Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Nov 2021 22:15

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lejow schreef:
Linvi schreef:
Die 5dagen quarantaine is bij mensen die gevaccineerd zijn. Voor de rest geld 7dagen. Daarna is het 10dagen quarantaine of testen op dag 5. De besmette hoeft niet meer te testen en mag als de quarantaine voorbij is na 24uur klachtenvrij te zijn de deur weer uit.

Edit: je gevaccineerde huisgenoten testen op dag 5 na jouw positieve test en mogen bij een negatieve test weer de deur uit. Voor kinderen geld echter dat hun quarantaine van 10dagen of testen op dag 5 pas in gaat als jij klachtenvrij bent!


Dat klopt, dat stond zo in de brief.
Ik heb duidelijk tegen de dame aan de telefoon gezegd dat we niet in isolatie konden. Maar nee hoor, dat maakt niet uit. Iedereen test op dag 5.
:12:

Ik mag de deur nog niet uit. Heb denk een flinke bijholte-/voorhoofdsholteontsteking helaas. Ben al aan het spoelen met zo'n 'neushoornding' met zout water etc.
Ja, hier dus net zo Lejow.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Nov 2021 22:16

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zora, wat een goede zeg! Wij testen thuis ook steeds allemaal negatief. Gek, had echt verwacht dat we het nu allemaal zouden krijgen maar vooralsnog lijkt het daar niet op.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Nov 2021 22:54

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lady schreef:
Lejow schreef:
Dat klopt, dat stond zo in de brief.
Ik heb duidelijk tegen de dame aan de telefoon gezegd dat we niet in isolatie konden. Maar nee hoor, dat maakt niet uit. Iedereen test op dag 5.
:12:

Ik mag de deur nog niet uit. Heb denk een flinke bijholte-/voorhoofdsholteontsteking helaas. Ben al aan het spoelen met zo'n 'neushoornding' met zout water etc.
Ja, hier dus net zo Lejow.


We zijn vanavond in de klassenapp tot de conclusie gekomen dat we dus allemaal verkeerd advies hebben gekregen. Regels zijn dus nu: als kind met Corona niet in isolatie kon, dan moeten alle huisgenoten 10 dagen in quarantaine !!!—vanaf de laatste dag dat kind met Corona besmettelijk was—!! Dat is op dag 5 na positieve test.

Dus we zitten met z’n allen tot do in q en hebben vanochtend voor niks (Nouja, niet helemaal natuurlijk) een test gehad.

Dat zou dus ook voor jullie moeten gelden vrees ik Lady.

Van het rivm:
Uw huisgenoot met corona kan niet in een eigen kamer in isolatie gaan. U en uw huisgenoot delen dezelfde kamer(s) en hebben van dichtbij contact met elkaar.
Dan gaat u in quarantaine zodra u hoort dat uw huisgenoot corona heeft. Vanaf het moment dat uw huisgenoot niet meer besmettelijk is, blijft u nog 10 dagen in quarantaine. Als u op dag 5 negatief getest bent dan mag u stoppen met de quarantaine.

En hier: https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/

Komt het er ook uit wat ik beschrijf 😱😭
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 27 Nov 2021 22:56

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Er staat toch dat je bij een negatieve test op dag 5 uit quarantaine mag?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 27 Nov 2021 22:59

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

MrsMath schreef:Er staat toch dat je bij een negatieve test op dag 5 uit quarantaine mag?


Ja maar pas ná de quarantaine van de besmette huisgenoot.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 27 Nov 2021 23:08

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

En dan moet je ook nog wachten tot de T niet meer besmettelijk is, hij heeft nog een snotneus dus dat zijn klachten 😭

Hoop voor jullie eigenlijk dat je allemaal positief bent nu!
⁠♡♡♡
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 27 Nov 2021 23:38

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik blijf het echt apart vinden hoor. Bij ons zeggen ze steeds dat je na 5 dagen kan testen en dan bij negatief mag je weer naar buiten. Die 10 dagen is dan als je niet wil testen.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 27 Nov 2021 23:54

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Maar die 5 dagen gaan in op het moment dat je geen contact meer hebt met de positieve persoon. Dus als je een volwassen huisgenoot hebt die positief getest is en op de dag van de uitslag in quarantaine gaat gaan die 5 dagen meteen in. Maar bijvoorbeeld een klein kind zet je niet in quarantaine (dus op een aparte kamer in huis) en dan gaan die 5 dagen pas tellen op de dag dat het kind niet meer besmettelijk is.
<<

Linvi

Bericht 27 Nov 2021 23:56

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zora, volgens mij alleen de niet gevaccineerde hoor! Zo is het precies tegen ons gezegd. Voor onze dochter die geen corona had ging haar quarantaine pas in toen onze besmette zoon weer naar buiten mocht.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Nov 2021 00:18

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

De regels lijken dus net anders te zijn linvi. Tegen ons is het ook anders gezegd maar het geldt echt zoals het hierboven staat 😭

Uffe , die snotneus maakt het nog lastiger. Ggd heeft hem als asymptomatisch bestempeld omdat hij al weken verkouden was. Met Corona heeft hij er geen andere klachten bij gekregen. Dus tja 😵‍💫
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Nov 2021 00:19

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dobby schreef:Ik blijf het echt apart vinden hoor. Bij ons zeggen ze steeds dat je na 5 dagen kan testen en dan bij negatief mag je weer naar buiten. Die 10 dagen is dan als je niet wil testen.


Dat klopt ook maar dit gaat dus pas in nádat de persoon met Corona niet meer besmettelijk is.

Echt hè, en dan zijn wij met z’n allen nog best slim hier. Niet te snappen zo toch?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Nov 2021 01:11

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wat een zwabberbeleid, want iemand kan na 5 dagen niet meer besmet worden door een huisgenoot, gek hè dat de cijfers zo oplopen. Je wordt 3 dagen na Pos test van je huisgenoot besmet en de test geeft negatief aan ja dan loop je dus lekker rond.

Een huisgenoot van u heeft corona. U gaat in quarantaine (blijft thuis), ook als u volledig gevaccineerd of hersteld (beschermd) bent van corona.

Bent u beschermd? Dan gaat u in quarantaine (blijft thuis) en u laat zich 5 dagen na de testdatum van uw huisgenoot testen bij de GGD. U moet daarvoor een testafspraak maken. Is de test van dag 5 negatief? Dan stopt de thuisquarantaine.

Bent u niet beschermd? Dan blijft u thuis en laat u zich zo snel mogelijk én 5 dagen na het laatste contact met uw huisgenoot testen. U moet daarvoor een testafspraak maken. Is de test van dag 5 negatief? Dan stopt de thuisquarantaine.
Krijgt u klachten na de negatieve testuitslag? Blijf dan altijd thuis en laat u opnieuw testen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oor-corona
2015 💙
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 28 Nov 2021 08:23

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Minx schreef:Wat een zwabberbeleid, want iemand kan na 5 dagen niet meer besmet worden door een huisgenoot, gek hè dat de cijfers zo oplopen. Je wordt 3 dagen na Pos test van je huisgenoot besmet en de test geeft negatief aan ja dan loop je dus lekker rond.

Een huisgenoot van u heeft corona. U gaat in quarantaine (blijft thuis), ook als u volledig gevaccineerd of hersteld (beschermd) bent van corona.

Bent u beschermd? Dan gaat u in quarantaine (blijft thuis) en u laat zich 5 dagen na de testdatum van uw huisgenoot testen bij de GGD. U moet daarvoor een testafspraak maken. Is de test van dag 5 negatief? Dan stopt de thuisquarantaine.

Bent u niet beschermd? Dan blijft u thuis en laat u zich zo snel mogelijk én 5 dagen na het laatste contact met uw huisgenoot testen. U moet daarvoor een testafspraak maken. Is de test van dag 5 negatief? Dan stopt de thuisquarantaine.
Krijgt u klachten na de negatieve testuitslag? Blijf dan altijd thuis en laat u opnieuw testen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oor-corona

Ze gaan er hierbij vanuit dat degene die positief test in isolatie gaat. In dat geval is het laatste contact dus 5 dagen geleden geweest en als je dan negatief test, kun je dus inderdaad weer de maatschappij in. Maar de meeste besmette huisgenoten gaan helemaal niet in isolatie omdat dat vaak niet mogelijk is, en over die situatie wordt maar weinig of slechts heel onduidelijk informatie gegeven.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Nov 2021 10:13

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oooh ik vind het zo vreselijk om te lezen wat er allemaal gezegd wordt en dat het dan achteraf weer niet klopt! Sterkte voor iedereen die er nu in zit, die onduidelijkheid is zo herkenbaar, ik werd er gek van! Ik heb mezelf wel eerder laten testen dan die 5 dagen, achteraf gezien goede keuze want ik was positief. Ik dacht toen echt liever wat vaker dat stokje in mijn neus maar we moeten het maar gewoon weten.
Sterkte voor iedereen die er in zit!
:heart: :heart: 2011
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 28 Nov 2021 10:37

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Bij ons was het diegene die negatief waren konden 5 dagen testen nadat de positievelingen weer naar buiten mochten.
En dat heb je ook echt nodig. Hier vorig jaar 2 positief op 24 december en ik testte pas 9 januari positief.

Wel frustrerend dat er zoveel wisselende antwoorden gegeven worden door de ggd enzo.

Sterkte en beterschap voor iedereen die nu positief is of in quarantaine zit.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Nov 2021 10:42

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oh men wat een ellende!! Zeker met de onduidelijke informatie, dan verandert je perspectief ook steeds.

Bij ons zijn de jongste twee gisteren weer heel verkouden geworden, ze waren net een week beter van de vorige verkoudheid/griep. Vandaag dus maar testen met ze, in de hoop dat ze wel gewoon naar de opvang mogen deze week. Of mogen ze nou met een negatieve test ook niet komen met verkoudheid 🤔?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Nov 2021 10:51

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ok haha het wordt nog interessanter. Net met de ggd gebeld wat we nou moeten. Mevrouw aan de telefoon zei dat we idd gewoon na gister uit quarantaine mogen (behalve M). Dus wij haar verwijzen naar hun eigen quarantainecheck-tool en de brief. Toen wist ze het even niet meer… toen hebben we heel lang in de wacht gestaan terwijl zij ging overleggen met hun arts daar. Die bevestigde haar verhaal.

Ik vind het best! We gaan doen wat de arts zegt, daar vertrouw ik dan het liefst op. Maar voelt heel vervelend dat we dan dus niet opvolgen wat beschreven staat.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Nov 2021 11:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Teun schreef:Oh men wat een ellende!! Zeker met de onduidelijke informatie, dan verandert je perspectief ook steeds.

Bij ons zijn de jongste twee gisteren weer heel verkouden geworden, ze waren net een week beter van de vorige verkoudheid/griep. Vandaag dus maar testen met ze, in de hoop dat ze wel gewoon naar de opvang mogen deze week. Of mogen ze nou met een negatieve test ook niet komen met verkoudheid 🤔?

Opvang als in onder 4? Daar geldt het snottebellenbeleid sowieso niet voor. En lijkt me dat ze na een negatieve test wel mogen komen, maar daar zal snel wel weer een nieuwe beslisboom over komen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 28 Nov 2021 11:07

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Wij hebben afgelopen week een nieuwe beslis boom gekregen vanuit het kdv.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Nov 2021 11:14

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Burn schreef:Wij hebben afgelopen week een nieuwe beslis boom gekregen vanuit het kdv.


Maar de laatste versie op de site van Boink is nog van de 22e, dus komt niet overeen met de nieuwe situatie.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Nov 2021 13:22

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zora schreef:Ok haha het wordt nog interessanter. Net met de ggd gebeld wat we nou moeten. Mevrouw aan de telefoon zei dat we idd gewoon na gister uit quarantaine mogen (behalve M). Dus wij haar verwijzen naar hun eigen quarantainecheck-tool en de brief. Toen wist ze het even niet meer… toen hebben we heel lang in de wacht gestaan terwijl zij ging overleggen met hun arts daar. Die bevestigde haar verhaal.

Ik vind het best! We gaan doen wat de arts zegt, daar vertrouw ik dan het liefst op. Maar voelt heel vervelend dat we dan dus niet opvolgen wat beschreven staat.


Ik snap m even niet.. Dus hoelang moest iedereen nou in quarantaine?
Besmette, niet besmette, beschermde en niet beschermde?
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 28 Nov 2021 14:03

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik ben ook positief getest. Ik zit nu samen met mijn oudste dochter in isolatie. Dan donderdag gaan man en jongste weer testen en hopelijk mag ze dan vrijdag naar school
08-03-2010
08-02-2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Nov 2021 15:38

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

In de brief die wij van school kregen gaan ze er ook van uit dat de besmette persoon (bijv ik of mijn man) in isolatie gaan. Dan mag ons zoontje testen na dag 5. Of die 10 dagen uitzitten.
Maar ze hebben het in de brief nergens over isolatie. Er staat gewoon:
Huisgenoot met corona? testen op dag 5 of 10 dagen thuis blijven als je niet wilt testen...
Halve informatie dus.

Nu is het gelukkig hier nog niet aan de orde. Maar ik vind het wel kwalijk dat de informatie steeds niet compleet is.
2016
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 28 Nov 2021 16:49

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik ben het ermee eens dat het halve informatie is, maar het is toch vrij logisch dat als je besmette huisgenoot niet in quarantaine gaat er voor het hele huishouden een besmettingsrisico is tot einde quarantaine van de besmette persoon? Het zou in de informatie brieven van de ggd wel apart benoemd moeten worden, dat scheelt ze ook een hoop telefoontjes 😅
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Nov 2021 17:02

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik weet niet of je nou mij bedoelt Romie. Ik vind het zeker meer dan logisch dat wij minstens zo lang als T met Corona in quarantaine gaan idd (en het is dus langer). Maar GGD zegt dus in hun brief aan ons iets anders dan in hun telefonisch advies. Dat veroorzaakt verwarring.

Balen Dobby! Hopelijk valt het mee voor je 🙏🏼

Lejow,
- T met Corona moest 7 dagen vanaf laatste contact/5 dagen vanaf positieve test in quarantaine.
- M, 3 jaar: 10 dagen in quarantaine want T ging niet in isolatie en M is niet beschermd.
- Wij, beide beschermd: 5 dagen quarantaine vanaf positieve test. In de brief stond 10 dagen omdat T niet in isolatie ging, maar arts heeft vanochtend dus aangegeven toch 5 dagen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers