Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantietips

<<

Anoniem326

Bericht 29 Nov 2021 09:56

Vakantietips

In tegenstelling tot veel mensen vind ik vakanties uitzoeken een rotklus. Er is zoveel. Er zijn altijd wel slechte recensies. Het is duur. Er is altijd wel iets wat me niet aanspreekt. En het kost uren, voordat ik iets geboekt hebt. Maar, ik dacht misschien hebben jullie wel goede tips. Waar ben ik naar opzoek:

meivakantie:
hier twijfel ik over. Vorig jaar in de ijskou met thermokleding gekampeerd op Ameland. We hebben er iets leuks van gemaakt, maar ik heb geen zin om nog een jaar in de kou en regen te behelpen in een tent. Het liefste zou ik vliegen en de kinderen een hele week laten plonzen in een (verwarmd) zwembad. Maar ik heb wel moeite met voor een weekje even naar de zon vliegen (vliegschaamte, al heb ik al 9 jaar niet meer gevlogen, dus voor mijn gevoel zou het wel weer een keer mogen). Nederland is ook oké, maar ik gok niet meer op kamperen in mei.

Budget voor een week, zo'n 2000 euro (vier personen: 1x volwassenen en 3 kinderen) exclusief eten en drinken

Dus Nederland of Europa. Een week. Centerparcs of andere bungalowparken vallen af, daar word ik echt niet blij van. All inclusive valt ook af

Zomervakantie:
Kleinschalige glamping (max 200 plaatsen, maar liefs nog veel kleiner) in Frankrijk (of misschien Italië), kindvriendelijk met zwembad en het liefste dichtbij strand. Warm weer garantie, dus ik wil wel zuidelijk zitten.

Budget voor twee weken 3000 euro (vier personen: 1x volwassenen en 3 kinderen) exclusief eten en drinken
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Nov 2021 13:04

Re: Vakantietips

Ik zou wel kritisch zijn wat negatieve recensies. Kijk hoe belangrijk die zaken zijn voor jou. Weinig keuze bij een ontbijtbuffet vind ik niet boeiend (ik hoef zelf ook niet zo veel of bijzonders), rotmatrassen daarentegen hecht ik meer waarde aan. Helemaal als ik dat vaak voorbij zie komen.

Zou je met de auto op vakantie kunnen? Wellicht is Denemarken een optie? Een leuke rondreis bv. Verder is het ook leuk om een park te zoeken in Duitsland of België of als je nog iets verder gaat en meer zonzekerheid wil, Frankrijk. Maar goed, dat is wel iets waar je doorheen moet spitten. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, wellicht kan de oudste je erbij helpen? Maar goed, je zegt dat je geen vakantiepark wilt? Wat wil je dan als je ook niet wilt kamperen? Wellicht dan AirBNB? Een hotel lijkt mij persoonlijk niet optimaal met 3 kinderen, zeker als het rotweer is.

Wil je echt met het vliegtuig dan zou je bv op vakantiediscounter kunnen kijken welke landen je aanspreken en dan selecteren op prijs van laag naar hoog. Kijk wat jij het belangrijkste vindt op een vakantie en maak een goede afweging tussen de recensies daarin. In principe zijn kids al blij te maken met zon en een zwembad natuurlijk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem326

Bericht 29 Nov 2021 13:57

Re: Vakantietips

Bedankt voor je reactie. Met een park bedoel ik een bungalowpark als centerparcs of met zo'n beer en met animatieprogramma. Daar word ik niet blij van. Mijn kinderen zijn 7, maar niet in staat echt constructief mee te kijken naar een vakantie.

Ik heb de hoop een beetje op mijn zusje gevestigd. Dat zij voor de zomervakantie een camping uitzoekt. En de meivakantie moet ik dan maar even afwachten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 14:42

Re: Vakantietips

Het superkleinschalige vakantiepark waar ik vorige week was, was wel echt heel erg fijn. Wel echt kindvriendelijk, dus veel rondrennende kinderen waarschijnlijk, maar het was echt mooi, leuk en kleinschalig. www.kleilutte.nl mocht je interesse hebben.

Glamping heb ik geen verstand van verder dus daar kan ik je niet bij helpen. Zou een agriturismo in Italie niet iets voor je zijn?
Let's discover the world together.
<<

Pitty

Bericht 29 Nov 2021 15:09

Re: Vakantietips

Wij gaan in de meivakantie altijd naar Denemarken (nou ja, al twee jaar niet dus....) en meestal gaan we naar Romo. We boeken dan een particulier huisje via novasol.nl Je hebt echt supermooie huisjes daar en zeker binnen je budget.
In het plaatsje Skaerbaek zit ook een vakantieparkje, dat is ook echt leuk voor de kinderen. Als je meer wil weten, roep maar.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Nov 2021 16:56

Re: Vakantietips

Ja je zou ook campings kunnen zoeken waar ze ook challetjes verhuren bv. Dan hoef je niet te klooien met een tent en als het regent heb je toch nog wat animatie.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem326

Bericht 29 Nov 2021 17:45

Re: Vakantietips

Pitty schreef:Wij gaan in de meivakantie altijd naar Denemarken (nou ja, al twee jaar niet dus....) en meestal gaan we naar Romo. We boeken dan een particulier huisje via novasol.nl Je hebt echt supermooie huisjes daar en zeker binnen je budget.
In het plaatsje Skaerbaek zit ook een vakantieparkje, dat is ook echt leuk voor de kinderen. Als je meer wil weten, roep maar.


Dat lijkt me erg leuk! En het weer? Is het heel koud?

Ik ga me er sowieso in verdiepen.
<<

Anoniem326

Bericht 29 Nov 2021 17:47

Re: Vakantietips

Marin schreef:Het superkleinschalige vakantiepark waar ik vorige week was, was wel echt heel erg fijn. Wel echt kindvriendelijk, dus veel rondrennende kinderen waarschijnlijk, maar het was echt mooi, leuk en kleinschalig. http://www.kleilutte.nl mocht je interesse hebben.

Glamping heb ik geen verstand van verder dus daar kan ik je niet bij helpen. Zou een agriturismo in Italie niet iets voor je zijn?


Dat ziet er erg leuk uit! Ik ga eens rustig op de site kijken. Een agriturismo in Italie lijkt mij heerlijk. Ik weet alleen niet of mijn zusje dat wil en de zomervakantie ga ik mee met haar gezin. Maar ik zal het voorstellen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 29 Nov 2021 19:58

Re: Vakantietips

Ik weet niet of dit iets is wat je zoekt.

Olijfje en ik zijn hier afzonderlijk op vakantie geweest.

https://www.la-grainetiere.com/camping- ... -re-eiland
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Pitty

Bericht 29 Nov 2021 21:17

Re: Vakantietips

HollyGolightly schreef:
Pitty schreef:Wij gaan in de meivakantie altijd naar Denemarken (nou ja, al twee jaar niet dus....) en meestal gaan we naar Romo. We boeken dan een particulier huisje via novasol.nl Je hebt echt supermooie huisjes daar en zeker binnen je budget.
In het plaatsje Skaerbaek zit ook een vakantieparkje, dat is ook echt leuk voor de kinderen. Als je meer wil weten, roep maar.


Dat lijkt me erg leuk! En het weer? Is het heel koud?

Ik ga me er sowieso in verdiepen.


Wij hebben het nooit heeeeel koud gehad, wel regen, maar ook zeker 25 graden. Ik vind het gewoon een heerlijk waddeneiland. Je rijdt via een dam er naar toe, dus je hoeft niet de boot te nemen. Sterker nog: via de dam kom je dus in het plaatsje Skaerbaek. Als je via novasol een huisje boekt, dan krijg je altijd onbeperkt gratis toegang tot het zwembad in Skaerbaek. Het zwembad is heerlijk, overzichtelijk, warm water, maar ook een wedstrijdbad, een bubbelbad en een turks stoombad waar je dus ook gezellig met je kinderen in kan.
Het eiland is superleuk met drie mooie grote wandelroutes, je rijdt met je auto het immens grote strand op en je parkeert aan de waterlijn. Daarnaast kun je vrij makkelijk naar Ribe, wat een mooi stadje is en waar twee mooie musea zijn voor kinderen: het Vikingcenter (openlucht) en het Vikingmuseum (echt in Ribe centrum) Je kunt ook zeker een dagje Legoland doen in Billund.

Tot zover mijn reclame. Wij hebben dit huisje geboekt komende februari: https://www.novasol.nl/vakantiehuis/den ... ts=0&pis=1

Dit is echt ons favoriete huis! En dat kunnen we goed vergelijken, want we hebben al heel veel huisjes gehad :smile:
<<

Anoniem323

Bericht 08 Dec 2021 21:10

Re: Vakantietips

Ja ik zoek ook tips.
Wij gaan nooit op vakantie dus ik weet niet waar ik op moet letten en wat een goede prijs is.

Ik zoek een vakantie voor ons als gezin (kinderen 5 en 7).
Wat willen we?
- een weekend
- een huisje of hotel met familiekamer
- maximaal een uur/ anderhalf rijden van e'hoven
- er moet iets leuks te doen zijn voor de kinderen zoals een dierentuin of een leuk museum
- een zwembad

En dan voor een schappelijke prijs maar wat is dat voor een weekend in het hoogseizoen met 4 personen?

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers