Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 01 Dec 2021 14:52

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja, het is elke ochtend weer spannend.

Ik had maandag de jongste thuis gehouden omdat ze zondag heel veel hoestte. Maandag amper hoesten, dinsdag eigenlijk ook niet meer. Vond dus wel dat ze weer mee kon naar peutergym. Lopen we die koude zaal in, gaat ze aan één stuk lopen hoesten. Voelde me wel een beetje opgelaten en heb dat ook aangegeven.

Sinds we thuis zijn geen enkel kuchje meer.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Dec 2021 15:53

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nan, mijn middelste hoest ook vaak als hij van buiten naar binnen gaat. Zeker als hij zelf gelopen heeft en dus wat moe is. Ik snap wel dat je je dan opgelaten voelt, herkenbaar.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Dec 2021 18:12

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier zo’n 4 jarig kindje uit mijn dochters klas ook. Arme meisje zit net op school, er is ineens een andere ingang en een andere juf en veel gedoe. Helemaal overstuur en dus huilen, daardoor snotneusje en toen konden haar ouders haar weer ophalen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Dec 2021 18:34

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja dat kan ik me goed voorstellen Nan.

Ik had het bij O z'n therapie dagje ook. Steeds zeggen van ja maar hij is getest hoor. Gelukkig zei de logopedist dat het haar echt niet uitmaakte toen ie bij haar op schoot klom.
Let's discover the world together.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1036

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 01 Dec 2021 18:55

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

SoGood schreef:Hier zo’n 4 jarig kindje uit mijn dochters klas ook. Arme meisje zit net op school, er is ineens een andere ingang en een andere juf en veel gedoe. Helemaal overstuur en dus huilen, daardoor snotneusje en toen konden haar ouders haar weer ophalen.


Ahhh, dat vind ik wel echt sneu hoor!
Ik werk zelf in het basisonderwijs en ik snap alle regels en afspraken, wil me er ook goed aan houden. Maar het is echt super vervelend wanneer een kind amper durft te hoesten of te snuiven, ze kijken me dan met grote ogen aan. Bang dat ze naar huis moeten… Dat vind ik heel sneu en is ook niet helemaal de bedoeling denk ik. Ik let heus wel op, maar ga niet bij elk klein kuchje of snuifje de ouders bellen. Voel me daar ook helemaal niet prettig bij…Ik test zelf om de dag thuis en gelukkig worden de kinderen die echt verkouden zijn, wel thuis gelaten en/of getest.
En hier knuffelen de kinderen uit de groep me ook gewoon nog steeds, daar ga ik ook niet mee stoppen of iets van zeggen.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 01 Dec 2021 20:17

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

SoGood schreef:Hier zo’n 4 jarig kindje uit mijn dochters klas ook. Arme meisje zit net op school, er is ineens een andere ingang en een andere juf en veel gedoe. Helemaal overstuur en dus huilen, daardoor snotneusje en toen konden haar ouders haar weer ophalen.


Ach gos, dat vind ik echt veel te ver gaan. Arm kind.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 01 Dec 2021 22:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Nou dat vind ik ook! Maandagochtend was het best koud en gingen we lopend naar school. Daardoor een loopneusje bij binnenkomst maar gelukkig heeft de juf het even aangekeken.
⁠♡♡♡
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Dec 2021 22:16

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja daarom werden wij dus maandag gebeld, ik zei ja we komen net van de fiets in de kou, en dan warm klas lokaal binnen 😒
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 01 Dec 2021 22:41

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dat vind ik wel echt heel gek hoor! Ik ga ervan uit dat juffen graag les willen geven en zich uiteraard aan de maatregelen moeten houden en dus alert moeten zijn op verkouden kinderen. Maar een kind meteen weer wegsturen vanwege een loopneus komt op mij wel heel anders over. Alsof je het als een excuus ziet kinderen naar huis te sturen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1957

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 02 Dec 2021 00:16

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik snap dat ook niet zo goed. Ik ben ook leerkracht en wij bellen wel ouders als kinderen echt verkouden zijn, maar kinderen worden bij ons echt niet gelijk weggestuurd als ze met een loopneus binnenkomen. Dan is het toch heel logisch om het een uurtje aan te kijken of het van de kou is of echt een verkoudheid? Ik vind het als leerkracht trouwens wel echt heel lastig om ouders hierover te bellen, want we sturen echt niet graag kinderen naar huis.
2011 2012 2017
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Dec 2021 09:05

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Indigo schreef:Ik snap dat ook niet zo goed. Ik ben ook leerkracht en wij bellen wel ouders als kinderen echt verkouden zijn, maar kinderen worden bij ons echt niet gelijk weggestuurd als ze met een loopneus binnenkomen. Dan is het toch heel logisch om het een uurtje aan te kijken of het van de kou is of echt een verkoudheid? Ik vind het als leerkracht trouwens wel echt heel lastig om ouders hierover te bellen, want we sturen echt niet graag kinderen naar huis.


Ik ook!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1036

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 02 Dec 2021 09:06

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Indigo schreef:Ik snap dat ook niet zo goed. Ik ben ook leerkracht en wij bellen wel ouders als kinderen echt verkouden zijn, maar kinderen worden bij ons echt niet gelijk weggestuurd als ze met een loopneus binnenkomen. Dan is het toch heel logisch om het een uurtje aan te kijken of het van de kou is of echt een verkoudheid? Ik vind het als leerkracht trouwens wel echt heel lastig om ouders hierover te bellen, want we sturen echt niet graag kinderen naar huis.


Precies dit bedoel ik ☺️
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Dec 2021 09:39

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Pff ff een klaag hoor. J zit voor de derde keer dit schooljaar een dag thuis omdat de juf ziek is. Ben blij dat ik thuis kan werken maar baal er wel van.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Dec 2021 10:26

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Godver M’s 10dagentest lukte niet. Hij wilde echt niet. Ik begrijp er niets van. 2x eerder ging het prima, tijdje geleden bij de 3e wilde hij opeens echt niet. Nu zijn we al dagen aan het preppen maar hij wilde echt niet. Hij durfde niet. Nu kan hij NOG niet naar de opvang 😭😭😭😭
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Dec 2021 10:35

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Tom schreef:
Indigo schreef:Ik snap dat ook niet zo goed. Ik ben ook leerkracht en wij bellen wel ouders als kinderen echt verkouden zijn, maar kinderen worden bij ons echt niet gelijk weggestuurd als ze met een loopneus binnenkomen. Dan is het toch heel logisch om het een uurtje aan te kijken of het van de kou is of echt een verkoudheid? Ik vind het als leerkracht trouwens wel echt heel lastig om ouders hierover te bellen, want we sturen echt niet graag kinderen naar huis.


Ik ook!


En ik ook!
Nu heb ik een groep 8, dus dat is toch iets anders dan kleuters.. Maar je kijkt het altijd even aan, precies wat je zegt, als je net vanuit dit koude weer naar binnen gaat, krijgt iedereen een loopneus.
Het naar huis sturen van de kids vind ik wel echt een lastig dingetje inderdaad, het gaat zo tegen je gevoel in.

Wat wel zo is, is dat de ene persoon er angstiger voor is dan de ander. Misschien heeft die juf wel een zieke echtgenoot thuiszitten, of is ze mantelzorger voor haar ouders. Iedereen probeert het op zijn of haar manier zo goed mogelijk te doen denk ik.


Ik kom ook weer even klaag zaag steun kreunen. Ik heb voor morgen de surprises in mijn klas af moeten blazen. Ik ben er oprecht verdrietig van, maar ik voel me helaas echt nog steeds beroerd. Ik heb het benauwd, mijn holtes zitten nog steeds vol en mijn energie ligt echt ver onder het vriespunt. Ik kan gewoon echt niet. Maar dit gaat zó tegen al mijn gevoelens in :(
Op mijn werk valt nu echt de ene na de andere collega om.
Ik snap echt dat ze de scholen open willen houden, omdat dat beter is voor de kinderen. Maar wat er nu gebeurt kan gewoon echt niet. Leerkrachten positief en dus in quarantaine, hierdoor dus klassen thuis. Halve klassen op school, omdat kinderen zelf in quarantaine zitten...
Het is echt dweilen met de kraan open.
Laatst gewijzigd door Lejow op 02 Dec 2021 10:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 02 Dec 2021 10:36

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ah nee, wat shit Zora! Waren jullie ervoor bij de GGD of was het een zelftest? Als hij de test niet doet, hoe lang moet hij dan nog in q blijven?
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 02 Dec 2021 10:40

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

SoGood schreef:Hier zo’n 4 jarig kindje uit mijn dochters klas ook. Arme meisje zit net op school, er is ineens een andere ingang en een andere juf en veel gedoe. Helemaal overstuur en dus huilen, daardoor snotneusje en toen konden haar ouders haar weer ophalen.


Dit vind ik echt belachelijk. Je snapt toch dat een huilend kind een snotneus krijgt? Ik word er gewoon plaatsvervangend boos om. Arm kind.
Lejow schreef:
Ik kom ook weer even klaag zaag steun kreunen. Ik heb voor morgen de surprises in mijn klas af moeten blazen. Ik ben er oprecht verdrietig van, maar ik voel me helaas echt nog steeds beroerd. Ik heb het benauwd, mijn holtes zitten nog steeds vol en mijn energie ligt echt ver onder het vriespunt. Ik kan gewoon echt niet. Maar dit gaat zó tegen al mijn gevoelens in :(
Op mijn werk valt nu echt de ene na de andere collega om.
Ik snap echt dat ze de scholen open willen houden, omdat dat beter is voor de kinderen. Maar wat er nu gebeurt kan gewoon echt niet. Leerkrachten positief en dus in quarantaine, hierdoor dus klassen thuis. Halve klassen op school, omdat kinderen zelf in quarantaine zitten...
Het is echt dweilen met de kraan open.


Ah zo balen Lejow. Is er niet iemand die de surprises toch naar de leerlingen kan brengen? Misschien kun je iets online regelen? Is natuurlijk totaal niet hetzelfde als met z'n allen bij elkaar, maar dan doe je er iig nog íets aan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Dec 2021 13:11

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Giselle schreef:Ah nee, wat shit Zora! Waren jullie ervoor bij de GGD of was het een zelftest? Als hij de test niet doet, hoe lang moet hij dan nog in q blijven?


Ik geloof nog 4 of 5 dagen langer! Hij is nu al 2 wk niet buiten geweest en alleen met ons in contact geweest 😱 Was bij de GGD.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 02 Dec 2021 13:50

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Jeetje wat lang, zeg! Heeft hij klachten of dat niet? Anders na het weekend weer naar buiten? Enig idee ook waarom hij ineens niet meer wilde? Ik kan me voorstellen dat je daar wel opgelaten zit met een kind dat niet wil. Been there done that :palm:
<<

Linvi

Bericht 02 Dec 2021 14:11

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zora schreef:Godver M’s 10dagentest lukte niet. Hij wilde echt niet. Ik begrijp er niets van. 2x eerder ging het prima, tijdje geleden bij de 3e wilde hij opeens echt niet. Nu zijn we al dagen aan het preppen maar hij wilde echt niet. Hij durfde niet. Nu kan hij NOG niet naar de opvang 😭😭😭😭


Ah Zora! Wat waardeloos. Voor jullie maar ook voor hem. Was je nu bij een andere teststraat als anders? Wel echt een kinderteststraat?

Mij is verteld dat de quarantaine max 14dagen hoeft te zijn dus dat zou betekenen dat M nog 4dagen moet uitzitten nu.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Dec 2021 14:26

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Giselle schreef:Jeetje wat lang, zeg! Heeft hij klachten of dat niet? Anders na het weekend weer naar buiten? Enig idee ook waarom hij ineens niet meer wilde? Ik kan me voorstellen dat je daar wel opgelaten zit met een kind dat niet wil. Been there done that :palm:


Ik ook.. Echt ellende, de rij achter je wordt steeds langer en je kind weigert in alle toonaarden... pff


Giselle, daar voel ik me helaas niet goed genoeg voor.
We hebben gekozen om het te verplaatsen naar een ander moment.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 02 Dec 2021 14:41

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zora schreef:Godver M’s 10dagentest lukte niet. Hij wilde echt niet. Ik begrijp er niets van. 2x eerder ging het prima, tijdje geleden bij de 3e wilde hij opeens echt niet. Nu zijn we al dagen aan het preppen maar hij wilde echt niet. Hij durfde niet. Nu kan hij NOG niet naar de opvang 😭😭😭😭


He Zora wat ongelofelijk rot zeg! Heb geen idee hoever je van Utrecht af woont, maar bij Jaarbeurs testlocatie testen ze met mondspoelkits. Je kan er niet om vragen, maar wij kregen hem bij onze jongste gelijk aangeboden toen hij in paniek de teststraat uitliep eergisteren.
Heb wel gelezen dat ze die optie dus alleen bij Jaarbeurs aanbieden, helaas, maar wellicht een optie.
Je kan daar testen zonder afspraak.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 02 Dec 2021 16:38

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

nee wat rot Zora!!! Ik snap je zoontje wel dat hij die rot test niet wil, maar wat kan je dan balen he!! :(

Balen dat je zo ziek bent Lejow en dat de surprises niet door gaan. Bij mijn dochter worden ze een week verzet, waar ik stiekem wel blij mee ben want dan kan ze er volgende week ook bij zijn.

Ik doe een klein vreugde dansje. Man en jongste dochter hebben net een negatieve uitslag binnen, dus de jongste kan morgen toch nog sint vieren op school, en mijn man mag de boodschappen gaan doen.
De oudste is nog steeds verkouden, maar bij aanhoudende klachten mag ze na 14 dagen uit quarantaine dus dat is zaterdag. Die telt de dagen al af.

En met mij gaat het ook opeens een stuk beter. Heb sinds vannacht 2.00 geen neusspray meer hoeven gebruiken, en ook de zakdoekjes kan ik laten liggen die eerst niet aan te slepen waren. En mijn neus blijft redelijk open eigenlijk tot nu toe. Dit ziet er dus positief uit, dus hopelijk is het snel weg allemaal zodat we misschien toch nog pakjes avond kunnen vieren zaterdag of anders zondag middag.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Dec 2021 16:43

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wow ik wist niet eens dat die tests in NL werden gedaan joh Janne! Helaas woon ik totaal niet in de buurt anders hadden we dat zo gedaan!

Ze deden heel lief en het was idd een kindlocatie. We weten niet wat er vorige x misging, ik denk net iets te diep naar zijn zin? Keren daarvoor gingen prima. Maar nu wil hij niet meer. Ik heb m even geprobeerd echt goed vast te pakken maar daar was echt nog een persoon voor nodig geweest om het veilig te kunnen doen dus dat ging ons te ver. Dan maar die 4 dagen extra….

Thanks voor jullie medeleven dames! 😘
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Dec 2021 16:46

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Fijn Dobby, dat het bij jullie aan de beterende hand is!
Ik snap dat je blij bent dat de surprises verzet zijn, toch leuk als iedereen er is!

Als ik na 14 dagen uit quarantaine mag, zou dat betekenen dat ik maandag weer naar buiten mag!!
Maar, zoals ik me nu voel :palm: :laughcry:

Gelukkig hebben we nog even tot maandag!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers