Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reizen/vakanties 2022

<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 28 Nov 2021 07:37

Re: Reizen/vakanties 2022

rapa nui schreef:Leuke plannen allemaal al.

Chava, New York en de Transsiberie Expres zijn wel erg leuke vooruitzichten.

Ik heb dus echt nog geen idee, past helemaal niet bij me maar durf nog niets te verzinnen

Ik ga, als alles goed gaat en ik voor die tijd geen corona oploop (op dit moment stiekeme angst in verband met deze week ineens veel collega's besmet en afgelopen jaar bijna niet) volgende week zaterdag eerst week naar Dubai, Expo 2020. Daar kan ik dan even op teren en kijken hoe alles met de covid cijfers loopt voor ik weer iets anders bedenk.

Ik zou bv ook wel deel van de Transsiberie Express willen doen, maar ik doe hem in stukjes, en alleen en wil dan uitgebreider steden bekijken of paar andere steden in Rusland met andere treinreizen maar zie dat er met de corona cijfers in Rusland nog niet zo van komen. En anders misschien ander land, landen wat per trein goed te doen is.

München vond ik ook erg leuk, dus kan altijd nog Duitsland worden, Zwarte Woud heb je ook treinkaart die misschien best wel leuk is om uit te proberen


Wow, tof, nu lekker naar Dubai! Hopelijk kan het allemaal doorgaan!
Wij gaan in principe met oud&nieuw, ben erg benieuwd hoe het daar nu echt is met de maatregelen enz, zou je dat willrn laten weten?
Fijne vakantie!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 29 Nov 2021 12:42

Re: Reizen/vakanties 2022

Chava schreef:
DronkenTaart schreef:Wat een mooie plannen heb je. Waar heb je die Trans Siberië Express geboekt? Ik durf eerlijk gezegd dat soort grote reizen nog niet te boeken. Mn familie wil naar Turkije en dat wij dan mee gaan. Ik zie Turkije echt niet zitten. We zijn er dus nog niet echt uit. Wellicht kijken we tegen die tijd wel wat er mogelijk is en gaan we gewoon op de bonnefooi rijden door Europa. Dan boek ik wel hotels as we go.

Ik heb hem geboekt bij Djoser.
Vind het ook wel spannend of hij wel/niet doorgaat, maar dat zie ik tegen die tijd wel.
Als de reis niet door kan gaan, kijk ik waar ik wel een verre reis naartoe kan maken.
Anders blijf ik binnen Europa, is me dit jaar ook goed bevallen 🙂

Turkije zou ook niet mijn keus zijn.
Heb je voorkeur voor bepaalde landen voor je roadtrip?


Nee nog niet perse voorkeur eigenlijk al zou ik dan twijfelen tussen richting Denemarken en vandaaruit omhoog of via Duitsland naar landen als Slovenië en Montenegro. Ik zie het wel. Voor nu durf ik niks te plannen. Ik wil me gewoon niet verplicht voelen als het er straks slecht voor staat maar het officieel wel zou mogen zeg maar of dat je te maken hebt met heel veel regels. Ik ben niet zo van de standaard vakanties dus dat scheelt. Het is niet dat er dan ineens niks meer over is zeg maar. Djoser ga ik in ieder geval onthouden voor de toekomst :). Ben benieuwd naar je reis :love:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Nov 2021 23:10

Re: Reizen/vakanties 2022

Jeej ik ga begin januari met een vriendin een paar dagen naar Londen en één dagje naar Cambridge! Vind het wel spannend, ik ben niet zo'n reiziger met vriendinnen, reis liever solo of met partner maar is denk ik wel goed voor me. Sowieso ben ik door Covid wel echt nog terughoudender geworden en vind reizen en grote drukte best spannend geworden. Gek hoe dat veranderd is. Maar juist daarom goed voor me en heb het mezelf gegund. Wel een fijne Airbnb, zodat we ieder onze eigen slaapkamer hebben, dat was een vereiste voor mij.
Maar we gaan lekker shoppen (sale) en uiteten en dingen zien en doen. Hopelijk kan het allemaal! Voor het eerst sinds 2019 dat ik weer even zonder de kinderen ben voor een paar nachtjes volgens mij dus heel welkom.
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 01 Dec 2021 06:45

Re: Reizen/vakanties 2022

Wat eren lekker vooruitzicht, Marin!

DT, Montenegro is zó prachtig! Ben er in oktober geweest.
Ik snap je helemaal wat betreft de niet standaard vakanties 🙂

Hoop echt dat mijn reis door kan gaan. Het zou pas in juli zijn, dus het duurt ook nog wel even.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 01 Dec 2021 08:56

Re: Reizen/vakanties 2022

Even afhankelijk van de maatregelen, want durf nog niks te boeken, zijn de plannen nu:

In de meivakantie 10 dagen naar Ibiza
In de zomervakantie 2 weken op een camping in Nederland of Duitsland
In het najaar naar Griekenland

De weekendjes/midweekjes weg plannen we nooit echt, die boeken we gewoon als het uitkomt
<<

Anoniem328

Bericht 01 Dec 2021 09:00

Re: Reizen/vakanties 2022

Wij hebben voor augustus een toffe kleine boerderijachtige camping in Tsjechië geboekt in het Reuzengebergte. We konden niet langer wachten met boeken gezien het kleine aantal plaatsen (48). Dus dat ligt nu vast!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Dec 2021 09:07

Re: Reizen/vakanties 2022

Leuk om nu al de voorpret te hebben van de vakanties volgend jaar!

Wij zitten nu helemaal aan de schoolvakanties vast omdat onze oudste 5 geworden is in oktober. Ik heb daarom voor het eerst ver van te voren een paar vakanties geboekt.

Meivakantie: week naar Zeeland (Roompot Beach Resort bij Nieuwvliet-Bad)
Zomervakantie: week naar kleinschalige camping (glamping) in de Auvergne in Frankrijk: https://lamathoniere.nl/
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 01 Dec 2021 19:08

Re: Reizen/vakanties 2022

Wij hebben voor de zomer 3 weken zuid Frankrijk geboekt. Vliegtickets waren dit weekend heel goedkoop maar we durfden het niet aan ivm corona en dat je geen geld terug krijgt dus toch deze camping geboekt met een aanbetaling van slechts 300,- (eerder zaten we aan een camping vast waar 1200 aanbetaald was).
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 01 Dec 2021 21:04

Re: Reizen/vakanties 2022

Lady, hoe werkt zo’n voorseizoensplek? Is dat dan jullie plek voor 2 maanden lang en mogen jullie komen en gaan wanneer jullie willen?
<<

Anoniem328

Bericht 01 Dec 2021 21:21

Re: Reizen/vakanties 2022

Oh helenaal vergeten maar wij hebben ook een voorseizoensplek op een camping hier 7 km vandaan :smile:

Gympie dan laat je inderdaad je caravan/tent 3 maanden op de camping staan en kun je zo vaak gaan als je wil.

Aangezien wij zo dichtbij zo'n plek hebben kunnen we zelfs voor een paar uurtjes gaan. Lijkt me heerlijk, bijvoorbeeld na school nog even, daar lekker avondeten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Dec 2021 22:00

Re: Reizen/vakanties 2022

Ik zou met oud en nieuw met mijn man naar een hotel gaan inc entree tot het oud en nieuw feest van de Efteling. Helaas is dat feest afgezegd en de hotelovernachting dus ook.

Verder ga ik begin januari 3 dagen met Ekiaam en mijn dochter naar Disney en heb ik ook voor begin maart een tripje geboekt, maar dan voor het hele gezin. Daar heb ik zo mega zin in. De jongens van mijn man zijn er nog nooit geweest. Kijk er echt naar uit :love:

Op 23 april vertrekken we voor onze huwelijksreis een week naar Fuertaventura, naar een prachtig hotel met wellness, al inclusive en we verblijven in het adult only stuk.
Dat wordt genieten, relaxen, bijkomen, uitslapen, nog meer genieten en vooral relaxen :D

En in de zomer willen we nog ergens heen met de kids, maar weet nog niet zo goed hoe of wat.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 07 Dec 2021 18:29

Re: Reizen/vakanties 2022

We gaan, als alles goed gaat, volgend jaar in de herfstvakantie naar Egypte. Mijn schoonouders zijn dan 40 jaar getrouwd en nemen ons daarom mee.

In de zomervakantie willen we graag weer twee weken naar Zuid-Frankrijk, dat was vorig jaar zó leuk. Binnenkort maar eens gaan kijken wat er mogelijk is.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 07 Dec 2021 22:06

Re: Reizen/vakanties 2022

Bibi schreef:Wow, tof, nu lekker naar Dubai! Hopelijk kan het allemaal doorgaan!
Wij gaan in principe met oud&nieuw, ben erg benieuwd hoe het daar nu echt is met de maatregelen enz, zou je dat willrn laten weten?
Fijne vakantie!


Dubai was vorige week fantastisch, volop genoten. En ook door het gevoel om weer compleet te kunnen leven, alles te kunnen doen. Je moet natuurlijk om het land binnen te komen een negatieve PCR test hebben maar in het land zelf merk je er niet veel van behalve natuurlijk dat je de hele tijd, ook buiten, een mondkapje op moet. En eigenlijk doet ook iedereen dat. Je ziet amper emand zonder mondkapje lopen. Wel bij bv Dubai Marina als je daar loopt midden op dag dat en er is veel afstand dat vooral sommige toeristen hem niet op hebben of even op de kin. Had ik daar ook wel of bv ook in het Financial District toen ik daar begin van de avond liep om wolkenkrabbers te bewonderen dat ik hem daar even af deed omdat er daar amper iemand liep. Maat meestal had ik hem de hele tijd op ook omdat bijna iedereen dat doet.
In bv de Expo is het ook echt verplicht om risico's te vermijden

De Expo vond ik zo fantastisch en ook de Miracle Garden is een aanrader. Kom bv in de loop van de middag zodat je hem bij daglicht maar ook sprookjesachtig verlicht kunt zien. https://www.dubaimiraclegarden.com/

Voor een dagexcursie Abu Dhabi moet je een geldige PCR test hebben. De Al Hosn app was voor toerist niet nodig, wel was voor bv toegang tot de moskee je vaccinatiebewijs en de PCR test op papier nodig.
Bij de entree tot de Expo is je Nederlandse vaccinatieapp voldoende. Op de terugweg op het vliegveld was mijn app niet voldoende daar moest ik mijn geprinte vaccinatiebewijs laten zien omdat daar je naam op staat.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Dec 2021 15:27

Re: Reizen/vakanties 2022

Dat klinkt echt super Rapa Nui!
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 08 Dec 2021 20:08

Re: Reizen/vakanties 2022

Wij hebben vanmiddag een voorseizoensplek geboekt op een camping zo'n 20 minuten verderop. 😁
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 13 Dec 2021 15:56

Re: Reizen/vakanties 2022

Wij hebben onze zomervakantie naar Frankrijk geboekt :)
Verder gaan we in februari met mijn schoonouders een midweekje naar landal ouddorp :)
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 15 Dec 2021 09:20

Re: Reizen/vakanties 2022

rapa nui schreef:
Bibi schreef:Wow, tof, nu lekker naar Dubai! Hopelijk kan het allemaal doorgaan!
Wij gaan in principe met oud&nieuw, ben erg benieuwd hoe het daar nu echt is met de maatregelen enz, zou je dat willrn laten weten?
Fijne vakantie!


Dubai was vorige week fantastisch, volop genoten. En ook door het gevoel om weer compleet te kunnen leven, alles te kunnen doen. Je moet natuurlijk om het land binnen te komen een negatieve PCR test hebben maar in het land zelf merk je er niet veel van behalve natuurlijk dat je de hele tijd, ook buiten, een mondkapje op moet. En eigenlijk doet ook iedereen dat. Je ziet amper emand zonder mondkapje lopen. Wel bij bv Dubai Marina als je daar loopt midden op dag dat en er is veel afstand dat vooral sommige toeristen hem niet op hebben of even op de kin. Had ik daar ook wel of bv ook in het Financial District toen ik daar begin van de avond liep om wolkenkrabbers te bewonderen dat ik hem daar even af deed omdat er daar amper iemand liep. Maat meestal had ik hem de hele tijd op ook omdat bijna iedereen dat doet.
In bv de Expo is het ook echt verplicht om risico's te vermijden

De Expo vond ik zo fantastisch en ook de Miracle Garden is een aanrader. Kom bv in de loop van de middag zodat je hem bij daglicht maar ook sprookjesachtig verlicht kunt zien. https://www.dubaimiraclegarden.com/

Voor een dagexcursie Abu Dhabi moet je een geldige PCR test hebben. De Al Hosn app was voor toerist niet nodig, wel was voor bv toegang tot de moskee je vaccinatiebewijs en de PCR test op papier nodig.
Bij de entree tot de Expo is je Nederlandse vaccinatieapp voldoende. Op de terugweg op het vliegveld was mijn app niet voldoende daar moest ik mijn geprinte vaccinatiebewijs laten zien omdat daar je naam op staat.


Dit klinkt veelbelovend! Ik houd nog steeds een slag om de arm, voelt dubbel om weg te gaan terwijl je hier in een avondlockdown zitten. Maar volgens mij is het in Dubai allemaal veel beter geregeld met veel minder besmettingen, dus eigenlijk veiliger.
Had jij een een specifieke negatieve PCR test? Ik had gelezen dat het een ander soort test moet zijn dan de reguliere..
Goed idee om het vaccinatiebewijs ook te printen, dankje!
Mocht je nog tips hebben, hoor ik het graag:)
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 16 Dec 2021 17:09

Re: Reizen/vakanties 2022

530 euro

Is dat beetje normale prijs voor weekendje weg met man, kind en hondje of echt absurd duur?
In luxe huisje nederland/ 3 nachten/ incl ontbijt aan een vis watertje.

Wat betalen jullie max voor een lang weekend?

Groetjes Marlein
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Dec 2021 17:50

Re: Reizen/vakanties 2022

Ik vind dat normaal klinken, 176 euro per nacht voor 3 personen incl ontbijt. Maar ik weet niet heel veel van vakantiehuisjes af.
Let's discover the world together.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 17 Dec 2021 09:50

Re: Reizen/vakanties 2022

In het hoogseizoen is dat normaal denk ik. Wij betalen dit soort bedragen nooit, maar gaan dan ook nooit in het hoogseizoen / vakantieperiodes naar bungalowparken toe. Meestal betalen we rond 500-600 voor een hele week in juni / september. Luxe bungalows boeken wij niet meer aangezien dat de laatste paar keer flink tegenviel (hele kleine sauna bijv.).
Alle bungalowparken zijn wel duurder geworden afgelopen 1,5 jaar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Dec 2021 13:50

Re: Reizen/vakanties 2022

Marin schreef:Jeej ik ga begin januari met een vriendin een paar dagen naar Londen en één dagje naar Cambridge!


Nou dit gaat alweer niet door. Intussen heeft het Verenigd Koninkrijk als regel ingesteld dat je 2 dagen in quarantaine moet bij aankomst, tot je een negatieve pcr hebt. We gaan drie dagen. :palm: En afgelopen dagen is er alleen maar op het nieuws dat de omikron variant explodeert in Londen. De vriendin met wie ik ga heeft Astra Zeneca en die schijnt minder te beschermen tegen de omikron variant en ze vindt het gewoon heel erg spannend zonder booster. Ik geef haar ook geen ongelijk want ik vond het ook toch wel heel spannend. Hadden al bedacht dat we dan in elk geval geen metro maar uber zouden nemen. Maar we gaan het toch maar gewoon verzetten naar een later moment volgend jaar. Dat kan dan zonder al te veel kosten dus dat is wel fijn. Maar wel balen zeg. Plan ik ook eens iets voor mezelf. Ik durf echt nog niet aan andere vakanties te denken op deze manier.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 17 Dec 2021 14:35

Re: Reizen/vakanties 2022

Ohhh, wat jammer Marin!

Wij hebben eergister onze wintersport naar Italië geannuleerd :cry: :cry: :cry:
Zouden eind januari een week gaan skiën (mijn man, zusje en ik). Mijn ouders zouden een week in huis komen voor de kindjes.
Maar nu met alle maatregelen die steeds aangepast worden, coronapassen die mogelijk korter dan 9 maanden geldig worden...
We konden nog kosteloos annuleren tot vandaag, dus daar hebben we maar voor gekozen.
Verstandig (denk ik), maar zoooo jammer :snik:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Dec 2021 14:39

Re: Reizen/vakanties 2022

Oooh nee ook zo jammer!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Dec 2021 18:25

Re: Reizen/vakanties 2022

Jammer van de annuleringen! Ik ga voorlopig echt helemaal niks boeken. Zou misschien eindelijk, twee jaar later dan gepland, dit voorjaar naar New York gaan met Esperanza. Maar het is gewoon te onzeker allemaal en daarbij moet ik eerst nog een operatie ondergaan, dus het schuift wéér door.
❤ 7 juni 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 17 Dec 2021 18:39

Re: Reizen/vakanties 2022

Wij gaan naar Griekenland in september 2022. Dat durven we prima aan want dit jaar zijn we ook naar Griekenland geweest in september. Er was toen weinig te merken van de Corona maatregelen in Nederland en Griekenland.

Wat balen van alle annuleringen.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers