Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zou jij je kinderen (0-18) laten vaccineren tegen Covid’19?

Ja
35
31%
Nee
44
39%
Twijfel
34
30%
 
Aantal stemmen : 113
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 30 Nov 2021 23:51

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ja de reguliere zorg wordt afgeschaafd nu, dat is een absolute noodgreep en je wilt dat dat zsm weer naar normaal gaat. Om dan terug On topic te komen: als het vaccineren van kinderen daar nou aan bijdraagt. Waarom zou je t dan niet doen?

Over de werking van vaccins: natuurlijk werken die wel. Die werken als een tierelier. Sla alle onderzoeken en data er op na. Ja, het blijkt dat de huidige prik na verloop van tijd minder effectief wordt, maar met een booster ben je weer evenveel (of meer) beschermd als daarvoor en werken ze dus alsnog/weer. Zou best kunnen dat het virus een keer zodanig muteert dat het vaccin minder goed werkt, dan passen ze (hopelijk) het vaccin aan en ben je daarmee weer beschermd (net als de meningokokken die om de zoveel jaar in een nieuwe variant tevoorschijn piepen). Zou best kunnen ook dat t virus dusdanig muteert of laag aanwezig is dat alleen bepaalde groepen straks nog een prik nodig hebben, ala de griepprik. Waarom zou je nu geen booster willen of wat is het probleem met “ja straks moet ik elk jaar een prik”, als dat dé sleutel is naar vrije samenleving en minder doden?

En ongevaccineerd tóch alles kunnen doen en vrij gaan en staan waar je wilt, dan kom ik toch weer uit bij mn allereerste oprechte vraag: hoe kunnen we dat dan realiseren, wat moeten we daar voor doen, wat is het alternatieve plan?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 30 Nov 2021 23:51

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Phileine1244 schreef:
Fantine schreef:Tja dat komt nou eenmaal door de enorme besmettelijkheid en kans op zeer ernstig verloop van dit virus.

Het zou mij persoonlijk echt een worst wezen als ik dit vaccin elk jaar of half jaar zou moeten nemen. Als dit ervoor zorgt dat de pandemie onder controle komt en het vaccin uiteindelijk hopelijk wordt opgenomen in de griepprik.


Tja, het is een optie. Neem m op in de griepprik. Kunnen de mensen er zelf voor kiezen of ze m nemen. En als ze er voor kiezen dat niet tedoen, mogen ze gewoon nog uit eten, sporten, werken..


Zo ver is het nog niet want het Corona virus en de mutaties zijn op dit moment niet hetzelfde qua besmettelijkheid/mortaliteit als “de griep”. Ook daarmee zijn IC’s overspoeld geweest maar niet zo als wat het Corona virus doet en de pandemie die het veroorzaakt.

Dit betekent dat deze vrije keuze zoals bij de griepprik anders ligt bij Corona naar mijn mening. Het is niet voor niks dat er negatieve consequenties zijn aan de keuze om je niet te laten vaccineren. Omdat er nog steeds teveel mensen deze keuze maken.

Kijk maar naar de vaccinatiegraad van het rijksprogramma. Kiezen steeds meer mensen ervoor hun kinderen niet te vaccineren dan komt bijvoorbeeld de mazelen weer terug. En dat zie je ook daadwerkelijk gebeuren in gebieden waar de vaccinatiegraad laag is. Met alle gevolgen van dien. Ik heb die kinkhoest vaccinatie tijdens mijn zwangerschap ook niet voor de lol genomen.

Wat maakt nou dat het Corona vaccin zoveel weerstand oproept terwijl we ons allemaal overal tegen laten vaccineren en hetzelfde doen bij onze kinderen. Virussen zijn niet 1 op 1 te vergelijken maar het principe komt wel op hetzelfde neer.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 01 Dec 2021 09:38

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik vind het vooral bizar om te lezen dat jullie het dus eens zijn met deze tweedeling. Dat er een groep buiten gesloten word van het normale leven omdat zij een andere keuze maken. Dat vind ik onbegrijpelijk.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 01 Dec 2021 09:41

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

SophieZMY schreef:Ja de reguliere zorg wordt afgeschaafd nu, dat is een absolute noodgreep en je wilt dat dat zsm weer naar normaal gaat. Om dan terug On topic te komen: als het vaccineren van kinderen daar nou aan bijdraagt. Waarom zou je t dan niet doen?

Over de werking van vaccins: natuurlijk werken die wel. Die werken als een tierelier. Sla alle onderzoeken en data er op na. Ja, het blijkt dat de huidige prik na verloop van tijd minder effectief wordt, maar met een booster ben je weer evenveel (of meer) beschermd als daarvoor en werken ze dus alsnog/weer. Zou best kunnen dat het virus een keer zodanig muteert dat het vaccin minder goed werkt, dan passen ze (hopelijk) het vaccin aan en ben je daarmee weer beschermd (net als de meningokokken die om de zoveel jaar in een nieuwe variant tevoorschijn piepen). Zou best kunnen ook dat t virus dusdanig muteert of laag aanwezig is dat alleen bepaalde groepen straks nog een prik nodig hebben, ala de griepprik. Waarom zou je nu geen booster willen of wat is het probleem met “ja straks moet ik elk jaar een prik”, als dat dé sleutel is naar vrije samenleving en minder doden?

En ongevaccineerd tóch alles kunnen doen en vrij gaan en staan waar je wilt, dan kom ik toch weer uit bij mn allereerste oprechte vraag: hoe kunnen we dat dan realiseren, wat moeten we daar voor doen, wat is het alternatieve plan?


De sleutel was groepsimuniteit. De sleutel was lockdown. De sleutel was een prik. Nu is de sleutel nog meer prikken. Wie weet word de sleutel elk jaar prikken.

Ik zie mezelf nog de 'wappies' uitlachen hoor, toen ze ermee kwamen dat we straks niks meer mochten zonder je vaccinatie bewijs te laten zien.... Tja, ze hadden gelijk.
<<

Anoniem328

Bericht 01 Dec 2021 09:46

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Phileine1244 schreef:Ik vind het vooral bizar om te lezen dat jullie het dus eens zijn met deze tweedeling. Dat er een groep buiten gesloten word van het normale leven omdat zij een andere keuze maken. Dat vind ik onbegrijpelijk.


Je zou kunnen omdenken. Zonder vaccinatie kan niemand normaal leven. Door je te vaccineren mag je sommige dingen wel weer. Dus dat is niet buitensluiten. Dat is een keuze maken waardoor je wél weer dingen mag.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 01 Dec 2021 09:48

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Nee, dat is indirect gedwongen worden om die keuze te maken. Want anders mag je nergens naar binnen, wie weet straks niet meer naar je werk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Dec 2021 09:53

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Misschien wordt dat ooit wel de optie Phileine, maar Corona is daar nu nog veel te ontwrichtend voor. Dat kan dus nog niet. Ik heb het gevoel dat je, en lees dat ook een beetje bij Giselle, vooral teleurgesteld bent (of boos?) dat eerdere uitspraken en beloftes over het vaccin niet helemaal waargemaakt zijn. Dat je je een beetje gepiepeld voelt zeg maar. Je was al niet enthousiast over 1 vaccin maar vooruit. En dan blijkt het nog niet genoeg! Ik kan me dat wel voorstellen. Want zo denken we allemaal wel denk ik. Iedereen is teleurgesteld over de mutaties en de afnemende effectiviteit van vaccins, zeker op die mutaties. Ik denk dat het verschil ontstaat doordat de grootste groep zoiets heeft van ok, even slikken, maar het is niet anders, door met de boosters. En dat anderen zich nog niet zo goed heen kunnen zetten over die niet ingewisselde ‘beloften’.

Zouden bijvoorbeeld excuses jou helpen? We hadden dat nooit zo mogen zeggen bijvoorbeeld? Of een communicatie strategie die daar veel meer dan nu op inspeelt?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 01 Dec 2021 09:56

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Maar het is voor nu toch de enige oplossing? Als er een alternatief is dan graag! Maar als we niks doen dan gaat het helemaal mis. Ik baal ook dat de vaccinaties niet doen 'wat ons beloofd is'. Maar daar baalt iedereen van. Maar wat moeten we dan wél doen nu?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Dec 2021 09:58

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ja goeie reactie Zora. Ik kan me die gevoelens ook wel goed voorstellen en ik heb ook wel echt voor het eerst dat ik me even teneergeslagen voelde afgelopen weken. Die gevoelens mogen er ook zeker zijn, maar ik denk inderdaad wel dat het goed is om voor ogen te houden hoe de wereld er nu uit had gezien als we uberhaupt niet waren gaan vaccineren.
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Dec 2021 10:02

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zora schreef:Misschien wordt dat ooit wel de optie Phileine, maar Corona is daar nu nog veel te ontwrichtend voor. Dat kan dus nog niet. Ik heb het gevoel dat je, en lees dat ook een beetje bij Giselle, vooral teleurgesteld bent (of boos?) dat eerdere uitspraken en beloftes over het vaccin niet helemaal waargemaakt zijn. Dat je je een beetje gepiepeld voelt zeg maar. Je was al niet enthousiast over 1 vaccin maar vooruit. En dan blijkt het nog niet genoeg! Ik kan me dat wel voorstellen. Want zo denken we allemaal wel denk ik. Iedereen is teleurgesteld over de mutaties en de afnemende effectiviteit van vaccins, zeker op die mutaties. Ik denk dat het verschil ontstaat doordat de grootste groep zoiets heeft van ok, even slikken, maar het is niet anders, door met de boosters. En dat anderen zich nog niet zo goed heen kunnen zetten over die niet ingewisselde ‘beloften’.

Zouden bijvoorbeeld excuses jou helpen? We hadden dat nooit zo mogen zeggen bijvoorbeeld? Of een communicatie strategie die daar veel meer dan nu op inspeelt?



Goede reactie Zora!

Hoewel ik het niet op die manier voel, verbaasd het me wel dat daar nog totaal niet op ingespeeld is in bijvoorbeeld de persconferenties.
<<

Pitty

Bericht 01 Dec 2021 10:05

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ik kan me wel vinden in wat je schrijft, Zora. Ik denk dat veel mensen toch overstag zijn gegaan met: doe maar 1 keer die prik(ken) en dan weer terug naar normaal. Want dat was de belofte.

En nee, ik twijfel niet alleen over het coronavaccin, dat heb ik met elk vaccin. Ik denk gewoon na over die dingen en maak een afweging. Zo heb ik ervoor gekozen om bijvoorbeeld voor een vakantie naar Egypte geen Hepatitis B vaccin te nemen. Voor geen enkel mens is het gezond om allerlei prikken te nemen of om je helemaal vol te stoppen met medicijnen.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 01 Dec 2021 10:06

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Olijfje schreef:Maar het is voor nu toch de enige oplossing? Als er een alternatief is dan graag! Maar als we niks doen dan gaat het helemaal mis. Ik baal ook dat de vaccinaties niet doen 'wat ons beloofd is'. Maar daar baalt iedereen van. Maar wat moeten we dan wél doen nu?


Nogmaals, wat de oplossing wel is weet ik ook niet als ik dat had geweten dan had je mij op televisie gezien. Sorry dat ik misschien wat fel reageer, maar ik krijg in bijna elke reactie de vraag wat de oplossing is. Dat weet ik net zo min als jij, alleen geloof ik niet dat vaccineren de oplossing is.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Dec 2021 10:10

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Naar de vaccinaties die jonge kinderen krijgen is jarenlang onderzoek gedaan, naar de vaccins tegen corona niet. Ik heb bij mijn kinderen bewust de keuze gemaakt ze als baby te laten vaccineren, nadat ik uitgebreid onderzoek heb gedaan wat het precies voor vaccinaties zijn, wat er kan gebeuren als ze die niet krijgen. Eigenlijk de voordelen afwegen tegen de nadelen. En dat doe ik nu ook. Want wat is er nou helemaal onderzocht aan deze vaccins? Er is niets bekend over de langetermijngevolgen omdat het vaccin er nog maar zo kort is.

Oh en de vergelijking met de griepprik snap ik niet helemaal. Die is namelijk nooit verplicht geweest, ik heb nog nooit een griepprik gehaald en mag gewoon overal naar binnen. Maar als ik me niet (meer) laat vaccineren mag ik straks nergens meer naartoe. Tot zover vrijheid in Nederland.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 01 Dec 2021 10:21

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zora, ik heb al 3x een reactie getypt op jouw reactie en weer verwijderd. Ik vind het lastig om goed te verwoorden hoe ik erin sta.

Deels klopt mijn gevoel met wat jij beschrijft. Ik stond al niet achter de eerste vaccinaties, maar ok, dan kunnen we terug naar normaal.

Voor mijn gevoel kloppen er een hoop dingen niet. The graat reset gaat me wat te ver, wat er wel is weet ik ook niet, maar ik geloof niet meer in het verhaal wat Rutte en de Jonge ons steeds staan te vertellen.

Daarbij wil ik wel even duidelijk zeggen dat ik corona zeker niet ontken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Dec 2021 10:28

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Green_Pepper schreef:
Zora schreef:Misschien wordt dat ooit wel de optie Phileine, maar Corona is daar nu nog veel te ontwrichtend voor. Dat kan dus nog niet. Ik heb het gevoel dat je, en lees dat ook een beetje bij Giselle, vooral teleurgesteld bent (of boos?) dat eerdere uitspraken en beloftes over het vaccin niet helemaal waargemaakt zijn. Dat je je een beetje gepiepeld voelt zeg maar. Je was al niet enthousiast over 1 vaccin maar vooruit. En dan blijkt het nog niet genoeg! Ik kan me dat wel voorstellen. Want zo denken we allemaal wel denk ik. Iedereen is teleurgesteld over de mutaties en de afnemende effectiviteit van vaccins, zeker op die mutaties. Ik denk dat het verschil ontstaat doordat de grootste groep zoiets heeft van ok, even slikken, maar het is niet anders, door met de boosters. En dat anderen zich nog niet zo goed heen kunnen zetten over die niet ingewisselde ‘beloften’.

Zouden bijvoorbeeld excuses jou helpen? We hadden dat nooit zo mogen zeggen bijvoorbeeld? Of een communicatie strategie die daar veel meer dan nu op inspeelt?



Goede reactie Zora!

Hoewel ik het niet op die manier voel, verbaasd het me wel dat daar nog totaal niet op ingespeeld is in bijvoorbeeld de persconferenties.


Dat denk ik ook echt, zeker nu blijkt dat er zoveel (en steeds meer) onvrede is. Voor een groot deel van de mensen is het te laat; die zijn en blijven boos. Maar er is vast een groot deel van de bevolking dat er echt wel voor open staat om meegenomen te worden in de afwegingen… dat er meer erkenning komt voor het feit dat het kabinet in het begin ook niet alle wijsheid in pacht hadden maar dat ze toen wel uitspraken deden om maar zoveel mogelijk mensen zicht/hoop te geven op een betere situatie etc.

Giselle, die opmerkingen over langetermijneffecten… daar word ik eerlijk gezegd echt zo gefrustreerd van inmiddels. Heb je dit stukje gelezen dat volgens bij UN laatst deelde?
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bf4fa111/

Daarnaast is toch allang bekend dat de basis van het vaccin niet nieuw is maar al jaren oude techniek? Plus, heb je weleens gelezen wat zo’n vaccin nou eigenlijk doet? Wat er in je lijf gesloten wordt, brengt een afweerreactie op gang zodat jouw lijf de volgende x Corona kan herkennen. Maar wat er in gespoten wordt, wordt ook gewoon weer afgebroken hè.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Dec 2021 10:34

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Phileine1244 schreef:Zora, ik heb al 3x een reactie getypt op jouw reactie en weer verwijderd. Ik vind het lastig om goed te verwoorden hoe ik erin sta.

Deels klopt mijn gevoel met wat jij beschrijft. Ik stond al niet achter de eerste vaccinaties, maar ok, dan kunnen we terug naar normaal.

Voor mijn gevoel kloppen er een hoop dingen niet. The graat reset gaat me wat te ver, wat er wel is weet ik ook niet, maar ik geloof niet meer in het verhaal wat Rutte en de Jonge ons steeds staan te vertellen.

Daarbij wil ik wel even duidelijk zeggen dat ik corona zeker niet ontken.


Dank voor je reactie Phileine! Fijn dat je toch gewoon blijft reageren. En zo zie je, dat kan dus wel gewoon! ☺️😉

Hoe Rutte en De Jonge het aanpakken valt veel op aan te merken idd. Dat ben ik helemaal met je eens. Ik volg echt ontzettend braaf zonder twijfels elk advies op, maar dat komt omdat ik vooral veel vertrouwen heb in de wetenschap, de adviezen waarop het kabinet zich baseert, niet per se doordat ik het nou zo eens ben met hoe zij het precies aanpakken. En dat maakt het zo moeilijk, want zij zijn wel de ambassadeurs van ons hele beleid. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat als je al niet helemaal zonder twijfels was, het steeds moeilijker wordt om hen je vertrouwen te geven en ‘braaf’ te doen wat ze zeggen.

Ik vind het wel lastig om dat te beseffen. Dat er mensen zijn die steeds minder geloven wat het kabinet zegt. Want we weten ook dat er gewoon echt geen andere oplossing is dan wat er nu gebeurt (afgezien van dat je het nog kunt hebben over strengere lockdowns enzo).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 01 Dec 2021 10:38

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

In het begin was ik heel fel, laten we zeggen dat ik een echt schaapje was ;) Langzamerhand is dat gaan veranderen. Doordat er zoveel dingen niet kloppen, er zoveel gezegd is wat niet waar bleek te zijn, de vaccinatie dwang... alles bij elkaar maakt dat ik van een mak schaap verander in een voorzichtige wappie ;)
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 01 Dec 2021 10:42

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Dank voor je reactie Phileine! Fijn dat je toch gewoon blijft reageren. En zo zie je, dat kan dus wel gewoon! ☺️😉


Dat komt wel een groot deel door de reacties die o.a. jij geeft. Toen ik de reactie van Urban Naked las over dat als ik met bronnen kwam, er heel fijn te discussiëren viel wilde ik weer afhaken. Als er gewoon normaal met respect naar elkaar word gecommuniceerd, wil ik best blijven reageren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Dec 2021 10:47

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Phileine1244 schreef:In het begin was ik heel fel, laten we zeggen dat ik een echt schaapje was ;) Langzamerhand is dat gaan veranderen. Doordat er zoveel dingen niet kloppen, er zoveel gezegd is wat niet waar bleek te zijn, de vaccinatie dwang... alles bij elkaar maakt dat ik van een mak schaap verander in een voorzichtige wappie ;)


Maar dat niet kloppen hè en dingen die niet waar bleken te zijn. Het zijn ook mensen, die zo goed mogelijk een beleid voeren, ook geen zicht hebben op hoe het virus zich ontwikkelt. Ik ben het ook niet altijd eens met het beleid maar ik probeer wel voor ogen te houden dat het met de beste intentie gemaakt wordt. En dat het geen statisch iets is, het virus ontwikkelt en dus het beleid, wereldwijd, ook. Ik snap echt heel goed dat mensen moe zijn en er geen zin meer in hebben hoor verder. Maar ik blijf wel vertrouwen hebben in dat ze uit man en macht proberen het virus onder controle te krijgen en ik blijf er ook bij dat we allemaal daar aan mee moeten dragen met onze eigen verantwoordelijkheden.

En ik blijf het lastig vinden om mensen die de regels volgen schaapjes of braaf te noemen. Doe ik zelf ook wel eens hoor maar dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Net als dat wappie geen fijne term is, is deze andere kant dat ook niet.
Let's discover the world together.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 01 Dec 2021 11:02

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Ben ik het mee eens, met het schaap/wappie verhaal. Het blijft wel de makkelijkste manier om aan te duiden welke je bedoeld,ik zet er expres een knipoog achter omdat ik het ook stomme benamingen vind verder.

En over het stuk dat ze het niet weten. Aan de ene kant denk ik ja, dat kan. Aan de andere kant mag ik toch hopen dat als jij besluit een compleet land op slot te gooien, je mensen dwingt te vaccineren, je een miljardenschuld aan het opbouwen bent, je toch verdomd goed moet weten waar je mee bezig bent.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 01 Dec 2021 11:04

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Qua eigen verantwoordelijkheid: ik heb de verantwoording genomen om te vaccineren, ik heb de verantwoording genomen om thuis te blijven met klachten en te testen, ik heb de verantwoording genomen om afstand te houden en letterlijk mijn handen stuk te wassen.
Hier ligt echter wel mijn grens, en al helemaal om die verantwoording bij die kinderen te leggen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Dec 2021 11:10

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Pitty schreef:Ik kan me wel vinden in wat je schrijft, Zora. Ik denk dat veel mensen toch overstag zijn gegaan met: doe maar 1 keer die prik(ken) en dan weer terug naar normaal. Want dat was de belofte.

En nee, ik twijfel niet alleen over het coronavaccin, dat heb ik met elk vaccin. Ik denk gewoon na over die dingen en maak een afweging. Zo heb ik ervoor gekozen om bijvoorbeeld voor een vakantie naar Egypte geen Hepatitis B vaccin te nemen. Voor geen enkel mens is het gezond om allerlei prikken te nemen of om je helemaal vol te stoppen met medicijnen.

Door allerlei prikken en medicatie zijn we gemiddeld de afgelopen tig jaren veel ouder en gezonder oud geworden.
Doordat er nu ook zo snel voor corona een remedie is gekomen om het ziekteverloop te verbeteren, is de schade op wereldwijd, landelijk en vaak ook persoonlijk gebied zoveel kleiner dan die had kunnen zijn.

Dat veel mensen er zo sceptisch instaan laat denk ik ook zien hoe weinig of milde crisissen er geweest zijn in onze en vorige generaties. Wij hebben er luxe om er aan de kunnen twijfelen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Dec 2021 11:24

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Zora schreef:Giselle, die opmerkingen over langetermijneffecten… daar word ik eerlijk gezegd echt zo gefrustreerd van inmiddels. Heb je dit stukje gelezen dat volgens bij UN laatst deelde?
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bf4fa111/

Daarnaast is toch allang bekend dat de basis van het vaccin niet nieuw is maar al jaren oude techniek? Plus, heb je weleens gelezen wat zo’n vaccin nou eigenlijk doet? Wat er in je lijf gesloten wordt, brengt een afweerreactie op gang zodat jouw lijf de volgende x Corona kan herkennen. Maar wat er in gespoten wordt, wordt ook gewoon weer afgebroken hè.


Je hoeft mij niet te vertellen wat een vaccin doet. Ik vind je reactie erg belerend overkomen.

En als mijn lijf door die vaccinatie corona zou moeten herkennen doet ie verrot slecht z'n werk. Dan kun je zeggen dat het misschien erger zou zijn geweest wanneer ik niet gevaccineerd was, maar dat wéét je niet. Ja ik heb me beroerd gevoeld, maar niet beroerder dan door de griep die ik twintig jaar terug eens had. En ik zeg hierbij niet dat griep en corona vergelijkbaar zijn met elkaar.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Dec 2021 13:43

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Sorry als ik belerend over kom. Dat is niet mijn bedoeling. Maar zoals ik al zei is dit iets wat mij frustreert. Ik kan dan misschien beter niet reageren op posts daarover ☺️
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Dec 2021 13:52

Re: Zou jij je kind(eren) laten vaccineren?

Haha ik zal het niet meer hebben over langetermijneffecten :razz: Maar ik blijf bij mijn standpunt dat ik mijn kinderen niet laat vaccineren, omdat ik vind dat er te weinig onderzoek naar is gedaan (ook al is de basis van het vaccin een jarenoude techniek). Ik voel me er niet prettig bij. Daar komt wat ik al eerder zei bij: ik wil niet gedwongen worden iets te doen waar ik niet achter sta. Niet bij mezelf en zeker niet bij mijn kinderen.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers