Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten & drinken basisschool

<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 30 Nov 2021 19:59

Re: Eten & drinken basisschool

Mijn dochter krijgt voor het 10 uurtje fruit mee.

Voor tussen de middag altijd 2 boterhammen met worst/smeerworst/pindakaas en soms als verrassing jam of hagelslag (meer lust ze er niet op). Ze heeft zo'n lunch trommel van mepal waar nog zo'n extra bakje in zit met 2 vakjes.
Daar zitten altijd wat stukjes groente in (tomaatjes, komkommer of paprika) en in het andere vakje een knijpfruitje, doosje rozijntjes, soepstengeltjes, plakje worst, bifi, rijstwafel, sultana koekje, plakje ontbijtkoek, soms een verrassing (met Pasen 2 paaseitjes, nu een x pepernoten of een taai taai popje bijvoorbeeld).

Als drinken heeft ze altijd een flesje water bij zich en een beker ranja of crystal clear , of een pakje melk.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Nov 2021 20:04

Re: Eten & drinken basisschool

Ik word altijd een beetje jaloers als ik jullie goed gevulde bakken zie. Mijn jongste heeft zoveel problemen met eten. Echt jammer, want fruit/groente eet hij niet. Ander beleg dan jam of chocopasta ook niet.

Hij krijgt mee:
Ochtend: 1 wafel, beker karnemelk met ranja.
Middag: 1 beschuitje met een kuipje jam. Hij smeert het zelf tijdens de pauze. En een beker karnemelk met ranja.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 22:22

Bericht 30 Nov 2021 20:27

Re: Eten & drinken basisschool

10 uurtje meestal een pakje crackertjes, reepjes paprika of een mandarijn. Ze vind 2 rijstewafels met een plakje kaas ook erg lekker dus dat krijgt ze ook wel mee, kaas dan apart in een zakje
Lunch is 2 boterhammen met beleg, ze eet er meestal maar 1 op
Qua drinken krijgt ze 1 beker aanmaak mee en een pakje melk. De melk gaat meestal wel op, de aanmaak half
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Nov 2021 20:35

Re: Eten & drinken basisschool

Ochtend een bakje met fruit en beker ranja, meestal doe ik 2 soorten; vandaag een mandarijntje met druiven.

Middag: 2 boterhammen met hartig beleg, rauwkost en iets van een kaasje en een klein koekje of soms een snoepje.
<<

Anoniem332

Bericht 30 Nov 2021 20:57

Re: Eten & drinken basisschool

Hoe doen jullie dat met melk, dat het lekker blijft?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 30 Nov 2021 21:51

Re: Eten & drinken basisschool

Mijn twee oudste kinderen nemen melk of drinkyoghurt mee in een thermosbeker van de Hema. De jongste krijgt het in een Mepalbeker mee, gaat verder niet in de koeling. Zij vinden het om 12.00 allemaal nog steeds lekker 😁

Ze krijgen allemaal voor de ochtendpauze een beker limonade en een stuk fruit mee.

Voor de middagpauze twee boterhammen (oudste zoon drie boterhammen) met beleg naar keuze. Aangevuld met paprika, komkommer en een stukje worst/kaas/bifiworstje. Daarbij een beker drinken, vaak met drinkyoghurt.

Ik geef eigenlijk nooit koek of snoep mee naar school, dat eten ze wel als ze thuiskomen uit school.
2011 2012 2017
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 30 Nov 2021 21:53

Re: Eten & drinken basisschool

Teun schreef:Als ik haar broodtrommel vul doe ik er ook altijd tomaatjes of druiven in, mijn man vergeet dat geloof ik.

Hahaha dit is zo herkenbaar! Op ma en di zitten er hier volgens mij ook alleen maar boterhammen in de trommel en verder niets. Dochter stopt er nu dan zelf vaak iets bij in.
2011 2012 2017
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 01 Dec 2021 01:21

Re: Eten & drinken basisschool

Voor de ochtend fruit, dat is een eis vanuit school.
Tussen de middag: beide drie boterhammen met wisselend beleg. Soms doe ik er een koekje of iets bij. En een doppler met voor de oudste ranja en de jongste ice tea green.
Op school heeft ieder kind een eigen beker, dus water kunnen ze zelf pakken. Ieder lokaal heeft een kraan. Een ouder neemt die bekers zo nu en dan mee voor een rondje vaatwasser.
<<

Anoniem323

Bericht 01 Dec 2021 05:11

Re: Eten & drinken basisschool

Housebird schreef:Hoe doen jullie dat met melk, dat het lekker blijft?


Op school gaan alle bekers in de koelkast.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 01 Dec 2021 06:16

Re: Eten & drinken basisschool

Mijn dochter heeft een continue rooster.
Elke dag heeft ze voor 10 uur fruit mee met water (appel, banaan, peer, druiven, aardbei, fruitsalade).
Voor de lunch eigenlijk altijd 2 volkoren boterhammen met kaas, worst, smeerkaas of soms een gebakken ei. En daarbij wortels, noten, bifi worstje of mini rijstewafels. Heel af en toe heeft ze wraps mee ipv brood. Daarbij een beker met optimel.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Dec 2021 07:39

Re: Eten & drinken basisschool

Calathea schreef:
Housebird schreef:Hoe doen jullie dat met melk, dat het lekker blijft?


Op school gaan alle bekers in de koelkast.

Hier hebben ze een eigen koeltasje.
Past precies het Mepal broodbakje en een beker.
Wij geven wel koude houdbare melk mee.
En oma Yoki.

Verder om 10 uur fruit en ranja.
En als lunch 2 boterhammen en melk.
Hij eet erg traag dus geen extra's op verzoek van juf. Oma doet dit wel altijd 🙈
2016
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 01 Dec 2021 07:43

Re: Eten & drinken basisschool

Hier hebben ze altijd 2 stuks fruit mee naar school, deze eten ze rond 10 uur op.
Lunch is rond 12 uur, dan eten ze 2 bruine boterhammen,altijd 1 met zoet beleg en 1 met gezond beleg. Bij brood heeft de 1 melk en de ander yogi, die lust geen melk, ook geen karnemelk.
Ene dochter moet haar drinkfles water leeg hebben, dit i.v.m haar ontlasting.
De ander mag water drinken wanneer ze wil.
Tussendoortje geef ik niet mee, ze eten anders hun brood niet op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Dec 2021 08:35

Re: Eten & drinken basisschool

Hier blijft de melk gewoon in de rugzak. Ik zou er zelf van gruwelen maar hij vindt het oké.
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 01 Dec 2021 08:59

Re: Eten & drinken basisschool

Ze krijgen hier allebei 1 mepal fles water mee. Voor s ochtends fruit en 's middags brood. Ik doe er vaak nog tomaatjes en komkommerstukjes bij.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Dec 2021 09:30

Re: Eten & drinken basisschool

Ik heb houdbare melk gehaald en die in onze koelkast gelegd, dat vindt ie wel lekker om 12 uur nog zei die, maar hij durft nog niet zoveel te drinken omdat hij naar de wc gaan daar nog een beetje spannend vindt 😂
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Dec 2021 10:16

Re: Eten & drinken basisschool

Housebird schreef:Hoe doen jullie dat met melk, dat het lekker blijft?


Mijn zoon krijgt het in een gewone mepal beker mee en het gaat op school niet in de koelkast. Toch vindt mijn zoon het heerlijk, dus prima zo :)

Verder krijgt hij mee:
- 10u: fruit (bijna altijd appel) + water
- 12u: 2 boterhammen en een aantal schijfjes komkommer + beker melk
Op woensdag krijgt hij altijd twee bolletjes mee ipv de 2 boterhammen en drinkyoghurt ipv melk. De eerste maanden op school vond hij de woensdag erg lastig om te gaan, omdat ik dan vrij ben en zijn broertje(s) dan dus thuis zijn. Toen hebben we de traditie van extra lekkere lunch op woensdag bedacht en sindsdien gaat hij de woensdagen ook met plezier naar school.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers