Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantieplanning

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2021 15:10

Vakantieplanning

Ik mag van ons team de vakantieplanning gaan bijhouden. We doen dat nu in een bepaald excell, die ik heel onduidelijk vind.

Wat voor systeem gebruik jij op je werk?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem320

Bericht 27 Nov 2021 15:23

Re: Vakantieplanning

Wij hebben gewoon een google doc waar iedereen z'n eigen vakantie in zet en dan dus ook checkt of iemand anders dan al weg is. Dan hoeft niemand t bij te houden.
Bij de populairste/drukste momenten met meer overlap besteed ik er aandacht aan in de team meeting, dat iedereen voor zichzelf verantwoordelijk is om zijn/haar werk over te dragen aan een collega met dezelfde discipline. Dan lopen we er ook even gezamenlijk doorheen zodat men weet wie wanneer weg gaat.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2021 15:25

Re: Vakantieplanning

Bij ons kan er eigenlijk geen overlap zijn op één locatie. Op twee locaties één persoon weg, kan wel.

Maar wordt het geen zooitje als iedereen zelf er in gaat werken? We hebben een share bestand, maar alleen de vakantieplanner mag daar in werken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Nov 2021 15:38

Re: Vakantieplanning

Wij gebruiken een excel bestand, iedereen zet daar zelf zijn vakantie in. Je overlegt vooraf in je team of het akkoord is. We zijn met zo'n 60 mensen en gaat prima zo, hebben ook zelfsturende teams.
<<

Anoniem320

Bericht 27 Nov 2021 15:49

Re: Vakantieplanning

Gaat bij ons gewoon goed, ik ga er vanuit dat je collega's professionele volwassen mensen zijn die wel een bestand kunnen invullen zonder al teveel gedoe.
Als het bestand overzichtelijk is en je in de team meeting uitlegt hoe t werkt en hoe ze m invullen, lijkt me geen hogere wiskunde.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Nov 2021 16:21

Re: Vakantieplanning

Ik zou denk ik aan iedereen een 1e, 2e, 3e voorkeur vragen en daarmee gaan puzzelen. Wat het in jullie geval complexer maakt is dat je collega’s hebt die prima tegelijk weg kunnen en anderen absoluut niet.

Om hoeveel mensen gaat het?

Onze planning heb ik in een teams agenda gezet van het hele kantoor komt een excel document van. Op zich werkt dat prima. Daar staan de weeknummers in en mensen gesorteerd op afdeling. Dan zie je heel snel of het wil of niet.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2021 16:22

Re: Vakantieplanning

We zijn met 7 waarvan er 5 in de schoolvakantie willen cq 'moeten'. Daar loopt het spaak.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Nov 2021 16:36

Re: Vakantieplanning

Jip schreef:We zijn met 7 waarvan er 5 in de schoolvakantie willen cq 'moeten'. Daar loopt het spaak.


Dat lijkt me erg lastig! En op hoeveel locaties werken die mensen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Nov 2021 16:39

Re: Vakantieplanning

Hmm ja dat is wel een complexe. Aan de andere kant heb je als medewerker recht op vakantie. Tenzij er echt een zwaarwegend bedrijfsbelang is mag het eigenlijk niet geweigerd worden, maar dit gaat de komende jaren natuurlijk steeds gedoe opleveren. Ik zou kijken of je eventueel wat zou kunnen schuiven met werkdagen om zo wat meer ruimte te creëren voor mensen om op vakantie te kunnen. Maar dan wel van iedereen die flexibiliteit vragen. Het kan soms al heel veel schelen als iemand een keer een woensdag ipv een donderdag werkt in de bezetting.

En nadenken over het inzetten van waarnemers. Op zich heb je natuurlijk nu al voldoende tijd om dat te regelen waardoor het echt wel lastig wordt om dat zwaarwegende belang aan te tonen.
2015 💙
<<

Anoniem320

Bericht 27 Nov 2021 16:41

Re: Vakantieplanning

Als die 5 op 2 locatie's werken lijkt me dat ze dat gewoon met z'n 5-en kunnen onderverdelen aan het begin van het jaar? Wij werken met 22 man en er kan er altijd maar 1 per discipline tegelijk weg zijn. De disciplines overleggen onderling wie wanneer gaat. Dan kunnen ze ook een beetje geven en nemen onderling.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2021 17:29

Re: Vakantieplanning

Scandic schreef:
Jip schreef:We zijn met 7 waarvan er 5 in de schoolvakantie willen cq 'moeten'. Daar loopt het spaak.


Dat lijkt me erg lastig! En op hoeveel locaties werken die mensen?


2 op locatie a en b
1 op locatie a
2 op locatie b

Het werd nu al besproken en men wil geen cm toegeven. Ik had de eerste keus (vorig jaar de laatste keus), dus dat is wel fijn.

Misschien moeten we maar instellen dat we in die periode max 2 weken aaneengesloten mogen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem320

Bericht 27 Nov 2021 17:33

Re: Vakantieplanning

Oh wat vervelend en oncollegiaal dat niemand mee wilt bewegen. Als het een issue is en je er onderling niet uitkomt lijkt me dat iets voor de manager om op te lossen.
Want wat eerder ook al iemand zei: je hebt in principe wel recht op je vakantiedagen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Nov 2021 19:02

Re: Vakantieplanning

Jip schreef:
Scandic schreef:
Dat lijkt me erg lastig! En op hoeveel locaties werken die mensen?


2 op locatie a en b
1 op locatie a
2 op locatie b

Het werd nu al besproken en men wil geen cm toegeven. Ik had de eerste keus (vorig jaar de laatste keus), dus dat is wel fijn.

Misschien moeten we maar instellen dat we in die periode max 2 weken aaneengesloten mogen.


Ik herken het gezeur helemaal van mijn vorige werk. In principe is het één iemand teveel zoals ik lees, want je kunt de zomervakantie splitsen in 2x 3 weken. Als niemand wil toegeven zit er maar één ding op: iedereen zal wat extra moeten werken. Zo losten wij het altijd op..
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2021 22:36

Re: Vakantieplanning

Extra werken kan weer niet ivm opvang van de kinderen. Ik ga gewoon lootjes laten trekken denk ik!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Nov 2021 00:07

Re: Vakantieplanning

Oef lootjes zou ik echt heel naar vinden als het op die manier moet. Ik zou echt wel voorkeuren kijken en dan 1/2/3 opgeven. Kijken of je daar wat mee kan. Lekker makkelijk ook zo om dit zo neer te leggen dit kan toch alleen maar gedoe opleveren. Ik snap dat het voor de continuïteit van de zorg beter is maar dit moet toch anders kunnen.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Nov 2021 12:05

Re: Vakantieplanning

Ik zou in jouw geval dan werken met een doordraaisysteem qua 1e, 2e en 3e keuze. Dat degene die nu laatste keuze heeft in de volgende school-/zomervakantie 1e heeft etc. Irritant wel dat iedereen zo halsstarrig is, dat lijkt me voor niemand fijn. Hoop niet dat jij dan straks de boeman bent, dat zou ik dan bij een leidinggevende laten.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 02 Dec 2021 08:00

Re: Vakantieplanning

Lastig als er eigenlijk te veel mensen weg willen in dezelfde periode. Hier is de vakantieplanning ook altijd een dingetje.

We zetten allemaal onze aanvragen in een excel bestand voor een bepaalde datum. Daarna wordt er gekeken waar er geschoven moet worden. Op de een of andere manier zit ik altijd in de drukste weken (dit jaar hele andere weken gekozen en zal je zien ik zit weer in de drukste weken 🙈). Ik wacht het even af of er andere gaan schuiven want vorig jaar (en alle andere jaren) heb ik geschoven en vervolgens moest een andere collega schuiven naar ‘mijn weken’ heel bijzonder dus. Maar elk jaar komt het op de een of andere manier wel weer goed. Soms met de voorwaarde dat degene die drie weken vakantie hebben in het hoogseizoen een extra dienst(en) werken in de weken er om heen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 03 Dec 2021 21:09

Re: Vakantieplanning

Wat naar als het zo'n gedoe op levert.
Ik verbaas me over hoe dat in mijn team werkt. We houden een Excel bestand bij, wat zelden ruim op tijd wordt ingevuld door iedereen. In zomervakantie en kerstvakantie wil toch wel graag 80% iets van vakantie opnemen. We werken dan met een bereikbaarheid rooster en moeten soms wat cliënten van elkaar overnemen. Toch komt dat altijd goed. Dit jaar heb ik met de kerst in elk geval 1 week vrij, de andere week zie ik wel. Als het lukt neem ik dan nog wat vakantie op en anders niet, zo staan de meeste collega's er ook in.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 03 Dec 2021 21:28

Re: Vakantieplanning

O dat is op mijn werk ook een hoop gedoe, we hebben een minimale bezetting nodig om te kunnen functioneren dus ik moet tijdens vakanties ook echt nee verkopen, ik houd wel bij wie wanneer vrij is, dus rouleer ook per jaar met bepaalde dagen (zoals 31/12). Maar de regels is dus dat het anders maar Max 2 weken kan als niemand “meewerkt”.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Dec 2021 12:11

Re: Vakantieplanning

Jip schreef:Extra werken kan weer niet ivm opvang van de kinderen. Ik ga gewoon lootjes laten trekken denk ik!


Ik zou dit toch nog eens overwegen want een extra dag KDV of BSO is in de vakantie vaak makkelijk te regelen en wellicht kan een opa/oma ook eens extra oppassen?
Op deze manier kregen wij het altijd rond, iedereen werkt 1 of 2 dagen extra in de zomervakantie en dan kan iedereen gewoon in de zomervakantie weg. Ik zou lootjes trekken echt heel vervelend vinden en dat zal ook vaak gedoe opleveren.
Jij hebt blijkbaar eerste keuze dit jaar maar hoe zal het zijn voor diegene wiens lootje je trekt? Jammer "Truus", je kunt dit jaar niet op vakantie (met je kinderen). Kan je echt niet maken toch...
Als dat mij zou overkomen zou ik volgend jaar ergens anders werken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Dec 2021 17:39

Re: Vakantieplanning

Ik maak zelf geen gebruik van BSO of kinderopvang. De opa's en oma's zijn al fors belast met extra oppassen en die willen we niet nog extra belasten. Ik zou mezelf dan ook gewoon weer in een lootje gooien hoor.

Maar de coördinator gaat vragen of iemand ipv 4, 3 weken wil opnemen en een week later. Dan is het waarschijnlijk rond.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Dec 2021 12:40

Re: Vakantieplanning

Oh jeetje als er 1 tussen zit die 4 weken wil maakt dat het wel lastig ja.

Op mijn werk maakt het het wel makkelijker dat ik in een andere regio zit. Werk wat zuidelijker dan in woon. En woon echt op de grens van de regio. Nu was de herfstvakantie bv gelijk maar de voorjaarsvakantie is anders. Die vakanties maken het makkelijk want er is altijd iemand en met de zomer kan het ook zo 2 weken verschillen.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Dec 2021 12:43

Re: Vakantieplanning

We hebben wel het geluk dat iemand regio Noord heeft qua schoolvakantie. Die gaat dus meteen de eerste week.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Dec 2021 13:51

Re: Vakantieplanning

Regio Noord is komend jaar toch niet de eerste?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Dec 2021 13:53

Re: Vakantieplanning

Hij hoort bij midden en wij bij Noord. Foutje. Midden heeft eerder vakantie
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers