Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weet jij waar je familie vandaan komt?

<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 30 Nov 2013 15:32

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Bij mijn opa (van mijn vaders kant) is ooit iemand op bezoek geweest die afstamde van onze familie. Hij woonde inmiddels in Amerika, en had onze stamboom uitgezocht tot ergens rond 1500. Hij had al een reis naar Nederland gepland, en heeft toen het adres van opa opgezocht om de stamboom te kunnen delen. Ik heb deze stamboom een tijd in mijn bezit gehad, maar helaas is deze uiteindelijk kwijt geraakt toen het de familie rondging.

Mijn familie komt van oorsprong uit een heel klein dorpje in Noord-Brabant, dit is hetzelfde dorp als waar ik ben opgegroeid en waar nog het overgrote deel van de familie woont. Dus we zijn nogal standvastig haha.

Misschien moet ik er toch eens induiken, heel interessant om die verhalen te horen!
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 30 Nov 2013 16:27

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Mijn moeders kant van de familie komt uit Frankrijk, tot in 1700 is het uitgezocht. Heel interessant en leuk om te zien. Mijn vaders kant weet ik eigenlijk niet, ik vermoed dat dat veelal in en om Emmen blijft. Mijn vader komt zelf uit die omgeving en zijn naam komt daar heel veel voor.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 30 Nov 2013 17:45

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Mijn vader heeft een tijdje gezegd dat hij onze stamboom eens uit wilde zoeken als hij eenmaal met pensioen was. Dat is hij nu bijna 2 jaar en helaas nog niet aan toe gekomen. Het lijkt me echt heel leuk en interessant om dit allemaal uit te zoeken!
Het zal er bij ons wel op neerkomen dat de stamboom helemaal in Friesland ligt, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 30 Nov 2013 18:32

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Bij de familie kant van mijn moeder is er wel eens wat uit gezocht, maar niet tot heel ver terug. Mijn opa en oma en hun ouders komen uit Amsterdam, en daarvoor kwamen ze uit Zeeland. Het schijnt dat ook een Spanjaard zich in onze familie heeft gevoegd, wat de donkere haren en ogen in de familie verklaart.

Van mijn vaders kant weet ik verder nik, behalve dat zijn roots en die van mijn opa in Friesland liggen en die van mijn oma in 't Gooi.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 30 Nov 2013 19:17

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Bij ons staat er een hele stamboom op internet, ben ik een keer per toeval achter gekomen. Vond het wel leuk om te zien.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 30 Nov 2013 19:39

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Ik heb op wiewaswie.nl zonet mijn opa gevonden. Wat een leuke site!
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 30 Nov 2013 19:55

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Nee, ik heb eigenlijk geen idee. Ik geloof dat het weleens uitgezocht is maar toen vond ik dat nog helemaal niet interessant dus ik heb me er toen ook niet in verdiept.
<<

Nyx

Bericht 30 Nov 2013 19:55

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Nyx schreef:Van mijn moeder is de stamboom zeker

Van mijn vader niet. Het enige wat we met enige zekerheid kunnen zeggen is dat we onze achternaam van Napoleon hebben gekregen.


Ik blijk het dus helemaal verkeerd te hebben.

" Er gewaagd van familie-aantekeningen van het geslacht van ***, waarin staat dat naam van man. door den Roomsch-koning Sigismund (=Sigismund I, koning van Polen 1506-1548) ge-adeld is, volgens brieven van nobilitatie d.d. 15 Nov. 1516. Hij wordt in deselven genoemd naam van man van Antwerpen en vereerd met den tijtel van v. **** en adellijk wapen."

En op het moment dat hij geadeld werd was de naam één letter afwijkend van mijn achternaam. Daarna is hij overgegaan op mijn achternaam. Niks niet Napoleon, Sigismund dus.
<<

Anoniem273

Bericht 30 Nov 2013 20:08

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Wij hebben een familiewapen van m'n moeders kant, we stammen af van Frans van Borssele, een stadhouder die in het geheim getrouwd was met hertogin Jacoba van Beieren.

Verder heb ik Spaans en Frans bloed, van way back maar mensen vragen altijd aan ons of we Frans of Spaans zijn :)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 30 Nov 2013 20:18

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Lady starstruck schreef:Ik heb op wiewaswie.nl zonet mijn opa gevonden. Wat een leuke site!


Afbeelding
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 01 Dec 2013 22:48

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Van mijn vaderskant is de stamboom helemaal bekend tot ergens in 1500. De neef van mijn vader heeft dat uitgezocht. We zijn in al die jaren ongeveer 5 km verderop terecht gekomen.

Van mijn moederskant weet ik niks.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 01 Dec 2013 23:02

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Ik heb geen flauw idee. Volgens mij is er ook niemand die het ooit heeft uitgezocht. Zou wel interessant zijn..
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem173

Bericht 01 Dec 2013 23:50

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Weet alleen mijn moeders kant. Die is rond 1600 in de achterhoek de grens vanuit Duitsland over gekomen. Daar waren het vooral grootgrondbezitters. Er is ook een streek in Duitsland die zo heet. Rond 1750 kwam er ruzie en is 1 broer naar Amsterdam verhuisd. Daar stamt onze tak vanaf.
<<

ChiQ

Bericht 02 Dec 2013 18:57

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Mijn overgroot ouders van mijn moeder komen uit Armenie. Die van mijn vader uit Syrie. Mijn oma's moeder is rus.

Laatst zijn we erachter gekomen dat de vader van mijn schoonvader niet zijn echte vader is. Dat is één van Nederlands rijkste en grootste holdings. Vond ik erg bijzonder.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 02 Dec 2013 19:15

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Leuk zeg, dat Wiewaswie! Ik heb gesorteerd op datum en zie mijn achternaam erin staan vanaf 1816 en vanaf dat moment alleen maar mensen met mijn achternaam met als akteplaats Stedum (Groningen). Echt heel leuk!

Ik vind http://www.meertens.knaw.nl/nfb/ ook een leuke site. Mijn achternaam kwam in 2007 maar 79 keer voor.

Edit: mijn opa heeft trouwens ooit een stamboomonderzoek laten doen. Daar liggen wat dingen van bij mijn vader. Zal vragen of ik er eens naar mag kijken.
<<

Troeliewoelies

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:15

Bericht 04 Dec 2013 09:37

Re: Weet jij waar je familie vandaan komt?

Ik heb mijn stamboom ook uitgezocht en inmiddels staan er 1080 familieleden in van beide kanten. :cheering: Helaas kom ik niet verder dan de 16e eeuw. :no:

De website die hier genoemd wordt is inderdaad handig! Als je daar niet meer verder komt, dan moet je echt gaan zoeken op Google. Wel ontzettend interessant! Zo ben ik erachter gekomen dat ik van heel ver Armeens en Noors bloed heb. Mocht je het leuk vinden om zo`n stamboom te maken, dan kan je je registreren op www.ancestry.com. Daar kan je je eigen stamboom opzetten.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers