Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op zoek naar eerlijk advies

<<

Fieke98

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 03 Dec 2021 00:35

Bericht 03 Dec 2021 01:04

Op zoek naar eerlijk advies

Hoi allemaal,

Ik ben net nieuw op dit Forum, en zou heel graag jullie advies willen hebben!

Ik ben 23 jaar, heb nog nooit een relatie gehad en ben sinds ongeveer een half jaar voor het eerst verliefd.
Het gaat om iemand die ik via stage heb leren kennen ongeveer 3 jaar geleden, hij liep stage bij hetzelfde bedrijf als ik.
Ik kende hem niet goed, maar via andere stagiaires zijn we samen in een vriendengroepje terecht gekomen.

We werken nu allebei in de vakanties nog bij het bedrijf, en afgelopen zomer is de vonk echt overgeslagen (vanuit mijn kant dan) toen we weken lang de hele dag met zn tweetjes aan het werk waren.

Over hem. Hij is een paar jaar jonger (20) en heeft voor zover ik weet nog nooit met iemand gezoend.
Het is een rustige en erg aardige jongen, en ik denk best wel verlegen op gebied van liefde. HIj is dus ook erg aardig tegen mij en als ik bij hem ben heb ik het idee dat hij er ook meer in ziet. Maar is dat echt zo, of wil ik het graag zien...
Voorbeeldjes van wat kleine signalen (als ze dat zijn haha): expliciet nagaan wanneer we elkaar weer zien (werk jij dan ook, ga jij ook naar dat feestje, etc.). Langer op werk blijven om mij te helpen (ook al is hij zelf ook wel echt een workaholic), waardoor we ook samen naar huis kunnen fietsen. Plagende opmerkingen, zoals "ik luister naar jou, want jij bent mijn baas" (is dus niet zo haha). Plagende acties, zoals: dat voorwerp dat ik nodig heb hoog in de lucht houden zodat ik er niet bij kan.

We studeren allebei nog, en hij had aan mij gisteren gevraagd of hij mij ergens over mocht interviewen. Uiteindelijk heeft hij mij geïnterviewd, en zijn broertje haha. Ik gaf aan dat ik ook met een onderzoek bezig was, en hij wilde al bijna vanuit zijn studie in Den Bosch naar Wageningen komen maar ging dat helaas niet halen vanwege les.

Echter... in een redelijk aangeschoten bui hebben mijn vriendinnen afgelopen zomer aan hem gevraagd wat hij van mij vond. Hij zei: "Leuke collega". Mijn vriendinnen hebben vervolgens iets gevraagd in de trant van: "Wil je niet meer?", waarop hij zei: "Ik zie haar niet op die manier.".
Dit hebben mijn vriendinnen met alle goede bedoelingen voor mij verzwegen, tot ze het er vorige week ineens uitfloepten (wederom in een vrij aangeschoten bui).

Ik probeer nu tegen mezelf te zeggen dat dit duidelijk is. Dat hij me dus niet leuk vindt op die manier. Het probleem is alleen dat ik dat gevoel (het idee dat hij mij ook meer dan leuk vind) moeilijk kan negeren. Ook al weet ik dat ik het misschien ook alleen maar zo zie, omdat ik het graag wil zien. Kan het zijn dat hij niet tegen mijn vriendinnen durfde te zeggen, ja misschien wel, en daarom "Ik zie haar niet op die manier" heeft gezegd?

Het liefst wil ik het af kunnen sluiten, en kunnen beginnen met accepteren dat het niets gaat worden. Maar dat gevoel houdt me tegen. Wat is jullie advies? Ik zou het aan hem kunnen vragen, maar vind dit erg lastig. Ben namelijk bang dat ik mezelf ontzettend voor schut zet, en dat hij denkt: ik heb toch al gezegd dat ik haar niet leuk vond. Het is ook lastig omdat ik hem dus wel regelmatig bij dat vriendenclubje zie.

Ik hoop dat jullie mij enigzins kunnen helpen, of met mij mee kunnen denken in ieder geval.
Alvast bedankt!!

Liefs, Fieke
<<

Anoniem323

Bericht 03 Dec 2021 07:44

Re: Op zoek naar eerlijk advies

Wat leuk dat je verliefd bent!
Ik denk dat je zelf het gesprek moet aan gaan en niet via vriendinnen informatie moet krijgen.
Als het om liefde gaat, sta je niet voor schut.
Zeg hem hoe jij je voelt en vraag of het wederzijds is en als je dat niet durft, app hem dan.
En als hij nogmaals aan geeft dat hij er niet voor open staat, kan je het tenminste afsluiten.

Succes en geniet van het verliefde gevoel. Hopelijk weet je snel hoe hij zich voelt!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 03 Dec 2021 17:22

Re: Op zoek naar eerlijk advies

Wat spannend allemaal dan he? Als ik het zo lees vindt hij het wel heel gezellig met je maar tegelijk snap ik je twijfel als je dat dan van je vriendinnen hoort. Neemt niet weg dat zoiets ook in die tijd gegroeid kan zijn he?

Zelf zou ik gewoon meer toenadering zoeken en kijken hoe hij daarmee om gaat. Net even wat meer aanrakingen enzo of hinten en grapjes maken over jullie in een relatie. Zien wat dat met hem doet. Je kunt het natuurlijk ook sneller aanpakken en gewoon eerlijk zijn over je gevoelens maar ik weet niet of je dat durft? Er is niks mis met iemand leuk vinden en je kunt het zo serieus of luchtig brengen als je zelf wilt. In een vrolijke bui zou je bv kunnen roepen "Wij zijn echt leuk samen, we zouden op date moeten gaan man!" of "Ik merk dat ik je wel steeds leuker begin te vinden, heb jij dat andersom ook?

In het ergste geval is het inderdaad niet wederzijds. Het positieve daaraan is dat je dit dan los kunt laten en je weer open kunt staan voor andere leuke potentiële mannen. Dat hij je niet leuk genoeg vindt voor een relatie zegt niets over jou natuurlijk dus maak het niet te zwaar voor jezelf.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fieke98

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 03 Dec 2021 00:35

Bericht 03 Dec 2021 19:37

Re: Op zoek naar eerlijk advies

Hoi Kletskop en DronkenTaart,

Dank jullie wel voor jullie reacties, erg waardevol!

Het hem op de man af vragen vind ik inderdaad nog erg spannend, ook al weet ik dat het natuurlijk eigenlijk alleen maar een compliment is als ik zeg hem leuk te vinden. Of dat nu wederzijds is of niet.

Ik ga denk ik wel inderdaad wat meer de grenzen op zoeken haha en misschien wel eens een gesprek beginnen over dates in het algemeen om een beetje te peilen waar hij op dit moment staat. Jullie hebben echt gelijk, het is fijn en goed om het gewoon te weten. Is het niet wederzijds dan kan ik me ook weer openstellen voor anderen. Iets wat me nu niet lukt heb ik gemerkt.

Dank jullie wel voor de adviezen!!

Liefs,
Fieke
<<

Anoniem323

Bericht 03 Dec 2021 20:54

Re: Op zoek naar eerlijk advies

Succes! Ik hoop dat het wederzijds is ❤
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 06 Dec 2021 10:55

Re: Op zoek naar eerlijk advies

Ach..verliefd..heerlijk als t duidelijk van 2 kanten komt...moeilijk als t niet zeker is.
Misschien komt t door mijn belegen leeftijd dat ik nu zo denk,maar vraag t gewoon....maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet durft.
Helaas kan ik geen tips geven..wat voor mij werkt,kan voor jou een drempel zijn.
Ik hoop echt dat hij ook meer ziet in jou!
Go girl!

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron