Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Anoniem205

Bericht 02 Dec 2013 18:26

Re: Fotografie Topic

Pfft ik heb vandaag mijn camera en twee objectieven afgegeven bij Rofa ter schoonmaak/controle. Er klonk me toch iets te veel gekraak daar. Zo rot! De AF van de 50mm was ook 3x ruk vandaag..

Maar weer geen pijn in mijn schouder :cheer:
<<

Zero

Bericht 03 Dec 2013 15:35

Re: Fotografie Topic

Joeehoeee!

Ik was hier een tijdje niet geweest zie ik. En ik heb ook weinig te melden eigenlijk. Oja, Oreo - ik moet jou nog wat melden! Ik ga je appen... right now! (Good news)
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 03 Dec 2013 19:21

Re: Fotografie Topic

@ Susan: Is het gelukt met de foto's in het bos?

@ Oreo: Wat goed! Al iets gehoord van de eerste ouders waarvoor je hebt gefotografeerd. Ik heb nog steeds niet vernomen van EB, ik heb 5 grote HR foto's gestuurd omdat mijn foto's hen aanspraken. Maar sindsdien is het stil. Ben benieuwd of ik nog iets ga horen.

Afgelopen weekend weer een New Born gehad. Dat is toch echt wel mijn ding. Was ook nog eens om de hoek, dus dat is helemaal leuk. Voor diegene die deze gemist had:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 03 Dec 2013 21:36

Re: Fotografie Topic

Echt prachtig Munk! Ik zag laatst die foto van jou aan het werk. Zag er ook exht uit alsof je gewoon helemaal op je plekkie en gemak was. Super!

Ik heb een goed dealtje gesloten met m'n manager! Morgen ga ik er mee aan de slag! Zo spannend, ben er best nerveus om. We hebben afgesproken dat ik gewoon onder werktijd mag fotograferen en als t er buiten gaat krijg ik gewoon overtime. Maar het gaat er om dat ik m'n collega's er 'gewoon ontspannen aan het werk' op zet. Waar ik op zich best goed in ben, ik doe dat ook met bruidsfotografie, die kleine momentjes. Ik zie veel samenwerkende mensen bijv en dat is mooi beeld. Maar die collega's schieten elke keer zo in de stress als ze me met die camera aan zien komen. Ik probeer dan maar even te glimlachen zodat ze weten dat ik er ben en ze dan even een momentje weer geef om verder met hun werk te gaan en dan klik ik. Zo ging de vorige sessie uiteindelijk best ok (drie topfoto's uit vijftien). Morgen hopelijk ook!
<<

Zero

Bericht 03 Dec 2013 21:43

Re: Fotografie Topic

Mooie foto's!! Ik ben niet zo erg goed met newborns moet ik eerlijk zeggen. Ze inspireren me niet zo :P
Ik vind dreumesen leuker. Kindjes die niet zo in de kreukels liggen weet ik iets meer raad mee.

Marin - leuke job!! Ik vind bedrijfsreportages ook niet altijd even makkelijk, maar scheelt denk ik wel erg als het je eigen collega's zijn! Leuk hoor!!


Ik heb voor mezelf besloten dat ik 2014 eens ga wijden aan mijn eigen ding. Ik zou graag verder willen met mijn expositie werk, maar een reisje Brazilië zit er gewoon niet in voor me, dus dat gaat niet door helaas.
Al denk ik wel dat ik binnenkort de serie in Nederland ga schieten - of in elk geval plannen, zodat ik in 2015 dat al klaar heb liggen.
Maar ik zoek echt weer een nieuwe uitdaging. Ik dreig in een sleur te komen.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Dec 2013 21:59

Re: Fotografie Topic

Zero, ja leuk nieuws! Ik heb er zin in!
En fotograferen in NL: let me know want dan ben ik er bij!

Munk, zal ik eens contact met ze opnemen en vragen hoe/wat? Heb van de ouders van gisteren nog niks gehoord, maar dat snap ik wel. Dat kleine frummeltje heeft veel zorg nodig!
En wat een prachtige foto's, geweldig! Heb je mooi gedaan!

Marin, hoé gááf!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 03 Dec 2013 22:31

Re: Fotografie Topic

Munk, wat een prachtige en pure foto's!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 04 Dec 2013 00:01

Re: Fotografie Topic

Doe ik zeker Oreo - ik heb nog steeds een sprankje hoop op een nieuwe camera, en die wil ik dan wel inwerken, maar ja... of dat echt gaat gebeuren...
Ik wil hem echt heel graag hebben voor het aankomende trouwseizoen.

Maar ik moet ook mijn M weer eens aan gaan zetten en verder gaan tabletoppen. Mijn moeder is nu ook enthousiast (zit bij mij op cursus haha), dus die dagen vrij tussen kerst en oud en nieuw komen me prima uit :)
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 04 Dec 2013 08:32

Re: Fotografie Topic

Thanks allemaal! Ben er zelf ook erg blij mee, ik hou van pure foto's en werk eigenlijk alleen maar met natuurtinten, eigenlijk liever geen mutjes (ik heb ze wel bij, want je hebt soms ouders die daar wel helemaal weg van zijn maar ze komen bijna nooit uit de kisten) en ook niet met rare houdingen. Ik hou echt van die kleine babytjes. (Ik heb heel lang verloskundige willen worden). Ik hoop over een tijdje ook een stap te kunnen en mogen maken naar geboortefotografie. En babytjes, peuters en kleuters vind ik ook geweldig.

Oreo, het is niet meer nodig. Net nadat is gisteren mijn bericht postte kreeg ik een mailtje van EB. Ik kan melden dat ik aangesteld ben al fotografe voor de stichting :-). Zo fijn dat ik binnenkort iets voor deze stichting kan en mag betekenen.
<<

Anoniem91

Bericht 04 Dec 2013 12:37

Re: Fotografie Topic

Mooi Munk!
<<

Anoniem205

Bericht 04 Dec 2013 21:06

Re: Fotografie Topic

Ik baal stiekem best wel dat ik geen foto van maandag kan laten zien. Heb echt een juweeltje. Zal wel een gil geven als mijn blogs online staan! Of, als je mn nummer hebt: app me even, dan stuur ik 'm door. Dat kan wel :)

Mijn camera ligt (nog steeds) bij Rofa. Hoop echt wel dat ik 'm binnenkort terug heb, voel me zo kaal. Zo ernstig.
Binnenkort maar eens gaan informeren wat de prijzen voor een nieuwe lens zijn. Ik twijfel of ik een canon lens neem, of de 24-70 f2.8 van Tamron... Scheelt nogal wat in prijs.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Dec 2013 21:32

Re: Fotografie Topic

Had het in een ander topic al gezegd, maar erg mooi Munk.
Ik heb vandaag foto's mogen maken van twee meiden. Leuk voor mij om een beetje te oefenen. Het moest alleen binnen omdat het buiten zo slecht was en nu zit ik een beetje met schaduw. Daar was ik al bang voor van te voren, maar wist niet hoe ik het moest oplossen. Heeft iemand tips hoe ik dat nu nog kan wegwerken of in ieder geval minder opvallend kan maken? En tips voor een volgende keer? Hoe voorkom ik schaduw?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem205

Bericht 04 Dec 2013 21:37

Re: Fotografie Topic

Wat voor schaduw, Bisq? Van het flitsen of vanwege het licht dat van buiten kwam? Of schaduw in het gezicht ofzo?
Het eerste is op te lossen/in te perken door indirect (bijvoorbeeld via het plafond) te gaan flitsen. Het laatste is te beperken door in te flitsen.

Wegwerken is moeilijk, maar het hangt af van wat voor soort schaduw je mee zit.
<<

Anoniem91

Bericht 05 Dec 2013 11:50

Re: Fotografie Topic

Ik flits inderdaad via het plafond in als ik binnen zit.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 05 Dec 2013 22:43

Re: Fotografie Topic

Prachtige foto's Munk!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Dec 2013 15:29

Re: Fotografie Topic

Ik heb geen externe flitser, dus dat word hem nu nog niet helaas. Bedankt voor de tips. Wie weet wat ik voor mijn verjaardag nog krijg ;).
Insta: je_ei_kwijt
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 08 Dec 2013 13:38

Re: Fotografie Topic

Ik kwam dit net tegen toen ik aan het kijken was op de site van het Amsterdam Light Festival: misschien nog wel leuk om mee te doen voor iemand: http://www.amsterdamlightfestival.com/nieuws/fotowedstrijd/

en anders is dit misschien wel de moeite waard om de komende tijd eens te gaan doen: http://www.amsterdamlightfestival.com/specials/fotografieroute/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem38

Bericht 09 Dec 2013 10:02

Re: Fotografie Topic

Ik heb een vraag. Mijn Nikon D70 is 8 jaar oud. Hij lijkt steeds trager te worden, terwijl dat vroeger niet zo was. Ik heb gisteren bij een hardloopwedstrijd foto's gemaakt en heel veel is weer niet scherp geworden. Ook klikt hij niet snel genoeg door in de continue modus. En ik vind de foto's niet zo helder.

Ligt dat aan de body of aan de lens of een combi van beide? Ik wil best overwegen een nieuwe body te kopen (welke dan??) en het liefste dan weer Nikon, omdat ik dan de lenzen die ik heb weer kan gebruiken.
<<

Zero

Bericht 09 Dec 2013 12:20

Re: Fotografie Topic

Dat kunnen we niet vanaf hier zien natuurlijk - als hij dit bij al je lenzen doet zou ik denken dat het de body is maar ik weet niet of je dat uit heb getest.
Nikon heeft neem ik aan ook gewoon een technische dienst, ik zou hen bellen. Ik durf je hier geen advies over te geven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Dec 2013 12:30

Re: Fotografie Topic

De shoot in het bos ging goed, al was het weer regelrecht klote en was het dus heel erg donker. De foto's zijn toch wel mooi geworden, al heb ik achteraf flink moeten bewerken. Aankomende zaterdag weer, ik hoop dat het weer dan beter wordt. Slechter kan haast niet, tenzij er een zonsverduistering komt of zo. Ik ben in elk geval tevreden over woensdag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 09 Dec 2013 18:54

Re: Fotografie Topic

Fijn Susan!

Ik heb mijn blogs voor EB ingestuurd. Zal het wel even laten weten als ze online staan.
Verder ligt mijn camera ter onderhoud bij Rofa... gaat me echt een godsvermogen kosten... nu al zitten ze op 160 euro: onderhoud en reparaties. Autsj...
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Dec 2013 10:02

Re: Fotografie Topic

Ik krijg de laatste weken steeds vaker portretfotografie opdrachten. De vorige keren heb ik gemerkt dat de achtergrond super belangrijk is. Ik hou zelf het meest van een egale achtergrond. Nu zit ik te kijken naar achtergronden die ik makkelijk kan meenemen en opzetten op locatie. Maar ik heb geen idee of dat verstandig is en waar ik goed op moet letten. Heb thuis geen ruimte om een studiootje te maken helaas. Wie heeft tips?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 15 Dec 2013 13:19

Re: Fotografie Topic

Bisq, ik was aan het kijken voor een roll up banner. Leek mij wel handig om mee te nemen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Dec 2013 17:06

Re: Fotografie Topic

Ik heb een achtergrondsysteem besteld, had nog een cadeaubon liggen en moest nog 20 euro bijbetalen dus kan er geen buil aan vallen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Zero

Bericht 16 Dec 2013 17:14

Re: Fotografie Topic

Tof Bisq! Ik heb net een nieuwe (kleine) printer gekocht. Ik heb deze de laatste tijd staan promoten en hij beviel me eigenlijk zo goed dat ik hem wilde hebben. Hij is ook mooi wit <3
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers