Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem166

Bericht 04 Sep 2013 20:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje in de overgang, wat ontzettend verdrietig is dit voor jullie. Jullie hebben al zo'n moeilijke tijd achter de rug. En dan nu dit... Meid, ik hoop van harte dat die ene embryo uiteindelijk wel uitgroeit tot een kindje. Sterkte met het nemen van alle moeilijke beslissingen. Hopelijk vinden jullie steun bij elkaar om dit te verwerken en komt er ooit, zij het op wat voor manier, toch een kind in jullie leven.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 04 Sep 2013 20:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje in de overgang. Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Sep 2013 22:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Bisq op 05 Sep 2013 13:26, in totaal 2 keer gewijzigd.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem103

Bericht 04 Sep 2013 22:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Geen kinderen kunnen krijgen was echt een van mijn grootste angsten, ik kan me niet eens voorstellen hoe jij je moet voelen. Heel veel sterkte Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 05 Sep 2013 06:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik biecht op dat ik heel graag een tweede kindje wil.

Ik was al zwanger van de tweede maar dat is mis gegaan. Nu zijn we aan het uitstellen omdat mij man werkloos is. Zelf baal ik hier van..

Het leeftijds verschil wordt voor mij gevoel veelste groot.. straks al meer dan 4 jaar!
Zelf wil ik er weer voor gaan, maar manlief wil dan wel zekerheid in zijn werk.. Wat ik wel weer snap, maar ik wil zo graag!


Mijn man hoorde afgelopen kerst dat hij in Maart thuis zou komen te zitten. We waren toen al 'bezig' voor een tweede kindje en hebben dit ook zo gelaten. Nu is het bij ons wel anders omdat ik weer het ziekenhuis in zou raken, dan verspil je niet zomaar een paar maanden. En word je wel meteen zwanger, in 9 maanden tijd kan er ook veel gebeuren. Wij hebben dus de keuze gemaakt dat geen werk hebben geen reden zou zijn om een pauze in te lassen. En nu heeft mijn man weer tijdelijk werk, en ik ben nog niet zwanger. Vanaf de herfstvakantie zit hij weer thuis (gaan we vanuit) en dan staan we er weer hetzelfde voor. Ik vind namelijk het leeftijdsverschil dan ook groot worden.
<<

Anoniem123

Bericht 05 Sep 2013 06:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met overgangsverschijnselen: wat vreselijk rot allemaal dit. En dan heb ik het nog zacht uitgedrukt. Heel veel sterkte.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Sep 2013 11:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik biecht op dat ik heel graag een tweede kindje wil.

Ik was al zwanger van de tweede maar dat is mis gegaan. Nu zijn we aan het uitstellen omdat mij man werkloos is. Zelf baal ik hier van..

Het leeftijds verschil wordt voor mij gevoel veelste groot.. straks al meer dan 4 jaar!
Zelf wil ik er weer voor gaan, maar manlief wil dan wel zekerheid in zijn werk.. Wat ik wel weer snap, maar ik wil zo graag!


Wij hadden allebei geen werk en zijn er toch voor gegaan, we zijn 9 mnd bezig geweest. Per november is mijn vriend weer werkloos en ik werk zo'n 10 uur per week, maar wij gaan er vanuit dat het wel goed komt. Ik wilde ook niet teveel leeftijdsverschil en zekerheid heb je nooit.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Sep 2013 08:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Annemie schreef:
Biechtje schreef:Ik biecht op dat ik heel graag een tweede kindje wil.

Ik was al zwanger van de tweede maar dat is mis gegaan. Nu zijn we aan het uitstellen omdat mij man werkloos is. Zelf baal ik hier van..

Het leeftijds verschil wordt voor mij gevoel veelste groot.. straks al meer dan 4 jaar!
Zelf wil ik er weer voor gaan, maar manlief wil dan wel zekerheid in zijn werk.. Wat ik wel weer snap, maar ik wil zo graag!


Wij hadden allebei geen werk en zijn er toch voor gegaan, we zijn 9 mnd bezig geweest. Per november is mijn vriend weer werkloos en ik werk zo'n 10 uur per week, maar wij gaan er vanuit dat het wel goed komt. Ik wilde ook niet teveel leeftijdsverschil en zekerheid heb je nooit.


Mijn vriend is ook werkloos. Nu al bijna een jaar. Ik werk zelf tussen de 20 en 30 uur in de week, maar van alleen mijn loon komen we niet rond. Met ww van vriend wel.
Hier was de zwangerschap niet helemaal gepland, maar geen baan zeker geen reden om er niet voor te gaan.
Hij solliciteert inmiddels overal op en hopen dat hij snel iets gevonden heeft. Hiervoor deed hij dat een tijd wat minder door verbouwing en verhuizing.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 06 Sep 2013 11:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nou ik snap wel dat geen werk voor anderen een reden kan zijn om er niet voor te gaan. Ik heb ook geen vast contract, maar op het moment wel werk en uitzicht op contractverlenging. Het zijn sowieso onzekere tijden op werkgebied, maar enige financiele zekerheid was voor ons wel belangrijk.
<<

anoniem39

Bericht 06 Sep 2013 12:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje in de overgang, wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte gewenst!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Sep 2013 15:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zelfs anoniem vind ik het moeilijk om dit op te schrijven!
Ik ben halverwege mijn zwangerschap en denk vaak is dat nu wat ik echt wilde? Had ik niet langer moeten wachten?
Mijn grootste droom was moeder worden het leek me geweldig. Kon uren fantaseren over de zwangerschap en nu is het zover en heb ik dit gevoel helemaal niet!
Ik voel me zo schuldig naar het kindje in mijn buik :( Ik snap ook niet helemaal waar de gedachte vandaan komt maar de gedachte dat mijn leven dadelijk nooit meer hetzelfde zal zijn benauwd mij enorm.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 06 Sep 2013 18:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje wat vervelend dat je je zo voelt. Ik denk dat het een beetje angst is voor het onbekende. Dat je je zelf onbewust afvraag of je het wel kan of niet. Zou dat kunnen?
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 06 Sep 2013 19:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Zelfs anoniem vind ik het moeilijk om dit op te schrijven!
Ik ben halverwege mijn zwangerschap en denk vaak is dat nu wat ik echt wilde? Had ik niet langer moeten wachten?
Mijn grootste droom was moeder worden het leek me geweldig. Kon uren fantaseren over de zwangerschap en nu is het zover en heb ik dit gevoel helemaal niet!
Ik voel me zo schuldig naar het kindje in mijn buik
:( Ik snap ook niet helemaal waar de gedachte vandaan komt maar de gedachte dat mijn leven dadelijk nooit meer hetzelfde zal zijn benauwd mij enorm.


Dit heb ik precies zo (zwart gedrukte) Had het denk ik een beetje teveel geromantiseerd van tevoren...Nu zie ik ineens allemaal beren op de weg. Komt voor een groot deel van de hormonen denk ik. Gaat vast goed komen met ons!
Afbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 06 Sep 2013 20:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb zelfs in de eerste weken van Elena gevraagd aan mijn vriend waarom we ook alweer een kind wilde. Ik vond het zó zwaar, mede doordat ze erg huilde. Hij vond het echt heel erg dat ik het uitsprak, maar zo voelde ik me wel. Maar het is goed gekomen ;-) en zo gaat t bij jou vast ook. Het is ook een enorme verandering!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Sep 2013 21:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik biecht op dat ik net weer heel hard heb zitten huilen omdat er geen derde kindje gaat komen. Sommige dagen heb ik er vrede mee en denk ik dat het zo ook goed is maar andere dagen ben ik er nog steeds intens verdrietig om :cry:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Sep 2013 21:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zo herkenbaar!!
Kon heel verdrietig worden bij de gedachten dat ze groter en ouder zou worden (dan zag ik de kindjes van vrienden) en dat wilde ik helemaal niet.. Want daar moet je dan voor zorgen, en hoe doe je dat dan, en hoe regel je dat dan en lukt dat wel?
En daarbij vond ik zwanger zijn gewoon geen ruk aan, dus daar kon ik ook al niet van genieten.
Zoals mn voorgangster zeggen, ik denk dat het vaak te veel geromantiseerd wordt, en denk dat het deels ook gewoon koud water vrees is.
Je moet er in groeien!

(zo, lekker onsamenhangend bericht dit)
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 06 Sep 2013 21:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik biecht op dat ik net weer heel hard heb zitten huilen omdat er geen derde kindje gaat komen. Sommige dagen heb ik er vrede mee en denk ik dat het zo ook goed is maar andere dagen ben ik er nog steeds intens verdrietig om :cry:


He wat vervelend. Is het op medisch advies of een gezamelijk besluit?
Als ik je quote moet verwijderen zeg je het maar
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Sep 2013 21:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn man wil geen derde kindje. Ik snap zijn kant helemaal en neem het hem ook niet kwalijk, het maakt mijn verdriet er alleen niet minder op helaas.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 06 Sep 2013 21:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

He wat lastig lijkt me dat. Er is wat dit betreft ook geen middenweg. Sterkte!
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 06:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vond het begin bij R ook vreselijk. Er wordt vaak alleen maar opgehemeld hoe geweldig het allemaal is een kleine baby. Ik vond het vreselijk, ik heb echt meerdere malen gezegd als er nu iemand hem mee wil nemen heel graag. Dat meende ik natuurlijk niet echt maar ik vond er niets aan een kleine baby. Bij N ging het veel beter maar ik ben wel echt klaar met kleine baby's voor mezelf. Ik vind het daarom knap dat je dit durft te zeggen, ik denk dat het ook wel angst is voor het onbekende en wat hormonen maar je kunt het beter uitspreken dan verzwijgen. Maar het komt vast allemaal goed!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 07 Sep 2013 14:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met twijfels over de leukheid van zwangerschap: het kán natuurlijk koudwatervrees zijn maar houd jezelf wel goed in de gaten! Misschien heb/ krijg je wel een prenatale depressie..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Sep 2013 15:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb wat meer in het begin van de zwangerschap me vaker down gevoeld ook. Ik vond het zo raar dat ik opeen geen gat meer in de lucht kon springen van geluk. Dat is gelukkig bijgetrokken in de loop van de zwangerschap.
Ik zou je gevoel ook goed in de gaten houden. Misschien kun je er met iemand over praten over die gevoelens?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 07 Sep 2013 20:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik voel me rot.
Mijn kinderwens begint steeds groter te worden. Het gaat op en af, maar momenteel is het ontzettend erg. Op dit moment is het geen optie ivm studie. En er komt bij dat mijn vriend er nu echt nog 'niet op zit te wachten'. Hij weet ook niet wanneer wel, maar voor zijn gevoel voorlopig nog niet. Natuurlijk is dit van groot belang, want je moet het met zn 2en voor 100% zeker willen. Ik wacht dus af, maar voel me wel vervelend door de onzekerheid en mijn steeds groter wordende verlangen naar een kindje.

Ik kan gelukkig wel goed met mijn gevoel bij hem terecht.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Sep 2013 10:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als het momenteel geen optie is, dan kun je niets anders doen dan dealen met die gevoelens. Probeer het een beetje los te laten en richt je op andere leuke dingen in het leven. Dat is niet makkelijk, maar je helpt jezelf er ook niet mee als je er teveel mee bezig bent. Dan doe je jezelf alleen maar verdriet. Ik had het zelf ook bij vlagen gedurende mijn studie. Soms een tijdje heel hevig, dan weer een tijd niet. En uiteindelijk lukte het me om het uit te zetten, omdat ik ook niet wist of we er na mijn studie wel voor zouden gaan. En toen was is afgestudeerd en begon mijn vriend er zelf over. Ik was binnen twee maanden na afstuderen zwanger.

Hoe lang moet je nog studeren?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Sep 2013 11:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Een naamvraagje:
Onze beide moeder heten Marion, mijn man zijn oma heet Maartje. Wij zouden een dochter graag de naam Mara geven, vinden jullie dit gek als eerste naam? Zo'n rechtstreekse vernoeming?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers