Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Nov 2021 21:00

Re: Coronavirus

Pff nu weer die nieuwe variant die nóg besmettelijker is! Er komt echt geen einde aan.
❤ 7 juni 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Nov 2021 10:20

Re: Coronavirus

Bliss dat gevoel heb ik ook heel sterk de laatste dagen.. geen idee hoe je dit nog moet aanpakken, wat gaat wel helpen en wat niet. Je kunt niet om het kwartaal een heel land 3 weken dicht doen. Ik hoop echt dat er ergens achter de schermen mensen nadenken over het opschalen van de zorg. Dat kost tijd ik weet het maar ik hoop echt dat iemand wel een plan aan het maken is zodat we dat plan ook kunnen gaan inzetten, als een soort twee sporen beleid, want die zorg hebben we nodig dat blijkt wel.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem320

Bericht 28 Nov 2021 10:53

Re: Coronavirus

De nieuwe mutatie kan dan wel veel besmettelijker zijn, misschien maakt t je ook wel veel minder ziek. Als dit t geval is dan kan deze mutatie misschien wel t einde van de pandemie betekenen.

Het zou ook kunnen dat de enorm hoge besmettingen van de afgelopen weken in NL hierdoor veroorzaakt worden. Z-A heeft de mutatie ontdekt, maar dat betekent niet dat 'ie daar is ontstaan. NL doet maar weinig onderzoek, ze weten nog niet eens of de mensen die vrijdag getest zijn op de KLM vluchten de nieuwe mutatie hebben of niet. Terwijl andere landen dat veel sneller weten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Nov 2021 11:05

Re: Coronavirus

Max schreef:De nieuwe mutatie kan dan wel veel besmettelijker zijn, misschien maakt t je ook wel veel minder ziek. Als dit t geval is dan kan deze mutatie misschien wel t einde van de pandemie betekenen.



Dit hoorde ik ook inderdaad. Besmettelijker maar minder zwaar. En in het gunstige geval zal deze variant de Delta variant dan overrulen. Het virus zal zichzelf niet uitroeien maar kan het wel matigen. En dat zou juist wel gunstig kunnen zijn. Marc van Ranst (Belgische viroloog) had het hier ook over.

"Waarom de Omicron-variant volgens virologen goed nieuws kan zijn" https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ed-nieuws/

Dit vond ik ook wel een duidelijke samenvatting:

Nieuw vaccin nodig door omikron? 'Virus is waarschijnlijk resistenter' - https://nos.nl/l/2407328

Maar er is nog ook veel onduidelijk inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 28 Nov 2021 11:10

Re: Coronavirus

Eigenlijk weten ze nog niets, maar alle nieuws headlines zijn: nog besmettelijker, resistenter tegen vaccins, dit dit dit en dit land hebben al een geval. Aan de (eventuele) positieve kant wordt geen aandacht besteed.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Nov 2021 23:19

Re: Coronavirus

Ik vind dit een heel duidelijke uitleg over de toekomst met corona:
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Nov 2021 23:47

Re: Coronavirus

Ja weinig nieuws maar wel duidelijke taal inderdaad. Ik vond het wel fijn om te horen dat Jaap van Dissel aangaf dat dit waarschijnlijk (hopelijk) de laatste winter met heftige maatregelen zal zijn.
Let's discover the world together.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 29 Nov 2021 01:52

Re: Coronavirus

🤔 zie het fragment nu en is ook een beetje waar ik het vanavond met een collega over had. Je kan niet eeuwig alles op slot blijven gooien, steeds weer maatregelen afschalen om vervolgens weer op te schalen. Het virus muteert, net als ieder ander virus. Volgens mij moet je het op een gegeven moment toch deels zover loslaten om te kijken wat het virus doet. Dan krijgen mensen het, de 1 wordt doodziek, de ander milde klachten. Je bouwt immuniteit op, krijg je het vervolgens weer, wordt je minder ziek. Virus blijft dan bestaan, maar is dan iets wat er bij hoort.
En dat het besmettelijk is geloof ik ook echt zeker wel, maar in hoeverre? 2x in contact geweest met positieve personen, 1x letterlijk de tranen van de ander op mijn wangen, knuffels en kussen van deze persoon. Ik heb zelf niets opgelopen, dan vraag ik mij echt af, in hoeverre is het dan besmettelijk?
Bij de ander positieve persoon er naast gezeten tijdens eten, tegenover ons zat ander kwetsbaar persoon, ook deze heeft niets opgelopen.
Mijn zwager die het heeft gehad, niemand van zijn collega's die het verder had. Het roept zoveel vraagtekens op.
Dan zie je het filmpje en denk je aha, ja logisch.
En laten we hopen dat het klopt wat Jaap van Dissel voorspelt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 13:22

Re: Coronavirus

Ik heb een vraag betreft het snotneuzen beleid wat nu aangepast is. School schrijft dat bij snotneuzen de kinderen thuis moeten blijven en moeten testen bij de GGD. Vanochtend hebben we een zelftest gedaan bij hem maar dat is dus niet voldoende.

Ik vind het prima om een GGD test met zoontje te doen en als ie negatief is mag ie weer naar school (toch?!). Maar die snotneus blijft wel weken / maanden.Er staat geen richtlijn voor hoevaak je dan moet testen. Dat ga ik morgen wel vragen op school hoor maar iemand dit al weet? Hoe ging dit de vorige keer met schoolkinderen en de snotneuzen? Toen zat hij nog niet op school.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Nov 2021 14:15

Re: Coronavirus

Wat een gek beleid van school. Waarom gaan ze nu zelftesten verstrekken dan? Hoe lang een negatieve test houdbaar is ben ik ook benieuwd naar idd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Nov 2021 14:17

Re: Coronavirus

Die zelftesten worden verstrekt om standaard twee keer per week te testen, maar dat is wel pas vanaf groep 6.

Als een test bij verkoudheid negatief is lijkt het mij dat dat geldig is tot óf de klachten verergeren, óf tot hij klachtenvrij is geweest en opnieuw klachten krijgt, maar dat kun je voor de zekerheid navragen bij de GGD natuurlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Nov 2021 14:48

Re: Coronavirus

Ik heb daar van het weekend ook naar zitten zoeken Marin ( zoon is al zeker 4 weken verkouden, ook negatief getest), maar de beslisboom, site van het RIVM en de Rijksoverheid waren op dat moment allemaal nog niet geupdate daar over. Vandaag geen tijd gehad nog om weer op zoek te gaan naar deze informatie. Maar ik ga even mee lezen hier.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Nov 2021 15:09

Re: Coronavirus

Max schreef:Eigenlijk weten ze nog niets, maar alle nieuws headlines zijn: nog besmettelijker, resistenter tegen vaccins, dit dit dit en dit land hebben al een geval. Aan de (eventuele) positieve kant wordt geen aandacht besteed.


Er zou echt een verbod moeten komen op dit soort headlines want het is alleen maar zo neer gezet zodat je klikt terwijl de meeste mensen niet klikken maar wel die headline meekrijgen en dus al een mening vormen zonder onderbouwing en deze blijkt dan meestal ook nog onjuist.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 15:13

Re: Coronavirus

minoessepoes schreef:Ik heb daar van het weekend ook naar zitten zoeken Marin ( zoon is al zeker 4 weken verkouden, ook negatief getest), maar de beslisboom, site van het RIVM en de Rijksoverheid waren op dat moment allemaal nog niet geupdate daar over. Vandaag geen tijd gehad nog om weer op zoek te gaan naar deze informatie. Maar ik ga even mee lezen hier.


De nieuwe beslisboom stond een uur geleden nog niet online. En op de RIVM website kon ik niet het antwoord op mijn vraag vinden. Wel dat kinderen die je níet test na 7 dagen klachten weer naar school mogen:

Heeft uw kind zware klachten en laat u het kind niet testen? Houd uw kind thuis. Uw kind mag weer naar school of de kinderopvang als het 24 uur volledig klachtenvrij is. Blijven de klachten aanhouden? Dan mag uw kind na 7 dagen thuisblijven ook weer naar school of de opvang.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -op-corona

Maar met een negatieve test weer naar school, maar aanhoudende klachten, wanneer dan weer testen kan ik nergens vinden. Of misschien maak ik het weer eens nodeloos complex? (vind ik zelf van niet maar die neiging heb ik wel eens).
Let's discover the world together.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 29 Nov 2021 15:16

Re: Coronavirus

De vorige keer was het testen en bij negatief naar school. De juf wist dat dan en hoefde je niet telkens opnieuw te testen.

Ik vraag mij ook af hoe het zit met zelftesten in groep 6. Ggd zegt nu bij positieve zoon; na 7 dagen en 24 uur klachtvrij uit quarantaine, opnieuw testen is niet nodig want kan 8 weken positief blijven. Dat is toch weggegooid geld, als hij volgende week zou moeten zelf testen?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 29 Nov 2021 15:18

Re: Coronavirus

Ik zou die vragen bij school neerleggen denk ik.

N is chronisch verkouden, hoest nu ook weer flink. Vorige week drie zelftests gedaan, maar zo meteen toch maar naar de GGD teststraat (viel niet mee om een afspraak te maken).

Loïs, als het goed is worden er zelftests vanuit school verstrekt. Ik snap dat je er zelf geen wilt gaan kopen.
Ik hoor wisselende verhalen, de een test nog heel lang positief, de ander na een week al niet meer.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 29 Nov 2021 15:22

Re: Coronavirus

Marin schreef:
De nieuwe beslisboom stond een uur geleden nog niet online. En op de RIVM website kon ik niet het antwoord op mijn vraag vinden. Wel dat kinderen die je níet test na 7 dagen klachten weer naar school mogen:

Heeft uw kind zware klachten en laat u het kind niet testen? Houd uw kind thuis. Uw kind mag weer naar school of de kinderopvang als het 24 uur volledig klachtenvrij is. Blijven de klachten aanhouden? Dan mag uw kind na 7 dagen thuisblijven ook weer naar school of de opvang.


Als ik dit lees, dan denk ik: jouw zoon heeft al langer dan zeven dagen dezelfde klachten, dus dan mag hij weer naar school.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 29 Nov 2021 15:23

Re: Coronavirus

Loïs schreef:De vorige keer was het testen en bij negatief naar school. De juf wist dat dan en hoefde je niet telkens opnieuw te testen.

Ik vraag mij ook af hoe het zit met zelftesten in groep 6. Ggd zegt nu bij positieve zoon; na 7 dagen en 24 uur klachtvrij uit quarantaine, opnieuw testen is niet nodig want kan 8 weken positief blijven. Dat is toch weggegooid geld, als hij volgende week zou moeten zelf testen?


Ik heb vandaag de ggd gesproken over mijn dochter die positief is en de zelftesten. Die gaven aan dat tot 8 weken erna geen zin heeft om te testen…
08-03-2010
08-02-2016
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 29 Nov 2021 16:35

Re: Coronavirus

Susan schreef:Die zelftesten worden verstrekt om standaard twee keer per week te testen, maar dat is wel pas vanaf groep 6.

Als een test bij verkoudheid negatief is lijkt het mij dat dat geldig is tot óf de klachten verergeren, óf tot hij klachtenvrij is geweest en opnieuw klachten krijgt, maar dat kun je voor de zekerheid navragen bij de GGD natuurlijk.


Hier verstrekt de basisschool (nog) geen zelftesten omdat ze die niet hebben, ik ga ze zelf ook niet aanschaffen om continu te testen, alleen bij klachten. Daar wordt ook niet op gecontroleerd overigens (op de zelftest). Ook van de mondkap gaven ze aan dat het een dringend advies is maar dat ouders zelf mogen beslissen. We hebben wel een mondkapje meegegeven dus nu nog zien of die ook gebruikt wordt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Nov 2021 16:43

Re: Coronavirus

Dankjewel Marin, je maakt het niet onnodig ingewikkeld denk ik, niet voor mijn brein in ieder geval want ik vroeg het me ook af.

Ik begreep van school dat de scholen rond 1 december pas informatie krijgen over de zelftest en wanneer ze aangeleverd worden, dus dat komt allemaal in de loop van de week pas. Vanuit de school hier kregen we bericht dat ze de testen mee willen geven aan de kinderen (groep 6 en hoger) en dat de ouders kunnen helpen bij het doen van de testen, school gaat daar absoluut geen rol in spelen. Het is ook een advies overigens en niet verplicht hetzelfde geldt inderdaad voor het mondkapje.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 29 Nov 2021 17:17

Re: Coronavirus

Wij kregen gisteren van school bericht.
Als er een negatieve test is, mag het kind met lichte klachten wel gewoon naar school.

Mijn zoon heeft vanmorgen om 9.30u een test gehad (man man, wat een gedoe om überhaupt erdoor te komen bij die 0800-lijn) op 30min rijden van hier. Hopelijk vanavond uitslag en anders woensdag weer naar school.
Ook met zijn snotneus 😅
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 17:27

Re: Coronavirus

Pfff wat een gedoe he Snirp. Ik ben al de hele dag aan het bellen zonder succes. Rijden nu naar de Schiphol XL straat omdat je daar zonder afspraak terecht kan hoorde ik.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 29 Nov 2021 18:55

Re: Coronavirus

Marin schreef:Pfff wat een gedoe he Snirp. Ik ben al de hele dag aan het bellen zonder succes. Rijden nu naar de Schiphol XL straat omdat je daar zonder afspraak terecht kan hoorde ik.


Ohhh, ik hoop het voor je!
Ja, ik heb het vanmorgen meteen om 8u geprobeerd, 15x volgens mij. Toen moest ik N. naar school brengen 😅. Man heeft tegelijkertijd ook 15x gebeld, laatste keer kwam hij er doorheen, om 8.10u.
De aanhouder wint, haha.

Nu maar duimen dat we de uitslag hebben voor morgen 8.15u en anders doen we nog een dagje thuis'scholen'.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Nov 2021 19:03

Re: Coronavirus

Nou het grootste fiasco, zo zielig. Het was geen drive through zoals ik verwacht had maar een walk in, en ik had dus de kinderwagen voor M niet mee. Dus die op de arm in de rij. O eindelijk aan de beurt, arm ventje was zooo overstuur. Weigerde z'n hand voor z'n neus en mond te halen, geforceerd maar nog steeds lukte t maar niet. Toen liet ik m één seconde los om M wat beter vast te pakken (had twee kinderen op schoot dus) en hij rende weg, het hele paviljoen door, krijsend. Ik er achter aan rennen, onder m'n arm spartelen kind mee terug, intussen was M ook weg gelopen (natuurlijk andere kant op), die weer gepakt, intussen rende O weer krijsend door het paviljoen. Kwam de manager er aan, die ging m beetje geruststellen. De test meneer had intussen M op schoot, die ook helemaal overstuur was, en toen heb ik t maar opgegeven en ben zelf jankend weg gelopen. Dus morgen blijft ie sowieso thuis want niet getest. 😓
Let's discover the world together.
<<

Anoniem323

Bericht 29 Nov 2021 19:05

Re: Coronavirus

Snirp hier mogen de kinderen bij een negatieve test naar school, ook al is dat om 10 of 12 uur.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron