Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers #2

<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 12 Nov 2021 07:53

Re: Weight Watchers #2

Ik heb me gisteren aangemeld, dus ga vandaag van start.
Sinds ik Corona heb gehad heb ik aardig wat kilo’s erbij gekregen.
Ik eerste doel is -10 kilo.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 12 Nov 2021 08:31

Re: Weight Watchers #2

Marin schreef:
Oh en staat het water bij jou ook op FL Oz? (fluid ounce). Ik kan dat nergens aanpassen, heel irritant.

Jij hebt al vaker ook geschreven over Engels en Nederlands door elkaar. Staat je telefoon Engels ingesteld?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Nov 2021 08:38

Re: Weight Watchers #2

Oh ja dat is het natuurlijk. Maar bij andere apps nooit last van of kan je de taal instellen. Hier is het half NL, half Engels en hoewel ik dat in het dagelijks leven ook zo gebruik vind ik het toch mateloos irritant. Ik vind het stom dat zo'n app van zo'n groot bedrijf niet fatsoenlijk werkt. Sowieso logt ie zichzelf heel veel uit, dat vind ik ook heel irritant.
Let's discover the world together.
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 21:22

Bericht 12 Nov 2021 10:43

Re: Weight Watchers #2

Bij mij is alles gewoon netjes in NL
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Nov 2021 13:12

Re: Weight Watchers #2

Dan zal 't idd wel aan m'n telefoon liggen.

Hoe gaat het Millie en Woezel?

Hier gaat het wel goed. Durf wel te zeggen dat ik iets kwijt ben (die 2kg is beetje gestabiliseerd). Blijf het balans vinden in welke producten ik het beste kan eten qua punten en welke ik lekker vind wel lastig. Zo had ik vorige week zo'n naan van Patak dat 12 punten was en ik vulde net m'n avondeten voor vanavond vast in. Zo'n foccacia van de AH (die je in de oven moet afbakken) is ook 11 punten, één zo'n ding voor de helft van m'n dag budget min of meer. Heftig hoor. Dacht ik een prima maaltje te hebben, maar het is dus gewoon 17 punten als je versgemaakte tomatensoep vol groenten, gehaktballetjes en zo'n foccacia eet. Valt vies tegen.

Daarentegen eet ik echt wel genoeg groenten (waar je nu dus punten voor krijgt) en krijg ik activity points voor het sporten dus die weeklies heb ik echt in overvloed. Dus het lost zichzelf wel op maar schrik gewoon soms van die producten, vooral bewerkte producten natuurlijk. En ik ben gewoon een carb lover, dat is een feit. 😅
Let's discover the world together.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 16 Nov 2021 19:03

Re: Weight Watchers #2

Hier nu de tweede goede dag.
Ik heb maandag als weegdag gedaan. Zodat ik mezelf wat lekkers in het weekend kan gunnen.
Ik schrok trouwens wel vd weegschaal, op het zwaartepunt zat ik gisteren.

Wat fijn Marin dat er al iets af is.
Ja ik keek gisteren ook qua sausjes en jus 6 punten. En inderdaad even goed kijken wat kan.
Gisteren had ik als avondeten hutspot, dus alleen punten voor stukje rookworst en beetje boter.
Vandaag nasi, dus de rijst en kipfilet en beetje eigengemaakte satesaus. Avondeten vandaag niet precies afgewogen, maar wel netjes bij 1 bord gehouden.

Hier ook al extra punten binnen voor groente en water.
En ik heb besloten dat ik mijn stappen qua bewegen tel. Vandaag ook fitness gehad die tel ik voor nu niet mee.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Nov 2021 19:11

Re: Weight Watchers #2

Zijn aardappelen geen punten dan?

Leuk dat je je stappen telt! Heb je een bepaald doel per dag of week? Mijn dagelijkse doel is 7500 maar zit meestal wel rond de 10000 en vandaag zelfs 16000.

Succes!
Let's discover the world together.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 16 Nov 2021 19:57

Re: Weight Watchers #2

Bij mij zijn de aardappelen 0 ja.

Ik wil minimaal 6500 nu, maar wisselt per dag. Gisteren had ik er ook 15000.

Merk dat het nu even zwaar word vanavond. Maar we gaan sterk wezen en niet boven de dagpunten uit komen.

Jij ook succes
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Nov 2021 20:02

Re: Weight Watchers #2

Wat goed van je! Hoeveel dagpunten heb je?
Let's discover the world together.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 16 Nov 2021 20:13

Re: Weight Watchers #2

18 dagpunten en volgens mij begon ik met 28 weekpunten, nu al 41.

En jij?
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Nov 2021 20:25

Re: Weight Watchers #2

Ik heb 23 dagpunten. Week weet ik even niet meer want heb al wat gebruikt en weer verdiend.
Let's discover the world together.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 17 Nov 2021 09:09

Re: Weight Watchers #2

Ik vind het nog steeds moeilijk om de points op te maken in mijn hoofd maar doe het wel.
Nu alle points in 1 potje zitten maak ik er meer op dan vroeger verdeelt in 2 potjes.
Elke week maak ik er echt wel veel op maar heb ze ook gewoon nodig.
Ik ben al 2 weken niks afgevallen blijf zitten op de -7/-7,2 ik zit nu in de zevende week.
Eerst ging het snel en nu gaat er niks meer af terwijl ik nog steeds wel goed mijn best doe.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Nov 2021 09:15

Re: Weight Watchers #2

Ik vind het anders als heel veel klinken Marlein. Toch hartstikke goed! Niet te streng voor jezelf zijn hoor. Het gaat vast in fases. Het aanwennen van gezonde gewoonten is veel belangrijker uiteindelijk want dat zorgt ervoor dat het ook blijft. Vind het hartstikke knap al.
Let's discover the world together.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 17 Nov 2021 09:24

Re: Weight Watchers #2

Ja klopt Marin.
Mijn basis voeding is nu veel en veel beter alleen drink ik nog wel te veel wijntjes en hou ik van lekkere dingen :palm:
Daar moet een balans in zien te komen wat lijkt te lukken maar wel dat het afvallen dan niet zo snel gaat.

Hoe gaat het bij jullie? En met de week points?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Nov 2021 09:26

Re: Weight Watchers #2

Marlein schreef:
Hoe gaat het bij jullie? En met de week points?


Nou zie hierboven. Niet heel veel anders dan gisteren. 😂

En ja die wijntjes. Maar dat mag dus ook. Mits met mate. Maar dat is met wijn sowieso een goed idee.
Let's discover the world together.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 17 Nov 2021 09:39

Re: Weight Watchers #2

Marlein dat is toch al een mooi resultaat, toch kilo per week. Maar snap heel goed dat je weer verder omlaag wil.
Ik drink bijna nooit alcohol, dus daar heb ik geen moeite mee. Bij mij is chocolade het moeilijkst om van af te blijven.

Hier voor vandaag al beetje ingevuld. Dacht neem ik restje nasi als lunch en dan minder punten bij het avondeten.
Dacht aardappels, broccoli en champignons met groenteburger, is die burger 9p.
Dus dan toch maar wat bonen of gekookt ei erbij.

Ik heb 18 basispunten. Wil eigenlijk 20 punten per dag aan houden ma-vr, vd extra punten.
En dan de gespaarde weekpunten in het weekend gebruiken.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 25 Nov 2021 12:44

Re: Weight Watchers #2

Ik zit nu op -8,7

Alleen echt streng doen lukt me niet meer

Zit nu in week 8

Hoe gaat het met jullie?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Nov 2021 15:58

Re: Weight Watchers #2

Nou dat is toch super goed! Niet te streng zijn voor jezelf. Dat is keurig een kilo per week gemiddeld.

Hier gaat het redelijk. Ik vind het echt heel moeilijk om me aan m'n dagpunten te houden. Ik heb 23 dagpunten en gebruik gemiddeld 30 punten dus dat is veel te veel.
Mn weekpunten heb ik door alle beweging, groenten en water te over. Het is nu midden van de week en heb er nog 30. Dus dat zit wel snor. Maar die dagpunten zijn gewoon zo weinig! Ik snap echt niet hoe je dat kan halen. Kan iemand misschien eens een voorbeeld geven van wat zij op een dag eten met zo weinig punten?

De weegschaal was leeg dus heb de batterij net vervangen. Hopelijk is t morgenochtend beter dan de test zonet want dat was 4 kg zwaarder dan eerst. Maar goed dat zal wel niet. Zal me morgen wel even weer wegen.

Wel weer lekker gesport vandaag en zit al op 30 km wandelen deze week en het is pas donderdag.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Nov 2021 06:23

Re: Weight Watchers #2

Nou niet 4 kg maar wel 2 er bij dus ik ben weer terug bij af. Pff ik vind afvallen echt zo moeilijk gewoon.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Nov 2021 13:59

Re: Weight Watchers #2

Zo herkenbaar, Marin!

Ik ga de zoveelste poging doen, maandag.
Het lastige vind ik ook, dat ik momenteel kook op 3 pitjes die op de eettafel in de woonkamer staan, omdat we geen/ een halve keuken hebben. De oven doet het wel, maar staat op de grond in de woonkamer. Hetzelfde geldt voor de magnetron, maar dan in de keuken :P
Het nodigt dus niet echt uit en er is amper ruimte, om iets 'in elkaar te flansen'. Een lekkere salade ofzo, of kipfilet etc.

Maar ik moet echt wat, anders ben ik straks 100 kilo tegen de tijd dat ik in mijn trouwjurk mag volgend jaar.

Die 23 punten had ik niet zoveel moeite mee.
Ik ontbijt met kwark en cruesli (4 punten)
En ik eet veel kipfilet en groentes, maar bijv ook wortelpeterselie, daar maak ik 'gebakken aardappeltjes' van.
<<

Anoniem320

Bericht 27 Nov 2021 17:31

Re: Weight Watchers #2

Ik heb nog nooit WW gedaan, maar toen ik aan het afvallen was at ik op werkdagen vaak:
- Ontbijt: kwark met fruit (blauwe bessen, aardbeien, frambozen, zoiets)
- Lunch: volkoren pita met kalkoenfilet, mosterd, komkommer, tomaat, augurk met wat spinazie erop. Gekookt eitje er naast. Nog een banaan of appel tussendoor.

Dan had ik vaak nog voldoende calorieen over voor een grote avond maaltijd. Eigenlijk alles wat ik nu ook eet maar dan zonder kaas en de heflt van de carbs haha.
In t weekend maakte ik vaak voor de lunch gebakken spinazie, tomaat, rogge boterham met huttenkase en gerookte zalm en een scrambled eitje.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Nov 2021 12:36

Re: Weight Watchers #2

Kan iemand me uitleggen hoe dit zit?

Afbeelding

Ik zit toch pas op 14 punten nu?
Waarom staat er rechts boven in beeld dan 19?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2021 12:47

Re: Weight Watchers #2

Eeeh geen idee. Foutje misschien? Ik zie het ook niet waar dat vandaan zou komen.

Vanochtend was ik 2 kg kwijt tov m'n vorige gewichtsverlies (en dus 4kg tov vorige week toen ik ineens weer 2kg erbij had). Dus dat is fijn!
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Nov 2021 13:25

Re: Weight Watchers #2

Goed bezig, Marin!

Ik moet even wennen aan het nieuwe plan.
Aardappels zijn bij mij nu ineens 0 punten?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 29 Nov 2021 14:22

Re: Weight Watchers #2

Ik volg dit dieet niet, maar ik zou ook zeggen 19 punten. Bij de lunch staat +2 dus denk dat je die ook mee moet tellen
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers