Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2021 16:50

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ooh shit niet ook al Zora. En dan ook nog eens na al die tijd quarantaine en nu weer extra. Sneu en zo vervelend voor jullie. Wat ben je er lang mee bezig zo.

Wat fijn dat het beter gaat Dobby!
Let's discover the world together.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 02 Dec 2021 17:09

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zora schreef:
Giselle schreef:Ah nee, wat shit Zora! Waren jullie ervoor bij de GGD of was het een zelftest? Als hij de test niet doet, hoe lang moet hij dan nog in q blijven?


Ik geloof nog 4 of 5 dagen langer! Hij is nu al 2 wk niet buiten geweest en alleen met ons in contact geweest 😱 Was bij de GGD.


Ach wat sneu zeg. Hoe oud is je zoontje?

Gaan jullie helemaal niet naar buiten of wel naar bijvoorbeeld verlaten weiland/bos oid om even een frisse neus te halen?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Dec 2021 17:44

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

https://112vdg.nl/2021/12/02/ministerie ... tDzVbO7N5w

Dus kinderen met milde klachten kan ook met zelftest..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 02 Dec 2021 18:03

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zora schreef:Wow ik wist niet eens dat die tests in NL werden gedaan joh Janne! Helaas woon ik totaal niet in de buurt anders hadden we dat zo gedaan!


Jammer Zora! Wij wisten het ook niet, maar waren heel blij dat ze die optie boden. Scheelt een slechte ervaring.

Misschien nog een goede tip voor andere ouders hier die een kind hebben die problemen geven met testen. Wordt dus alleen aangeboden bij de Jaarbeurs testlocatie en je kunt er niet om vragen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Dec 2021 18:25

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Phileine1244 schreef:
Zora schreef:
Ik geloof nog 4 of 5 dagen langer! Hij is nu al 2 wk niet buiten geweest en alleen met ons in contact geweest 😱 Was bij de GGD.


Ach wat sneu zeg. Hoe oud is je zoontje?

Gaan jullie helemaal niet naar buiten of wel naar bijvoorbeeld verlaten weiland/bos oid om even een frisse neus te halen?


Hij is 3. Zoon met Corona is 6. Nee, we gaan helemaal niet naar buiten. In de vorige lockdowns wel gedaan hoor af en toe. Maar nu hadden we Corona in huis natuurlijk, dus dat voelde niet goed.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 02 Dec 2021 22:31

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Pff ze willen hier in België de scholen gaan sluiten, net nu ze bij ons de muren komen bijwerken en schuren (= veel mensen in huis, veel stof en veel herrie) en daarna alles komen schilderen, zowel muren als houtwerk. Heel handig met een kleuter van 5 die geen thuisonderwijs krijgt en een kind van 7 dat wel thuisonderwijs krijgt. Ik zie even niet hoe ik dit geregeld moet krijgen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 04 Dec 2021 15:47

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik ben echt heel teleurgesteld na de nieuwe persconferentie gisteren in België. Kinderen vanaf 6 (!) jaar verplicht de hele dag een mondmasker op op school. En overal waar ze komen waar volwassenen een mondmasker dragen, moeten zij dat ook. Ik vind dit echt niet meer oke, en dan druk ik mezelf heel zacht uit.
2012 & 2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9420

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Dec 2021 16:12

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dat is toch niet te doen Snoes😢
⁠♡♡♡
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Dec 2021 16:17

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ze willen de scholen openhouden, omdat het anders ten koste gaat van de kinderen.
Maar alle regels die er nu zijn, de dingen die gebeuren enz enz.. DAT gaat pas ten koste van de kinderen.
Tig klassen die gister thuis zaten in quarantaine en Sinterklaas niet konden vieren, kinderen uit klassen die thuis zaten en zo het feest niet mee konden maken...
Alle zeilen bij moeten zetten om overeind te blijven staan en de groepen te bemannen. Mondkapjes op vanaf groep 6.. en in België nu dus kennelijk vanaf 6 jaar :(

Ik weet het niet hoor :(
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Dec 2021 16:20

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lejow schreef:Ze willen de scholen openhouden, omdat het anders ten koste gaat van de kinderen.
Maar alle regels die er nu zijn, de dingen die gebeuren enz enz.. DAT gaat pas ten koste van de kinderen.
Tig klassen die gister thuis zaten in quarantaine en Sinterklaas niet konden vieren, kinderen uit klassen die thuis zaten en zo het feest niet mee konden maken...
Alle zeilen bij moeten zetten om overeind te blijven staan en de groepen te bemannen. Mondkapjes op vanaf groep 6.. en in België nu dus kennelijk vanaf 6 jaar :(

Ik weet het niet hoor :(

Ja, hopeloos. Het gaat D zijn schooljaar kosten denk ik. Kwam vanochtend bij de teststraat een oud collega tegen. Zij zit met haar gezin al vier weken in q!

Ik ben nu in afwachting van de testuitslag. Als hij negatief is mag ik uit quarantaine maar ik heb sinds vanochtend een toenemende kriebelhoest, dus ik ben er bang voor..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 04 Dec 2021 16:31

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Snoes schreef:Ik ben echt heel teleurgesteld na de nieuwe persconferentie gisteren in België. Kinderen vanaf 6 (!) jaar verplicht de hele dag een mondmasker op op school. En overal waar ze komen waar volwassenen een mondmasker dragen, moeten zij dat ook. Ik vind dit echt niet meer oke, en dan druk ik mezelf heel zacht uit.

Ik ben hier ook heel boos over idd. En dan die andere regels: een week langer kerstvakantie, een verbod op buitenschoolse activiteiten. Het komt hier allemaal op de kinderen neer. Mijn dochter is er heel verdrietig van, ik vind het zo moeilijk allemaal.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 04 Dec 2021 17:06

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lejow schreef:Ze willen de scholen openhouden, omdat het anders ten koste gaat van de kinderen.
Maar alle regels die er nu zijn, de dingen die gebeuren enz enz.. DAT gaat pas ten koste van de kinderen.
Tig klassen die gister thuis zaten in quarantaine en Sinterklaas niet konden vieren, kinderen uit klassen die thuis zaten en zo het feest niet mee konden maken...
Alle zeilen bij moeten zetten om overeind te blijven staan en de groepen te bemannen. Mondkapjes op vanaf groep 6.. en in België nu dus kennelijk vanaf 6 jaar :(

Ik weet het niet hoor :(


Yup helemaal eens.
Of groepen die naar huis worden gestuurd omdat er geen leerkracht is.
Ik geef nu hybride les, voor de kinderen die thuis zitten (al hoop ik dat dat komende week minder is omdat er dan minder op hun negatieve testuitslag hoeven te wachten) maar wat een gedoe en geregel is dat. Word er niet goed van.
Kreeg afgelopen week wel van 2 ouders een mail met bedankje en complimenten over hoe hun kinderen digitaal les hebben gekregen, dat was een fijne opsteker.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 04 Dec 2021 22:52

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik ben er ook helemaal klaar mee! Ze maken hiermee vooral de jeugd (en daarmee de toekomst) helemaal kapot. Steeds meer suïcide mensen, eet- en angststoornissen onder jongeren, (sociaal emotionele) onderontwikkeling, verslavingen worden steeds meer en depressies zijn bijna dagelijkse kost.

Wanneer heilig het doel nog de middelen?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 05 Dec 2021 00:18

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik vind het ook zo treurig voor zieke mensen die nu dus niet geholpen kunnen worden. Daar las ik een kop van op het AD (niet kunnen lezen, premium artikel). Maar je zou maar ziek zijn en mogelijk sterven omdat ziekenhuizen nu te vol liggen met corona patiënten waardoor je nu niet geholpen kunt worden 😔
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Dec 2021 12:37

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik ben gisteren helaas ook positief getest, voel me ook ziek. Dus voor D gaat de Q periode weer opnieuw in. Maar ik word echt helemaal gestresst van al die verschillende informatiepagina’s van RIVM. Ik kan bijvoorbeeld nergens meer terugvinden dat en waarom een niet gevaccineerd kind 12 dagen in iso moet. Kan iemand me aan die informatie helpen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 05 Dec 2021 13:41

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Een klasgenoot van T had dit ook Lady.
Eerst de broer, toen de vader en 5 dagen daarna ook de moeder.
Moeder mag in principe op dag 7 de deur weer uit mits ze 24 uur klachtenvrij is.
Dat jongste zoontje mag dan 5 dagen daarna weer testen. Als hij klachten krijgt uiteraard eerder.
Hij zit dus al 3 weken thuis nu.
Echt pech dat ze continu achter elkaar positief testen.
2016
<<

Linvi

Bericht 05 Dec 2021 13:48

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ah Lady!!! Wat een dikke vette baal! Die 12dagen is volgens mij geen vast gegeven. Beterschap en sterkte.

In principe gaat voor D nu opnieuw zijn quarantaine in vanaf het moment dat jij 24uur klachtenvrij bent. Jij moet 7 dagen in quarantaine, plus 24 uur klachtenvrij zijn en dan vanaf die dag mag D op dag5 testen.

Er van uitgaande dat jij gister je uitslag had, 4 dec, jouw quarantaine duurt dus tot 11dec, 24uur klachtenvrij is 12 dec, dan testen op dag 5 is 17dec.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Dec 2021 14:27

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Bedankt! Maar wij kregen bij man mijn het advies: gevaccineerd en positief getest, bij geen klachten mag je dan na bij dagen weer uit quarantaine. Zo verwarrend, al die verschillende adviezen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9420

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 05 Dec 2021 14:30

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zo verwarrend inderdaad! Is D. nu de enige die nog niet positief getest is? Arm ventje, zo komt hij voor de kerstvakantie niet meer op school 😢
⁠♡♡♡
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Dec 2021 14:39

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Uffe schreef:Zo verwarrend inderdaad! Is D. nu de enige die nog niet positief getest is? Arm ventje, zo komt hij voor de kerstvakantie niet meer op school 😢

Ja, hij is de enige nu inderdaad. Vind het ook zo rot voor hem en voor zijn leercurve. We maken er maar het beste van!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Dec 2021 14:50

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ahhh wat intens balen allemaal Lady!! Beterschap ook!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 05 Dec 2021 15:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oh nee, wat rot Lady! Beterschap!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Dec 2021 16:39

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ah rot is dat he Lady!
Hier ook eerste de oudste vorige week en vrijdag testte ik zelf positief. Dus mijn man en de jongens zitten nog langer thuis. Duimen dat zij negatief blijven.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Dec 2021 17:35

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Sterkte daar Jezzie!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 05 Dec 2021 21:51

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Aaaargh! Mijn oudste zoon (5 jaar) had vanochtend een snotneus en dus deden we vanmiddag een zelftest. Ik verwachtte er weinig van, maar hij was dus heel licht positief 😩
Morgenochtend naar de GGD en maar hopen dat het meevalt 🤞

We konden door die zelftest vanmiddag helaas niet naar het sinterklaasfeest bij mijn familie. De cadeautjes zijn wel hier gebracht en we hebben een leuke middag gehad.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers