Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Nov 2021 13:35

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Linvi schreef:Marin, ik zou dat zeker niet doen! Vind het eerlijk gezegd ook een rare vraag!


Wij zitten in dubio, zondag zijn mijn zwager en zus bij mijn vader geweest, mijn moeder was aan het werk. Maandag testte mijn zwager positief op een zelftest, dezelfde dag positief bij de ggd. Gister test mijn zus negatief op een zelftest maar ze voelt zich zo anders, besluit naar de ggd te gaan en ja, wel positief! Vanmorgen testen zowel mijn neefje als mijn vader (longpatient) positief op een zelftest.
Mijn vader heeft sinds dinsdag klachten, maandag zijn wij een dikke 2uur bij mijn vader geweest. Moeten wij uit voorzorg in quarantaine? En moeten we dan ook de kids van school? Zoon en dochter zijn net sinds maandag weer naar school na 2 weken quarantaine ivm corona bij mijn zoon.

Ik zou even goed kijken naar de nauwe contacten op de site van RIVM. Als jullie niet gevaccineerd zijn, dan hoeft het volgens mij niet. En je zoon heeft het net gehad, dus dat lijkt me ook niet nodig.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 13:37

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ach pittig en wat sneu om je kind zo te zien Lady. Moet je morgen werken of ben je vrij? Dan misschien morgen even rustig weer er aan beginnen in de ochtend met frisse moed. En het nu even laten. Knuffel!
Let's discover the world together.
<<

Linvi

Bericht 25 Nov 2021 13:41

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

@lady, wat sneu voor D! Wat voor vakken heeft hij te doen? Onze dochter heeft dyslexie en daardoor ook faalangst maar zij kon zich goed uit de voeten met de digitale programma's van school en kon dat vrijwel geheel zelfstandig.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Nov 2021 13:50

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Uiteindelijk hebben we samen nog wel wat kunnen doen. Maar ik ben er ook echt niet voor geboren merk ik.

Mijn man is net gebeld door de GGD, adhv positieve test van stiefzoon. Volgens GGD mogen wij zondag alle vier testen, ook de jongste twee dus. En als we negatief zijn mogen we uit quarantaine.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 25 Nov 2021 14:02

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Duimen lady! Zou fijn zijn zeg áls na zondag weer uit q
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 25 Nov 2021 14:05

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zou fijn lady!
Wij hebben dit advies ook maar dan zaterdag testen
08-03-2010
08-02-2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Nov 2021 20:28

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lady schreef:Uiteindelijk hebben we samen nog wel wat kunnen doen. Maar ik ben er ook echt niet voor geboren merk ik.

Mijn man is net gebeld door de GGD, adhv positieve test van stiefzoon. Volgens GGD mogen wij zondag alle vier testen, ook de jongste twee dus. En als we negatief zijn mogen we uit quarantaine.


Ik snap hier echt helemaal niks van 😱😱 wij hebben vandaag juist te horen gekregen dat onze jongste na onze dag 5 toch nóg eens 5 dagen in quarantaine moet!! Vriend heeft er nog achteraan gebeld en toen werd ook bevestigd dat M 10 dagen ipv 5 in q moet. Het staat idd ook in de brief. Raaaas die verschillen 😱 ik was er vandaag even zo verdrietig over. Al die laatste momenten die M nu mist. Over een paar weken gaat hij naar school, nu mist hij alle bijzondere laatste keren bij kleuterzwemmen, bij de crèche, godver 😭😭

Meanwhile zijn wij nog steeds niet besmet. Vaccin doet goed z’n werk dus zo lijkt het…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 20:47

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Jeetje Zora wat balen! Zo sneu voor hem en jullie.
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 25 Nov 2021 21:06

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ah nee, Zora, wat superstom zeg. En zo verwarrend al die verschillende dingen die je te horen krijgt. Echt sneu voor M dat hij nu zoveel moet missen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 25 Nov 2021 22:17

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Hier is zojuist een mail rond gegaan dat op korte termijn het zo kan zijn dat "oud"-verplegend personeel wat nu in een andere functie werkt, weer terug aan bed wordt gezet.

En ik snap het, en ik zal me ook met m'n volledige hart inzetten zodra het me gevraagd wordt, maar toch baal ik ervan. Ik zit net in een nieuwe functie, waarin ik m'n draai steeds ietsje pietsje meer ga vinden.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 25 Nov 2021 22:29

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oh jeetje Burn. Ja ik snap het ergens wel en fijn dat het op die manier kan vóór de zorg. Maar ik snap jouw baal heel goed, ben je net overgestapt ☹️😞 hopelijk (voor iedereen!) is het niet nodig
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 25 Nov 2021 22:36

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Oh ik snap het ook volkomen. Momenteel zitten 4 van de 6 afdelingen (deels) in quarantaine/afwachting van uitslag.
Dus het voelt als heel dichtbij.

Gaat goedkomen, versterkt wellicht wel de band meer met m'n collega's. 😁
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Nov 2021 10:23

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ik snap het ook niet meer hoor... GGD aan de telefoon zegt: 5 dagen na de laatste positieve test mag de rest testen, negatief: uit quarantaine.
Ggd brief die we gekregen hebben zegt: 7 dagen in quarantaine na de laatste positieve test en dan nog 10 dagen, of op dag 5 testen.

Het is zo tegenstrijdig allemaal!

Ik zou morgen uit quarantaine mogen (7 dagen) maar ben helaas nog niet klachtenvrij. Voel me eigenlijk sinds gister 'pas' flink beroerd. Vooral heftige koppijn :/
<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 26 Nov 2021 10:31

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lejow zou dat verschil niet maken hebben met of jij in isolatie zit? Volgens mij is het dan na 5 dagen testen.
En wat rot dat je je nu pas zieker gaat voelen. Beterschap!
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Linvi

Bericht 26 Nov 2021 21:16

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Lejow schreef:Ik snap het ook niet meer hoor... GGD aan de telefoon zegt: 5 dagen na de laatste positieve test mag de rest testen, negatief: uit quarantaine.
Ggd brief die we gekregen hebben zegt: 7 dagen in quarantaine na de laatste positieve test en dan nog 10 dagen, of op dag 5 testen.

Het is zo tegenstrijdig allemaal!

Ik zou morgen uit quarantaine mogen (7 dagen) maar ben helaas nog niet klachtenvrij. Voel me eigenlijk sinds gister 'pas' flink beroerd. Vooral heftige koppijn :/


Die 5dagen quarantaine is bij mensen die gevaccineerd zijn. Voor de rest geld 7dagen. Daarna is het 10dagen quarantaine of testen op dag 5. De besmette hoeft niet meer te testen en mag als de quarantaine voorbij is na 24uur klachtenvrij te zijn de deur weer uit.

Edit: je gevaccineerde huisgenoten testen op dag 5 na jouw positieve test en mogen bij een negatieve test weer de deur uit. Voor kinderen geld echter dat hun quarantaine van 10dagen of testen op dag 5 pas in gaat als jij klachtenvrij bent!
Laatst gewijzigd door Linvi op 26 Nov 2021 21:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Nov 2021 21:17

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Het verschil zit in de isolatie. De besmette persoon is tot 7 dagen na positieve test (5 dagen zonder klachten) besmettelijk. Als de besmette persoon in isolatie gaat kan je 5 dagen na laatste contact testen. Gaat de besmette persoon niet in isolatie, kan je pas testen 5 dagen na dag 7 (tenzij eerder klachten natuurlijk!). Je kan immers elke dag dat je contact hebt alsnog besmet raken. Om die reden is mijn man in het voorjaar in isolatie gegaan. Wij zijn alle 3 niet ziek geworden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Nov 2021 21:42

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Dat vind ik dus nu ook zo’n gek idee: T zit morgen op dag 7. Wij testen morgen ook. M niet, die mag pas volgende week do. Maar, het voelt zo gek dat we T morgen dan weer mogen knuffelen enzo! Wij hebben het gewoon niet gekregen lijkt het, vooralsnog lijkt M ook ok, hoe kan dat nou?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Nov 2021 21:47

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Misschien hebben jullie geen klachten Zora? Hopelijk testen jullie negatief! Vriendin van me zit precies in hetzelfde schuitje. Dochter moest test doen (want positief kindje in de klas) zij testte ook positief. Iedereen in quarantaine en niemand ziek noch verkouden.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 26 Nov 2021 22:01

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Het is zo wisselend allemaal.
Mijn zwager heeft afgelopen zondag positief getest, eerst zelftest en later ook bij ggd positief. Meteen die zondag in een kamer in quarantaine gedaan. Helaas zijn nu ook mijn zus en de 3 kinderen positief.
Zo apart al die verschillen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Nov 2021 23:33

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

SoGood schreef:Misschien hebben jullie geen klachten Zora? Hopelijk testen jullie negatief! Vriendin van me zit precies in hetzelfde schuitje. Dochter moest test doen (want positief kindje in de klas) zij testte ook positief. Iedereen in quarantaine en niemand ziek noch verkouden.


Nee klopt hoor, geen klachten. Of Nouja, geen extra klachten, naast de verkoudheid van al inmiddels al weken. Onze zelftests blijven negatief!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Nov 2021 14:18

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Linvi schreef:
Lejow schreef:Ik snap het ook niet meer hoor... GGD aan de telefoon zegt: 5 dagen na de laatste positieve test mag de rest testen, negatief: uit quarantaine.
Ggd brief die we gekregen hebben zegt: 7 dagen in quarantaine na de laatste positieve test en dan nog 10 dagen, of op dag 5 testen.

Het is zo tegenstrijdig allemaal!

Ik zou morgen uit quarantaine mogen (7 dagen) maar ben helaas nog niet klachtenvrij. Voel me eigenlijk sinds gister 'pas' flink beroerd. Vooral heftige koppijn :/


Die 5dagen quarantaine is bij mensen die gevaccineerd zijn. Voor de rest geld 7dagen. Daarna is het 10dagen quarantaine of testen op dag 5. De besmette hoeft niet meer te testen en mag als de quarantaine voorbij is na 24uur klachtenvrij te zijn de deur weer uit.

Edit: je gevaccineerde huisgenoten testen op dag 5 na jouw positieve test en mogen bij een negatieve test weer de deur uit. Voor kinderen geld echter dat hun quarantaine van 10dagen of testen op dag 5 pas in gaat als jij klachtenvrij bent!


Dat klopt, dat stond zo in de brief.
Ik heb duidelijk tegen de dame aan de telefoon gezegd dat we niet in isolatie konden. Maar nee hoor, dat maakt niet uit. Iedereen test op dag 5.
:12:

Ik mag de deur nog niet uit. Heb denk een flinke bijholte-/voorhoofdsholteontsteking helaas. Ben al aan het spoelen met zo'n 'neushoornding' met zout water etc.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 27 Nov 2021 14:54

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Linvi schreef:
Lejow schreef:Ik snap het ook niet meer hoor... GGD aan de telefoon zegt: 5 dagen na de laatste positieve test mag de rest testen, negatief: uit quarantaine.
Ggd brief die we gekregen hebben zegt: 7 dagen in quarantaine na de laatste positieve test en dan nog 10 dagen, of op dag 5 testen.

Het is zo tegenstrijdig allemaal!

Ik zou morgen uit quarantaine mogen (7 dagen) maar ben helaas nog niet klachtenvrij. Voel me eigenlijk sinds gister 'pas' flink beroerd. Vooral heftige koppijn :/


Die 5dagen quarantaine is bij mensen die gevaccineerd zijn. Voor de rest geld 7dagen. Daarna is het 10dagen quarantaine of testen op dag 5. De besmette hoeft niet meer te testen en mag als de quarantaine voorbij is na 24uur klachtenvrij te zijn de deur weer uit.

Edit: je gevaccineerde huisgenoten testen op dag 5 na jouw positieve test en mogen bij een negatieve test weer de deur uit. Voor kinderen geld echter dat hun quarantaine van 10dagen of testen op dag 5 pas in gaat als jij klachtenvrij bent!


Maar dat ligt er toch helemaal aan of de positief geteste nog contact heeft met de ongevaccineerde?
Mijn dochters hebben na maandag helemaal geen contact meer gehad en zij mag nu vandaag testen en bij negatief de deur weer uit. Is twee maal bevestigd door de ggd hier. En ook andere gezinnen die het zo doen die kregen hetzelfde advies.

Ik en mijn man zijn gevaccineerd en wij hoefden bij geen klachten eigenlijk helemaal niet te laten testen en na 5 dagen konden we weer op pad. Maar dat hebben we vanmorgen voor de zekerheid wel laten doen
08-03-2010
08-02-2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Nov 2021 14:56

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Balen Lejow!

Wij hebben vanochtend onze 5 dagen test gehad. We mogen er straks vast weer uit. Helaas M dus nog TM do. Maar, sinds gister is het beleid voor T met Corona dus wel weer anders. Hij is al weken/maanden licht verkouden, en mag dus maandag niet naar school zonder negatieve test. Maarja, hij test natuurlijk nog wel even een tijdje positief. GGD geeft als enige advies dat de school dit moet bepalen. Dus nu hebben we die maar een berichtje gestuurd… wat een heisa zo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 27 Nov 2021 18:41

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Zora schreef:Balen Lejow!

Wij hebben vanochtend onze 5 dagen test gehad. We mogen er straks vast weer uit. Helaas M dus nog TM do. Maar, sinds gister is het beleid voor T met Corona dus wel weer anders. Hij is al weken/maanden licht verkouden, en mag dus maandag niet naar school zonder negatieve test. Maarja, hij test natuurlijk nog wel even een tijdje positief. GGD geeft als enige advies dat de school dit moet bepalen. Dus nu hebben we die maar een berichtje gestuurd… wat een heisa zo.

Wat onlogisch zeg. Voor reizen naar het buitenland werkt dat anders. Een herstelbewijs (geldig tien dagen na je positieve test) is dan net zo goed geldig als een negatieve pcr.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Nov 2021 20:59

Re: Het grote Corona klaag-zaag-steun-en-kreun-topic

Ja ik zou het eerlijk gezegd idd wel logisch vinden als school ‘m pas weer wil ontvangen na 10 dagen. Arelax, dat wel 🤪
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers