Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Annie sloan verf ervaringen?

<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 12 Nov 2021 10:42

Annie sloan verf ervaringen?

Wij gaan binnenkort de slaapkamer van ons kind schilderen.
Nu las ik over de Annie Sloan verf. Hij is wel een stuk duurder maar je hoeft NIET te schuren en NIET te gronden en dat sprak mij wel heeeel erg aan.

Op de muren wil ik deze kleur smeren (zo op het zicht via internet de kleur bepaalt hoop dat het mooi uitvalt) Annie Sloan Wall Paint Cambrian Blue. 3 muren wil ik daar mee bedekken die aansluiten op elkaar. Eerst wilde ik 2 kleuren op de muren maar dat gaat druk worden met de rest.
https://www.shabbytreats.com/annie-sloa ... -blue.html


Het bed en een kallax kast wil ik met deze kleur gaan schilderen: Annie Sloan Chalk Paint Aubusson Blue. Opvallend kleurtje maar ik denk ik wel mooi tegen de kleur van die muur aan. En een stoere jongens kamer mag ook wel beetje opvallend zijn toch? Maar toch beetje schrik of het wel mooi wordt.
https://www.shabbytreats.com/annie-sloa ... -blue.html

De deur+ Radiatoren wil ik deze kleur doen: Annie Sloan Chalk Paint Chicago Grey.
Een grote kast op de kamer is dus al grijs en die komt weer naast het bed te staan en de geschilderde kallax.
https://www.shabbytreats.com/Annie-Sloa ... -Grey.html

En ik hoop zo dat het mooi is :smile:
Straks een kleurrijke kamer met veel kleur maar wel blauw/ grijs tinten.
Ik kan helemaal niet goed verven maar wil het toch gaan proberen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Nov 2021 12:08

Re: Annie sloan verf ervaringen?

Ik heb geen ervaring maar zou toch altijd wel een beetje schuren eigenlijk.

En als je niet goed kan verven raad ik je aan om klein te beginnen. Dit is best ambitieus.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Nov 2021 00:25

Re: Annie sloan verf ervaringen?

Ik denk eerlijk gezegd ook dat dit een behoorlijk ambitieuze klus is. Gelamineerde meubels zoals de kallax is is echt een ramp om te verven.

En radiatoren zou ik ook goed over nadenken. Die moet echt goed drogen en zou ik eerder met speciale radiatorlak doen.
2015 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Nov 2021 06:14

Re: Annie sloan verf ervaringen?

Muren heb ik nog nooit geschuurd, dus daarvoor hoef je niet duurdere verf te kopen. Radiatoren heb ik met normale (op terpentine)basis verf geverfd en dat wilde ook prima. Bij ons zaten er al lagen verf op radiator en oppervlak was dus al wat ruw.

Gelamineerde meubelen zoals Kallax zou ik wel voorbehandelen want anders krult de verf er na het drogen zo af. De bovenste laag is vaak net een soort van plastic en daarmee waterafstotend.
08/2018
05/2021
<<

Linvi

Bericht 13 Nov 2021 12:48

Re: Annie sloan verf ervaringen?

Ook ik vind je plannen gelijk heel groots! Ik zou beginnen met de muren te verfen! Daarvoor hoef je geen annie sloan te gebruiken overigens. Wij hebben sikkens verf gebruikt en laten mengen in een histor kleur. Een muur verfen is al best een ding, je krijgt snel strepen. Kasten/een bed verfen is nog vele malen ingewikkelder.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 13 Nov 2021 13:38

Re: Annie sloan verf ervaringen?

Annie Sloan heeft ook muurverf, weet niet of de prijzen daarvan veel duurder zijn dan sikkens bv.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Nov 2021 13:38

Re: Annie sloan verf ervaringen?

Ik heb een keer een grote kast geverfd met verf van Annie Sloan. Wel licht opgeschuurd, verder een laag verf erop en was direct gedekt. Maar erg kwetsbaar, ik zou altijd nog wel nabehandelen met een meubellak, anders beschadigt het zo snel. Vlekken blijf je dan ook zien, zou zonde zijn van al je werk. Wat de verf betreft: zeker doen! Maar dus wel schuren en ook nabehandelen, dus gaat toch wel meer tijd inzitten dan je nu wellicht denkt.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 13 Nov 2021 14:51

Re: Annie sloan verf ervaringen?

Ja, AS heeft niet voor niks wax en lak in het assortiment. Dat zou ik er idd nog wel over heen doen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 13 Nov 2021 21:12

Re: Annie sloan verf ervaringen?

Blue Phone schreef:Ja, AS heeft niet voor niks wax en lak in het assortiment. Dat zou ik er idd nog wel over heen doen


Thanks voor de tip. Heb ik nu ook bestelt.

Ja het kan groots zijn maar het bed is zo beschadigt door het gebruiken en lelijk geworden maar nog wel goed dus een beetje verf gaat hij erg van opknappen :-) en nee ik kan het niet zo goed maar mijn man ook niet en het moet toch gebeuren dus ik ga dit op mijn gemakje proberen. En als net niet perfect is tja het is maar een kinderbed en geen kast in de woonkamer.

Hetzelfde met de muren. Die hebben toch echt een verf beurtje nodig en mijn man of ik moeten dat toch zelf doen.
(Ik ga hier geen vakman voor inschakelen omdat het een kinderkamer betreft en als het niet perfect is dan is dat maar zo) een muur in de woonkamer waar je constant tegen aan kijkt vind ik nog een ander verhaal. Dus het zal best wat strepen en zeker niet perfect zijn maar ik ga wel mijn best doen en ik hoop op een voor " ons" als leek een mooi resultaat.

Over de kallax kast twijfel ik nu wel over of dat de moeite waard is met die plastic laag. Dat lijkt me niet goed gaan inderdaad maar aan de andere kant anders gaat hij weg omdat hij lelijk is geworden dus even bedenken nog.
Laatst gewijzigd door Marlein op 13 Nov 2021 21:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 13 Nov 2021 21:15

Re: Annie sloan verf ervaringen?

Maar de verf is dus een aanrader.

De muurverf is wel duurder dan een ander merk maar daar staat tegenover dat je niet hoeft te gronden en dit een goed dekkende verf is (zoals ik het lees) dus met 1 keer dekkend en je gebruikt minder verf. Ik heb wel eens een muur 4 keer moeten verven met het gamma huismerk en dat was een hel.

Nou ben benieuwd of het echt allemaal zo is :-)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Nov 2021 21:25

Re: Annie sloan verf ervaringen?

Wij hebben sikkens op de muur gesmeerd en dat heeft ook in 1x gedekt. Vaak is het ook afhankelijk van de kleur en de kleur die eronder zit.
2015 💙

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers