Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 25 Nov 2021 08:55

Re: Coronavirus

Gympie schreef:Dit artikel staat vandaag in de AD https://www.ad.nl/gezond/longartsen-mis ... a8ab4a370/


Ik kan het hele artikel helaas niet lezen maar wel goed dat dit gepubliceerd is. Hoop dat mensen het ook willen geloven.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Nov 2021 09:14

Re: Coronavirus

Maar zo zit het ook. Ik werk samen met deze artsen en het gaat elke dag hierover. Dit zijn de feiten. En natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar dat blijf je houden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Nov 2021 09:33

Re: Coronavirus

Toevallig zoomde ik vanmorgen even met mijn vader en die zei ook al: er is niet alleen veel onduidelijkheid maar ook veel onwetendheid en daar zou de overheid nu ook wat aan moeten doen want de ontevredenheid (ik ga lekker met mijn -heid) en stress rondom eventuele nieuwe maatregelen maakt dat een groeiende groep mensen nu gaat denken: fuck it, ik haal die booster niet. Omdat er nu steeds zo gefocust wordt op aantal besmettingen lijkt het net alsof de vaccinaties niet werken. Ben het met hem eens, dat is ook zorgelijk. En er zitten natuurlijk paar gekken in de tweede kamer, die helpen ook niet. Het is ook moeilijk nog helder te denken met zulke cijfers en eventuele maatregelen voor de deur. Dus heel goed AD om dit even te vermelden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pitty

Bericht 25 Nov 2021 10:57

Re: Coronavirus

Lees net het bericht dat je QR-code 9 maanden geldig is voor reizen naar het buitenland.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 25 Nov 2021 11:04

Re: Coronavirus

Pitty schreef:Lees net het bericht dat je QR-code 9 maanden geldig is voor reizen naar het buitenland.

Welke qr en waar lees je dat?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Pitty

Bericht 25 Nov 2021 11:15

Re: Coronavirus

'EU adviseert 9 maanden na vaccinatie extra prik, anders geen coronapas'
Iedereen die zijn Europese coronareisbewijs wil blijven gebruiken, moet straks uiterlijk na negen maanden een extra vaccinatie krijgen. Met dat advies komt de Europese Commissie later vandaag, meldt Bloomberg.

Het persbureau schrijft het aankomende advies te hebben ingezien. In het document zou ook staan dat Brussel de lidstaten oproept vanaf 10 januari de grenzen weer te openen voor reizigers uit alle landen, mits ze gevaccineerd zijn met coronavaccins die door de WHO zijn goedgekeurd.

Na verloop van tijd neemt de effectiviteit van de coronavaccins iets af. De extra inenting, ook wel boosterprik genoemd, is bedoeld om dat effect tegen te gaan. Meerdere lidstaten van de Europese Unie hebben inmiddels aangekondigd sommige groepen gevaccineerden voortaan pas na een booster als volledig gevaccineerd te beschouwen. Daardoor kan verwarring bij reizigers ontstaan. De commissie dringt erop aan dezelfde regels te hanteren.

Liveblog van NOS
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 25 Nov 2021 11:18

Re: Coronavirus

Aha oké, dus het gaat alleen nog om een advies. Je schreef het alsof het al ingevoerd was, dus daar ontstond bij mij wat verwarring.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Nov 2021 11:35

Re: Coronavirus

OMT geeft advies om scholen open te houden.

Yes.. laten we hopen dat ze het over nemen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pitty

Bericht 25 Nov 2021 11:37

Re: Coronavirus

June schreef:Aha oké, dus het gaat alleen nog om een advies. Je schreef het alsof het al ingevoerd was, dus daar ontstond bij mij wat verwarring.

Ja, ik had even snel wat getypt en toen kreeg ik telefoon. Maar het is nu nog een advies, maar je kunt er donder op zeggen dat het straks verplicht wordt.
<<

Pitty

Bericht 25 Nov 2021 11:37

Re: Coronavirus

Sam schreef:OMT geeft advies om scholen open te houden.

Yes.. laten we hopen dat ze het over nemen.


Inderdaad, ik hoop het zo!!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 25 Nov 2021 12:42

Re: Coronavirus

In de RTL nieuws app staat het net even anders, namelijk een verdeeld OMT:
- of scholen dicht maar daarnaast ook maatschappij dicht (volledige lockdown)
- of scholen open maar wel andere maatregelen, gedeeltelijke lockdown
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 25 Nov 2021 13:22

Re: Coronavirus

Als de scholen maar open blijven! Ik vind die regelmaat zó belangrijk voor de kinderen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 25 Nov 2021 13:42

Re: Coronavirus

Ik vind het juist heel lastig op dit moment en puur vanuit eigenbelang hoop ik dat de scholen sluiten. Het voelt zó als een tikkende bom, de tijd dat de kinderen op school zitten. Ik vind dat heel erg spannend.
Natuurlijk kan ik me helemaal inleven in de mensen die al helemaal overspannen zijn en totaal niet weten hoe ze het allemaal moeten combineren, de kinderen die dit niet trekken en vooral de kinderen uit gezinnen waar geweld is, dus ik wil vanuit die gedachten dat de scholen open blijven. Maar jee wat voelt dit als naderend onheil.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 25 Nov 2021 13:44

Re: Coronavirus

Ik las net dat het advies is dat scholen wel open blijven, maar winkels en horeca om 17.00 uur dicht moeten.

https://112vdg.nl/2021/11/25/omt-advise ... uur-dicht/
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Nov 2021 13:50

Re: Coronavirus

Hope schreef:Ik las net dat het advies is dat scholen wel open blijven, maar winkels en horeca om 17.00 uur dicht moeten.

https://112vdg.nl/2021/11/25/omt-advise ... uur-dicht/


Ik vind dit (voor mij) prima klinken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem323

Bericht 25 Nov 2021 13:59

Re: Coronavirus

Ik vind het prima maar dit is weer zo'n halve maatregel, dat helpt toch niets?
Blij dat scholen opblijven maar de druk op de zorg moet hard omlaag!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 25 Nov 2021 14:10

Re: Coronavirus

Ja, als alles tot 17 uur open mag is het enige dat je bereikt dat iedereen in een kortere tijd komt ipv gespreid. Vooral in deze tijd!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Nov 2021 14:27

Re: Coronavirus

Ja natuurlijk hoop ik ook (ook uit eigen belang) dat de scholen open blijven. Maar aan de andere kant is dit wel het moment om goed door te pakken. Dat halve gedoe werkt niet, is ook gebleken uit het verleden.

Gelukkig hoef ik geen beslissingen te maken, wat een dramatische en haast onmogelijke taak.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 25 Nov 2021 14:32

Re: Coronavirus

Als dat de maatregelen zijn, horeca en winkels tot 17h, dus (winkels) 1h minder lang open dan nu... Vind ik het flutaanpassingen.

Ik weet ook niet wat wel goede aanpassingen zijn in mijn ogen. Er lekt ook nog heel weinig uit, wie weet weten ze het zelf ook niet goed. Ik hoop dat de scholen open blijven. Maar als je hoort dat daar de meeste besmettingen vandaan komen, dan zou je toch daar een aanpassing in verwachten.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Nov 2021 14:38

Re: Coronavirus

Sorry hoor maar als dit echt de maatregelen zijn dan gaat dat natuurlijk niks helpen. Dus ik hoop dat dit niet klopt!

Ik zit persoonlijk ook niet te wachten op een lockdown en sluiting van de scholen maar die druk moet omlaag. Hoe dan ook.
<<

Anoniem326

Bericht 25 Nov 2021 14:46

Re: Coronavirus

Ik ben opgelucht. Ik hoop dat dit een wake-up call is geweest voor volwassen en volwassenen massaal gaan thuiswerken, hun contacten minimaliseren, afstand houden en bij klachten thuisblijven en testen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 25 Nov 2021 14:51

Re: Coronavirus

HollyGolightly schreef:Ik ben opgelucht. Ik hoop dat dit een wake-up call is geweest voor volwassen en volwassenen massaal gaan thuiswerken, hun contacten minimaliseren, afstand houden en bij klachten thuisblijven en testen.


Ik vrees dat dat een utopie is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem326

Bericht 25 Nov 2021 15:08

Re: Coronavirus

Tom schreef:
HollyGolightly schreef:Ik ben opgelucht. Ik hoop dat dit een wake-up call is geweest voor volwassen en volwassenen massaal gaan thuiswerken, hun contacten minimaliseren, afstand houden en bij klachten thuisblijven en testen.


Ik vrees dat dat een utopie is.

Niet volledig. De grootse groep mensen is echt van goede wil.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 25 Nov 2021 15:35

Re: Coronavirus

Calathea schreef:Ik vind het prima maar dit is weer zo'n halve maatregel, dat helpt toch niets?


Nou precies dit. Ik vind het echt een maatregel van niks.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Nov 2021 15:46

Re: Coronavirus

Giselle schreef:
Calathea schreef:Ik vind het prima maar dit is weer zo'n halve maatregel, dat helpt toch niets?


Nou precies dit. Ik vind het echt een maatregel van niks.


Ja eens. Ik hoop ook van harte dat de scholen open blijven maar realiseer me ook dat wat nodig is, nodig is.

Zou de angst voor rellen toch ook mee spelen? Het lijkt me echt ontzettend moeilijk, dit soort beslissingen maken. Met een harde lockdown dupeer je weer zoveel mensen (de winkeliers en horeca in de december maand ook). Wat zal het moeilijk zijn te beslissen wat te doen.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers