Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sinterklaasstress

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Nov 2021 22:30

Sinterklaasstress

Hoe gaan jullie hier mee om? Ik merk aan alles dat J het super spannend vind. Ik was er zo klaar mee dat ik vandaag uit frustratie heb geroepen dat het allemaal 1 grote leugen is en dat ik de cadeaus gewoon koop.
Vervolgens kreeg ik allemaal vragen als mama wanneer was jij in Spanje dan? En hoe kom je aan de zwarte pieten? Mag ik nu ook 1 can je pieten worden.

Hij was er nog niet klaar voor of wilde er niet aan? We hebben wel echt heel duidelijk gezegd dat hij dit absoluut aan niemand anders mag vertellen.
2015 💙
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 12 Nov 2021 22:38

Re: Sinterklaasstress

Sinterklaas was hier ook altijd een stressvolle periode voor zoon. Eigenlijk geloofde hij nooit echt in Sinterklaas maar toch een hoop stress. Dit werd ook niet minder toen hij echt officieel wist van het niet bestaan.
Dit jaar is voor het eerst dat ik rond deze tijd nog niks gemerkt heb en hij is nu elf.

Ik maakte het altijd zo duidelijk mogelijk. Schoenzetkalender, op de gewone kalender schrijven wat wanneer was op school, niet te veel drukte opzoeken enz. Maar eigenlijk was het elk jaar gewoon uitzitten tot de feestdagen voorbij waren.
2010 2012
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 12 Nov 2021 22:55

Re: Sinterklaasstress

Wij hebben het verhaal nooit zo groot gemaakt. Geen Sinterklaasjournaal, of landelijke intocht. Soms even naar de plaatselijke intocht, en dan ‘s avonds schoen zetten. Ze mochten drie keer hun schoen zetten en dan met Sinterklaasavond een zak met cadeautjes. Ik heb ook nooit hele verhalen opgehangen om ze langer te laten geloven. Mijn dochter bedacht op en gegeven moment dat het wel erg raar was en dat wij die cadeautjes waarschijnlijk kochten en dat hebt ik toen bevestigd en toen was het klaar. Mijn zoon gelooft nog wel, maar we hebben nu thuis gezegd dat we geen Sinterklaas vieren, maar cadeautjes doen onder de kerstboom en dat vindt hij prima. Hij is er sowieso nooit zo in geïnteresseerd geweest eigenlijk.

Vorig jaar hebben we voor het eerst kerstcadeautjes gedaan onder de boom en dat vonden we allemaal veel leuker. De kinderen zagen er regelmatig een cadeautje bijkomen, dus geen spanning of je iets krijgt. Ze vonden het ook heel leuk om zelf iets te bedenken en te kopen voor een ander. Dat ging zo gezellig en leuk. We hebben toen nog wel Sinterklaas gevierd (heel klein), omdat we dachten we niet onderuit te kunnen, maar dit jaar bleek dat zoon dat allemaal prima vindt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Nov 2021 08:43

Re: Sinterklaasstress

Onze oudste was altijd vragen aan het stellen. Ik denk dat hij altijd zijn twijfels heeft gehad maar dat hij het graag wilde geloven.
Toen hij drie was zei hij al dat de schoorsteen te klein was om iemand doorheen te laten gaan, dat er een echte Sinterklaas was maar ook neppe, ik hoor hem nog door het dorp roepen dat hij de hulp Sint gezien had en dat op tv de echte was en ga zo maar door.

Daarnaast vond hij het aan de andere kant ook spannend, hoorde mensen op ons dak lopen, vond het eng dat er iemand binnen kwam om iets in zijn schoen te doen ed.

Afgelopen zomer was hij er weer mee bezig. Wij antwoordde altijd op al zijn vragen:” wat denk je zelf?”. Om de verhalen niet groter te maken. Maar hij liep daar steeds meer in vast en afgelopen zomer, met 6 jaar was dus het moment dat we het hem “ verteld” hebben door hem te helpen om zelf tot deze conclusie te komen.

Wij waren bang dat hij andere kinderen met zijn vragen mee zou nemen ik zijn twijfel. Nu hij het weet speelt hij super leuk mee met zijn broertje, zei hij van de week dat hij de enige in de klas is die het grote mensen geheim kent met een grote lach op zijn gezicht en wil hij graag helpen met een cadeautje uitzoeken voor zijn broertje en de zak klaar zetten ed. En geen angst meer voor mensen op het dak, dat zijn gewoon vogels die je hoort of vreemde mensen die het huis binnen komen👍🏻
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 13 Nov 2021 09:31

Re: Sinterklaasstress

Hier is dochter er al sinds vorig weekend druk mee. Maar ze is er wel rustig onder.
We gaan straks naar de intocht kijken op tv en morgen komt hij hier met de boot langs. Dan kijken en zwaaien we even.
Ze mag 3 keer haar schoen zetten en we vieren pakjes avond met ons gezin. We kopen niet teveel. Ze zal Sinterklaas op school zien.

De schoonfamilie wil ook weer een Sint en Pieten huren en laten komen. Iedereen mag dan bij Sint op schoot en we leveren een praatje in. Ze krijgen dan 1 cadeau. Dan komen er 10 kinderen. Ik heb dus gezegd dat wij dat teveel vinden. Dat wil ik gewoon niet. We hebben dat 1 keer gedaan. Ze vond het doodeng en het was met al die kinderen veel te hysterisch.
En ach, het mag toch niet... teveel volwassenen bij elkaar...
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 13 Nov 2021 11:33

Re: Sinterklaasstress

Hier gelukkig geen stress. Ze vinden het beide wel leuk en interessant en zijn er veel mee bezig, maar niet dat ze er minder om slapen of last van hebben.
We maken het zelf ook niet te groot.
En de oudste is best kritisch. Die begon 2 jaar geleden al met vragen stellen over het allemaal wel echt is, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 20 Nov 2021 23:07

Re: Sinterklaasstress

Stress is het niet, ze geloven wel en niet.
Volgend jaar gaan wij vertellen dat het 1 grote leugen is. Nu kan het gewoon niet, omdat hun nichtjes hier al een poosje logeren. Die geloven er echt heilig in.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 21 Nov 2021 14:48

Re: Sinterklaasstress

Wat sneu zeg voor je zoontje.

Hier eigenlijk geen stress, het is niet echt anders dan anders.
<<

Brooke

Bericht 21 Nov 2021 15:28

Re: Sinterklaasstress

Ik had hier vroeger ook last van toen ik klein was. Ik kon er echt goed ziek van zijn tot overgeven aan toe. Ik weet niet goed meer wat mijn ouders eraan gedaan hebben toen de tijd. Ze zijn toen wel een paar keer met mij naar de huisarts gegaan met mij wat niks opleverde. De huisarts had toen ook geadviseerd om te vertellen dat Sinterklaas niet echt was, maar dat hebben mijn ouders toch niet voor gekozen toen de tijd. Denk dat ze er niet al te veel aandacht hebben besteed en er voor zorgden dat het ook nog ergens anders om draaide dan alleen maar sinterklaas. Uiteraard wel schoen zetten, intocht kijken en pakjesavond. Op een gegeven moment was ik er zomaar overheen gegroeid en nog lang voordat ik de leeftijd had, (denk dat ik 6 of 7 was) ontdekte ik zelf dat Sinterklaas niet echt was. Niet eens door een duidelijk iets ofzo, maar gewoon omdat ik ging nadenken dat de paashaas en de kerstman ook niet echt waren. Dus hier niet echt tips maar het kan dus ook zo zijn dat ze er ineens overheen zijn het jaar erop.

Mijn jongste dochter is een gevoelig meisje en hoewel ze nog maar 3 jaar is, is ze al heel bewust van het hele Sinterklaasfeest en heeft er ook echt interesse in. Ik houd het bewust voor haar nu ook rustig, ook omdat ze heel onrustig slaapt op dit moment (ze praat, gilt en huilt in d'r slaap). Ze lijkt er verder gelukkig nog geen last van te hebben, maar ik houd het wel in de gaten. Ik wilde eerst met haar naar het Sinterklaashuis hier in de stad, maar ik sla toch over. Er werd op de psz al voordat de Sint in het land kwam al volop aandacht aan besteed met kleurplaten en liedjes etc. Dus heb er nu bewust voor gekozen het toch het rustig te houden. Er wordt al genoeg aandacht aan besteed. Dus wel schoen zetten, intocht hebben we ook gekeken, we kijken het journaal, maar dat is het ook. Zorg dat er ook genoeg ruimte en aandacht is voor andere (leuke) dingen en het daaromheen dus niet over Sinterklaas gaat.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 28 Nov 2021 20:53

Re: Sinterklaasstress

Hier werd ik na een week slecht slapen door de Sinterklaas stress er zo gek van, dat ik een matras naast m'n bed heb gelegd waar ze op mag slapen, en dat haal ik wel weer weg als Sinterklaas weer naar Spanje is. Elke nacht 6-8 keer eruit om te vragen of het al ochtend was, of ze er al uit mocht, of Sinterklaas al geweest was, of ze bij mij mocht slapen etc. Zo slapen we tenminste allemaal goed, dat is me heel wat waard haha.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Nov 2021 21:02

Re: Sinterklaasstress

Ach wat sneu Phileine. Ik las (hier?) ergens als tip dat je voor kinderen die het spannend vinden ook iets in een schoentje kan doen voor als je bijvoorbeeld terugkomt van het boodschappen doen. Piet is dan vroeg begonnen aan zijn ronde. 😊👍🏼
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 28 Nov 2021 21:40

Re: Sinterklaasstress

Dat is zeker een goede tip, dankjewel. Ik heb hier al wel gelijk gezegd dat ze alleen op woensdag en zaterdag haar schoen mocht zetten, dat helpt al iets. Maar alles eromheen vind ze ook zo spannend. Rommelpiet op school, zou hij dan ook hier geweest zijn? (Om vervolgens stiekem naar beneden te sluipen en de stoelen op de grond te leggen, kijk nou mama, Rommelpiet is geweest;))
Of ze denkt dat ze Sinterklaas op het dak hoort, of ze wel lief geweest is, of ze nog wel een kadootje krijgt als ze een keer niet geluisterd heeft.... Ben blij als het 6 december is :D

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers