Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Smartwatch voor mijn moeder, welke?

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 10 Nov 2021 11:17

Smartwatch voor mijn moeder, welke?

Hai!

Mijn moeder is 29 november jarig en wij (Mijn zusje, broertje, ik en onze partners) willen haar een smartwatch cadeau doen. Al is het alleen maar omdat ze het al maanden over een smartwatch heeft haha.

Ze heeft een iPhone maar ze wil absoluut geen Apple Watch want die vind ze niet mooi.
Wat ze wel wil is een ronde en ze gaat hem voornamelijk gebruiken om stappen bij te houden (tijdens werk en wandelen), evt routes nadien te kunnen zien, sporten (ze zwemt 1x per week en ze gaat 1x per week naar de sportschool). En ze zou het leuk vinden als binnenkomende telefoontjes ook op haar horloge te zien is.

We hebben van daaruit 2 smartwatches gevonden en ik zou graag jullie mening horen :)

Garmin Vivoactive 4s
+ Heel veel opties waaronder stresslevel&energielevel. Zelf heb ik een Venu2s en ik vind dat hele leuke opties maar mijn moeder kennende wordt ze daar alleen maar gestresster van haha
+ WiFi en een zelfstandige GPS
- Het uiterlijk, wellicht iets te groot/grof én het horloge zelf is vrij aanwezig qua kleur
- Prijziger dan de Withings

Withings Steel HR
+ Uiterlijk: Mooier, meer horloge-achtig en iets kleiner dan Garmin
+ Ook veel opties wat sporten betreft
- Ietwat onstabiele bluetooth
- Onbekender dan Garmin (Nu hoeft dat geen minpunt te zijn)

We hebben dus van beide 2 plus/minpunten, van internet afgehaald dus ik weet niet of dat voor iedereen geldt.
Welke zouden jullie kiezen?
Wat als het lukt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Nov 2021 11:25

Re: Smartwatch voor mijn moeder, welke?

Als ze er zo mee bezig is en het is geen verrassing zou ik haar laten kiezen. Zij moet 'm uiteindelijk dragen.

Toevallig heb ik gisteren naar smart watches gekeken en ik vond Fossil met name interessant maar weet niet of die waterdicht is ivm zwemmen.
Let's discover the world together.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 10 Nov 2021 11:36

Re: Smartwatch voor mijn moeder, welke?

Ze heeft wel een vermoeden dat ze een smartwatch van ons krijgt, en ze had zelf deze twee op het oog dus vandaar dat we bij deze uitgekomen zijn :) Ze weet alleen zelf niet welke ze wil, eeuwige twijfelaar haha.. Fossil heeft ze inderdaad ook naar gekeken (en gepast) maar daar was iets mee waardoor ze die niet wou. Waarom vind jij hem wel interessant?
Ze heeft nu een vrij klein horloge, vrij smalle polsen en dan is al snel iets te groot. Huawei GT 2 vond ze ook prachtig maar was qua formaat te groot..
Wat als het lukt
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Nov 2021 11:39

Re: Smartwatch voor mijn moeder, welke?

Ik zou denk ik toch voor de garmin gaan, onstabiele bluetooth vind ik super irritant. Daarbij kun je met andere bandjes icm de behuizing het horloge zoveel of weinig op laten vallen als je wil. Ik heb zelf de 3 met een milanees bandje dat ziet er al heel anders uit.
2015 💙
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 10 Nov 2021 15:24

Re: Smartwatch voor mijn moeder, welke?

Ik heb zelf een Venu 2S en had in eerste instantie mijn oog laten vallen op de Vivoactive 4S, dus daarom zou ik voor de Vivoactive gaan. Heel mooi stijlvol design en perfect om ermee te doen wat je moeder zou willen. De andere smartwatch ken ik niet.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Nov 2021 16:19

Re: Smartwatch voor mijn moeder, welke?

Zo uit m'n hoofd: De Fossil gen 5e heeft geen ingebouwde GPS. Wat niet zo erg is als je je telefoon koppelt en die altijd mee hebt.
En de 5 en 5e krijgen geen update naar de nieuwste Wear Os van Google in 2022.
Dat waren de twee dingen die mij tegen stonden. Het design sprak me wel erg aan.
Maar ik ben er dus ook nog niet uit (en of het überhaupt meerwaarde heeft bovenop m'n telefoon met Google fit) dus ik lees sowieso even met interesse mee.
Let's discover the world together.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 558

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 10 Nov 2021 17:49

Re: Smartwatch voor mijn moeder, welke?

Mijn man heeft de vivo actieve 4s (heeft hele smalle polsen, daarom dit kleinere model) en is heel enthousiast. Als je kiest voor een donkere wijzerplaat met klok vind ik m niet aanwezig. Wel vind ik het kastje vrij dik, maar dat zijn ze allemaal geloof ik.

Als ze alleen de standaard functies gebruikt is een Fitbit dan misschien iets? Voordeel daarvan vind ik dat de batterij lang mee gaat. Maar het is dan wel meer een sportwatch qua uiterlijk.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 11 Nov 2021 12:04

Re: Smartwatch voor mijn moeder, welke?

Dankjewel voor jullie reacties!

Mijn keus gaat voornamelijk ook naar de Garmin, ook omdat deze een stuk bekender is maar wellicht is hij te groot/grof voor haar pols. En misschien toch teveel opties wat ze misschien helemaal niet fijn vind zoals de body-batterij & stress level. Een fitbit lijkt mij ook wel ideaal voor haar maar ze wil pertinent niet een vierkant schermpje..

Een collega van mijn zusje heeft de Withings en is daar erg tevreden over. Zij ervaart nooit problemen met bluetooth, ze geeft alleen wel aan dat de stappen niet altijd kloppen. Verder een prachtig horloge om te zien:
Afbeelding
Wat als het lukt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Nov 2021 12:09

Re: Smartwatch voor mijn moeder, welke?

Even off topic maar wat een mooi onderschrift heb je!

En mooi horloge idd maar zou mij te groot zijn! Wil ze 'm trouwens echt als dagelijks horloge dragen of bewust om doen bij activiteiten?
Lekker zitten lijkt me ook wel echt belangrijk maar is zo persoonlijk. Mijn fitbit draag ik dus zelden meer omdat die niet lekker zit.
Let's discover the world together.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 11 Nov 2021 12:24

Re: Smartwatch voor mijn moeder, welke?

Wat lief, dankje :)

Qua grootte valt hij heel erg mee, 36mm tegenover 40mm van Garmin. Ze wil hem inderdaad dagelijks dragen, alleen snachts niet. Je hebt helemaal gelijk dat het ook lekker moet zitten! Daar ben ik ook best wel een klager in :palm: maar volgens mij valt het bij mijn moeder wel mee. Haar eisen zijn vooral dat de grootte niet te groot/dik/zwaar moet zijn.
Wat als het lukt

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers