Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Mei 2021 08:12

Re: Biechttopic

Die vaginale ovules lossen echt wel vrij snel op. Dan wordt het een soort laagje van binnen.
Kan best zijn dat je een klontje voelt zitten. Ik zou dan idd ook onder de douche even goed schoonspoelen.
2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Mei 2021 13:38

Re: Biechttopic

Bedankt voor de reacties. Spoelen hielp helaas niet, ben vrijdag toch naar de huisarts geweest. Was maar goed ook, want deze zwelling was niet 'normaal'. Heb een pil gekregen om oraal in te nemen. Dus hopelijk nu in een paar dagen wat verbetering. :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Jul 2021 22:24

Re: Biechttopic

Oké, ik heb wat raars en ik hoop dat iemand er wat zinnigs over kan zeggen want er spookt van alles door mijn hoofd en ik kan vanzelfsprekend nog even niet naar de huisarts nu.

Ik heb normaal een cyclus van tussen de 25 en 28 dagen, maar zit nu al op dag 38 van mijn cyclus. Ik ben gesteriliseerd dus maakte me niet direct zorgen, vond het alleen wat vreemd. Ik slik sinds 2 maanden een heel licht antidepressivum en volgens Google kan je menstruatie daarvan stoppen. Oké, opgelost dacht ik.

Tot ik vanochtend ineens toch licht begon te bloeden. Dus ik dacht alsnog ongesteld te zijn geworden. Cup in gedaan en niet te veel meer aan gedacht, maar nu haalde ik daarnet mijn cup eruit en zat er vrijwel geen bloed in, maar wel een weefselprop of iets dergelijks, al zag ik dat pas toen ik m in de wc had geleegd. Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken.

Ik wilde vandaag een zwangerschapstest kopen om zwangerschap toch uit te sluiten, maar vanwege dat bloedverlies vanochtend toch niet gedaan. En daar baal ik nu van. Wat de piep kan dit zijn?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 11 Jul 2021 08:35

Re: Biechttopic

Ik weet het niet Biechtje, maar ik kan me indenken dat je daarvan schrikt. Ben je recentelijk gesteriliseerd? Is het bloeden nu gestopt? Ervaar je ook andere klachten?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Jul 2021 09:24

Re: Biechttopic

De sterilisatie is bijna 4 jaar geleden. Ik heb vannacht heel licht gebloed en vanochtend weet ik niet (heb m’n cup gewoon weer in). Mijn vriend is vanochtend alsnog een zwangerschapstest gaan halen en die was in ieder geval negatief (opluchting!). Het voelt een beetje overdreven om hiermee naar de huisarts te gaan, maar ik denk dat ik toch even een afspraak maak. Ik voel me er gewoon raar over.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Jul 2021 06:26

Re: Biechttopic

Hoe gaat het nu met je Biechtje? Gelukkig was de test negatief. Ik vind het zeker niet overdreven om naar de huisarts te gaan, al is het maar alleen om advies te vragen en je eventueel gerust te stellen. Sterke!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Aug 2021 19:26

Re: Biechttopic

Zijn hier dames die een schaamlipcorrectie/verkleining hebben laten uitvoeren? Zelf overweeg ik het ook en daarom ben ik benieuwd naar ervaringen, zoals naar welke kliniek je bent geweest en hoe het herstel verlopen is. Ik zie er enorm tegenop om het te doen, maar ik ervaar er fysiek ongemak van en daarom ben ik me er toch maar in gaan verdiepen.
Ben benieuwd naar eventuele reacties.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Aug 2021 12:02

Re: Biechttopic

Ik wil even kwijt dat ik een knobbeltje in mijn borst heb ontdekt. Daarvoor direct een afspraak bij de huisarts, zij voelde het ook en toen de doorverwijzing voor een mammografie*. Ook hiervoor de afspraak gemaakt, dat kon gelukkig vrij snel volgende week.
En nu... pffft ik heb niet gegoogeld, maar wel even op een ander forum gekeken. Daar veel meiden die hetzelfde hebben meegemaakt en zo vaak is het iets onschuldigs. Bijvoorbeeld een cyste oid.
Maar toch vind ik het wel spannend, ik denk er niet constant aan, ben echt heel nuchter. Maar bijvoorbeeld ‘s avonds in bed dat het me ineens aangrijpt. Gelukkig hoef ik niet lang meer te wachten op duidelijkheid.
ik heb het wel aan mijn ouders verteld en mijn man natuurlijk, maar verder wil ik niet dat andere dit nu weten. Ergens wil ik het toch delen of gewoon even kwijt, vandaar op deze manier.

* de huisarts vertelde mij dat zodra je denkt/twijfelt/vermoed dat je een knobbeltje in je borst hebt, je altijd wordt doorgestuurd voor een mammografie. Ook als de huisarts het niet voelt, gewoon voor de zekerheid en geruststelling.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Aug 2021 12:05

Re: Biechttopic

Oh wat schrikken lijkt me dat! Logisch dat je het spannend vindt en wat fijn dat ze het altijd zo serieus oppakken. Heel veel sterkte met de mammografie en ik duim dat het iets onschuldigs is.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 06 Aug 2021 12:14

Re: Biechttopic

Dat is schrikken he? Het gevoel van het niet meer kunnen losschudden van de gedachte herken ik. Ik kan nu wel zeggen dat het vast niets is, maar je weet het gewoon niet. Ik heb een aantal jaren geleden een echo gehad en een paar jaar geleden een echo en een mammo achter elkaar en vond dat zó spannend. Gelukkig was de uitslag er beide keren snel en was het goed, maar het hele traject is best zenuwslopend.
Sterkte!
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 06 Aug 2021 15:06

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:
* de huisarts vertelde mij dat zodra je denkt/twijfelt/vermoed dat je een knobbeltje in je borst hebt, je altijd wordt doorgestuurd voor een mammografie. Ook als de huisarts het niet voelt, gewoon voor de zekerheid en geruststelling.


Heel fijn dat je huisarts dat doet en dat zouden ze allemaal moeten doen. Mijn (vrouwelijke) huisarts doet dit ook bij elke vrouw die een knobbeltje voelt. Ik had een duidelijk voelbare knobbel van 3 cm en ben 3 weken geleden voor een mammografie en echo geweest en daarna kreeg ik nog een gesprek met de oncologe en voelde zij ook nog voor de zekerheid en gelukkig was alles goed.

Maar ik heb 10 jaar geleden echt hoog en laag moeten springen bij een vorige (mannelijke) huisarts. Heb mij toen eerst af laten schepen met kijk het nog maar eens 3 maanden aan maar later toch gebeld dat ik per se doorgestuurd wilde worden. Ik hoop dat elke vrouw op haar strepen zal staan hiervoor. Ik kan mij niet voorstellen dat je zonder uitsluitsel lekker kunt slapen. Ik had er ook met name in de avond en in bed heel veel last van.

Hou dat niet googlen maar vast, dat heb ik wel gedaan en daar werd het niet beter van en ik kreeg daardoor, ook wanneer ik er niet naar zocht, overal op internet reclame of verhalen over borstkanker voor mijn neus.

Sterkte met afwachten en het doemdenken dat daar waarschijnlijk bij komt kijken. Ik hoop natuurlijk op een goede uitslag voor je!
Krijg je ook direct de uitslag?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Aug 2021 17:25

Re: Biechttopic

Bedankt voor jullie reacties, dat doet me goed.
Signature : ik krijg gelijk de uitslag, maar moet een dag erna ook nog de huisarts bellen voor het officiële verslag.
Wat jij verteld over dat afgescheept worden, daar was ik bang voor en had me ook mentaal voorbereid om op mijn strepen te gaan staan. Mijn oma (mijn held) verteld wel eens hoe zij het bij zichzelf ontdekte en toen ook stampij heeft moeten maken tegenover de huisarts, maar uiteindelijk wel doorgestuurd is. Ze is toen direct geopereerd en het had ook anders kunnen aflopen. Het was in die tijd not-done om een dokter tegen te spreken.
Exogenesis: bedankt, ik denk inderdaad dat het niets is, maar de ‘wat als?’ kan ik ook niet helemaal uitzetten.
Dank je wel Bliss❤️
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Aug 2021 21:50

Re: Biechttopic

Is hier iemand die bekend is met nacht angst / pavor nocturnus bij volwassenen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Sep 2021 09:18

Re: Biechttopic

Ik zou graag jullie advies/tips willen met betrekking tot het volgende:

Ik heb zo’n 7 jaar seroquel/quetiapine geslikt om te kunnen slapen, 12.5mg en dat ging heel goed! Echter merkte ik het afgelopen half jaar dat ik steeds vaker overdag ook nog moe was, tevens speelde sinds een jaar of 2 al door mijn hoofd om hiermee te stoppen. Ook omdat je het moment van inname moet plannen. Neem je het te laat in dan ben je de volgende dag vreselijk brak dus ik nam wel eens een halfje als het later werd, alsnog was ik de volgende dag mega brak maar minder dan wanneer ik een hele in nam. Ik merkte dat dit mij op begon te breken, logisch want in het weekend word het vaak later en om dan elke zondag als een brakke zombie op de bank te zitten is echt niet chill.

Daarom ben ik 4-5 weken geleden naar de dokter gegaan en zij gaf aan dat ik prima melatonine kon slikken en daarnaast eerst 2 weken een halfje en daarna 2 weken een kwart. Dit icm melatonine en omdat een kwart van 12,5mg zo enorm weinig is verwachtte ze dat ik hier niks van zou merken.

Ik heb afgelopen nacht alleen melatonine geslikt, voor mijn gevoel heb ik best goed geslapen, anders maar wel prima. Anders omdat ik het gevoel ben gewend van de seroquel en dat is écht wennen. Ik merk nu dat ik moe ben, nog wakker moet worden, dat gevoel denk ik. Is dit normaal, wat denken jullie? Uberhaupt: wat is normaal? Het gevoel van ‘moe worden’ in de avond moet ik weer leren kennen. Ik ben al tijden niet meer in behandeling van de psychiater en de dokter is vrij makkelijk hierin: Je moet uitvinden wat werkt. Moet ik/mijn lichaam wennen aan alleen melatonine? Ben ik daarom wat vermoeider? Hoe lang zou dat duren. Ik vind het ineens best lastig merk ik.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 16 Sep 2021 17:25

Re: Biechttopic

Ik heb totaal geen verstand van zulke medicatie. Maar ik weet wel dat je lichamelijk vaak moet afkicken. Dus het gevoel dat je nog moe bent klinkt voor mij niet vreemd. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dit goed in de gaten te houden en op tijd weer aan de bel te trekken bij de huisarts als je je zorgen maakt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Nov 2021 09:04

Re: Biechttopic

Ik twijfel of ik de HAP zal bellen.
Sinds gisterochtend is mijn urine alleen maar doorzichtig. Alsof ik water plas. Dat lijkt me niet goed. Ik bel sowieso morgen de huisarts, maar ik kan niet goed inschatten hoe nodig het is om een dokter te bellen.
Ik heb af en toe pijn op de rand van mijn bh aan de voorkant van mijn lichaam, maar dat komt en gaat. Ook heb ik continue dorst. Dat zal eerder zijn omdat ik te weinig drink. Dat doe ik al mijn hele leven.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 28 Nov 2021 09:42

Re: Biechttopic

Ik zou morgen de huisarts bellen en kijken of je morgen langs kunt. Lijkt mij dat het prima een dag kan wachten maar ik ben geen arts en jij voelt de symptomen.
<<

Anoniem320

Bericht 28 Nov 2021 09:55

Re: Biechttopic

Je water wordt doorzichter van veel drinken. Van weinig drinken wordt t juist heel geel. Het kan dus aan t feit liggen dat je zoveel dorst hebt en daardoor meer drinkt dan normaal. Dan blijft t gek dat je zoveel dorst hebt. Zou inderdaad morgen even de huisarts bellen voor advies.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Nov 2021 12:10

Re: Biechttopic

Ja, ik heb inmiddels ook besloten om gewoon te wachten tot morgen. Hoewel ik misschien iets meer drink dan normaal, haal ik nog geen 2 liter per dag. Hopelijk valt het allemaal mee!
<<

Anoniem323

Bericht 01 Dec 2021 04:12

Re: Biechttopic

Biechtje ben je naar de dokter geweest? Hopelijk ben je gerustgesteld
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Dec 2021 15:12

Re: Biechttopic

Wat zouden jullie doen? Mijn 6 jarig dochtertje had erge jeuk aan haar vagina. Het was ook rood, we hebben een vervangende huisarts geraadpleegd. Deze heeft crème voorgeschreven tegen vaginale schimmel. Deze hielp niet. Vandaag weer contact gehad met weer een andere vervangende doktersassistente, zij ging overleggen en als ik niets meer zou vernemen zou er wat bij de apotheek klaarleggen. Wij naar de apotheek, krijgt ze tot mijn verbazing een antibioticakuur. Ik vind het nogal wat hoor, we weten niet eens wat het is. Nu wordt er maar een gok genomen op een bacterie. Geen dokter heeft het nog gezien. We hebben nu een buisje gekregen om een kweek af te nemen maar de uitslag laat sowieso een week op zich wachten. Ondertussen heeft mijn dochter veel last en kan nauwelijks slapen.

Wat zouden jullie doen?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 28 Dec 2021 16:27

Re: Biechttopic

Ik zou dan wel die kuur geven. Hopelijk helpt het en anders toch afwachten tot de uitslag van de kweek.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 28 Dec 2021 18:09

Re: Biechttopic

Ik zou niet zomaar een kuur geven. Ik zou morgen opnieuw bellen en aangeven dat je echt wil dat ze die dag gezien wordt zodat je met de arts zelf kan overleggen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 28 Dec 2021 19:01

Re: Biechttopic

Echt een antibioticum of een anti schimmelkuur?
2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Dec 2021 19:08

Re: Biechttopic

Echt een antibioticakuur.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron