Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zou jij je kinderen (0-18) laten vaccineren tegen Covid’19?

Ja
35
31%
Nee
44
39%
Twijfel
34
30%
 
Aantal stemmen : 113
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Dec 2021 13:03

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Phileine, wat bedoel je precies met de dingen die gezegd zijn die niet waar bleken te zijn, en dingen die niet klopten? Gaat dat over dat vaccinaties de uitweg waren, of ook nog over iets anders?

Giselle, daar kan ik wel inkomen hoor. Als je voor je zelf al niet eens 100% overtuigd bent, dan is het wel echt een brug te ver om je kinderen te laten vaccineren. Wat zou er voor jou voor nodig zijn om je daar anders over te doen denken? En wat is bijvoorbeeld een acceptabele lange termijn waarna je misschien wel meer open zou gaan staan voor vaccinatie voor je kinderen? Kan me voorstellen dat dat (tientallen) jaren is?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem323

Bericht 01 Dec 2021 13:15

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zora schreef:Sorry als ik belerend over kom. Dat is niet mijn bedoeling. Maar zoals ik al zei is dit iets wat mij frustreert. Ik kan dan misschien beter niet reageren op posts daarover ☺️


Bedankt voor jouw reacties en nog een paar forummers meer zoals UN.
Ik twijfelde heel erg maar door jullie wel een keuze kunnen maken mocht het nodig zijn.
Ik maakte mij ook druk om de lange termijneffecten (vanaf het begin al, ik ben gevaccineerd maar dat het voor mij schadelijk zou kunnen zijn op lange termijn vind ik minder erg dan voor mijn kinderen). Had mij er ook niet echt in verdiept, het was een gevoel.
Vooral omdat de oma's roepen dat er ooit een vaccin is geweest waarbij kinderen later problemen hadden met een zwangerschap? Maar ik weet even niet meer waar dat over ging.

Bedankt aan iedereen die hier zo duidelijk en rustig discussiëren, sommige dingen blijven herhalen en fake nieuws eruit kunnen pikken.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 01 Dec 2021 13:51

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zora schreef:Phileine, wat bedoel je precies met de dingen die gezegd zijn die niet waar bleken te zijn, en dingen die niet klopten? Gaat dat over dat vaccinaties de uitweg waren, of ook nog over iets anders?

Giselle, daar kan ik wel inkomen hoor. Als je voor je zelf al niet eens 100% overtuigd bent, dan is het wel echt een brug te ver om je kinderen te laten vaccineren. Wat zou er voor jou voor nodig zijn om je daar anders over te doen denken? En wat is bijvoorbeeld een acceptabele lange termijn waarna je misschien wel meer open zou gaan staan voor vaccinatie voor je kinderen? Kan me voorstellen dat dat (tientallen) jaren is?


Onder andere dat vaccineren dus de oplossing was, maar ook bijvoorbeeld dat het niet verplicht zou worden om te vaccineren, onder geen enkele voorwaarde, zie het welbekende filmpje van de Jonge. En zo zijn er natuurlijk een hele hoop dingen die niet bleken te kloppen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 01 Dec 2021 13:54

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Maar het zijn ook geen waarzeggers, het is een virus dat hier nooit eerder is geweest, dan kán het toch zo zijn dat dingen uiteindelijk anders blijken dan gedacht, vooral ook met andere varianten & dat mensen ook hun eigen gang gaan door niet te vaccineren waardoor je het makkelijk(er) verspreid blijft houden dan ze gehoopt / gedacht hadden.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Dec 2021 13:55

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Calathea ik denk dat je DES bedoeld een kunstmatig hormoon wat een tijdje aan zwangere vrouwen gegeven is om miskramen te voorkomen. Dat bleek effect te hebben op de dochters die geboren werden. Echter is dat totaal niet te vergelijken met een vaccin.
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 01 Dec 2021 14:06

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Calathea schreef:Vooral omdat de oma's roepen dat er ooit een vaccin is geweest waarbij kinderen later problemen hadden met een zwangerschap? Maar ik weet even niet meer waar dat over ging.


Dat gaat over DES-kinderen. Zie deze link https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis ... es-dochter

Zora schreef:Giselle, daar kan ik wel inkomen hoor. Als je voor je zelf al niet eens 100% overtuigd bent, dan is het wel echt een brug te ver om je kinderen te laten vaccineren. Wat zou er voor jou voor nodig zijn om je daar anders over te doen denken? En wat is bijvoorbeeld een acceptabele lange termijn waarna je misschien wel meer open zou gaan staan voor vaccinatie voor je kinderen? Kan me voorstellen dat dat (tientallen) jaren is?


Ja, ik denk dat dat inderdaad over jaren gaat. Er zal over tien jaar vast en zeker meer bekend zijn over de effectiviteit van de vaccins, wellicht dat dat zal helpen. Maar ja, over tien jaar is mijn oudste dochter volwassen en de jongste zestien. Wil niet zeggen dat ze dan niet meer gevaccineerd kunnen worden natuurlijk, maar de oudste mag dan zelf de keuze maken. Volgend jaar krijgt de oudste de uitnodiging voor de HPV-vaccinatie, ik weet ook nog niet of ze die krijgt. Ik weet er simpelweg niet genoeg over, dus ook dat wil ik eerst op m'n gemak uitzoeken.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 01 Dec 2021 14:08

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Pippa schreef:Maar het zijn ook geen waarzeggers, het is een virus dat hier nooit eerder is geweest, dan kán het toch zo zijn dat dingen uiteindelijk anders blijken dan gedacht, vooral ook met andere varianten & dat mensen ook hun eigen gang gaan door niet te vaccineren waardoor je het makkelijk(er) verspreid blijft houden dan ze gehoopt / gedacht hadden.


Ik ben wel gevaccineerd, ben toch besmet geraakt met corona en heb vervolgens, gevaccineerd en wel, mijn man en dochter ook besmet. Dus ja, ik snap de vraagtekens over de (werking van) vaccinaties wel.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 01 Dec 2021 14:11

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Pippa schreef:Maar het zijn ook geen waarzeggers, het is een virus dat hier nooit eerder is geweest, dan kán het toch zo zijn dat dingen uiteindelijk anders blijken dan gedacht, vooral ook met andere varianten & dat mensen ook hun eigen gang gaan door niet te vaccineren waardoor je het makkelijk(er) verspreid blijft houden dan ze gehoopt / gedacht hadden.


Alles kan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Dec 2021 14:13

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Maar dat is ook niet waarvoor we gevaccineerd worden. Mensen die gevaccineerd zijn besmetten minder mensen omdat ze korter ziek zijn en daardoor minder tijd hebben mensen te besmetten. Daarbij is de kans met vaccinatie vele malen kleiner om in het ziekenhuis te belanden en nog veel kleiner om op de ic te belanden. En juist die ic plekken is waar de schoen wringt.
2015 💙
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 01 Dec 2021 14:13

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Giselle schreef:
Pippa schreef:Maar het zijn ook geen waarzeggers, het is een virus dat hier nooit eerder is geweest, dan kán het toch zo zijn dat dingen uiteindelijk anders blijken dan gedacht, vooral ook met andere varianten & dat mensen ook hun eigen gang gaan door niet te vaccineren waardoor je het makkelijk(er) verspreid blijft houden dan ze gehoopt / gedacht hadden.


Ik ben wel gevaccineerd, ben toch besmet geraakt met corona en heb vervolgens, gevaccineerd en wel, mijn man en dochter ook besmet. Dus ja, ik snap de vraagtekens over de (werking van) vaccinaties wel.


Ik geloof dat ondertussen 85% van NL gevaccineerd is. Vorig jaar 0%. En toch zijn de besmettingen nog nooit zo hoog geweest als nu.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 01 Dec 2021 14:13

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Maar er is ook nooit gezegd dat je het niet meer kan krijgen na een vaccinatie of niet door kán geven. En of het zo werkt weet je niet precies omdat niet 100% gevaccineerd is en het daardoor sowieso makkelijk(er) rond blijft zwerven en je toch nog besmettingskans houdt.

En je man die bij je samenwoont en met wie je continu in 1 ruimte doorbrengt is ook logischer qua overdracht dan gewoon random andere mensen, dat scheelt misschien ook al.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 01 Dec 2021 14:14

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Phileine1244 schreef:
Giselle schreef:
Ik ben wel gevaccineerd, ben toch besmet geraakt met corona en heb vervolgens, gevaccineerd en wel, mijn man en dochter ook besmet. Dus ja, ik snap de vraagtekens over de (werking van) vaccinaties wel.


Ik geloof dat ondertussen 85% van NL gevaccineerd is. Vorig jaar 0%. En toch zijn de besmettingen nog nooit zo hoog geweest als nu.


Er wordt ook veel en veel meer getest, en mensen worden (vaak) minder ziek.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Dream.On

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 30 Sep 2014 19:33

Bericht 01 Dec 2021 14:24

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik zie hier een hoop frustratie over dat er niet gesproken mag worden over de lange termijneffecten en dat sommige mensen hier aangeven dat die er niet zijn, maar daar wordt nog veel onderzoek naar gedaan? En ook in de wetenschap bestaan hier verschillende inzichten over, dus om nu te stellen dat iemand het "onbekend zijn van de lange termijneffecten" niet mag opgeven voor het niet nemen van een vaccinatie of een booster, vind ik dan ook best raar. En dat stuk uit de Volkskrant is een opinie/weergave van een mening, maar dat is één van de vele visies in de wereld.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 01 Dec 2021 14:25

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Minx schreef:Maar dat is ook niet waarvoor we gevaccineerd worden. Mensen die gevaccineerd zijn besmetten minder mensen omdat ze korter ziek zijn en daardoor minder tijd hebben mensen te besmetten. Daarbij is de kans met vaccinatie vele malen kleiner om in het ziekenhuis te belanden en nog veel kleiner om op de ic te belanden. En juist die ic plekken is waar de schoen wringt.


We horen nu al een hele tijd dat we dit doen om d'r zorg te ontlasten.
Hoe kan het dan dat er, nadat de zorg al zwaar verminderd is de afgelopen jaren, er voor volgend jaar 0% extra budget vrij komt voor de zorg, en ze zelfs voornemens zijn om in de komende 10 jaar de helft van de ziekenhuizen af te breken?

Terwijl er volop geld gepompt word in dit hele corona verhaal, denk aan de vaccins, de teststraten, de controleurs, de beveiliging, de compensaties vanuit de overheid voor bedrijven en ondernemers. Dit rijmt toch allemaal niet met elkaar,
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 01 Dec 2021 14:30

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Pippa schreef:
Phileine1244 schreef:
Ik geloof dat ondertussen 85% van NL gevaccineerd is. Vorig jaar 0%. En toch zijn de besmettingen nog nooit zo hoog geweest als nu.


Er wordt ook veel en veel meer getest, en mensen worden (vaak) minder ziek.


Ja, en zo kunnen we dit welles nietes spel blijven spelen 🙂
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 01 Dec 2021 14:36

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Phileine1244 schreef:
Minx schreef:Maar dat is ook niet waarvoor we gevaccineerd worden. Mensen die gevaccineerd zijn besmetten minder mensen omdat ze korter ziek zijn en daardoor minder tijd hebben mensen te besmetten. Daarbij is de kans met vaccinatie vele malen kleiner om in het ziekenhuis te belanden en nog veel kleiner om op de ic te belanden. En juist die ic plekken is waar de schoen wringt.


We horen nu al een hele tijd dat we dit doen om d'r zorg te ontlasten.
Hoe kan het dan dat er, nadat de zorg al zwaar verminderd is de afgelopen jaren, er voor volgend jaar 0% extra budget vrij komt voor de zorg, en ze zelfs voornemens zijn om in de komende 10 jaar de helft van de ziekenhuizen af te breken?

Terwijl er volop geld gepompt word in dit hele corona verhaal, denk aan de vaccins, de teststraten, de controleurs, de beveiliging, de compensaties vanuit de overheid voor bedrijven en ondernemers. Dit rijmt toch allemaal niet met elkaar,


Maar er gaat juist elk jaar meer geld naar de zorg? Het zit hem er vooral in dat ze de mensen niet kunnen vinden.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 01 Dec 2021 14:37

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nan schreef:
Phileine1244 schreef:
We horen nu al een hele tijd dat we dit doen om d'r zorg te ontlasten.
Hoe kan het dan dat er, nadat de zorg al zwaar verminderd is de afgelopen jaren, er voor volgend jaar 0% extra budget vrij komt voor de zorg, en ze zelfs voornemens zijn om in de komende 10 jaar de helft van de ziekenhuizen af te breken?

Terwijl er volop geld gepompt word in dit hele corona verhaal, denk aan de vaccins, de teststraten, de controleurs, de beveiliging, de compensaties vanuit de overheid voor bedrijven en ondernemers. Dit rijmt toch allemaal niet met elkaar,


Maar er gaat juist elk jaar meer geld naar de zorg? Het zit hem er vooral in dat ze de mensen niet kunnen vinden.


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9950010914

Ik weet niet of dit lukt? Kan je zo deze link bekijken?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Dec 2021 14:39

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Voor mijn kinderen twijfel ik ook nog over de vaccinatie. Het belangrijkste is om de zorg te ontlasten, mensen of kinderen die thuis zitten met griepklachten zijn niet het probleem van de pandemie. Kinderen komen amper in het ziekenhuis met corona, dus daarvoor is een vaccinatie niet nodig. Ja, ze kunnen anderen besmetten die mogelijk wel in het ziekenhuis komen. Aan de cijfers is te zien dat deze groep voor een aanzienlijk deel ongevaccineerde volwassenen zijn of gevaccineerden die met griep ook een grotere kans hebben op een ziekenhuisopname. Ik zou eerder pleiten voor een vaccinatieplicht voor volwassenen, zij geven immers de druk in de zorg en niet de kinderen. Ik vind het daarom lastig als zij ingezet worden om het op te lossen, zeker gezien het gewoon niet bekend kan zijn welke neveneffecten het vaccin heeft na jaren. En voor mezelf heb ik dat geaccepteerd, want de risico’s van een besmetting zijn ook hoog.

Ik weet het dus nog niet. Ik ben blij dat ik tot nu toe de keuze niet heb hoeven maken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 01 Dec 2021 14:49

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Een vaccinatieplicht vind ik echt veel te ver gaan. Willen we Australië achterna, waar je €5000 boete moet betalen wanneer je je niet laat vaccineren? Of België, waar je ontslagen wordt wanneer je je niet laat vaccineren? Daarbij heeft Hugo de Jonge vorig jaar (precies een jaar geleden) gezegd dat vaccineren niet verplicht wordt. En dat er geen extra maatregelen komen voor mensen die zich niet laten vaccineren. Maar oh jee, daar is een mutatie van het virus en ineens moeten ze in Den Haag op hun woorden terugkomen.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 01 Dec 2021 14:54

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Giselle schreef:Een vaccinatieplicht vind ik echt veel te ver gaan. Willen we Australië achterna, waar je €5000 boete moet betalen wanneer je je niet laat vaccineren? Of België, waar je ontslagen wordt wanneer je je niet laat vaccineren? Daarbij heeft Hugo de Jonge vorig jaar (precies een jaar geleden) gezegd dat vaccineren niet verplicht wordt. En dat er geen extra maatregelen komen voor mensen die zich niet laten vaccineren. Maar oh jee, daar is een mutatie van het virus en ineens moeten ze in Den Haag op hun woorden terugkomen.


Precies.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 01 Dec 2021 14:55

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

En nu zijn het de volwassenen. Daarna word het op de kinderen gegooid. Net zo lang tot iedereen verplicht zijn prikjes netjes haalt.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 01 Dec 2021 18:04

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Er worden nu ook net zoveel mensen op de ic opgenomen als Maart/April ofzo. Toen we nog haast geen gevaccineerden hadden. Dus wat is het verschil? Overigens gewoon van het Corona Dashboard van de Rijksoverheid deze informatie.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 01 Dec 2021 18:57

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

JMD, het verschil is het aantal besmettingen. Er worden nu zo'n 20.000 mensen per dag positief getest, tegenover max. zo'n 10.000 per dag in eerdere pieken. Dat er nu dus evenveel mensen in het ziekenhuis liggen is een direct gevolg van de vaccinaties. Op basis van dubbel zo veel positieve testen en ook nog over langere tijd, zou je verwachten dat er veel meer mensen in het ziekenhuis en op de IC zouden liggen, maar dat is dus niet zo.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 01 Dec 2021 19:15

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Jente schreef:JMD, het verschil is het aantal besmettingen. Er worden nu zo'n 20.000 mensen per dag positief getest, tegenover max. zo'n 10.000 per dag in eerdere pieken. Dat er nu dus evenveel mensen in het ziekenhuis liggen is een direct gevolg van de vaccinaties. Op basis van dubbel zo veel positieve testen en ook nog over langere tijd, zou je verwachten dat er veel meer mensen in het ziekenhuis en op de IC zouden liggen, maar dat is dus niet zo.


Maar net word er gezegd dat het komt omdat er veel meer getest worden dan toen.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 01 Dec 2021 19:18

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ligt er even aan of je het over maart/april 2020 of 2021 hebt nu.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers