Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 02 Dec 2021 10:33

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Vanaf een week of 6 sliep ze door tot een uur of 5 in de ochtend. Hoe ouder ze werd, hoe langer dat werd maar voor mijn gevoel was het doorslapen genoeg :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Dec 2021 11:10

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Met 3 maanden. Toen kreeg hij om 18.45 laatste fles en om 6 uur eerste.

Nu is het van 18.45 tot 7 soms 8. Soms moeten we er heen in de nacht als hij zijn speen kwijt is
Afbeelding
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 02 Dec 2021 11:40

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Bliss schreef:Vrees wel voor het moment dat ze geen luier meer om krijgt 's nachts, want dan zullen we er wel vaker uit moeten omdat ze moet plassen.


Dit hoeft niet zo te zijn hoor! Mijn dochter plaste toen ze nog een luier om had vaak wel 's nachts, maar ze is nu sinds een half jaar zal 's nachts zindelijk en ze hoeft er bijna nooit uit om te plassen.
<<

Anoniem330

Bericht 02 Dec 2021 11:42

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Romee schreef:
Bliss schreef:Vrees wel voor het moment dat ze geen luier meer om krijgt 's nachts, want dan zullen we er wel vaker uit moeten omdat ze moet plassen.


Dit hoeft niet zo te zijn hoor! Mijn dochter plaste toen ze nog een luier om had vaak wel 's nachts, maar ze is nu sinds een half jaar zal 's nachts zindelijk en ze hoeft er bijna nooit uit om te plassen.

Hier ook! Tot nu toe maar 2x in ongeveer een half jaar.
Wij laten haar trouwens niet plassen voordat we naar bed gaan.
Laatst gewijzigd door Anoniem330 op 02 Dec 2021 14:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 02 Dec 2021 11:59

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Mijn oudste is een goede slaper, hij slaapt vaak al voordat ik zijn kamer uitgelopen ben. Hij sliep door vanaf 5 maanden en jaren hebben we er nooit voor hem uit gehoeven ( hij gaat ook nooit plassen 's nachts). Sinds hij 5.5 a 6 jaar oud is heeft hij soms nachtmerries, dan moet ik echt op zijn bed gaan zitten en horen waar hij over gedroomd heeft en hem even geruststellen. Soms gebeurd dat 2 keer in een week en soms een maand niet. Hij is wel elke morgen vroeg wakker, eerst had hij een slaaptrainer en nu kan hij gewoon klok kijken en weet hij dat hij tot 06:30uur in zijn bed moet blijven. Hij heeft de hele nacht het lampje op zijn bureau aan omdat hij het spannend vind in het donken.

De jongste maakte er als baby steeds meer een potje van, op een gegeven moment was hij 9 maanden en dronk hij 8 keer per nacht borstvoeding, ik was kapot. Met 10 maanden ben ik gestopt met de borstvoeding en vanaf dat moment is mijn man een periode alleen maar naar hem toe gegaan ( ik dus helemaal niet) voor een aai over zijn hoofd en een speen en binnen een paar weken sliep hij "door".
Hij heeft een slaaptrainer ( pinguin) en ook hij weet dus wanneer hij op mag staan. Voor hem moeten we er weleens uit voor een gevallen knuffel, of omdat hij zijn deken kwijt is of zo maar 2 keer per maand is veel. Plassen doet hij ook nooit in de nacht. Hij heeft een projectorlampje wat op zijn plafond schijnt.

Wat mij betreft hoef je een kind niet leren door te slapen, veel volwassenen slapen ook niet de hele nacht door, maar moeten ze leren om zelf weer in slaap te vallen als ze wakker worden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Dec 2021 12:04

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Van de 10 nachten dat er kinderen bij ons zijn, moeten we er denk ik 2 a 3x uit, 1 of meerdere keren.
Afgelopen maandag bijvoorbeeld 3x. Dodelijk vermoeiend.

Maar ik klaag niet! Vorig jaar rond deze tijd was het elke nacht een flink aantal keer raak. Dus ik ben nu heel blij, ook gezien het feit dat we nu 4 kinderen thuis hebben, haha, dus de kans veel groter is eigenlijk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Dec 2021 13:35

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Bliss schreef:Vrees wel voor het moment dat ze geen luier meer om krijgt 's nachts, want dan zullen we er wel vaker uit moeten omdat ze moet plassen.


Wij laten zoon plassen voor het slapen omdat hij zo diep slaapt, en hij slaapt de hele nacht door, heeft denk ik 2x geroepen dat hij moest plassen maar.. dus dat hoef niet hoor! En soms gaan kinderen gewoon zelf als wc op dezelfde verdieping is 🙃
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Dec 2021 13:43

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

In dat geval slaapt ons kind nog niet door. Mijn man overigens wel.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 02 Dec 2021 13:49

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Zoon (6) slaapt eigenlijk wel echt de hele nacht door. Zeg van half 8/8 uur tot 7 uur de volgende ochtend.

Dochter (4) wordt vaak nog wel 1x per nacht wakker. Dan moet ze plassen en vaak binnen 15min moet ze nog een keer naar de wc, maar dan om te poepen :palm: Hier maakt ze mij dan altijd voor wakker.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Dec 2021 14:19

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Pippa schreef:
Bliss schreef:Vrees wel voor het moment dat ze geen luier meer om krijgt 's nachts, want dan zullen we er wel vaker uit moeten omdat ze moet plassen.


Wij laten zoon plassen voor het slapen omdat hij zo diep slaapt, en hij slaapt de hele nacht door, heeft denk ik 2x geroepen dat hij moest plassen maar.. dus dat hoef niet hoor! En soms gaan kinderen gewoon zelf als wc op dezelfde verdieping is 🙃


Onze zoon is vannacht (of gisteravond eigenlijk) voor t eerst zelf vanuit z'n bed opgestaan naar t potje om te gaan plassen. Althans, toen m'n man m gisteravond liet plassen lag er wat plas in en naast de pot dus ik vermoed dat dit zo is gegaan haha.

Wij laten m idd twee keer s avonds plassen, pot staat naast z'n bed en hij slaapt dan gewoon door. Vaak brabbelt ie een beetje waar ie over droomt, echt zo lief.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Dec 2021 14:34

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Vorig jaar oktober... toen was ze 8 :nopompom:
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 02 Dec 2021 16:51

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Ik wacht nog. Maar ze is pas 1,5.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Dec 2021 17:00

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

De oudste twee sliepen vrij snel door. Soms er uit voor een speen. Maar niet zo vaak.
De jongste daarintegen, hij is nu bijna 1,5 en slaapt vaker niet door dan wel. Soms 1x per nacht wakker, soms vaker.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 02 Dec 2021 17:30

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Bliss schreef:Onze dochter slaapt de meeste nachten gewoon door, eigenlijk al vanaf dat ze een paar weken oud was. Soms roept ze één keer 's nachts, dan heeft ze gedroomd of is ze een knuffel kwijt o.i.d. Zelf slaap ik echter nooit een nacht door, ik moet inderdaad ook elke nacht wel minstens één keer plassen en vaak val ik daarna niet meteen weer in slaap. Dus doorslapen is mij ook vreemd, maar dat ligt niet aan m'n dochter.

Vrees wel voor het moment dat ze geen luier meer om krijgt 's nachts, want dan zullen we er wel vaker uit moeten omdat ze moet plassen.


Bij ons was dat juist minder. Nu houdt ze het gewoon de hele nacht op. Met luier om lekte ze nog weleens door en werd daar wakker van.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 02 Dec 2021 17:46

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Met 3 maanden. Hij slaapt nu al maanden van 18:30-06:30 en wordt eigenlijk nooit wakker s nachts ook niet wanneer hij ziek is. Echt heerlijk!

Hij heeft ook geen speen dus ook daar hoeven we er niet voor uit.

Het is sowieso een goede slaper ook overdag. Om 18:30 is het hele avond ritueel klaar en gaat hij 9/10 keer direct slapen. Ik ben er enorm blij mee want ik ben ook een enorme slaapkop dus kom gewoon aan fatsoenlijke slaap.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Dec 2021 20:46

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Beide kinderen sliepen vanaf een week of 6 van 23:00 tot een uur of 5, half 6 door.

Ze plassen voordat ze gaan slapen en hoeven er dan ‘s nachts niet meer uit. Alleen wanneer ze ziek zijn of heel erg verkouden zijn worden ze gedurende de nacht af en toe wakker.

Het zijn wel beide nog echt vroege vogels. 7:00 uur is uitslapen zeg maar.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 02 Dec 2021 22:44

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

De oudste na ruim 1,5 jaar. Nu wordt hij nog niet wakker als er een bom ontploft. De middelste pas na ruim 2 jaar en komt er met vlagen nog wel eens uit. Gelukkig kunnen we haar makkelijk terug sturen tegenwoordig. Voorheen was het dan altijd meteen een groot drama. De jongste is bijna 1,5 jaar maar slaapt nog niet door. Vannacht sliep hij voor het eerst sinds lange tijd weer eens tussen 23 en 6 uur door. Was al lange tijd geleden. Hoop dat hij binnenkort ook eens gaat doorslapen. Van de week was bv de jongste drie keer wakker, vervolgens kwam de middelste naar beneden en even later kwam de oudste omdat hij blijkbaar in z’n slaap een bloedneus had gehad. Best pittig zulke nachten (en dat dan de wekker om 6 uur weer gaat om ze om 7 uur bij het KDV/bso af te leveren).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 02 Dec 2021 22:53

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Ik weet echt niet meer vanaf welke leeftijd, maar ze sliep volgens mij al vrij snel door. En soms periodes van een paar weken weer niet. Maar over het algemeen sliep ze gewoon goed en hoefden we er niet vaak uit. Van de zomer begon ze ineens slecht te slapen, gaf ze aan dat ze bang was. Ik was toen net zwanger en zo moe dat ik haar in bed heb genomen ‘s nachts en sindsdien slaapt ze niet meer in haar eigen bed. Bij ons in bed slaapt ze over het algemeen wel prima door zolang er maar iemand bij haar is. Heb nog niet de energie gehad haar weer naar haar eigen bed te bewegen. Denk dat de nachten dan vele malen slechter zijn.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers