Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic.

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Nov 2021 19:29

Re: Het grote slaaptopic.

Haha dat met die nagels deed die van ons ook Minoes.
Oké verschillende aanpak dus haha! Ja we hebben inderdaad die wat grotere.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 09 Nov 2021 21:21

Re: Het grote slaaptopic.

Jullie nog tips betreft een peuter van net 3 die sinds een paar maanden zo'n beetje iedere nacht wakker wordt met een andere 'smoes'? De ene keer zegt ie pijn te hebben, een andere keer heeft ie het koud, dan wil ie weer water of eten...en ga zo maar door.
Meestal laat ie zichzelf wel weer makkelijk instoppen om verder te slapen, maar er zitten nachten bij dat ie daar een stuk langer mee bezig is.
En het breekt me inmiddels op, want ik ligt daarna zo weer 1 a 2u wakker.

Ben er gewoon een beetje klaar mee. Hij sliep in de nachten altijd al wat lastiger, heeft vervolgens een jaar echt super goed geslapen en sinds een aantal maanden is het dus weer bijna iedere nacht eruit voor hem. En ik ben zelf al een slechte slaper, dat samen is geen fijne combinatie.

Dus als er iemand tips heeft?!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Nov 2021 23:04

Re: Het grote slaaptopic.

Wij zijn het gaan negeren. Dat was een paar nachten bikkelen (uren huilen), maar hield wel op. Het blijft een aandachtspunt, want het is nog steeds een patroon wat makkelijk ontstaat bij onze oudste.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Nov 2021 23:34

Re: Het grote slaaptopic.

Hier ook kind van net 3 die ineens bijna elke nacht wakker wordt en naar ons komt lopen. Volgens mij hoort dat ook echt bij de leeftijd (dromen). Hij heeft natuurlijk ook geen idee hoe laat het is. Misschien toch maar een slaaptrainer kopen.

MdU: kun je niet vooraf met hem afspreken dat hij er niet uit mag komen voor water, knuffel, alle andere ‘smoezen’ etc. En wat spullen klaar leggen voor zijn probleempjes, beker met water, deken voor als hij het koud heeft. Pijn lijkt me wel een lastige trouwens.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 10 Nov 2021 14:43

Re: Het grote slaaptopic.

Hij komt er dus niet uit..haha! Zei hij gisteren voor het naar bed gaan wel, dat ie dat ging doen, maar tot nu toe doet ie dat niet.
We zeggen iedere avond al dat ie ons niet hoeft te roepen, maar daar geeft ie niks om helaas. Vannacht zijn we het ook maar gaan negeren en inmiddels ook bedacht maar een tafeltje naast zijn bed te zetten met eventuele benodigdheden voor de nacht. Gaan we het meemaken.
Weet dat de oudste het ook een tijdje heeft gehad, maar die hield minder lang vol met roepen dan hij. Hopelijk heeft ie snel weer door dat slapen in de nacht toch wel erg fijn is.

Bedankt voor jullie tips!!

En ja pijn is dus een lastige, want weet niet of het echt is....hij zegt dan pijn te hebben aan zijn knie(en). Hij slaapt vaak op handen en knieën en snap dan dat dat zeer gaat doen (ik denk dat hij, net als ik, hypermobiel is en dan is die pijn helemaal te begrijpen), maar hij roept het ook vaak overdag terwijl er niks aan de hand is, maar hij weet dat ik dan reageer.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Nov 2021 08:28

Re: Het grote slaaptopic.

Nou jongens, vannacht heeft ie gewoon doorgeslapen. Ik had ook een bedbumper gekocht want hij gooit in z’n slaap ook z’n spenen uit bed en dacht misschien wordt hij daar wel wakker van, dat hij geen speen meer heeft. Ik weet niet wat het was maar hij werd om 7 uur wakker, hoera.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Nov 2021 10:25

Re: Het grote slaaptopic.

Hoera! Wat voor bedbumper heb je? Ik denk dat dat bij ons ook wel kan helpen, maar wordt het bedje daar niet veel te klein van?

Edit: ik zie nu dat er ook bumpers zijn die aan de buitenkant zitten. Die maken het bedje natuurlijk niet kleiner.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Nov 2021 12:01

Re: Het grote slaaptopic.

Ohja dat kan natuurlijk ook! Ik heb die van numero 74 gekocht. Hij zit nu aan de binnenkant, maar je zou hem ook aan de buitenkant kunnen strikken. Maakt het bed niet heel veel kleiner overigens.
https://archive-store.nl/nl/okergele-be ... 54QAvD_BwE
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 12 Nov 2021 16:00

Re: Het grote slaaptopic.

Hoe ging het de afgelopen nachten Carra?

En Harrison, heeft je zoontje vannacht weer doorgeslapen? Zou zo fijn zijn als de bedbumper de oplossing is!

Bij ons gaat het nu weer ietjes beter met slapen. Alleen het zelfstanding inslapen lukt haar 's avonds gewoon niet. We moeten echt iets gaan veranderen maar we weten niet hoe of wat. Het is nu echt minimaal een uur lang rondlopen, wiegen, knuffelen, zitten met haar terwijl ze zich in allerlei bochten wringt. Haar gewoon in haar bedje leggen kan ook niet want dan raakt ze gelijk overstuur. Na 1,5 uur valt ze meestal kneitermoe in slaap en dan kunnen we haar wegleggen. Dan wordt ze na 45 minuten weer overstuur en huilend wakker maar slaapt dan vaak na een minuut weer verder. We wachten daarom nu maar steeds een paar minuten als ze huilend wakker wordt omdat ze vaak weer in slaap valt.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 13 Nov 2021 10:28

Re: Het grote slaaptopic.

Klinkt nog steeds vrij slopend Nien! Elke avond zo lang bezig zijn met haar. Wij merken dat mijn dochter het ook fijn vindt om te knuffelen voor het slapen. Maar dit is wel heel lang. En steeds ietsje eerder op bed leggen? Werkt dat?

Bij ons lijkt het te verbeteren. Halleluja! Sinds ik in de nacht naar haar toe ga raakt ze niet meer zo overstuur en als ze dat wel is dan helpt een flesje. Deze week maar 1 keer een fles gegeven. Tegenover elke dag de maand ervoor. Dus we gaan goed vooruit! Moest er nog steeds wel een aantal keer uit. Maar goed, kleine stapjes!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Nov 2021 08:34

Re: Het grote slaaptopic.

Dat klinkt goed Carra! Stap voor stap.

Nien, klinkt best pittig! Hoe oud is ze? Misschien de chair method proberen?

Hier helpt die bedbumper echt goed! Hij slaapt nu de nacht door. Wordt wel iets vroeger wakker maar denk dat dat ook wel weer rechttrekt.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 15 Nov 2021 11:18

Re: Het grote slaaptopic.

Dank je voor het meedenken, Harrison!

Fijn dat de bedbumper zo goed werkt!

Mijn dochtertje is 14,5 maand. We hebben de chair methode inderdaad al geprobeerd maar ze vond dat heel naar dat ze ons zag zitten maar we haar niet vastpakken, dan gaat ze overstuur tegen het bed aanstaan. Ik denk eigenlijk dat ze nog veel te lang slaapt overdag, op de opvang slaapt ze 2 x heel lang en ook nog best laat voor haar leeftijd (tot 4u). Als ze bij ons is dan is haar ochtend dutje wat korter en is haar middagdutje eerder en lukt het inslapen ook beter. Ik heb het vermoeden dat het inslapen beter zal gaan als we haar ochtenddutje laten vallen. Dit zal wel binnen nu en 2 maanden zo zijn denk ik. Sinds een week ongeveer slaapt ze gelukkig wel weer de nachten door. We volgen nog steeds het 2-3-4 ritme.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Nov 2021 11:27

Re: Het grote slaaptopic.

Ohja dat zou goed kunnen hoor! Ochtenddutje max een half uur aanhouden en niet te lang na 15.00 uur slapen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 15 Nov 2021 15:39

Re: Het grote slaaptopic.

Ja inderdaad niet meer laten slapen na 15.00. Anders kan het zijn dat ze niet genoeg slaap hebben opgebouwd naar de nacht toe.

Wij hebben sinds gisteren ook een bedbumper. Ze heeft haar speentje er gewoon overheen gegooid. 🙈 En ze zat er de hele tijd aan te frutten. Hopelijk is dat gewenning.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Nov 2021 16:37

Re: Het grote slaaptopic.

Haha oh, leuk geprobeerd. Als onze zoon echt niet wilt slapen dan gooit hij ze er ook overheen inderdaad. Maar ze verdwijnen niet meer in z’n slaap tussen de spijlen door, dus dat is top. En denk dat het friemelen inderdaad wel gewenning zal zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Nov 2021 16:46

Re: Het grote slaaptopic.

Ik zat ook aan zo'n bedbumper te denken voor mijn dochter omdat het elke ochtend spenen rapen is. En als ze haar fles in bed drinkt kukelt die ook vaak door de spijlen heen. Maar toch blijf ik 't een beetje een spannend idee vinden.
En idd ze gooit staand ook altijd veel er uit hahaa.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Nov 2021 17:25

Re: Het grote slaaptopic.

Ik vond het ook wel spannend inderdaad. De eerste nacht ben ik even gaan kijken of hij nog wel leefde haha.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Nov 2021 12:48

Re: Het grote slaaptopic.

Ik heb een bedbumper gebruikt tegen hoofdbonken. Was er een van aerosleep. Daardoor durfde ik het wel en ze was al wat groter. Geloof 10/11 maanden. Hij ligt klaar om verkocht te worden ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Nov 2021 13:40

Re: Het grote slaaptopic.

Nou het heeft gewerkt! We zijn afgelopen nacht niet naar haar toegegaan! Ze is wel wakker geworden, normaal gesproken maait ze dan haar speen en knuffel eruit. Maar nu niet! Wat een heerlijkheid!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Nov 2021 14:14

Re: Het grote slaaptopic.

Wat fijn Carra!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Nov 2021 16:36

Re: Het grote slaaptopic.

Wat goed! Echt lekker he.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 17 Nov 2021 18:31

Re: Het grote slaaptopic.

Wat ontzettend fijn Carra!!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers