Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 08 Nov 2021 13:51

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

@juliette: dat weet ik niet. Maar ik vond ‘4 seizoenen’ wat donkere tekeningen hebben. Ook super mooi, maar ik houd zelf van de lichte tekeningen van het zwanenmeer.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 09 Nov 2021 08:46

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Arwyn schreef:Mwah, dat valt wel mee denk ik hoor Shally! Ik vind het niet perse een meidenboek. Lijkt het mss wel door de eenhoorn met regenboog manen, maar het verhaal vind ik niet meisjesachtig of zo. Volgens mij is de neehoorn ook een jongen, als ik het goed in m'n hoofd heb.


Dankje! Dan ga ik daar eens voor kijken
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 09 Nov 2021 10:10

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

@julliete hier is de notenkraker favoriet maar die is komt ook speciaal met kerst uit de kast, zwanenmeer krijgt ze nu van de sint

de boeken van het muizenhuis en otje zijn ook favoriet. Momenteel lezen we krik ben ik, het grote boek, ook erg leuk!
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 09 Nov 2021 15:57

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Uffe, voor de kleine zou ik vooral praktische kado s vragen. Kleding, drinkbeker, nieuwe rompers, zo’n handdoek met zo n hoofdgat erin voor na het zwemmen, emmertje/schepje dat soort dingen?
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 09 Nov 2021 16:56

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

@ iedereen die met suggesties kwam het is Otje geworden. Het zwanenmeer hadden ze niet waar mn schoonouders het wilden bestellen, nou ja misschien met kerst haha
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Nov 2021 17:36

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Over de neehoorn J vond hem fantastisch ik las hem voor vlak voor zwemles. Hij zat dus zingend achterop de fiets kus-mijn-kont-hond te zingen. Het boek staat nog steeds op zijn bureau.

Wat hij krijgt
- een Lego opberghoofd
- een klein setje Lego
- een puzzelboek met doolhoven

In zijn schoen:
Wat pepernoten en een minifig
2015 💙
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Nov 2021 18:08

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Afgelopen dagen heb ik de aankopen compleet gemaakt. Voor iedereen die de cadeaus online wil kopen, houd er rekening mee dat je dit op tijd doet. Ik hoor via collega’s al dat de drukte hard oploopt (zowel bij ons als bij de pakketvervoerders).

Wij doen thuis schoencadeautjes en pakjesavond met onze gezinnen. Ik denk dat we thuis nog hapjesavond ofzo doen met een gezamenlijk spel als cadeau.

Oudste:
- Lego Creator Leeuw
- Stoelverhoger
- Marvel pyjama’s
Schoonfamilie > Hotwheels garage + strijkkralen
Mijn familie > Boek

Middelste:
- Paw Patrol speelset
- Rugzak
- Paw Patrol pyjama’s
Schoonfamilie > Vtech Marble Rush set + klei
Mijn familie > Boek

Jongste
- Vosjes rammelaar/bal
- Luieretui
- Slaapzak
Schoonfamilie > Olla Elli trolley (thanks Tabbie voor de tip 👌🏼)
Mijn familie > Boek
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 10 Nov 2021 00:06

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Ik heb voor de jongste nu inderdaad nieuwe bibs spenen, drinkbeker, klein autootje, pyjama, kerst trui, rugzakje.

Ik heb ook het voorleesboek Allemaal de liefste voor alle drie de kids samen besteld, zag we zo lief uit!
⁠♡♡♡
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Nov 2021 09:30

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Taeda: wat heerlijk dat de kinderen maar 1 of 2 cadeaus per opa/oma krijgen.
Ik geef dus elk jaar aan dat dat genoeg is, maar ze komen ze met 5 dingen per kind aanzetten.. Zo niet nodig, maar het zijn de enige kleinkinderen dus gaan de oma's soms een beetje los..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Nov 2021 10:28

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Arwyn schreef:Taeda: wat heerlijk dat de kinderen maar 1 of 2 cadeaus per opa/oma krijgen.
Ik geef dus elk jaar aan dat dat genoeg is, maar ze komen ze met 5 dingen per kind aanzetten.. Zo niet nodig, maar het zijn de enige kleinkinderen dus gaan de oma's soms een beetje los..

Bij mijn ouders zijn het er tien 🙈 Eerst kochten we als broers en zussen een cadeautje, maar daar zijn we mee gestopt, want het werd inderdaad veel. Bij mijn schoonfamilie leggen we allemaal in om op één of twee cadeaus uit te komen, ook weer om klein en veel te voorkomen.

Lijkt me lastig als niet naar jullie wens geluisterd wordt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Nov 2021 11:27

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Ik heb zelf de cadeaus gekocht voor mijn zoon voor sinterklaas bij mijn ouders. Bij mijn schoonouders wordt het niet gevierd.

Ben meer bang voor de kerst. Dan kunnen mijn ouders en zussen een beetje te los gaan. Dus nu een budget afgesproken. Bij mijn schoonouders doen we lootjes en budget van 20 euro, dus daar geen enorme cadeaus.

Zoon krijgt nu met de sint:

Treinbaan
Treintje
Poppetje van Bing in de schoen.
Stickervellen in de schoen.

Dochter nog geen idee, die is blij met voeding 🤗
Laatst gewijzigd door Tabbie op 10 Nov 2021 12:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Nov 2021 11:53

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Ik ben ook blij dat ik niet alles zie.
Mijn schoonouders hadden nog 2 of 3 cadeaus gekocht in augustus al, ik vermoed dat mijn moeder ook nog wel wat wil kopen dus dat er ook nog bij. En dan viert hij het ook nog bij zijn vader en de ouders van mijn ex zijn gescheiden dus reken maar uit. Hij komt niets te kort.
2015 💙
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 11 Nov 2021 12:43

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Ik vind andere mensen altijd zo beschaafd met cadeautjes, ik durf haast niet te zeggen wat ik uit geef.
Ik ben echt enorm veel geld kwijt omdat wij echt heeel erg uitpakken. Ook voor ons als volwassenen dus ben echt veel geld kwijt want alles is enorm duur als je wat leuke dingen wil kopen.
Maar wij genieten er echt van dan en verder in het jaar is het beschaafd allemaal.
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 11 Nov 2021 15:09

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Iemand nog een idee voor een schoencadeautje (ca. € 5,-) voor een jongen van 7 jaar? Dochter krijgt dit weekend een puzzel, voor zoon heb ik alleen nog geen idee.
Maart 2014
Februari 2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Nov 2021 15:25

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Ik heb voor dochter van 6 een moppenboekje om zelf te lezen voor in de schoen
Is avi m3/e3, dus Miss íets te makkelijk voor je zoontje maar wie weet 😅

“Wat een mop” heet ie. Van erik van os en Ellie van Lieshout
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Nov 2021 15:54

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Marlein schreef:Ik vind andere mensen altijd zo beschaafd met cadeautjes, ik durf haast niet te zeggen wat ik uit geef.
Ik ben echt enorm veel geld kwijt omdat wij echt heeel erg uitpakken. Ook voor ons als volwassenen dus ben echt veel geld kwijt want alles is enorm duur als je wat leuke dingen wil kopen.
Maar wij genieten er echt van dan en verder in het jaar is het beschaafd allemaal.


Nu ben ik wel benieuwd naar je lijstje 😅
Tof dat jullie zo uitpakken. Mag toch ook gewoon! Heerlijk.

Ik probeer t aantal cadeautjes wel wat te beperken. Ook omdat mn kinderen het uitpakken toch snel zat zijn en dan gewoon lekker willen spelen. Maar zitten wel prijzige cadeaus tussen. Voor iets wat duurzaam is en waar ze echt graag mee spelen vind ik dat t ook wel waard.

Voor onszelf verschilt t wat. Kan een aardigheidje zijn, maar als we toevallig voor onszelf of mn ouders iets leuks weten wat duurder is doen we dat ook gewoon.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 11 Nov 2021 17:04

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Voor pakjes avond

Minions kinder luchtje
Lego minecraft setje
Lego minecraft setje
Switch spelletje
Kubus
Lego ninjago setje
Memory
Ministeck set xxl
Reis Spelletje
Diamond painting xxl
Pokemon Knuffel
3x pop up speeltje
Advent kalender (zelf gevuld met prulletjes)
Piranja ganzenbord Spel
Minecraft knuffel

(2 cadeaus ervan doe ik voor de kerst maar weet nog niet welke)

Bij ons doen opa/oma met de sint (best veel)
Andere opa/oma met de kerst (ook best veel) en de volwassenen doen lotjes voor elkaar.

Dus best overdreven hier maar we genieten wel volop.

En voor onszelf 150 p.p. Maar ik wilde de Rituals advent kalender en diamond painting setje 2x + sloffen, goede chocolade letter en dan zit je daar dus al aan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Nov 2021 17:27

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Voorheen gaf ik makkelijk 150 of 200 euro per persoon uit. En de eerste jaren gaf ik dat ook uit aan mijn zusje (een Disney jurk kost al snel 80 euro, dus tikt snel aan). Nu met de kinderen en neefjes en nichtjes tikt dat best aan en merkte het eerste jaar dat het gewoon te veel was voor mijn zoon. Toen hebben we een budget ingesteld (En als het aan mijn zus ligt, wordt die een stuk lager).

Zelf geven we elke jaar wel aan elkaar 1 groot cadeau. Vaak een fotoshoot en ook voor mijn zoon 1 groot cadeau, zoals een glijbaan vorig jaar. Kost wat, maar oh wat hebben we daar plezier van. Kortom de hoeveelheid zegt niets over het bedrag.
<<

Brooke

Bericht 11 Nov 2021 22:00

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Marlein schreef:Ik vind andere mensen altijd zo beschaafd met cadeautjes, ik durf haast niet te zeggen wat ik uit geef.
Ik ben echt enorm veel geld kwijt omdat wij echt heeel erg uitpakken. Ook voor ons als volwassenen dus ben echt veel geld kwijt want alles is enorm duur als je wat leuke dingen wil kopen.
Maar wij genieten er echt van dan en verder in het jaar is het beschaafd allemaal.


Ik geef eerlijk gezegd ook wel wat uit en er zitten ook wel wat grote cadeaus tussen (mijn lijstje van een aantal pagina's terug zou ik dan ook nog moeten bijwerken eigenlijk haha), maar ik zie dat niet perse als alleen maar verwennerij of iets en ik verdeel het ook over sinterklaas en kerst zodat het overzichtelijk blijft. Ik probeer iets te geven en te bedenken waar ze ook echt wel iets aan hebben (en vernieuwends en wat toevoegt aan de ontwikkeling of waarvan ik zeker weet dat ze daar lang van kunnen genieten), en daar zitten ook echt wel educatieve dingen tussen. Ik houd al helemaal niet van die kleine prullaria van een of twee keer iets ermee doen en dat het daarna klaar is of in de kast beland. Daarnaast scheelt het denk ik ook of je familie hebt die bijdraagt daarin en dan bedoel ik niet alleen met Sinterklaas. Sommigen kinderen zullen bijvoorbeeld flink verwend worden met grote en veel cadeaus rondom verjaardagen maar dat is bij ons niet van toepassing, dat blijft bij ons altijd heel bescheiden. Ook koop ik gedurende het jaar vrij weinig tussendoor zomaar, dus dan zijn de kinderen ook wel echt toe aan ander speelgoed aan het einde van het jaar. Waar ze echt zeker niet meer mee spelen verkoop ik en wat niet meer waard is om verkocht te worden geef ik weg aan mensen die het hard nodig hebben en dat geld gebruik ik ook weer voor nieuw speelgoed.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Nov 2021 09:35

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Marlein schreef:Ik vind andere mensen altijd zo beschaafd met cadeautjes, ik durf haast niet te zeggen wat ik uit geef.
Ik ben echt enorm veel geld kwijt omdat wij echt heeel erg uitpakken. Ook voor ons als volwassenen dus ben echt veel geld kwijt want alles is enorm duur als je wat leuke dingen wil kopen.
Maar wij genieten er echt van dan en verder in het jaar is het beschaafd allemaal.


Maar wat is beschaafd en wat is uitpakken? Ik probeer altijd te kopen wat ze graag willen hebben, maar ik merk dat ze gewoon al veel hebben. Ze weten zelf ook niet echt wat ze willen. Sowieso komt er al meer dan genoeg van opa en oma's, dus ik maak het niet te gek. Ik koop liever iets wat ze graag willen dan dat ik zakken vol met spullen heb waar niets mee gedaan wordt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Nov 2021 10:04

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Ik vind het met name gewoon zoveel in huis! We wonen echt niet klein maar al dat speelgoed overal. Dus in die zin kies ik dit jaar wel wat tactischer.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 14 Nov 2021 10:08

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

En dan nog, wat is uitpakken.. Is dat veel geld uitgeven of veel kleine cadeaus?
Ik geef bv liever wat meer uit en dat ze dan cadeaus krijgen waar ook echt wat mee gebeurt, dan dat het na een week al blijft liggen..
Hoewel ik dit jaar er wel echt op let om niet teveel te kopen. Ik heb nu 4 dingen per kind en wil gewoon niet meer.
Ik hoop dat beide opa's en oma's het bij die 1 of 2 dingen houden die ze gekocht hebben en dan is het helemaal prima!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 14 Nov 2021 11:14

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Wij proberen het in aantal pakjes ook beschaafd te houden. Inderdaad, ze hebben al zoveel. Maar we geven alsnog best veel uit. Ik heb liever 1 mooi groot (duurzaam) cadeau dan allerlei prullen. En het liefst kopen we ook zoveel mogelijk bij de lokale speelgoedwinkel. Dus dan kom je al gauw op wat duurdere dingen, maar dat maakt ons dan ook niet uit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Nov 2021 11:22

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Ik heb net sokken voor beide kinderen besteld, die konden ze allebei wel weer eens gebruiken. Mogen ze woensdag hun schoen een keer extra zetten. En zoontje krijgt ook nog nieuwe schoenen (besteld zonder dat ie 't weet) dus wie weet zetten we die er ook wel bij. Dat is wel lollig met schoen zetten vind ik. Maar deze dingen zouden ze sowieso wel krijgen. Hij heeft wel vaker moeite met nieuwe dingen accepteren dus wie weet helpt 't als z'n schoenen van Sint komen.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 14 Nov 2021 17:23

Re: Z&K Feestdagen cadeautjes topic 2021

Haha een schoen in de schoen! Ik vind het geniaal!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers