Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eetgedrag

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 15 Nov 2021 09:13

Eetgedrag

Help! Ik zet met m'n handen in haar, ik weet even niet meer wat ik met onze jongste dochter aan moet.

We waren afgelopen weekend een weekendje weg en bij élke maaltijd dat zij in haar kinderstoel moest zitten, flipt ze helemaal de pan uit. Ze krijst alleen maar om mij.
Dit was thuis ok aal wel een tijdje gaande, maar dan alleen bij het avondeten.
Zodra ze bij mij op schoot zit is het goed en eet ze rustig zelf haar bakje leeg.

Man heeft haar een ochtend uit de ruimte gehaald en meegenomen naar de slaapkamer. Met het ontbijt heeft ze het een half uur vol gehouden. Aan de ene kant wil ik volhouden dat ze in de stoel blijft zitten. Maar ben ook van aan tafel moet het gezellig zijn, en ben allang blij dat je eet. Dus dan maar bij mij op schoot eten.

Ze doet het alleen bij mij. Ik zit normaal tegenover haar aan tafel. Ook al van plek gewisseld met m'n man, zodat ik naast haar zit. Maar dat verandert het niet.

Vrijdagavond had ze alvast wat eten gekregen, m'n schoonzusje zit naast haar. Ik was nog aan het koken. Ze eet zonder problemen. Ik kom aan tafel zitten en ze slaat om.
Maar het is zo vermoeiend/irritant om nooit handig te kunnen eten. Bij de opvang wil ze wel graag geholpen worden, maar doet ze het niet.

De oma's herkennen het ook niet.
En als man alleen met de kinderen eet, gebeurd het ook niet
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 15 Nov 2021 09:35

Re: Eetgedrag

Hier ook een dochter die graag op schoot eet. Wij hebben ook wel geworsteld met hoe hier mee om te gaan. Want je wil er ook niet in terecht komen dat ze als vanzelfsprekend alleen nog maar op je schoot willen eten. Daar was ik toen echt bang voor. Ben er nu wel achter dat het gelukkig niet alles of niks is. Toen ze een tijd elke maaltijd op schoot wilde eten, hebben we dat vooral 's ochtends en 's middags een tijd niet meer gedaan. Dat was wel even zoeken, want wanneer nou wel of niet? Maar achteraf duurde zo'n periode dan ook maar een paar weken. Dan at ze niet, ging ze van tafel, of at ze uiteindelijk toch. Lieten we allemaal maar toe dan.
Maar verder laten wij op schoot eten nu wel vaak toe. Vooral 's avonds als ze al moe is, mag het eigenlijk altijd.

Jouw dochter is een jaar jonger zie ik. Mijne zit meestal bij m'n vriend op schoot omdat ik het heel irritant vind eten. Wat ik nu wel eens afspreek is dat ze op schoot mag als een van ons zelf het eten op heeft. Inmiddels vraagt ze het bijna alleen nog maar 's avonds, als ze moe is. Dit is wel best vaak hoor. Maar ik vraag me nu af waarom ik er eerst zo'n punt van maakte, want dit gaat ze echt niet nog 18 jaar doen en ze eet vaak genoeg ook wel op haar stoel.

Zou het bij je dochter ook kunnen liggen omdat ze s avonds vermoeider is? Meer behoefte heeft aan aandacht? Op zo'n weekend weg vind ik het ook niet vreemd klinken dat ze het dan elke maaltijd doet. Misschien zocht ze zekerheid in die voor haar totaal onvoorspelbare situatie.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 15 Nov 2021 11:57

Re: Eetgedrag

Supervervelend!
Wij hebben het hier ook een tijdje gehad met de jongste. En we wilden de strijd ook niet steeds aangaan, tenminste, ik niet. Was daar te moe voor.
Hij heeft dan ook een tijdje op mijn schoot gezeten tijdens eten. Maar inmiddels uit kunnen leggen dat mama zo niet goed kan eten. Nu zit hij aan het hoofd van de tafel en ik naast hem, en houden we handjes vast tijdens het eten. Nog steeds superonhandig, maar al een stuk beter dan op schoot.

We zitten bijvoorbeeld ook altijd hand in hand in de auto.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 15 Nov 2021 12:34

Re: Eetgedrag

Weet je, het is vast een fase. Ze zit als ze 16 is echt niet meer bij je op schoot.
Straks kan je uitleggen hoe onhandig het is, en komt het vast goed.
Is ze ook niet content als ze naast je zit op een normale stoel? Desnoods met een zitverhoger?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 15 Nov 2021 13:42

Re: Eetgedrag

Ik geloof dat ik er ook aan zou toegeven. Bij ons is dit ook soms. Heel vervelend voor jou. Vooral omdat je dan zelf zo lastig eet. Maar als dat de manier is om toch eten bij haar naar binnen te krijgen dan is dat maar zo. Het gaat vast vanzelf over.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 16 Nov 2021 10:42

Re: Eetgedrag

Ik zou er ook aan toegeven, vaak zijn dit inderdaad maar periodes. Wel zou ik haar dan in de draagdoek doen en dan zelf even eten. Daarna haar laten eten. Maar dat is dan meer voor mijn eigen gemak.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 16 Nov 2021 12:27

Re: Eetgedrag

@ Allen, bedankt voor de reactie!

@ Boerenkool, ja ik probeer het ook wel uit te leggen, maar het komt gewoon niet binnen bij haar lijkt het.

@ Parel, ze zit op een triptrap en inmiddels zonder beugel oid. Ook dat maakt helaas geen verschil.

@ Carra, ja zo sta ik er ook wel in. Eten is belangrijker.

@ DronkenTaart, in de draagdoek gaat ze niet meer/past ze niet meer. Dan zie ik niets meer haha, en zit het helemaal onhandig.

Ik had gisteren ook contact gezocht met het CB, en daarvan was het advies om het te doorbreken dan volhouden. Ze gaat vanzelf wel eten dan, want ooit krijgt ze honger.

Ik heb nu voor mezelf besloten eigenlijk dat ik wil dat ze ontbijt en luncht op haar eigen stoel. Het avondeten zitten we als enige maaltijd met z'n allen bij elkaar en dan ga ik voor gezelligheid aan tafel. En het ook zo aan haar uitleggen, broodje eten we op de stoel en warm eten mag bij mama op schoot. En hopelijk op den duur toe bouwen naar 2 hapjes op je eigen stoel en dan bij mama en dan zo uitbreiden.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 16 Nov 2021 12:37

Re: Eetgedrag

Fijn dat je voor jezelf een besluit hebt genomen. Dit klinkt als een mooie middenweg met hopelijk niet teveel strijd.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers