Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Anoniem12

Bericht 05 Sep 2013 09:52

Re: Boodschappen budget

Ik reken verzorgingsproducten en schoonmaakmiddel ook bij de boodschappen in hoor. Ik sla meestal in als er een aanbieding is en waspoeder koop ik in zo`n enorme doos bij de OP=OP.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 05 Sep 2013 09:58

Re: Boodschappen budget

sarah1985 schreef:wij hebben ongeveer 200 per maand. Maar heb meestal per week 20/25 euro voor boodschappen, En eens per maand ga ik naar de lidl en kopen we katteneten en melk kaas in en hebben dan voor 80 euro .

We hebben ook veel voorraad zoals nu heb je euro weken bij de c1000 dan koop ik van alles meer.
Wij gebruiken geen zakjes eten maar hebben kruiden dus die dingen hoef ik niet te kopen


Hoe ziet jullie weekmenu er dan ongeveer uit Sarah, want dat zou ik dus echt niet kunnen!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem29

Bericht 05 Sep 2013 10:17

Re: Boodschappen budget

Who 20/25 euro per week.. Dat is 3 euro per dag?

Dan ben ik wel heel benieuwd wat jullie eten?
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 05 Sep 2013 13:30

Re: Boodschappen budget

Intoxicated schreef:Who 20/25 euro per week.. Dat is 3 euro per dag?

Dan ben ik wel heel benieuwd wat jullie eten?

Ik ook
Afbeelding
<<

Anoniem100

Bericht 05 Sep 2013 13:57

Re: Boodschappen budget

Wij zitten meestal ook tegen de € 100,- aan per week voor 2 personen. Inclusief huishoudelijke en verzorgingsproducten. Dit hoeft niet wekelijks aangevuld te worden, dus het wisselt een beetje per keer. Probeer het wel bij max 100 euro te houden, liefst nog iets minder.

Op zaterdag haal ik alle grote boodschappen + voor 3 dagen eten en dan doordeweeks nog 1 of 2x voor de overige dagen. Daarvan eet ik 1 avond alleen en maak ik vaak iets simpels.
<<

Roos

Bericht 05 Sep 2013 16:03

Re: Boodschappen budget

Wij zijn zo'n 50-60 euro kwijt per week. We hebben niet echt een Lidl in de buurt en moeten het vooral met Coop doen en die is veel te duur! Ik ben wel eens benieuwd wat wij kwijt zouden zijn als we gewoon iedere week naar een Lidl of Aldi kunnen.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Sep 2013 17:04

Re: Boodschappen budget

Pandora schreef:
sarah1985 schreef:wij hebben ongeveer 200 per maand. Maar heb meestal per week 20/25 euro voor boodschappen, En eens per maand ga ik naar de lidl en kopen we katteneten en melk kaas in en hebben dan voor 80 euro .

We hebben ook veel voorraad zoals nu heb je euro weken bij de c1000 dan koop ik van alles meer.
Wij gebruiken geen zakjes eten maar hebben kruiden dus die dingen hoef ik niet te kopen


Hoe ziet jullie weekmenu er dan ongeveer uit Sarah, want dat zou ik dus echt niet kunnen!


Ik kan het wel hoor maar met heel goed plannen bijv:
-stamppot rauwe andijvie: struik andijvie 40 cent, kilo aardappelen (1/5e deel 5 kilo zak) 60 cent, Euroshopper spekjes 80 cent, melk voor purree 10 cent, kruiden 10 cent. +- 2 euro
-spagehtti bolognaise: spaghetti (helft van pond pak) 25 cent, pasata di pomodore 27 cent, gehakt (250 g van 1 kg) 1 euro. Groente champignons 79 cent, 1 paprika 30 cent, kaas en kruiden +- 3 euro
-aardappelen, groente vlees: zakje van Lidl kost 53 cent. Blik doperwten, wortel, bloemkool, broccoli, sperzieboontjes enz alles uit seizoen. Gemiddeld 1 euro. Vlees met 35% korting meestal 1,40 voor 2. Dus ook gemiddeld 3 euro voor 2 personen.
-bami: 200 g mi 50 cent, groentepakket 1,30. Saté uit diepvries 1 euro voor 3 zakjes. Kruiden 25 cent. Kroepoek 60 cent. -+ 3,30.

Allemaal voorbeelden hoe wij goedkoop koken. Maar ik kan dit niet maanden volhouden.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 05 Sep 2013 17:07

Re: Boodschappen budget

Zo goedkoop lukt misschien een aantal weken, maar als je wasmiddel/verzorgingsproducten/vaatwastabletten nodig hebt is het een ander verhaal!
<<

Anoniem29

Bericht 05 Sep 2013 17:18

Re: Boodschappen budget

Maar dan kost je avondmaaltijd 3 euro.

Zij hebben met dat budget per dag 3 euro. Ik ben echt nog veel geld kwijt aan ontbijt, lunch en tussendoortjes.
<<

Anoniem124

Bericht 05 Sep 2013 17:31

Re: Boodschappen budget

Wij letten heel erg hierop. We komen rond van ongeveer 300 euro per maand voor 2 baby's en 2 volwassenen. Ohja en een kat. Het meeste halen we 1x per week bij de Aldi. Luiers, doekjes, kattenvoer, wasmiddel, pasta, kaas, wc papier, drinken enz. Daarnaast haal ik alle fruit en groente bij de boer hiernaast en dan nog apart dingen zoals koffie, chips en wat kleinigheden bij de Appie.
<<

Anoniem4

Bericht 05 Sep 2013 17:32

Re: Boodschappen budget

De laatste tijd zit ik op €40-€50 per week. Komt doordat ik een heel ander eetpatroon ben gaan volgen.
Dit bedrag is voor een persoon + een kat.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Sep 2013 17:47

Re: Boodschappen budget

Intoxicated schreef:Maar dan kost je avondmaaltijd 3 euro.

Zij hebben met dat budget per dag 3 euro. Ik ben echt nog veel geld kwijt aan ontbijt, lunch en tussendoortjes.

Oh wow ja dat is idd dam wel heel weinig. Zelfs met Eem blok kaas, 1 zak appels, en 1 brood ben je al minimaal 10 euro per week kwijt.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Sep 2013 17:48

Re: Boodschappen budget

Ik denk dat wij gemiddeld altijd 50-60 euro per week uitgeven aan boodschappen. De ene week wat meer, de andere wat minder. We doen dan 1 keer per week boodschappen en kopen alles bij de AH. We doen dan niet speciaal zuinig, kopen sommige dingen euroshopper, sommige huismerk en sommige A-merk. We doen in ieder geval niet bewust zuinig ofzo. Voor de vakantie (en vanaf volgende week gaan we dat ook weer doen) gaan we naast naar de AH ook naar de biologische winkel om daar een aantal dingen te halen (met name groente en fruit). In een week dat we dat doen (ons streven is elke week maar het lukt niet altijd qua tijd/planning) zijn we denk ik zo'n 10 euro meer kwijt aan boodschappen (gemiddeld 60-70 euro dus). Ook bij de AH kopen we een deel biologisch of fairtrade. Ik vind het persoonlijk niet zo veel wat wij kwijt zijn en ben best bereid meer uit te geven als het biologische producten zijn (alles biologisch vind ik te duur maar ik probeer er wel op te letten, met name met vlees/groente/fruit/zuivel).
<<

Anoniem135

Bericht 05 Sep 2013 19:51

Re: Boodschappen budget

Ik geef gemiddeld 30/35 euro per week uit aan boodschappen. Het is goed plannen,maar het kan wel. Nu zijn wij nog met 1 volwassene en 1 kind,dus dadelijk zal het wel wat meer worden.
1x per week sla ik groente en fruit in op de markt en de rest haal ik bij de lidl of aldi,ook doen wij veel boodschappen bij de real in Duitsland,dit scheelt ook een boel. Wij eten geen vlees,alleen vis en ook niet elke dag,en eten voornamelijk clean,dus geen pakjes zakjes en klant en klare producten.
<<

Anoniem26

Bericht 05 Sep 2013 19:54

Re: Boodschappen budget

70,- per week zonder luiers en fv voor dochter en wasmiddel. Meestal red ik het hier ook mee.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Sep 2013 19:55

Re: Boodschappen budget

Pandora schreef:
sarah1985 schreef:wij hebben ongeveer 200 per maand. Maar heb meestal per week 20/25 euro voor boodschappen, En eens per maand ga ik naar de lidl en kopen we katteneten en melk kaas in en hebben dan voor 80 euro .

We hebben ook veel voorraad zoals nu heb je euro weken bij de c1000 dan koop ik van alles meer.
Wij gebruiken geen zakjes eten maar hebben kruiden dus die dingen hoef ik niet te kopen


Hoe ziet jullie weekmenu er dan ongeveer uit Sarah, want dat zou ik dus echt niet kunnen!



Deze week hadden we

Maandag Spaghetti hebben veel saus zelf gemaakt en in de diep gedaan. We hadden alles op voorraad dus geen kosten

Dinsdag Aardappels met bloemkool en man een stuk vlees. Kosten alleen bloemkool 1,50

Woensdag Gebakken aardappels met kapucijners en voor man spekjes erbij kosten blik kapucijners 0,99 en spekjes 0,99

Donderdag Aardappels met sla kosten krop sla 0,99

Vrijdag gaan we BBQen. Heb bij c1000 3doosjes vlees voor 6 euro gehaald, in totaal12 stuks vlees dus kan groot deel in de vriezer. En moet nog een stokbrood halen. Kosten in totaal 7,50. Want de rest heb ik op voorraad
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Sep 2013 19:58

Re: Boodschappen budget

voor wasmiddel en shampoo enzo. Ik had 2,5 jaar geleden een doos met 6 flessen wasmiddel gewonnen. Dat was voor een jaar wassen maar is nu pas op. Dus die kosten had ik lang niet. Maar heb laatst paar flessen gekocht bij blokker van robijn die waren 1,99 per stuk. Of ik koop ze als ze bij de drogist een aanbieding hebben bij 2 producten gratis wasmiddel.

Shampoo koop ik eigen merk van de drogist en dan hebben ze vaak een aanbieding 2 voor 1,50 dan sla ik meteen in. Zelfde voor haarlak deo enz.
Afbeelding
<<

Anoniem2

Bericht 05 Sep 2013 20:40

Re: Boodschappen budget

We geven ongeveer 50-60 euro per week uit. Dit is incl luiers en babyvoeding (al doe ik dat dus 1x per 2weken) en de baby word al minder.

Dus tussen de 200 & 250,- (wow wat lijk dat veel!!)
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Sep 2013 20:21

Re: Boodschappen budget

Hier was het eerst 50 euro per week voor een volwassene, een peuter en een hond (excl luiers en soms verzorgingsproducten). Nu met mijn vriend erbij heb ik eigenlijk geen idee, oeps! Komt omdat we om de beurt de boodschappen betalen en de keer dat ik aan de beurt ben betaal ik 50 euro en hij wat erboven komt. Ter compensatie van hogere kosten die ik nu heb aan bijvoorbeeld eneco. Als hij definitief hier woont en zijn huis is opgezegd, gaan we een potje maken voor de boodschappen. Straks met de baby erbij wil ik streven naar 100 euro per week voor twee volwassenen, een peuter, een baby en een hond. Moet vast wel lukken denk ik.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 20:23

Re: Boodschappen budget

Wij budgetteren 60 euro per week qua boodschappen met z'n tweetjes en dat komt wel goed uit meestal!
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 20:27

Re: Boodschappen budget

Atelier Madame schreef:De beste tip die ik heb: werk met een weekmenu. Veel mensen vinden dat niet zo prettig o,dat dan al vast ligt wat je die hele week gaat eten. Maar financieel is het wel ech het beste. Gewoon proberen 7 verschillende maaltijden te plannen en daar alle ingrediënten voor te halen. Bij voorkeur kun je dan nog combineren ook. Bijv als je ergens een half bekertje slagroom voor nodig hebt een ander gerecht zoeken waar dit ook in moet.


Sinds wij dit doen zijn de kosten inderdaad drastisch gedaald. Zonder zo'n weekmenu zitten we zo aan 15 euro per maaltijd als we gewoon lekker kopen wat we willen voor de avondmaaltijd excl ontbijt en lunch, en nu ongeveer op 3 euro gemiddeld (60euro/7dagen/3maaltijden per dag). Loont echt enorm!
<<

Anoniem20

Bericht 06 Sep 2013 21:21

Re: Boodschappen budget

60 voor 2 volw., baby en peuter. Excl luiers en verzorging.
Ik hamster, en shampoo, wasmiddel etc koop ik altijd tijdens de 1+1 acties.
<<

Anoniem57

Bericht 06 Sep 2013 21:28

Re: Boodschappen budget

Roze, NU valt pas het kwartje wie je bent haha, haaaaaiii!

Wij zijn ongeveer 100 euro pw kwijt, met alles inclusief.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Sep 2013 21:35

Re: Boodschappen budget

Parel schreef:Roze, NU valt pas het kwartje wie je bent haha, haaaaaiii!

Wij zijn ongeveer 100 euro pw kwijt, met alles inclusief.


Hahaha, bij mij ook! Duurde ff.
<<

Anoniem87

Bericht 06 Sep 2013 22:51

Re: Boodschappen budget

Wij zitten rond de €80-90 per week aan boodschappen, voor 2 volwassenen en een (verwende) kat. Gaan altijd naar de AH, is zo makkelijk! Ik maak altijd een weekmenu trouwens en koop veel in de bonus, maar toch zijn we veel geld kwijt aan avondeten. Pot bonen is al ruim een euro, dan nog vlees (is toch ook wel 1,50 pp) en aardappels. Met sla betaal je ook aardig voor de ingredienten, dat eet je ook niet zo kaal. Pasta wil ik ook wel met een lekker vers sausje en geen poederzooi, dus ja.. Maargoed, we kunnen het nog missen dus heb geen zin om er mega op te letten (zoals toen ik nog vrijgezel was, rijst met ragout haha).
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers