voel ik me als werkende ouder wel echt bezwaard hoor.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Dec 2021 22:12

Re: Coronavirus

Ik hoop ook niet dat de kerstvakantie langer wordt. Poeh, thuis werken met drie kinderen in de leeftijd 0-5 kan gewoon echt niet.
Dan zouden mijn man en ik dus maar halve dagen kunnen maken 😐

Nou ja, we gaan het maar rustig afwachten.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Dec 2021 22:13

Re: Coronavirus

Green_Pepper schreef:Ik hoop ook niet dat de kerstvakantie langer wordt. Poeh, thuis werken met drie kinderen in de leeftijd 0-5 kan gewoon echt niet.
Dan zouden mijn man en ik dus maar halve dagen kunnen maken 😐

Nou ja, we gaan het maar rustig afwachten.



Ooooh ook dat bestaat nog, thuiswerken ja. Ik kan dat niet dus ben sowieso niet thuis. Maar de vader van mijn kinderen wel. Die vind het ook prima dat ze dan daar zijn. Maar goed. Die is ook de leeftijd van de kinderen die mee helpt.
<<

Anoniem330

Bericht 07 Dec 2021 22:15

Re: Coronavirus

Ik weet ook niet hoe we dat dan weer rond moeten breien. Maar afwachten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Dec 2021 22:20

Re: Coronavirus

Ik ben gewoon heel bang voor een ontploffing na de kerst want heb echt nog niemand gehoord die zegt nou wij houden het bij 4 man want dat is het advies. En dat snap ik want het beleid is gewoon inconsequent. En als dit er voor zorgt dat het bij de huidige maatregelen kan blijven zie ik wel weer hoe we het oplossen. Qua werk heb ik echt nog een gigantische hoeveelheid liggen waarbij ik J er ook niet bij kan hebben maar dat is dan maar zo.

Wat ik trouwens ook echt een ding vind is die 9 maanden na laatste vaccin. Na besmetting is het 12. Ik ben bang dat veel mensen dan toch zeggen nou weet je ik laat me wel besmetten want blijkbaar heb je dan een betere immuniteit.
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 07 Dec 2021 22:31

Re: Coronavirus

Ik hou het bij ‘2 man’ met de kerst 😊
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 07 Dec 2021 22:36

Re: Coronavirus

Minx schreef:Ik ben gewoon heel bang voor een ontploffing na de kerst want heb echt nog niemand gehoord die zegt nou wij houden het bij 4 man want dat is het advies.


Ik hoop dat we er profijt van hebben dat ze pas 10 januari weer naar school moeten. Dat uitbraken na kerst of oud en nieuw op tijd zijn ontdekt voordat het straks alle scholen weer rond gaat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Dec 2021 22:45

Re: Coronavirus

Hier vervroegen ze de kerst op school ook met een week voor de zekerheid. Kerstontbijt op de 17e dus.

Op zich vind ik egoïstisch gezien het wel fijn om een week voor kerst in een soort gezinsbubbel te gaan. Ik heb nog steeds de hoop dat we enigszins normaal kerst kunnen vieren, misschien met kleiner gezelschap maar in elk geval met iets van de familie.

Maar ik snap ook dat voor zoveel ouders dit weer stress geeft. Ik hoop ook dat alleen vervroegen nodig is en niet verlengen. Die kans voelt dan iets minder groot ofzo. Als ze zouden verlengen is het 'makkelijker' on er meer weken aan vast te plakken lijkt me.

Maar goed we gaan het zien wat ze beslissen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem323

Bericht 08 Dec 2021 05:18

Re: Coronavirus

Marin schreef:Hier vervroegen ze de kerst op school ook met een week voor de zekerheid. Kerstontbijt op de 17e dus.

Op zich vind ik egoïstisch gezien het wel fijn om een week voor kerst in een soort gezinsbubbel te gaan. Ik heb nog steeds de hoop dat we enigszins normaal kerst kunnen vieren, misschien met kleiner gezelschap maar in elk geval met iets van de familie.

Maar ik snap ook dat voor zoveel ouders dit weer stress geeft. Ik hoop ook dat alleen vervroegen nodig is en niet verlengen. Die kans voelt dan iets minder groot ofzo. Als ze zouden verlengen is het 'makkelijker' on er meer weken aan vast te plakken lijkt me.

Maar goed we gaan het zien wat ze beslissen.


Dat gevoel heb ik ook maar ja, vorig jaar ging de kerstvakantie eerder in en werd verlengd. Dus dat gevoel is nergens op gebaseerd.

Een week eerder is prima aangezien kerst dit jaar meteen dat weekend al is. Dus dan zit je in die 5 dagen.
Ik verwacht weer een explosie na kerst want de cijfers blijven gewoon extreem hoog. Hopelijk helpt de booster bij de ouderen al veel om de ziekenhuis cijfers laag genoeg te houden.

Ik vind het jammer dat het verplegend personeel weer geen rustige kerst heeft.
<<

Anoniem326

Bericht 08 Dec 2021 09:09

Re: Coronavirus

Ik hoop echt dat ze de scholen openhouden en schoolsluiting niet elke keer meenemen als optie. Het leidt ook tot zoveel onrust. Een weekje extra vakantie leidt niet tot achterstanden. Maar het is weer een week minder onderwijs na al een lange periode waarin meerdere onderbrekingen zaten. Daarbij zijn er al veel kinderen die in de afgelopen weken veel school hebben gemist door quarantaine of doordat zij zelf besmet waren. Groep 8 moet straks weer een cito maken. Het proces van leren lezen en rekenen (groep 3 bijvoorbeeld) wordt erg verstoord door kinderen thuis te houden. En dat ene weekje maakt niet het verschil, maar het maakt wel het verschil omdat het weer minder onderwijstijd is bovenop wat ze al gemist hebben. Stel je voor dat je kind in groep 3 zit, net 2 weken of misschien wel 3 weken thuis heeft gezeten door corona in het gezin, kan net weer naar school, maar moet dan weer thuisblijven omdat de school minder dichtgaat. Dan mist het kind in een cruciale periode 3 tot 4 weken onderwijs. En daar krijg je echt wel onderwijsachterstanden van. Met een beetje pech verlengen ze kerstvakantie dan ook nog en dan missen ze nog weer. Ik vind dat scholensluiting geen optie is.
<<

Pitty

Bericht 08 Dec 2021 10:23

Re: Coronavirus

Onze kinderen zijn vrijdag 24 december al vrij, dus dan zou het om 4 dagen gaan, waarvan de donderdag de kerstviering is. Feitelijk zouden ze dan nog 2,5 dag school hebben. Het maakt me niet zoveel meer uit, maar had dan gewoon vorige maand al de beslissing genomen om een extra week kerstvakantie te doen.

En daarbij: hoe gaan werkende ouders dat dan doen, dat ze hun kinderen niet bij opa en oma mogen brengen? Krijgen ze dan ook een week extra vakantie ofzo?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Dec 2021 10:40

Re: Coronavirus

Het is allemaal niet wenselijk maar zoals het nu gaat gaat het gewoon niet goed. De cijfers blijven gewoon hoog. Medicatie raakt op, mensen raken op. Ik weet het ook allemaal niet meer en dat hoeft gelukkig ook niet want ik hoef het beleid niet te maken, maar dat het niet goed gaat is wel duidelijk. En ik kijk dan ook met name naar mijn collega’s op de werkvloer die keihard werken en waar je gewoon niets van hoort. Het is gewoon een enorme crisis waarbij de bereidwilligheid wegzakt.

Iedereen die je spreekt is moe, druk en op. En dat vreet.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers