Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 29 Nov 2021 19:14

Re: Coronavirus

Marin schreef:Nou het grootste fiasco, zo zielig. Het was geen drive through zoals ik verwacht had maar een walk in, en ik had dus de kinderwagen voor M niet mee. Dus die op de arm in de rij. O eindelijk aan de beurt, arm ventje was zooo overstuur. Weigerde z'n hand voor z'n neus en mond te halen, geforceerd maar nog steeds lukte t maar niet. Toen liet ik m één seconde los om M wat beter vast te pakken (had twee kinderen op schoot dus) en hij rende weg, het hele paviljoen door, krijsend. Ik er achter aan rennen, onder m'n arm spartelen kind mee terug, intussen was M ook weg gelopen (natuurlijk andere kant op), die weer gepakt, intussen rende O weer krijsend door het paviljoen. Kwam de manager er aan, die ging m beetje geruststellen. De test meneer had intussen M op schoot, die ook helemaal overstuur was, en toen heb ik t maar opgegeven en ben zelf jankend weg gelopen. Dus morgen blijft ie sowieso thuis want niet getest. 😓


Ohhh wat sneu Marin!! Dan breekt toch je hart :(
08-03-2010
08-02-2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Nov 2021 19:15

Re: Coronavirus

Oh Marin. 😢 Wat rottig is dat!
<<

Anoniem323

Bericht 29 Nov 2021 19:31

Re: Coronavirus

Oh marin, had jouw bericht gemist.
Wat verdrietig voor de kinderen maar ook voor jou. Kan jouw man morgenavond niet mee terug?
En anders gewoon een zelftest (al vind ik die vervelender dan bij de ggd maar is vertrouwder).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 19:34

Re: Coronavirus

Ja echt. En aan hem uitleggen dat hij niet naar school mag omdat ie niet test. 😭
Al had ik dat denk ik beter niet zo kunnen zeggen. Dus daar voel ik me nu weer schuldig over.

Zelf test hebben we vanochtend nog bij m gedaan maar die telt niet. Hadden we achteraf beter niet kunnen doen, maar ja, je probeert t ook maar goed te doen hè.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 29 Nov 2021 19:36

Re: Coronavirus

Ohh Marin 😪😪
Wat een nare ervaring zo, voor jullie alledrie!

Hopelijk gaat het een dezer dagen alsnog een keer lukken 😘
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 29 Nov 2021 19:51

Re: Coronavirus

Oh super rot Marin.. 😞

Nou zoon had z’n eerste echte schooldag en we werden na uur gebeld dat hij een snotneus had, ja van kou naar warmte, maar hij is gewoon niet verkouden, uiteindelijk hem opgehaald & nog met juf gepraat.. maar hij is chronisch verkouden altijd eigenlijk. Uiteindelijk konden we afspraak voor vanmiddag maken en is hij getest (hij vindt het leuk en kriebelen….) en wil ik dat hij gewoon naar school kan ook nu met pieten feest enz.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem323

Bericht 29 Nov 2021 19:55

Re: Coronavirus

Zo dat was een leuke eerste dag dan Pippa, wat jammer! Hopelijk snel de uitslag.

Marin, als hij niet wil, zou ik hem niet dwingen. Ik snap dat je hem gewoon naar school wil brengen maar dit klinkt erg traumatisch voor het hele gezin.
Hij is toch al langer aan het snotteren? Dat weet de juf dan toch en kan ze weten dat het chronisch is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 20:03

Re: Coronavirus

We kregen specifiek bericht nog van de juf vandaag dat ook kinderen met chronische snotneus getest moeten worden met een ggd test, geen zelf test. En dat is ook zo. Dat zijn de regels. Daar houd ik me graag aan en ik wil ook graag dat m'n kind naar school kan. Ik vind een dagje thuis helemaal niet erg, gezellig hoor, maar niet realistisch om de rest van de semi-lockdown (whatever it is dat er nu is) hem thuis te houden vanwege een snotneus. En hopelijk vereisen ze een niet te hoge frequentie aan testen bij een aanhoudende snotneus.

We gaan morgen twee ouders sterk. Hopelijk lukt het dan. Vind het vreselijk zielig voor hem maar het moet maar. We gaan bij een andere locatie waarvan hij zelf zei dat hij daar wel durfde. En z'n hulphond knuffel gaat mee.


AH Pippa, wat een stomme eerste schooldag zo. Wat balen zeg. Knap dat G het zo goed deed! Hopelijk kan hij dan idd Sint vieren. En z'n verjaardag!
Laatst gewijzigd door Marin op 29 Nov 2021 20:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 29 Nov 2021 20:07

Re: Coronavirus

Marin schreef:Ja echt. En aan hem uitleggen dat hij niet naar school mag omdat ie niet test. 😭
Al had ik dat denk ik beter niet zo kunnen zeggen. Dus daar voel ik me nu weer schuldig over.

Zelf test hebben we vanochtend nog bij m gedaan maar die telt niet. Hadden we achteraf beter niet kunnen doen, maar ja, je probeert t ook maar goed te doen hè.

Wie controleert dan dat het geen GGD test was?
Ze raden nu toch juist ook aan om een zelftest te doen omdat de GGD het zo druk heeft?
<<

Anoniem330

Bericht 29 Nov 2021 20:13

Re: Coronavirus

Ow vanaf 3 dec.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... etrouwbaar

Nouja ik zou gewoon zeggen dat hij negatief getest is. Gaat ze geen zak aan waar/hoe hij getest is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Nov 2021 20:13

Re: Coronavirus

Ooh wat een ellende zo, Marin en Pippa! Marin, hopelijk lukt het morgen alsnog. Bij N gingen die testen bij de GGD wel goed juist, maar thuis heb ik vanmorgen een kwartier achter haar aan gerend en moesten we haar ook met z'n tweeën in bedwang houden uiteindelijk. Pff wat een toestand.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 20:16

Re: Coronavirus

Macaron schreef:
Marin schreef:Ja echt. En aan hem uitleggen dat hij niet naar school mag omdat ie niet test. 😭
Al had ik dat denk ik beter niet zo kunnen zeggen. Dus daar voel ik me nu weer schuldig over.

Zelf test hebben we vanochtend nog bij m gedaan maar die telt niet. Hadden we achteraf beter niet kunnen doen, maar ja, je probeert t ook maar goed te doen hè.

Wie controleert dan dat het geen GGD test was?
Ze raden nu toch juist ook aan om een zelftest te doen omdat de GGD het zo druk heeft?


Weet ik veel (sorry dit klinkt geïrriteerder dan ik het bedoel), maar er staat expliciet dat het een ggd test moet zijn dus ik volg alleen maar de regels.
Iedereen heeft wel iets ergens van een regel die ze om willen buigen zodat het henzelf beter uit komt. De één viert toch de verjaardag van tante Bep met twintig man, de ander brengt z'n kind toch naar school met een snotneus.
Maar op die manier komen we nooit die klote situatie met z'n allen. Dus ik probeer t ook alleen maar goed te doen wil ik zeggen.

Edit zal nu even je link lezen. Sorry dat ik geïrriteerd klink, bedoel het niet zo.

Oh Bliss, wat ellendig ook ja! Zo zielig voor ze.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 29 Nov 2021 20:22

Re: Coronavirus

Het is je te prijzen dat je dat zo streng wilt volgen, maar ik vind het zo zielig klinken dat ik er klaar mee zou zijn. De zelftest was negatief, hup weer naar school. Helemaal met die nieuwe zelftest regels (in het vooruitzicht).
Dat vind ik niet vallen onder 'regels buigen dat het je zelf beter uit komt'.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 20:24

Re: Coronavirus

Dank je. Ja we proberen t morgen nog wel een keer en als t echt niet gaat, leggen we t wel uit aan de juf. Hij is nu toch al afgemeld voor morgen dus dat is maakt niet zoveel uit verder.
Kan me alleen voorstellen dat de juf hier ook niet zoveel mee kan verder. Ik zou t als andere ouder ook niet echt chill vinden als een ander kind een uitzondering zou zijn. Maar goed, we'll see. Nu ga ik t ventje eerst naar lekker naar bed brengen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 29 Nov 2021 20:30

Re: Coronavirus

Er is inderdaad niemand die er iets mee kan en dus ook niemand die dat hoeft te weten. De test was negatief, hier issie weer. Toedeloe.

Ik ben echt geen liegebeest ofzo, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om dat allemaal uit te gaan leggen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Nov 2021 20:52

Re: Coronavirus

Wat een drama Marin! Heb erg met je te doen. Wij brengen M do ook pas weer als een GGD-test lukt want ook wij zijn een beetje Pietje precies qua regels… ik wil gewoon niet omdat het mij uitkomt de regels anders interpreteren maar tegelijkertijd wel klagen over het beleid. Want dat nieuwe beleid is er ook omdat de marges continu opgezocht worden.

Echt balen :( knuffel mee hielp bij T de eerste keer ook erg goed. Ik zie er ook weer tegenop. M heeft een paar x een prima test ondergaan zonder morren maar de laatste x besloot hij opeens dat hij het verschrikkelijk vindt en nu lukt het niet meer.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 29 Nov 2021 20:56

Re: Coronavirus

Lastig, het is ook slecht uit te leggen eigenlijk aan die kleintjes. Ik klop dus ook af dat het hier heel soepel gaat (al maakte ik me zorgen, want vorige keer spuugde hij heel de ruimte onder tijdens het testen) maar hij zei “o nou gelukkig niet gespuugd vandaag 😂”
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 29 Nov 2021 20:59

Re: Coronavirus

Marin schreef:AH Pippa, wat een stomme eerste schooldag zo. Wat balen zeg. Knap dat G het zo goed deed! Hopelijk kan hij dan idd Sint vieren. En z'n verjaardag!


Gelukkig kon hij z’n verjaardag vorige week wel op de opvang vieren met z’n afscheid en is hij al wel 6x wezen wennen de afgelopen weken.

Maar ik heb wel even gehuild vanmorgen omdat ik het ZO sneu vond, mocht hij eindelijk een hele dag, brood en melk mee voor de lunch helemaal trots en dan tijdens buiten spelen alweer ophalen 🤨 het was wel uit te leggen aan onze wijsneus, maar toch.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 21:08

Re: Coronavirus

Oh fijn dat z'n verjaardag wel gevierd kon worden al! Maar de rest is zo sneu.😪

Ja Zora ik snap je. Hopelijk gaat het bij M gauw weer beter, of eigenlijk hopelijk is het zo min mogelijk nodig natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Nov 2021 21:10

Re: Coronavirus

Jongens wat een gedoe. Ongetwijfeld doen jullie dit ook maar voor de zekerheid; Bij de thuistest zei ik dat we een cool proefje gingen doen en dat in de style van een vlog. “Stap 1…!”

Bij de GGD-test kan je er misschien ook een soort grappig “uitje” van maken maar kan me voorstellen dat O daar nu klaar mee is.

Ik weet het ook niet hoor, ik denk effe mee. Sorry als ik nu de plank volledig mis sla.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 29 Nov 2021 22:04

Re: Coronavirus

Ach Marin wat sneu.
Ik vind het knap dat je je zo aan de regels houdt. Ik zou er inderdaad ook klaar mee zijn zoals iemand anders net zei. Ik heb mijn dochter 1x laten testen toen er kinderen in de klas positief waren getest vlak voor de vorige lockdown. Toen kon je nog een sabbeltest laten doen. Een 'echte' heb ik nooit laten doen. Niemand kijkt er inderdaad naar, word niet gecontroleerd en na zo'n drama zou ik ook denken, toedeloe, hij is getest, prima en weer naar school. Maar goed, als dit niet goed voelt voor jou moet je dat natuurlijk niet doen :)
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 29 Nov 2021 22:15

Re: Coronavirus

Marin, ik zou naar de GGD van jouw regio bellen en vragen om een test op een kindertestlocatie. Daar kunnen ze meer tijd nemen en is het misschien ook minder massaal.

Ik ben benieuwd of morgenvroeg de uitslag van N al binnen is.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 29 Nov 2021 22:59

Re: Coronavirus

Wat vervelend dat het zo moeizaam lukte met testen vandaag, Marin. Ik las in een ander topic ook dat je een overweldigend gesprek had gehad met de orthopedagoog. Het is misschien ook wel veel bij elkaar. Hoe is het nu met je?

Ik ben het met je eens dat het niet gaat helpen als we allemaal steeds de regels naar onze eigen hand zetten (waarmee ik niet zeg dat ik dat zelf nooit doe, maar dat is inderdaad niet handig).
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 23:04

Re: Coronavirus

Ja ik denk dat ik daardoor zelf inderdaad al wat meer on edge was. En zoontje pikt mijn stress altijd wel snel op. Daarom is het ook fijn als m'n man morgen mee gaat want die krijgt hem vaak rustiger.
Het gaat nu weer goed gelukkig met mij en hij is zelf heel lekker gaan slapen.

En ja, ik ben ook niet heilig maar ik streef wel zoveel mogelijk naar de regels te leven. Dank je voor je fijne reactie.

Mrsmath, hij kreeg een diploma en er was een knuffel bij het test hokje dus zag er redelijk kindvriendelijk uit. Maar morgen gaan we naar een locatie waarvan hij zelf aan gaf dat hij daar wel durft want de vorige keer durfde hij daar ook. Ik hoop dus dat dat helpt.
Let's discover the world together.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 30 Nov 2021 07:37

Re: Coronavirus

De test locatie waar jij bent geweest Marin is inderdaad een kinder test locatie. Echt vervelend dat het zo naar ging.

Bij mijn jongste ging het de eerste keer ook zo vervelend en is toen ook niet gelukt. Toen troffen we het daar ook niet met de vrouw die de testen af nam, die zou echt niet met kinderen moeten werken daar

De tweede keer zijn we met haar bij een kleine test locatie geweest in alphen, heel kleinschalig en rustig. En die mensen waren zo leuk!! Dat was een super goede ervaring. Nu gaan we met haar wel weer naar schiphol omdat ze nu doorheeft dat het alleen even kietelt. Ze vind het nog steeds niet leuk maar snapt wel dat het moet

Hopelijk heeft O vandaag een betere ervaring
08-03-2010
08-02-2016
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers