Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Anoniem323

Bericht 26 Nov 2021 21:25

Re: Coronavirus

4 bezoekers per dag uit 1 huishouden en liefst van tevoren testen.
Moeten er wel testen verkrijgbaar zijn 😂 in het hele dorp uitverkocht
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Nov 2021 21:27

Re: Coronavirus

Ah super, of nou ja super, het is fijn dat het niet veranderd is. Nou grote kans dat we het toch alleen vieren. Zelftest vind ik vrij vanzelfsprekend voordat je zo bijeenkomt dus dat zou ik sowieso wel doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 26 Nov 2021 21:32

Re: Coronavirus

Hier zijn nog volop testen beschikbaar in alle winkels. Misschien even online bestellen?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Nov 2021 21:41

Re: Coronavirus

Ik volg Rutte op Insta. Hij plaatste nog een keer de maatregelen. Die reacties. Vreselijk. Maakt me boos, verdrietig en ik krijg er werkelijk plaatsvervangende schaamte door. Op dit moment 55 reacties en niet één is er normaal.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 895

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 26 Nov 2021 22:10

Re: Coronavirus

Hier zijn al dagen/weken amper tot geen zelftesten te krijgen. Baal er zo van, heb er nog maar 1 namelijk maar die ga ik dit weekend gebruiken. Vind het echt niet fijn om zonder testen te zeggen, midden in dé brandbaard van West-Europa (jaja, Limburg haalt het nieuws als coronakoploper). Ik ken momenteel ook bizar veel mensen met corona, dat was de afgelopen anderhalf jaar wel anders. Toen kende ik amper mensen met corona en nu hoor ik niets anders.

Ik ga eens even een online rondje maken, op zoek naar zelftesten.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Nov 2021 22:12

Re: Coronavirus

Minx schreef:Ik vraag me heel hard af hoe het met zwemles nu gaat. J zwemt van 17:15-18:00 zit nu eindelijk tegen het diplomazwemmen aan na 2 jaar lessen. Zou toch wel balen als het nu weer stopgezet moet worden.

Hier worden alle lessen ingekort zodat alle kindjes zwemles kunnen krijgen.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Nov 2021 22:15

Re: Coronavirus

Op bol.com staan er superveel, wel met iets langere levertijd, maar de eerste is 30 november. Dat is over 4 dagen al, lijkt me best prima.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Nov 2021 22:17

Re: Coronavirus

Hier lagen nog genoeg zelftesten vanmiddag. Mocht ik ze voor iemand op moeten sturen, geen probleem!

We hebben van zwemles net een mail gekregen dat ze druk bezig zijn alles in te plannen. E had altijd zwemles van 17.00-17.30, maar toevallig is dat net vorige week veranderd naar de zondagochtend omdat de zwemjuf ermee ophield. Komt in dit geval wel mooi uit.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Nov 2021 22:26

Re: Coronavirus

Ik vind het geen slap pakket zo. Wel als alleen de openingstijden beperkt waren van 5.00 tot 17.00 en verder niks, dan zou iedereen gewoon in korter tijdsbestek komen, maar in combinatie met de maatregel dat anderhalve meter en mondkapjes overal verplicht zijn, een maximum aantal mensen tegelijk in winkels, vind ik het al anders, dat maakt gewoon dat heel wat minder mensen die plekken kunnen bezoeken en ook dat mensen niet meer op elkaars lip zitten en dat je in het algemeen gewoon heel veel minder kunt gaan doen buiten de deur. Ook het twee keer per week zelftesten van leerlingen, zelftesten voor je op bezoek gaat, kinderen niet meer verkouden naar school, zal ook echt wel effect hebben. Niet iedereen zal zich eraan houden, maar dat is met wat je ook invoert zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Nov 2021 22:27

Re: Coronavirus

Het is dus wel weer zo dat verkouden kinderen niet naar school mogen? Want dat staat voor ons gelijk aan een lockdown. Ze zijn allebei sinds september onafgebroken verkouden geweest. 😒
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Nov 2021 22:36

Re: Coronavirus

Mogen wel, maar wel als ze negatief getest zijn. Als ze dan opnieuw verkouden worden, dan moeten ze denk ik wel opnieuw getest, maar als ze heel lang dezelfde verkoudheid hebben dan denk ik niet steeds opnieuw.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem326

Bericht 26 Nov 2021 23:11

Re: Coronavirus

Ik ben het met Susan eens. Ik vind het geen milde maatregelen en als iedereen regelmatig gaat testen, contacten beperkt en de 1,5 meter is weer terug dan kan dit best een positief effect hebben. Ik ben ontzettend blij dat onderwijs openblijft.

Ik baal wel van het sporten na 17.00. Mijn kinderen hebben zwemles om 17.00 uur en mijn tweeling (over kleine maand 7) hebben nog steeds geen A-diploma. Niet eens zicht op. En nu staat het weer stil. Ze zitten al twee jaar op zwemles, maar door alle onderbrekingen schiet het echt niet op.

En mijn zoon heeft buiten tennisles van 17.00 tot 18.00 uur. Jammer. Op zo’n grote baan buiten met 6 kinderen, dat zou toch moeten kunnen. Maar goed.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Nov 2021 23:37

Re: Coronavirus

Hugo schreef:Hier zijn al dagen/weken amper tot geen zelftesten te krijgen. Baal er zo van, heb er nog maar 1 namelijk maar die ga ik dit weekend gebruiken. Vind het echt niet fijn om zonder testen te zeggen, midden in dé brandbaard van West-Europa (jaja, Limburg haalt het nieuws als coronakoploper). Ik ken momenteel ook bizar veel mensen met corona, dat was de afgelopen anderhalf jaar wel anders. Toen kende ik amper mensen met corona en nu hoor ik niets anders.

Ik ga eens even een online rondje maken, op zoek naar zelftesten.


Ik had ze van de week nog gewoon meebesteld met de AH, en volgens mij had Etos ze online ook nog. Dus ik zou eens online kijken. Al kan ik me voorstellen dat het nu ineens hard gegaan is hoor.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Nov 2021 23:42

Re: Coronavirus

Marin schreef:Op bol.com staan er superveel, wel met iets langere levertijd, maar de eerste is 30 november. Dat is over 4 dagen al, lijkt me best prima.


Daar zijn ze gewoon dubbel zo duur als van de week bij Etos en AH. Schandalig eigenlijk.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 27 Nov 2021 00:57

Re: Coronavirus

Die testen zijn idd schandalig duur bij bol, maar ook hier nergens meer zelftesten te verkrijgen.
Daarom toch maar 10 stuks gekocht via bol.
Gister besteld en had ze vandaag al in huis.

Verder blij dat de scholen open kunnen, alleen jammer dat mijn vader de kinderen nu minder gaat zien. Hij bracht de meiden altijd trouw naar school als ik moest werken. Hij is 70+ en valt in de risico groep (hartpatiënt)

Ik ben zo blij dat na morgen de zwemles voor de meiden erop zit. Afzwemmen voor B. Zijn mooi binnen 13 maanden klaar voor hun A en B diploma.

Wij gaan 6 december t/m 10 december naar de Efteling, met 6 volwassenen in 1 groot huis, schoonouders en wij wonen op zelfde adres, alleen heeft ons kant van huis een toevoeging. Je zou dan bijna zeggen, dat is al 1 groot gezin, kunnen ook binnendoor naar elkaar toelopen.
Zwager en schoonzus wonen elders.
Geen idee hoe het park dit wil controleren tijdens het verblijf.
Kinderen hoeven we niet mee te rekenen, omdat ze allemaal onder de 7 zijn.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 27 Nov 2021 08:09

Re: Coronavirus

Wij hebben ons familieweekend 3x moeten verzetten afgelopen 2 jaar. In september eindelijk kunnen gaan.

Maar dat park belde ons gewoon op dat het niet mocht vanwege de regels en dan konden we kosteloos omboeken.
Als zij niet hadden gebeld hadden wij zelf gebeld.
Ik weet niet hoe de Efteling dit oppakt, maar in principe mag het nu gewoon niet.

Edit. Bij jullie misschien wel omdat het maar 2 personen vanuit een ander adres zijn.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 895

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 27 Nov 2021 09:52

Re: Coronavirus

Mizz_S schreef:
Hugo schreef:Hier zijn al dagen/weken amper tot geen zelftesten te krijgen. Baal er zo van, heb er nog maar 1 namelijk maar die ga ik dit weekend gebruiken. Vind het echt niet fijn om zonder testen te zeggen, midden in dé brandbaard van West-Europa (jaja, Limburg haalt het nieuws als coronakoploper). Ik ken momenteel ook bizar veel mensen met corona, dat was de afgelopen anderhalf jaar wel anders. Toen kende ik amper mensen met corona en nu hoor ik niets anders.

Ik ga eens even een online rondje maken, op zoek naar zelftesten.


Ik had ze van de week nog gewoon meebesteld met de AH, en volgens mij had Etos ze online ook nog. Dus ik zou eens online kijken. Al kan ik me voorstellen dat het nu ineens hard gegaan is hoor.


Ik bestel nooit boodschappen online, haha dus daar had ik niet gekeken. Ik heb in ieder geval alle mogelijke winkels hier in de regio gehad maar die geven allemaal aan voorlopig niet meer geleverd te krijgen of maar mondjesmaat.
Ik was inderdaad al online aan het kijken maar schrok van de prijzen. Ga er toch maar via Bol bestellen.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 27 Nov 2021 09:55

Re: Coronavirus

Ik heb ze afgelopen week online bij de Etos besteld voor 3 euro per stuk en had ze na 2 dagen in huis.
10.04.17
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Nov 2021 10:17

Re: Coronavirus

Ik vind het belachelijk dat de zelftesten niet gratis worden. Hoe kan je nou van mensen met weinig geld verwachten dat ze zo’n test gaan doen van €3 per stuk?
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Nov 2021 10:48

Re: Coronavirus

Susan schreef:Mogen wel, maar wel als ze negatief getest zijn. Als ze dan opnieuw verkouden worden, dan moeten ze denk ik wel opnieuw getest, maar als ze heel lang dezelfde verkoudheid hebben dan denk ik niet steeds opnieuw.


Ik ga er wel vanuit dat dit zo is, maar kan dit nergens terug vinden, heb jij wel ergens kunnen lezen dat kinderen na een negatieve test weer naar school mogen?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 27 Nov 2021 10:50

Re: Coronavirus

Scandic schreef:Ik vind het belachelijk dat de zelftesten niet gratis worden. Hoe kan je nou van mensen met weinig geld verwachten dat ze zo’n test gaan doen van €3 per stuk?


Eens, als ik bereken hoeveel we kwijt zouden zijn aan testen met normale school weken en 2x per maand op visite bij oma is dat 80-90 euro. Dat vind ik een behoorlijk bedrag.

Edit; ik zie dat de testen voor scholen verstrekt gaan worden door school dus dan wordt het bedrag een stuk lager.
Laatst gewijzigd door Lexi op 27 Nov 2021 11:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010 2012
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 27 Nov 2021 11:07

Re: Coronavirus

Rebecca schreef:
Susan schreef:Mogen wel, maar wel als ze negatief getest zijn. Als ze dan opnieuw verkouden worden, dan moeten ze denk ik wel opnieuw getest, maar als ze heel lang dezelfde verkoudheid hebben dan denk ik niet steeds opnieuw.


Ik ga er wel vanuit dat dit zo is, maar kan dit nergens terug vinden, heb jij wel ergens kunnen lezen dat kinderen na een negatieve test weer naar school mogen?


Hier zijn de meiden ook steeds opnieuw aan het hoesten. Al sinds augustus. Ga ze niet constant testen. Als zij hoesten/snotteren, zijn wij dat niet. Daarom onze keus om ze niet constant te testen. School heeft geen 1x gebeld met de vraag of ik ze wil komen halen, omdat ze veel en vaak hoesten.
Voor mijn werk moet ik vanaf morgen wel testen. Werk heeft zelf de testen aangeschaft voor medewerkers. 3-4x pw dus stokje in mijn neus. Wil mijn werk natuurlijk ook zo goed en veilig mogelijk blijven uitvoeren.
<<

Anoniem323

Bericht 27 Nov 2021 11:21

Re: Coronavirus

De zelftesten die nodig zijn voor school worden over een paar weken verdeeld via school begreep ik. Maar dat heeft even tijd nodig omdat het over ruim 1 tot 1,5 miljoen testen per week ging.

Maar daarnaast vind ik steeds minstens 3 euro weggooien wel enorm vervelend. Vooral als je meerdere kinderen hebt.

Ow jee wat zullen die gezinnen van een huis vol veel geld kwijt zijn iedere week 😱
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Nov 2021 11:38

Re: Coronavirus

Rebecca schreef:
Susan schreef:Mogen wel, maar wel als ze negatief getest zijn. Als ze dan opnieuw verkouden worden, dan moeten ze denk ik wel opnieuw getest, maar als ze heel lang dezelfde verkoudheid hebben dan denk ik niet steeds opnieuw.


Ik ga er wel vanuit dat dit zo is, maar kan dit nergens terug vinden, heb jij wel ergens kunnen lezen dat kinderen na een negatieve test weer naar school mogen?

Nee, maar zo is het altijd geweest. Ik zou denken dat als ze nu met negatieve test nog steeds thuis moeten blijven, ze dat juist expliciet melden. Maar hopelijk komt daar meer duidelijkheid over.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 27 Nov 2021 17:42

Re: Coronavirus

Op scholen worden de testen uitgedeeld. Ik werk in het VO en onze leerlingen krijgen 2 testen per week mee naar huis. Die worden door de overheid verstrekt. Ik ga mijn kinderen geen 2x per week testen. Zo'n zelftest vind ik nog vervelender dan een GGD (kindertest).
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers