Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 19 Nov 2021 18:11

Re: Coronavirus

Nu niet, het is amper 3 maanden geleden dat ik mijn laatste prik gehad heb. Komende lente/zomer wel. Oudste zou ik ook laten prikken wanneer het kon. Nu is het maar afwachten tot ze het krijgt.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Nov 2021 18:15

Re: Coronavirus

Ja, die boosterprik zou ik wel nemen. Maar als het zover is dat kinderen vanaf 5 jaar ook gevaccineerd gaan worden vind ik het ineens veel lastiger. Dat voelt dan overdreven of zo terwijl ze natuurlijk wel corona kunnen verspreiden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Nov 2021 21:07

Re: Coronavirus

Ja hoor ik wil booster heel graag. Ik voel me maar een sukkeltje met 1 janssentje 🤪 het liefst zou ik m’n vaccin trouwens aan Afrika geven Maarja…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 19 Nov 2021 21:19

Re: Coronavirus

Boosterprik laat ik wel zetten
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Nov 2021 21:23

Re: Coronavirus

Olíve schreef:Ja, die boosterprik zou ik wel nemen. Maar als het zover is dat kinderen vanaf 5 jaar ook gevaccineerd gaan worden vind ik het ineens veel lastiger. Dat voelt dan overdreven of zo terwijl ze natuurlijk wel corona kunnen verspreiden.

Precies dit. Voor mezelf vind ik de keuze gemakkelijk, maar voor mijn kinderen weet ik het nog niet.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 19 Nov 2021 21:28

Re: Coronavirus

Booster: ja, hier is mijn arm.

Voor onze 5 jarige: 😳 Man en ik liggen vooralsnog niet op 1 lijn.
Laatst gewijzigd door SoGood op 19 Nov 2021 21:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 19 Nov 2021 21:28

Re: Coronavirus

Ik ben denk ik redelijk snel aan de beurt voor de boosterprik (werk in de zorg), maar sta er niet om te springen.
Sinds de tweede vaccinatie heb ik blijvende pijn in mijn rechterarm gehouden waarvoor ik nog steeds bij de fysio loop en pijnstilling slik. Huisarts, fysio en echoscopist hebben allen aangegeven dat dit zeer waarschijnlijk door verkeerd prikken is gekomen,ze hebben erg veel patiënten met deze klachten.
Ik ben niet tegen vaccineren op zich, maar merk daardoor dat ik toch wat huiverig ben voor die derde prik. Ik weet eerlijk gezegd dus ook nog niet of ik hem wil.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Nov 2021 21:30

Re: Coronavirus

Hee JD, jij deed toch iets bij de bibliotheek? Ben je van baan geswitcht?
Laatst gewijzigd door Bliss op 20 Nov 2021 11:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Nov 2021 23:33

Re: Coronavirus

Pff het moet niet gekker worden hoor: https://nos.nl/artikel/2406287-opzettel ... e0BwlHLI6o
❤ 7 juni 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 19 Nov 2021 23:38

Re: Coronavirus

Ik krijg echt heel erg ‘natuurlijk selectie’ gevoel van zo’n bericht. Mooi laten doen, zelf laten dealen als ze heel ziek worden en lange termijn gevolgen hebben. Alhoewel, ik typ dit en denk nu ook: ja nee shit, dan is de werkgever daar weer de dupe van en natuurlijk de zorg.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 20 Nov 2021 04:58

Re: Coronavirus

Mijn schoonvader zei het van de week ook, ik ben gevaccineerd, maar zou het toch wel willen krijgen, misschien is dat de beste optie, dat iedereen zijn beurt krijgt 🤷‍♀️ zodat besmettingen daarna ook dalen. Zeg het maar wat het beste is.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Nov 2021 08:51

Re: Coronavirus

Marsy31 schreef:Ik krijg echt heel erg ‘natuurlijk selectie’ gevoel van zo’n bericht. Mooi laten doen, zelf laten dealen als ze heel ziek worden en lange termijn gevolgen hebben. Alhoewel, ik typ dit en denk nu ook: ja nee shit, dan is de werkgever daar weer de dupe van en natuurlijk de zorg.


Ja, ik krijg (ook) heel gemene gevoelens als ik dit lees. Omdat ze de zorg er mogelijk onnodig met belasten en idd alle andere partijen om hen heen. Maar Jezus van een idioten.
<<

ChiQ

Bericht 20 Nov 2021 09:01

Re: Coronavirus

Ik was vorige week ziek. Echt enorm verkouden, hoofdpijn en echt zo'n diepe pijn in mijn spieren. Ik ben echt heel eerlijk dat ik dan zeg: laat het dan maar Corona zijn. Dan heb ik het gehad. Als ik toch ziek moet zijn. Was het overigens niet. Ben 4x getest. Wil na 2j ook een keer antistoffen hiertegen en ik zou heel blij zijn als ik daarmee een jaartje een QR code heb. Eerlijk is eerlijk. Ik zou het niét zelf opzoeken maar dit gaat wel helemaal de verkeerde kant op zo!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Nov 2021 09:11

Re: Coronavirus

Bliss schreef:Pff het moet niet gekker worden hoor: https://nos.nl/artikel/2406287-opzettel ... e0BwlHLI6o


Wat een fucking idioten. En dan inderdaad 'per ongeluk' wel heel ziek worden en toch medische hulp nodig hebben en de zorg belasten.

Nou moet ik wel heel eerlijk zeggen dat dit bij waterpokken onder de kinderen wel gebeurt hè, van die waterpokken 'feestjes' want dan hebben de kinderen het maar gehad. Toen ik dat vertelde aan Amerikaanse vrienden klapperden zij ook met hun oren, immers word je daar gewoon gevaccineerd tegen de waterpokken.

Maar dit betreft corona voelt toch wel weer meer echt als een domme egoïstische keuze omdat je het maatschappelijk belang niet begrijpt.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 20 Nov 2021 09:14

Re: Coronavirus

Ik lees op verschillende plekken (zoals nu bij Chiq) dat je dan een jaar een qr hebt, maar ik heb het herstelbewijs ook toegevoegd aan m’n app en daar staat maar 180 dagen geldigheid.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Nov 2021 09:30

Re: Coronavirus

Marin schreef:
Bliss schreef:Pff het moet niet gekker worden hoor: https://nos.nl/artikel/2406287-opzettel ... e0BwlHLI6o


Wat een fucking idioten. En dan inderdaad 'per ongeluk' wel heel ziek worden en toch medische hulp nodig hebben en de zorg belasten.

Nou moet ik wel heel eerlijk zeggen dat dit bij waterpokken onder de kinderen wel gebeurt hè, van die waterpokken 'feestjes' want dan hebben de kinderen het maar gehad. Toen ik dat vertelde aan Amerikaanse vrienden klapperden zij ook met hun oren, immers word je daar gewoon gevaccineerd tegen de waterpokken.

Maar dit betreft corona voelt toch wel weer meer echt als een domme egoïstische keuze omdat je het maatschappelijk belang niet begrijpt.


Hé? Worden kinderen in Nederland niet ingeënt tegen waterpokken?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Nov 2021 09:33

Re: Coronavirus

Nee. Volgens mij hebben we dit gesprek zelfs al eens gehad. (en no offense Maar Dat weet je toch nog wel van vroeger? Dat kan natuurlijk verandert zijn met de jaren maar als kind zijn wij toch ook niet ingeënt daar tegen?)
Let's discover the world together.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 20 Nov 2021 09:35

Re: Coronavirus

Ze zijn bezig om daar een jaar van te maken. Maar ik weet niet of ze dit inmiddels hebben doorgevoerd.

https://www.nu.nl/coronavirus/6165719/g ... -jaar.html
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Nov 2021 09:40

Re: Coronavirus

Uh nee, hoezo weet ik dat van vroeger? Ik weet geen enkele injectie bewust. Mijn vroegste herinnering is mijn amandelen eruit toen ik 8 was haha. Ik heb geen idee wat de verschillen hiertussen zijn tussen hier en Ned. Ga ik eens opzoeken, ik ben misschien naïef maar ik dacht, tot 10 minuten geleden, dat inentingen overal hetzelfde waren op de wereld. En nee, dat heb je me dus ook niet eerder verteld want dan had ik het niet gevraagd. Vraag me nu af of er meer verschillen zijn (in kindervaccinaties dan). Ga even kijken!
Afbeelding
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 20 Nov 2021 09:41

Re: Coronavirus

June schreef:Ik lees op verschillende plekken (zoals nu bij Chiq) dat je dan een jaar een qr hebt, maar ik heb het herstelbewijs ook toegevoegd aan m’n app en daar staat maar 180 dagen geldigheid.


Ja vanaf sept een jaar!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Nov 2021 09:42

Re: Coronavirus

Oh ik weet dat soort dingen gewoon van vroeger dat wij waterpokken kregen. En misschien niet exact welke vaccinaties we kregen maar wel dat we gevaccineerd werden. Scheelt misschien ook dat ik 6 jaar met m'n broertje scheel en het van hem dus wat meer herinner.

Op de website van het RIVM staat het Nederlandse rijksvaccinatieprogramma mocht je het van Nederland willen zien.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Nov 2021 09:57

Re: Coronavirus

@Marsy31 over het waterpokken vaccin. Ik heb begrepen dat ze het niet doen in Nederland vanwege dat het vaccin niet for life is. De kans om het later te krijgen is dan aanwezig en voor volwassenen is het gevaarlijker dan voor kinderen.
Wel willen ze een vaccinatie tegen gordelroos ontwikkelen voor ouderen. Omdat je daar wel meer kans op hebt als je vroeger de waterpokken hebt gehad.
Ook krijgen kinderen in NL de waterpokken op jongere leeftijd dan in andere landen, waardoor het milder verloopt met uitzonderingen daar gelaten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Nov 2021 10:17

Re: Coronavirus

Oh, ik dacht maar dat de kans op gordelroos juist kleiner was als je waterpokken gehad had, haha. Had ik dus helemaal verkeerd!
Een vaccin tegen waterpokken mis ik trouwens echt niet.. Het is even vervelend, daar niet van, maar voor kinderen is het verder eigenlijk niet gevaarlijk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Nov 2021 10:33

Re: Coronavirus

Oh Raven, wat interessant en ben ik ook eigenlijk wel mee eens, alhoewel ze volgens mij hier nog steeds kunnen krijgen maar is het milder met vaccin (soort van Corona vaccin zeg maar haha)?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 20 Nov 2021 10:45

Re: Coronavirus

Over waterpokken gesproken. Hier hebben ze de waterpokken tegelijk gehad, ze adviseren ook niet voor niets op school om ze naar school te laten komen, zodat meerdere kinderen ze kunnen oplopen. Tenzij ze er echt ziek van zijn natuurlijk. Zelf heb ik nooit de waterpokken gehad, kans op gordelroos is dan ook erg klein.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers